Landirenzo switch-prekidac i problemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • npetar
    CBC Član
    • 21.08.2006
    • 98
    • Beograd

    Landirenzo switch-prekidac i problemi

    Elem, u jednoj temi sam pisao da mi je pre 10-ak crkao Landirenzo prekidac. To se manifestovalo na sledeci nacin... Kada prekidac stavim u polozaj za benzin, cuje se klik ev-a za benzin i motor pali bez problema na benzin. Medjutim, kada stavim na srednji polozaj, diode ne svetle a trebalo bi da blinkaju, prekid benzina i motor se ugasi posle potrosnje benzina iz karburatora. Prebacivanjem na TNG, opet diode ne svetle i naravno ne mogu ni da upalim motor na TNG. Znaci, prekidac je radio samo u polozaju za benzin.
    Odem do servisa (yuwax) i dobijem nov prekidac.
    Ali, sve bi bilo lepo da se posle 10-ak dana nije manifestovala ista prica!
    Sad se pitam sta da radim?! Icicu ponovo u servis ali mi je prosto neverovatno da se ista prica ponovi posle 10-ak dana. Nesto mi je tu sumnjivo tj. neopipljivo, pa se bojim da problem nece biti brzo resen.
    Ima li neko ikakvog iskustva sa ovom problematikom?
    Da li neko ima elektricnu semu landirenzo prekidaca kako bi unimerom proverio kontakte?
    Ili savet koje zice da prespojim u konektoru (zenski) na koji se vezuje prekidac (muski), kako bi eliminisao da li je problem do prekidaca ili instalacije? (ima 6 pina u konektoru)
    Hvala unapred na pomoci!
    Poz!
    Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj
  • *IvanT*
    CBC Senator XXL
    • 30.01.2005
    • 3234
    • Srbija, Beograd, Kara

    #2
    Evo, odgovaram.

    Koliko sam video na nekim fotkama, koje si postavio "impuls", ka prekidacu je uzet sa centralnog kabla od bobine. Ukoliko je kabl los i "probija" cesto se desava da prekidac pretrpi strujni udar i prestane da radi. Promeni kablove i izmesti impuls na - (minus) bobine i to ce trajno resiti problem.
    http://www.lovatogas.co.rs

    Comment

    • npetar
      CBC Član
      • 21.08.2006
      • 98
      • Beograd

      #3
      Hvala na odgovoru covek a evo i slike http://www.fotorola.com/uploads/1c1f27de8a.jpg

      Uradio bih kao sto kazes premda nisam ponajbolje razumeo kako da izmestim impuls na - bobine? O kakvom impulsu se govori?
      Znas li kako mogu da proverim prekidac kada se desi prekid, tj. hteo bih da eleminisem prekidac kao problem (koje zice kratko spojiti ako je to ikako moguce izvesti) ?

      btw Cinjenica je i to da kada se desi prekid, prekid traje neodredjeno. Desi se znaci da posle izvesnog vremena sve samo od sebe proradi. Evo danas se vozio bez ikakvih problema. Negde ima kratkog prekida u instalacijama ali pitanje je gde. Inace nikada mi se nije desilo da se motor ugasi u voznji.
      Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

      Comment

      • *IvanT*
        CBC Senator XXL
        • 30.01.2005
        • 3234
        • Srbija, Beograd, Kara

        #4


        Svrati do servisa gde si ugradjivao i reci im, a usput zameni i kablove.
        http://www.lovatogas.co.rs

        Comment

        • npetar
          CBC Član
          • 21.08.2006
          • 98
          • Beograd

          #5
          Ziveo! Javicu kako su odreagovali na tvoju sugestiju (premda je tvoj servis ovlascen od njihove strane, trebalo bi da oni bolje znaju )
          Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

          Comment

          • *IvanT*
            CBC Senator XXL
            • 30.01.2005
            • 3234
            • Srbija, Beograd, Kara

            #6
            Ali zato njihov nije ovlascen od njih samih.
            http://www.lovatogas.co.rs

            Comment

            • ABARTH
              CBC Senator XXL
              • 19.07.2006
              • 364
              • Vršac,Banat,Vojvodin
              • SKALA 65

              #7
              Sa originalnim prekidacima landirenzo koje proizvodi fabrika MED (a od skoro je i ona u sklopu fabrike landirenzo) postoji taj problem vec duze vreme.Preduzeli su korake da to rese i otklone. Postoji zamena za te prekidace ne tako poznate Litvanijske firme TAMONA koji su se bolje pokazali,ima ih i u YUWAXU.No ako kojim slucajem regler malko jace puni nece ni TAMONA izdrzati.

              Switch K-5 (za karburatorske modele)


              Switch IN-3 (injecion)

              Comment

              • npetar
                CBC Član
                • 21.08.2006
                • 98
                • Beograd

                #8
                Evo samo da se javim da jos uvek nisam isao u servis, jednostavno nema se vremena zbog posla. Da cuknem u drvo, problem sa prekidacem mi se vise ne javlja.
                Poz!
                Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Koliko sam ja shvatio dolazi do proboja komparatora u prekidacu zbog previsokog napona koji dodje na njegov ulaz?
                  Ako je tako i samo to postoji jevtin nacin da se ulaz zastiti. Obicno se to radi diodama a za vece napone zener diodama. Hteo sam da kazem da je modifikacija jevtina od strane proizvodjaca i da me cudi da to ne otklone nego pustaju da odlazi na trziste tako. Ovo je cisto komentar bez neke posebne edukativne namere. Slazem se da je prekidac jevtin i da se ne desava tek tako da riknjava pod normalnim okolnostima ali bi ja svoj da imam rado modifikovao iz preventivnih i eksperimentalnih razloga koji ne mogu da stete a mozda mogu da koriste. Jos jedan razlog vise da "struja" u auto ipak treba da bude u besprekornom stanju uvek sto je u svakom slucaju i ovako jako pozitivno. Treba imati u vidu da je elektrika nesto ipak nevidljivo da se uglavnom ne "trosi" ali da vremenom menja svoje parametre i kad majstori kazu da se kablovi trebaju zameniti najcesce imaju pravo a to obican korisnik auta ne moze uvek da shvati a posebno zato sto je set dobrih kablova i dosta skup. I opet, i uvek, je kriv gas za sve
                  Jos jednom napominjem. Odrzavajte kablove i gumene kape u besprekornom stanju sto se cistoce tice jer ne probija kabl samo kroz izolaciju nego visoki napon klizi preko povrsine koja je prasnjava plus vlaga i eto problema. Ako nista drugo uradite to bar jednom godisnje pre zime (vlaznog vremena). Ne kosta nista vise od par papirnih maramica ili salveta

                  Comment

                  • npetar
                    CBC Član
                    • 21.08.2006
                    • 98
                    • Beograd

                    #10
                    Meni i dalje nije jasno sta su sekli na visokonaponskom kablu kod mene (mesto gde je Ivan oznacio izolovano izolir trakom) ? Uopste mi je cudno da je visokonaponski kabl secen, tu su zice od grafita... Sa druge strane, kod mene definitivno po meni ne crkava prekidac, jer nemoguce je da u jednom trenutku prestane da radi a posle izvesnog vremena proradi sam od sebe I dalje mi nije jasno o kakvo impulsu je govorio Ivan ?
                    Sto se tice toga da visoka struja "ubija" prekidace, opet mi je cudno jer je postavljen osigurac koji bi to trebao da spreci ?! U redu da probije jaca struja i sprzi prekidac, ali bi trebao i osigurac da se sprzi
                    Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      Spremi izolir traku i ti pa odmotaj da vidis da li je seceno. Kad pogledas stavi ponovo traku kao oni.
                      Javi nam da li je ista seceno i kako. Koliko krugova su namotali?

                      Ivan ti je rekao sta treba da se radi a tebi ne mora bas sve da bude jasno ali ipak neka urade tako ili oni ili uradi sam. Vazno je da ti ne pravi probleme i da ne crkava prekidac. Jel tako?

                      Necu nista da ti kazem jer hocu da vidis sam sta ima ispod izolir trake.

                      Objasnjenje sledi posle.

                      Comment

                      • *IvanT*
                        CBC Senator XXL
                        • 30.01.2005
                        • 3234
                        • Srbija, Beograd, Kara

                        #12
                        Tako treba dranix. Edukacija je bitna, a objasnjenja ce uslediti.
                        http://www.lovatogas.co.rs

                        Comment

                        • npetar
                          CBC Član
                          • 21.08.2006
                          • 98
                          • Beograd

                          #13
                          A (svi ste ocekivali ovakvu reakciju )
                          Ima 5 namotaja i to je to. E sad molim za objasnjenje cemu sluzi taj impuls, tj. pretpostavljam da je zavojnicom od 5 namotaja postignuto da se stvara neka struja od magnetnog polja postignutog zavojnicom a usled velikog napona u visokonaponskom kablu. Interesuje me znaci cemu sluzi taj impuls? I naravno, gde da ga izmestim i kako? (detaljnije ako moze ili je jednostavno potrebno da napravim istu zavojnicu oko kabla koji ide sa minusa bobine) ? Kakav ce "kvalitet" impulsa biti sa minusa bobine, tj. u cemu je razlika ako ga tamo izmestim?
                          Btw tehnicko sam lice tako da cu razumeti i ako rukama i nogama objasnite

                          Pozdrav i hvala!
                          Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Ja se izvinjavam za salu ali neke se stvari moraju videti golim okom i licno.
                            Posto ja nisam majstor za gas objasnicu cemu sluzi taj signal i kako otprilike radi prekidac i ono sto plus ima u njemu.
                            E ovako. Prekidaci se programiraju da prebace automatski sa benzina na gas kad se ispune dva uslova. Jedan je neka minimalna temperatura rashladne tecnosti (recimo 40-tak°C) a drugi je da motor postigne odredjeni broj obrtaja koji mi "programiramo". To je obicno najmanje 2500 da bi mogli lagano da se vozimo na benzin dok se motor greje. Na ulazu u taj elektronski deo prekidaca postoji komparator koji uporedjuje ono sto smo mu mi zadali (broj obrtaja) sa signalom koji dolazi iz tog kabla. Znaci. Sto je veci broj obrtaja motora veci je napon u tom kablu i jednom kad predje zadatu vrednost prekidac da signal koji upravlja releom i prebaci na gas i nikada se vise ne vraca na benzin dok ne ugasimo motor kad se ceo sistem resetuje. Ovo zadnje pod uslovom da je sve u redu.
                            Posto kazes da si tehnicki tip pokusacu da objasnim sta se verovatno desava kad ti prekidaci crkavaju. Prvo postoje kablovi sa razlicitom izolacijom i po debljini ali i po kvalitetu dielektrika, paljenja sa razlicitim naponom itd. Pod normalnim okolnostima kad je zazor svecice normalan i svaki put baca varnicu jos je sve pod kontrolom. Vremenom kako se svecice trose a ako ih ne kontrolisemo dolazi do toga da ne baca varnicu ponekad pokoja svecica. U tom slucaju napon na kablu od bobine je daleko veci nego kad se energija istrosi na svecici. I normalno, ako takav signal (previsok napon) dodje u prekidac postoji rizik da ga osteti. Nacin da se napon "krade" sa visokonaponskog kabla bobine je takodje nestabilan u smislu da se vremenom menja kako stare kablovi, temperatura ima uticaj, vlaga itd.Zato je bolje da se taj signal uzme sa minus prikljucka bobine gde je situacija uvek stabilna i konstantna.
                            Ja zaista nisam imao prilike da imam u rukama uputstvo za montazu prekidaca nikada ali majstori jesu pa bi zato morali to dobro da znaju. Licno smatram da je neozbiljno (neprofesionalno) uzimati "signal" sa kabla bobine mada moze i tako da radi. Ako bi neki proizvodjac napisao da se to tako radi zaista bi imao razloga da sumnjam u njegovu tehnicku kompetenciju u svakom smislu. Smatram da je tehnika nesto malo ozbiljnije od madjionicarskih trikova i cirkusa. Svasta moze da prodje ali se zna kako se to ustvari radi.

                            Comment

                            • npetar
                              CBC Član
                              • 21.08.2006
                              • 98
                              • Beograd

                              #15
                              Ql, hvala covek za opsirno objasnjenje, sve je mnogo jasnije. Jedino mi nije jasna situacija kod mene jer ja nemam komp u kolima (karburatorski tip motora), tako da kod mene nema automatskog shaltovanja benzin>gas. Znaci, kod mene "zavojnica" ima neku drugu, prividnu funkciju (neko ce vec reci koju).
                              Jos jednom molim da mi neko objasni kako zavojnicu da montiram na kabl od minusa bobine (takodje zavojnicu da napravim, koliko namotaja ili kako vec) ?

                              Sve ovo cu morati sam da montiram, jednostavno zbog posla ne mogu da stignem u radno vreme servisa. I subotom radim.

                              Hvala svima!
                              Dacia Logan 1.5dci, Opel Corsa A 1.2...Korsidzon ide kao zmaj

                              Comment

                              Working...
                              X