Ovo je skroz normalna pojava i rezultat je talozenja plinskog ulja u isparivachu.
Gumica na ventilu poluge se stvrdnula. Sloj od mozda 0.2 mm je bio toliko tvrd i ispucao da nije licio na gumu nego na plastiku. Trebalo je zameniti je ali posto nisam imao gde da je kupim u Smederevu probao sam da je izsmirglam i uspelo mi je skinuo sam stvrdnuti sloj gume i dosao do meke gume.
Dokaz da su membrane i gumice za "debelu zamenu" i da je auto RETKO paljen na benzin. Skidanjem tih 0,2mm si totalno poremetio geometriju polugice.
Cudno mi je to da antifriz toliko nagrize telo isparivaca da je skoro prcureo napolje ali i prema plinskom delu je pocela korozija sto je opasnije evo slike
Vidi se talog od prljavog antifriza, mada nije nemoguce i da je antifriz pocheo da razjeda telo isparivacha. Video sam kod jedno PUG-a 405 glavu (aluminijumsku) shupljikavu kao shvajcerski sir. Tako da ...
BRC koji imam je dosta veci i glomazniji od LOVATO isparivaca a na njemu pise da je do 100kw a montiran u juga zamislite evo slike
LOVATO (taj model) je za snage do 90kW, tako da to ne treba da te chudi.
Nema modela za manje snage, osim za skutere.
Ali ulje se nalazilo u pregradi kroz koju struji rashladna tecnost a ne plin.
Al ste ste vi naradili danas
To je prostor za niski pritisak gasa, tu nema antifriza i dfast je upravu za to što je napisao, to je ulje iz gasa koej treba povremeno da se ispušta na onom čepu dole na isparivaču.
Iz priloženog se vidi da su membrane zrele za zamenu ali daje šmirglanje te gumice dalo rezultate.
Ta gumica je direktno odgvorna za ler jer tada treba vrlo malo gasa a ako ne dihtuje dobro ide znatno više.
Original set membrana za Lovato isparivač košta oko 1200 din.
Onaj BRC nije za karburator, to je elektronski isparivač za injection motore.
Samo da dodam, za antifriz, ogranicenje koriscenja antifriza na dve godine nije zbog toga sto on gubi svojstvo nezamrzavanja nego zato sto postaje vrlo agresivan i nagriza glavu motora kao i ostale delove rashladnog sistema koji su od aluminijumske legure i isto tako postaje opasan i za delove og gvozdja koje isto oksidara ali daleko sporije.
Zato, koristiti kvalitetan antifriz i menjati ga.
Samo da dodam, za antifriz, ogranicenje koriscenja antifriza na dve godine nije zbog toga sto on gubi svojstvo nezamrzavanja nego zato sto postaje vrlo agresivan i nagriza glavu motora kao i ostale delove rashladnog sistema koji su od aluminijumske legure i isto tako postaje opasan i za delove og gvozdja koje isto oksidara ali daleko sporije.
Zato, koristiti kvalitetan antifriz i menjati ga.
A ako na antifrizu piše da je za više godina? Strani, uvozni, recimo VW G11 i G12 i sl.
Samo da dodam, za antifriz, ogranicenje koriscenja antifriza na dve godine nije zbog toga sto on gubi svojstvo nezamrzavanja nego zato sto postaje vrlo agresivan i nagriza glavu motora kao i ostale delove rashladnog sistema koji su od aluminijumske legure i isto tako postaje opasan i za delove og gvozdja koje isto oksidara ali daleko sporije.
Zato, koristiti kvalitetan antifriz i menjati ga.
A ako na antifrizu piše da je za više godina? Strani, uvozni, recimo VW G11 i G12 i sl.
Pa ako verujes proizvodjacu sto da ne, ako to pise u deklaraciji tog antifriza. Generalno je pravilo da se antifriz menja na dve godine, cini mi se da nasi domaci antifrizi imaju takvu specifikaciju a i u nasoj vojsci je bilo tako.
A ako na antifrizu piše da je za više godina? Strani, uvozni, recimo VW G11
G11 je koloko se secam, standardni obicni i jeste za vise godina kao i svi ostali etilen glikolne baze- do 60.000km ili max 3godine a sa preporukom na 2 godine.
za G12 ne znam, to je novije pa ne znam napamet a mrzi me da pretrazujem.
oni koji su za vise godina (5 ili 10 recimo) su oni na sintetickoj bazi i obicno su crvene boje da bi se posebno razlikovali. takve stavljaju u prvoj ugradnji vec neko vreme u novo proizvedena vozila.
ja ne bih u auto predvijden za glikolni stavljao sinteticki, bez dobrog razloga i objasnjenja da to tako moze.
sa obicnim klasicnim plaviim ili zelenim antifrizom postoji jedno nepisano zlatno pravilo- cim se eventualno prvi put zagreje antifriz do te mere da proklljuca menja se odmah bez obzira na godine i kilometrazu.
kako je u benzinskim motorima temperatura obicno oko 88-89C antifriza cele godine i kako je veoma retko da predje 92-93C tako je i margina sasvim dovoljna da se u praksi gotovo nikada ne javlja taj fenomen.
doudse ima auta gde je sistem hladjenja nesto losije postavljenpa se lakse pregrevaju, tipicno italijanski auti kada se opterete motori znaju da dizu temperaturu iznad radne, isto je i na VW dizelima recimo i Ladama.
za takve modele je preporucljivo cesce menjanje antifriza nego za opste vazeci prosek, barem bi ja tako radio.
Comment