Metan, KPG, CNG, prirodni gas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #61
    a ha i cigarete se reklamiraju,imate one tv shopove sami kre?e,šišaju,mute,prave ?uda za
    samo xy dinara,i to je normalno

    tebi je to normalno?
    izvini, meni nije jos uvek to ni blizu normalnog..
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • gorky
      CBC Senator XXL
      • 08.06.2007
      • 860
      • Vojvodina,Kikinda

      #62
      pa naravno da mi to,nije normalno.ponekad znakovi interpunkcije umeju da naprave zabunu,zaboravio sam "?"

      Comment

      • srdjan_p
        CBC Senator XXL
        • 01.12.2004
        • 1915
        • ZR

        #63
        Drugarov cale koji se inace duze vreme bavi proizvodnjom gasnih kotlova kao i ugradnjom auto-gasa je napravio neki sistem pa tako svoj fiat ducato dizel vozi na metan, tng, na sta oces...Uglavnom ga redovno smaraju na granici jer ima bocu u dizel kombiju...Ne znam na koju foru i kako ali znam da je covek genije i da stalno nesto saradjuje sa Italijanima...

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #64
          U svim reklamama koje sam video na zapadu za TNG i METAN pored ekologije reklamira se i ekonomicnost. Na zapadu ljudi jesu ekoloski svesni ali su sigurno svesniji kada su u pitanju njihove finansije.
          Sa akcizama na TNG postaje prilicno jasno da ce metan biti jako interesantan
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • prolupator
            CBC Senator XXL
            • 02.09.2005
            • 3968
            • Zemun

            #65
            Dok se ne uvedu i akcize na metan...
            OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

            prolupator.mojblog.rs

            Comment

            • srdjan_p
              CBC Senator XXL
              • 01.12.2004
              • 1915
              • ZR

              #66
              Pa mi ovde u vojvodini kuvamo i grejemo se na metan tako da ne znam kako ce da uvedu akcize na to...

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #67
                Šta ?e ti akscize na Metan kad je sa 12-13 dinara otišao na 28 po kubiku. Kad je bilo uvodite gas za grejanje bilo je 12 din. a posle nitna

                Što se ti?e pogona na oba gasa u vozilu bi morala biti bar dva rezervoara tako da ne verujem da je to baš tako kako si video na tom dizelu.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • miroslavm
                  CBC Senator
                  • 13.02.2007
                  • 208
                  • Beograd, Zvezdara

                  #68
                  Pumpi za metan kod nas već ima dosta, mislim ne mnogo ali strateški dobro rasporedjenih- od severa do juga. Subotica, N.Sad, nama ovde u BG. je blizu Pančevo, pa dve u Bg. jedna na NBGD-u, Čačak, Užice, mislim i Niš. Može se tehnološki uspešno ugradjivati u motore najviše do 150 KS, kako kažu, i cena ugradnje za takve motore je dvostruko skuplja nego sekvent, oko 2000-2500 eura, ali zbog cene gasa se za isto vreme isplati, a dalje- milina.
                  Mislim da je to budućnost, i prava stvar, metan najviše pljuju upravo vlasnici servisa za ugradnju TNG jer im ruši koncepciju (i na ovom forumu), ali tako su nekad pričali i majstori za karburatore o uvodjenju TNG. Da ne planiram u dogledno vreme da prodajem kola rado bih ga montirao.

                  Comment

                  • Zmaj KV
                    CBC Senator
                    • 05.10.2005
                    • 202
                    • Kraljevo

                    #69
                    Neko je ovde dobro rekao postoji punionica za metan i vise nego sto mi znamo i strateski su dobro rasporedjene, ne kazem da ih ima u dovoljnom broju ali postoje. Skoro je Sponit otvorio u Cacku i do sada imaju oko 20 korisnika a cena po litru dodje nekih 22 dinara (otprilike).
                    Razvijene zemlje daju prednost LPG-u i CNG-u prvenstveno zbog ekologije, stim sto LPG smatraju gorivom sadasnjice (dok bude postojala prerada nafte potojace i on) dok CNG smatraju gorivom buducnosti (procenjuje se da ga ima u ogromnim rezervama pod zemljom). Mislim da ce i nasa zemlja ici u tom pravcu (samo sa velikim zakasnjenjem) pa cemo u buducnosti vise voziti na CNG. Za sada ipak mislim da je nedostupno nasem sirem gradjanstvu (visoka cena opreme i ugradnje i mali broj punionica) a i cena za otvaranje takve pumpe jeste 500 000 eura (provereno).
                    Sa alatom UNIOR majstor nije junior!

                    Comment

                    • Zmaj KV
                      CBC Senator
                      • 05.10.2005
                      • 202
                      • Kraljevo

                      #70
                      miroslavm
                      Mislim da je to budućnost, i prava stvar, metan najviše pljuju upravo vlasnici servisa za ugradnju TNG jer im ruši koncepciju (i na ovom forumu), ali tako su nekad pričali i majstori za karburatore o uvodjenju TNG. Da ne planiram u dogledno vreme da prodajem kola rado bih ga montirao.

                      CNG mi ni najmanje ne rusi koncepciju niti mi utice na posao, kao ugradjujem LPG tako mogu da ugradjujem i CNG odnosno mogu lako da budem sertifikovan za to....
                      Sa alatom UNIOR majstor nije junior!

                      Comment

                      • miroslavm
                        CBC Senator
                        • 13.02.2007
                        • 208
                        • Beograd, Zvezdara

                        #71
                        Originally posted by Zmaj KV
                        miroslavm
                        Mislim da je to budućnost, i prava stvar, metan najviše pljuju upravo vlasnici servisa za ugradnju TNG jer im ruši koncepciju (i na ovom forumu), ali tako su nekad pričali i majstori za karburatore o uvodjenju TNG. Da ne planiram u dogledno vreme da prodajem kola rado bih ga montirao.

                        CNG mi ni najmanje ne rusi koncepciju niti mi utice na posao, kao ugradjujem LPG tako mogu da ugradjujem i CNG odnosno mogu lako da budem sertifikovan za to....
                        Nikog nisam hteo da posebno apostrofiram, bez uvrede, ali iščitajte postove, nema pozitivnog uglavnom. Valjda ipak treba uložiti u novu opremu, ali tema je o metanu a ne majstorskim razmišljanjima pa da ne širim

                        Comment

                        • jevtic
                          CBC Senator XXL
                          • 26.11.2006
                          • 729
                          • beograd

                          #72
                          miroslanm komentar ti je u najmanju ruku naivan.


                          nikakva mudrost prebaciti se sa jednog sistema na drugi.....


                          u ostalom cak i isti proizvodjaci proizvode opremu i za jedno i za drugo...


                          a pozitivnih komentara bas i nema zato sto je ceo sistem veoma nepraktican...
                          ex - fabia 1.9 tdi
                          golf 2.0 tfsi

                          Comment

                          • srdjan_p
                            CBC Senator XXL
                            • 01.12.2004
                            • 1915
                            • ZR

                            #73
                            Originally posted by Dora
                            Šta ?e ti akscize na Metan kad je sa 12-13 dinara otišao na 28 po kubiku. Kad je bilo uvodite gas za grejanje bilo je 12 din. a posle nitna
                            Pricao mi je cale za ovo...

                            Što se ti?e pogona na oba gasa u vozilu bi morala biti bar dva rezervoara tako da ne verujem da je to baš tako kako si video na tom dizelu.
                            Moracu da pogledam a i da uslikam, sad ide na tng jer ima da se kupi na svakom cosku a isao je i na metan e sad ne znam da li trenutno ima 2 boce da bi mogao da ide i na jedno i na drugo...
                            Uglavnom jedino sto je drugar uspeo da mi objasni je da ne moze samo na gas nego se mesa sa dizelom 70/30...Uglavnom mi je nesto pricao da mu je cale pogodio posao da konvertuje na metan citavu flotu autobusa jednog prevoznika, e da i reko mi je da je to isplativo jedino kod vecih vozila koja prave ozbiljnije kilometraze(autobusi)...

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #74
                              Originally posted by miroslavm
                              Nikog nisam hteo da posebno apostrofiram, bez uvrede, ali iš?itajte postove, nema pozitivnog uglavnom. Valjda ipak treba uložiti u novu opremu, ali tema je o metanu a ne majstorskim razmišljanjima pa da ne širim
                              Onda nisi dobro ?itao ili razumeo ta pisanja. Možda je to tebi misterija ovaj ili onaj gas ali zamajstore nije. Možda majstori imaju neka iskustva i neka saznanja koja ti nemaš pa ti se ?ini da je Metan nešto posebno ili posebno pogodan ali nije, bar ne za sada.
                              Još niko nije napisao cenu metana a jako me zanima. Eto i ti pišeš da je isplativo i pored više cene jer je jeftiniji.
                              Pitanje glasi koliko jeftiniji. Ra?unicu ?emo izvu?i lako...
                              Ja znam da je 28 dinara kubik za doma?instva, po tome nije duplo jeftiniji.
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              • miroslavm
                                CBC Senator
                                • 13.02.2007
                                • 208
                                • Beograd, Zvezdara

                                #75
                                Kako reče Vuk, čitam kako je napisano a razumem pomalo. Nije pitanje metana nuklearna fizika, ali ni majstori nisu nuklearni fizičari.
                                Kod dileme metan ili naftni gas ima više faktora, jedan od njih je i buduće stanje na tržištu, pa uklapanje sa susednim zemljama, pa ipak , cena koja će uvek biti isplativa. Za razliku od TNG gde je sad sve jasno u poredjenju kod ekonomičnosti metana zabunu unose i merne jedinice koje se u priči koriste- kubik, kilogram ili litar, a koje su, naravno različite, pa se porede potrošnje po litru benzina ili TNG sa kubicima i kilogramima metana. Tu treba poći od toga koliko količine treba za 1kw i koja je to cena pa uporediti, pa bio metan, benzin, ugalj ili šta drugo

                                Comment

                                Working...
                                X