Pre svega želim da se zahvalim ovom forumu jer sam ovde (mnogo) naučio o ?LPG-u i njegovim tajnama?. Drugo što želim je da iznesem moja lična iskustva koja će možda nekad nekom biti od koristi.
Pre jedno 2 godine rešim ja da ugraim LPG-uredjaj u moj Auto (KIA Clarus 1.8, 116 PS, EURO 2, 1997.) - živim u Nemačkoj gde je trenutno cena supera 1,4? a puno vozim. I tako ugradim ja na preporuku moji prijatelja ?Lovato? u jednom Niškom servisu za nekih 350?. Kažem namerno ?Lovato?, jer sam tek kasnije video da je prekidač BRC, ventil na toro-boci emmegas, a emulator bez oznake (kasnije sam saznao da je domaće proizvodnje). Majstor mi je jos napomenu da je isključio pumpu za benzin da ne bi bez potrebe radila. ?Baš lepo i domišljato? pomislih i počastih čoveka 10?.
Da budem iskren auto je išao extra ? minimalna je bila razlika u odnosu na benzin. Primetih uzgred da kad god vozim plin svetli lampica ?check engine?. Majstor reče da je to i na njegovom autu tako i da to tako mora da bude. ?OK? pomislih, vazno je da sve funkcionise i da auto ide kako treba. I išao je, neko vreme?
Nakon par dana sam rešio da promenim kompletan izduvni sistem. Ovog puta u Kruševcu. I tako posle par sati dodjem ja po ?makinu?, upalim, krenem kad imam sta i da vidim: ?check engine? svetli neprekidno. Vratim se i kazem majstoru šta i kako. ?To nema sa nama nikakve veze, to ti se nešto drugo pokvatilo?. Ono što sam sigurno video je da je jedan od majstora ?grejao? kao sumanut lambda sondu jerbo nije mogao da je odšrafi i biće da je sondu oštetio/uništio. ?Ma nek svetli? pomislih i odoh. Odoh? Posle 2-3 kilometra vidim ja da se nešto dešava: auto vuče sve slabije i slabije bez obzira dal vozio na LPG ili benzin. Na ?leru? kad se gas naglo doda motor se sav zatrese. Majstor no.3 (Kruševac): problem je u paljenju (struji). Nove svećice i ? auto je ponovo onaj stari. Konačno mogu nazad za Nemačku (bar sam tako mislio)?
I sutradan ranom zorom krenem ja lepo ?kući?. Samo što sam prosao Jagodinu kad ono: BAAAAAAAAAAAAM!!! Najednom auto nije hteo vise na LPG da ide, na benzin jedva nekako. 1000 stvari mi prolazi kroz glavi: da se ubijem - ma jok, jos sam mlad, da postanem serijski ubica i ubijam sve majstore na koje naletim ? nisam nažalost ili na sreću taj tip. Zovem telefonom majstora no.1. (Niš). ?Ama bre pre par nedelja sam u isti auto ugradio plin i sve lepo radi, to mora da je nesto drugo?. Ja sumnjam u tu pricu, jer auto se ipak nekako kotrlja na benzin a na plin ni da makne. U svom tom bunilu ja vozim dalje i pokušavam da nadjem neki servis koji se bavi ugradnjim LPG-uredjaja. Brat iz Novog Sada me šalje u Sirig: ?idi tamo, imaju dobar servis i veoma su cenjeni u Novom Sadu?. Stižem. Majstori rade na 2 auta, na jednom je čak laptop prikljucen. Pomislih: ?Bogu hvala, na pravom sam mestu?. Objašnjavam ljudima problem. Odgovor: ?Znaš kako, KIA ne trpi gas. Ugradili smo u 3-4 i u samo jednoj radi kako treba. U jednoj je toliko bilo lose da je crkao kompijuter i protokomer i to smo morali čoveku novo da kupimo. Kompijuter jednostavno poblesavi jer je u usisnoj grani butan mesto vazduha i to senzori ne mere kako treba. Jedino rešenje je sekvencijalni uredjaj. Budući da su tank i creva već ugradjeni cena je 800? pod uslovom da nam ostaviš isparivač?. Čovek deluje uverljivo, ja sam već gotovo pristao. Zovom ponovo majstora u Nišu: ?ma nemoj da te lažu, to MOOOOOORA da radi. Nešto durgo je u pitanju. Nadji negde servis sa dijagnostičkim uredjam da očitaju grešku?. Ali subota je, gde da nadjem servis??? Zovem sve prijatelje i neprijatelje telefonom u nadi da će mi neko od njih naći odgovarajući servis. Bingo: u Novom Sadu ima jedan servis za ?japance? koji radi i ?koreance?!!! Zovem. ?Dijagnostički uredja nam nije tu, poslali smo ga da se ugradi novi software?. Pokušavam da se probudim ali ne ide - ja sam sasvim budan a ovo oko mene je surova stvarnost. Pokušaj br.2 - KIA u Beogradu: ?danas radimo popis, ne primamo stranke?. Objašnjavam situaciju, molim, kumim i ipak ih namolim i ubedim da me prime. Super, nazad za BG?
Na jednoj od naplatnih rampi vidim kako čovek iz jedne druge kolone izlazi iz auta i počinje da trči prema meni. U prvom trenutku pomislih da moj auto gori i da čovek trči da mi pogne. ?Kolko pare Baki za taj auto??, reče sav zadihan. ?Ich verstehe dich nicht?, kratko odgovorih i dadoh gas. Pa gde sad još i sa njim da se jašem?
Ulazim u Beograd, servis je odmah kraj puta. Ljudi me odmah primaju, sve mladi momci, extra ljubaznost. Priključuju kompijuter i? Podaci ne mogu da se očitaju i niko nezna što! Ponavljam istorijat problema i zajdnički zaključujemo da je u ?struji? problem. Svećice su nove, sledeći korak su kablovi. I zaista: izolator na jednom kablu je probio. Nov kabal ? problem rešen, auto ide kao što treba. Usput svraćam i u Sirig da kažem radosne vesti. ?Ah, neće ti to rešiti problem?, rekoše. Tja, možda, ali u narednih 15.000 km nisam imao problema. A onda su počele detonacije?
Promene svećica a zatim i kablova donosile su kratkotrajna poboljšanja. Budući da su detonacije bile izraženije nakon vožnje auto-putem odnosno kad je motor vruć, zaljučio sam da je problem u bobinama (ima ih dve) koje sa nalaze na glavi motora. No taj eksperiment bi me kostao oko 200? i nisam bio sprema na tako nešto. Lagano pritiskanje pedale gasa i nešto kasnija promena stepena prenosa su prilično redukovali ovaj problem. Ali novonastali nisu: na benzinu motor ponekad tako strašno zacima da imam utisak da će se ceo auto raspasti, naručito pri većim brzinama na autoputu. Problem sa javlja(o) pri vožnji konstantnom brzinom, pri ubrzavanju ne. E za ovu zagonetku nisam imao ni volje ni para da je resavam. Brizgaljeke li su, pumpa li je, ko zna šta je. I tako je KIA nakon 40.000 km promenila vlasnika. Samo što još uvek ne mogu da se otrgnem utisku da problem ima neke veze sa isključenom benzinskom pumpom...
Inače Clarus mogu samo da pohvalim: jeftin, veliki, prostran, udoban, štedljiv, puzdan auto. Auto sam prodao sa nekih 260.000 ? 280.000 predjenih km. I jos uvek ide, ide, ide,?
Pozdrav,
Alex
Pre jedno 2 godine rešim ja da ugraim LPG-uredjaj u moj Auto (KIA Clarus 1.8, 116 PS, EURO 2, 1997.) - živim u Nemačkoj gde je trenutno cena supera 1,4? a puno vozim. I tako ugradim ja na preporuku moji prijatelja ?Lovato? u jednom Niškom servisu za nekih 350?. Kažem namerno ?Lovato?, jer sam tek kasnije video da je prekidač BRC, ventil na toro-boci emmegas, a emulator bez oznake (kasnije sam saznao da je domaće proizvodnje). Majstor mi je jos napomenu da je isključio pumpu za benzin da ne bi bez potrebe radila. ?Baš lepo i domišljato? pomislih i počastih čoveka 10?.
Da budem iskren auto je išao extra ? minimalna je bila razlika u odnosu na benzin. Primetih uzgred da kad god vozim plin svetli lampica ?check engine?. Majstor reče da je to i na njegovom autu tako i da to tako mora da bude. ?OK? pomislih, vazno je da sve funkcionise i da auto ide kako treba. I išao je, neko vreme?
Nakon par dana sam rešio da promenim kompletan izduvni sistem. Ovog puta u Kruševcu. I tako posle par sati dodjem ja po ?makinu?, upalim, krenem kad imam sta i da vidim: ?check engine? svetli neprekidno. Vratim se i kazem majstoru šta i kako. ?To nema sa nama nikakve veze, to ti se nešto drugo pokvatilo?. Ono što sam sigurno video je da je jedan od majstora ?grejao? kao sumanut lambda sondu jerbo nije mogao da je odšrafi i biće da je sondu oštetio/uništio. ?Ma nek svetli? pomislih i odoh. Odoh? Posle 2-3 kilometra vidim ja da se nešto dešava: auto vuče sve slabije i slabije bez obzira dal vozio na LPG ili benzin. Na ?leru? kad se gas naglo doda motor se sav zatrese. Majstor no.3 (Kruševac): problem je u paljenju (struji). Nove svećice i ? auto je ponovo onaj stari. Konačno mogu nazad za Nemačku (bar sam tako mislio)?
I sutradan ranom zorom krenem ja lepo ?kući?. Samo što sam prosao Jagodinu kad ono: BAAAAAAAAAAAAM!!! Najednom auto nije hteo vise na LPG da ide, na benzin jedva nekako. 1000 stvari mi prolazi kroz glavi: da se ubijem - ma jok, jos sam mlad, da postanem serijski ubica i ubijam sve majstore na koje naletim ? nisam nažalost ili na sreću taj tip. Zovem telefonom majstora no.1. (Niš). ?Ama bre pre par nedelja sam u isti auto ugradio plin i sve lepo radi, to mora da je nesto drugo?. Ja sumnjam u tu pricu, jer auto se ipak nekako kotrlja na benzin a na plin ni da makne. U svom tom bunilu ja vozim dalje i pokušavam da nadjem neki servis koji se bavi ugradnjim LPG-uredjaja. Brat iz Novog Sada me šalje u Sirig: ?idi tamo, imaju dobar servis i veoma su cenjeni u Novom Sadu?. Stižem. Majstori rade na 2 auta, na jednom je čak laptop prikljucen. Pomislih: ?Bogu hvala, na pravom sam mestu?. Objašnjavam ljudima problem. Odgovor: ?Znaš kako, KIA ne trpi gas. Ugradili smo u 3-4 i u samo jednoj radi kako treba. U jednoj je toliko bilo lose da je crkao kompijuter i protokomer i to smo morali čoveku novo da kupimo. Kompijuter jednostavno poblesavi jer je u usisnoj grani butan mesto vazduha i to senzori ne mere kako treba. Jedino rešenje je sekvencijalni uredjaj. Budući da su tank i creva već ugradjeni cena je 800? pod uslovom da nam ostaviš isparivač?. Čovek deluje uverljivo, ja sam već gotovo pristao. Zovom ponovo majstora u Nišu: ?ma nemoj da te lažu, to MOOOOOORA da radi. Nešto durgo je u pitanju. Nadji negde servis sa dijagnostičkim uredjam da očitaju grešku?. Ali subota je, gde da nadjem servis??? Zovem sve prijatelje i neprijatelje telefonom u nadi da će mi neko od njih naći odgovarajući servis. Bingo: u Novom Sadu ima jedan servis za ?japance? koji radi i ?koreance?!!! Zovem. ?Dijagnostički uredja nam nije tu, poslali smo ga da se ugradi novi software?. Pokušavam da se probudim ali ne ide - ja sam sasvim budan a ovo oko mene je surova stvarnost. Pokušaj br.2 - KIA u Beogradu: ?danas radimo popis, ne primamo stranke?. Objašnjavam situaciju, molim, kumim i ipak ih namolim i ubedim da me prime. Super, nazad za BG?
Na jednoj od naplatnih rampi vidim kako čovek iz jedne druge kolone izlazi iz auta i počinje da trči prema meni. U prvom trenutku pomislih da moj auto gori i da čovek trči da mi pogne. ?Kolko pare Baki za taj auto??, reče sav zadihan. ?Ich verstehe dich nicht?, kratko odgovorih i dadoh gas. Pa gde sad još i sa njim da se jašem?
Ulazim u Beograd, servis je odmah kraj puta. Ljudi me odmah primaju, sve mladi momci, extra ljubaznost. Priključuju kompijuter i? Podaci ne mogu da se očitaju i niko nezna što! Ponavljam istorijat problema i zajdnički zaključujemo da je u ?struji? problem. Svećice su nove, sledeći korak su kablovi. I zaista: izolator na jednom kablu je probio. Nov kabal ? problem rešen, auto ide kao što treba. Usput svraćam i u Sirig da kažem radosne vesti. ?Ah, neće ti to rešiti problem?, rekoše. Tja, možda, ali u narednih 15.000 km nisam imao problema. A onda su počele detonacije?
Promene svećica a zatim i kablova donosile su kratkotrajna poboljšanja. Budući da su detonacije bile izraženije nakon vožnje auto-putem odnosno kad je motor vruć, zaljučio sam da je problem u bobinama (ima ih dve) koje sa nalaze na glavi motora. No taj eksperiment bi me kostao oko 200? i nisam bio sprema na tako nešto. Lagano pritiskanje pedale gasa i nešto kasnija promena stepena prenosa su prilično redukovali ovaj problem. Ali novonastali nisu: na benzinu motor ponekad tako strašno zacima da imam utisak da će se ceo auto raspasti, naručito pri većim brzinama na autoputu. Problem sa javlja(o) pri vožnji konstantnom brzinom, pri ubrzavanju ne. E za ovu zagonetku nisam imao ni volje ni para da je resavam. Brizgaljeke li su, pumpa li je, ko zna šta je. I tako je KIA nakon 40.000 km promenila vlasnika. Samo što još uvek ne mogu da se otrgnem utisku da problem ima neke veze sa isključenom benzinskom pumpom...
Inače Clarus mogu samo da pohvalim: jeftin, veliki, prostran, udoban, štedljiv, puzdan auto. Auto sam prodao sa nekih 260.000 ? 280.000 predjenih km. I jos uvek ide, ide, ide,?
Pozdrav,
Alex
Comment