F1 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pro FX-Sniper
    CBC Senator XXL
    • 11.01.2010
    • 14410
    • Medakovic
    • Alfa-Brera

    #31
    I Toro Rosso predstavlja novi bolid 4. februara


    Toro Rosso i Mercedes predstaviće nove bolide u istom danu.



    Da ne bi došlo do preklapanja prezentacija bolida, Mercedes je svoju prezentaciju zakazao za 13:30h po lokalnom vremenu, dok je Toro Rosso istu stvar zakazao za 17:30h. Italijanski tim će svoj novi auto STR8 prezentovati u Herezovom pitlejnu. Na njoj će se naći oba vozača Daniel Ricciardo i Jean-Eric Vergne, kao i šef tima Franz Tost i tehnički direktor James Key.




    You can run, but you can't hide.

    Comment

    • Pro FX-Sniper
      CBC Senator XXL
      • 11.01.2010
      • 14410
      • Medakovic
      • Alfa-Brera

      #32
      Ferrari se trudi da Bianchiu obezbedi trkačko mesto


      Italijanski tim želi da se njihov vozač sledeće sezone nadje na gridu.



      Jules Binachi je prošlu sezonu proveo u Svetskoj Reno seriji 3.5 a paralelno je radio kao test vozač Force Indije.

      "Mi trenutno pokušavamo da mu obezbedimo trkačko mesto ali kad imamo više informacija o tome, objavićemo", izjavio je Stefano Domenicali na Wrooomu.
      Mediji nagadjaju da Force Indija razmišlja da se od 2014. godine prebaci na Ferrarijeve motore pa bi tako Jules Binachi bio deo ovog paketa. Tim još nije objavio koji vozač će zameniti Nica Hulkenberga a ova odluka bi trebalo da bude doneta pre prvog testa.




      You can run, but you can't hide.

      Comment

      • Pro FX-Sniper
        CBC Senator XXL
        • 11.01.2010
        • 14410
        • Medakovic
        • Alfa-Brera

        #33
        Novi Williams propušta prvi test


        Tim je objavio da će FW35 biti spreman tek za drugi zvanični test.



        Zbog toga Williams je zakazao promociju svog novog bolida za 19. februar u Barseloni. Po ovome novi bolid biće spreman za drugi predsezonski test.

        "Za prvi test u Herezu tim će koristiti prošlogodišnji bolid FW34, gde će se sa njim odraditi značajni testovi koji bi bili ključni za proces pravljenja novog bolida", pisalo je u zvaničnom saopštenju tima.




        You can run, but you can't hide.

        Comment

        • Pro FX-Sniper
          CBC Senator XXL
          • 11.01.2010
          • 14410
          • Medakovic
          • Alfa-Brera

          #34
          Force Indija demontovala da je u finansiskoj krizi


          Tim je odbacio priče da ima problema sa finansijama.



          Jedan od šefova timova Bob Fernley je izjavio da Force Indija nema problema sa novcem.

          "To je nije istina", kazao je Fernley.
          Priča je bila da je avio kompanija Kingfisher, koja je takodje u vlasništvu Vijay Mallyje u velikim finansiskim problemima. Kingfisher je sponzor tima od osnivanja Force Indije, a ova kompanija nije uspela da napravi profit još od 2005. godine.
          Fernley je izjavio da Force Indija ne zavisi toliko od mogućih problema Mallayinih kompanija i da pripreme tima za novu sezonu idu po planu.
          "Naši vlasnici Vijay i Sahara su dosta jaki. Kao što smo rekli mi trenutno sprovodimo program koji smo najavili još prošle godine. Svi se trudimo da ostvarimo napredak. U zadnjih četiri godine tim se finansirao na razne načine a pritom nismo zavisili od naših vlasnika", dodao je on.
          Takodje, Fernley je potvrdio da niko iz tima nije pričao o mogućoj prodaji.




          You can run, but you can't hide.

          Comment

          • Pro FX-Sniper
            CBC Senator XXL
            • 11.01.2010
            • 14410
            • Medakovic
            • Alfa-Brera

            #35
            Alonso: Hamilton je moj glavni rival


            Španac veruje da će Hamilton i u narednoj sezoni biti dosta jak.



            Bivše timske kolege iz McLarena se iz godinu u godinu sve više poštuju, pa tako uvek tipuju jedan na drugog za veliki uspeh u nadolazećim sezonama. I pored uspeha Sebastiana Vettela u zadnjih tri godine, Fernando Alonso misli da je Lewis Hamilton njegov najveći rival.

            "Ja ne znam ko će biti moj glavni protivnik u narednoj sezoni. To bi trebalo da bude neko ko ima dobar tim, dobar bolid, malo sreće i da pomogne timu da budu u samom vrhu. Ali ako me pitate ko je najbolji vozač, onda je moj odgovor Lewis Hamilton. To je moje lično mišljenje a ne političko", izjavio je Alonso.
            "Prošle sezone morali smo dosta pažnje da posvetimo njemu, uvek smo ga držali na oku. Mislim da može da postigne isti uspeh sa Mercedesom sledeće godine. Siguran sam da takodje može do pobede jer je do sada u svakoj sezoni pobedjivao bar na jednoj trci", kazao je vozač Ferrarija.
            Sa druge strane Fernando Alonso je uveren da će nova sezona biti mnogo bolja za njega i Ferrari.
            "Pravila ostaju skoro ista. Prošle godine smo imali problema sa izduvnim sistemom a ove sezone nemamo toliko drastičnih promena i ubedjen sam da od početka možemo da budemo konkurentni", dodao je Španac.




            You can run, but you can't hide.

            Comment

            • Pro FX-Sniper
              CBC Senator XXL
              • 11.01.2010
              • 14410
              • Medakovic
              • Alfa-Brera

              #36
              Webber i Raikkonen razmenjuju trkačke inžinjere


              Oba vozača imaće nove trkačke inžinjere u narednoj sezoni.



              Ciaron Pilbeam koji je od 2007. radio sa Markom Webberom u narednoj sezoni saradjivaće sa Kimijem Raikkonenom, dok će Simon Rennie preći u Red Bull i biće novi trkački inženjer Austrijanca.

              Rennie je predhodno radio sa Fernandom Alonsom dok je Lotus nosio ime Renault kao i sa Robertom Kubicom. Prošle sezone za VN Abu Dabija imao dosta oštar razgovor sa Raikkonenom, kada mi je Finac rekao "Ostavi me na miru, znam šta radim". Kasnije, ceo tim je dobio majce sa ovim natpisom.




              You can run, but you can't hide.

              Comment

              • Pro FX-Sniper
                CBC Senator XXL
                • 11.01.2010
                • 14410
                • Medakovic
                • Alfa-Brera

                #37
                Alonso odneo dvostruku pobedu


                Španac je bio najbolji u trkama vožene po ledu.



                Fernando Alonso odneno je dvostruku pobedu na trkama koje su vožene na ledu u okviru Wrooom dogadjaja. Španac je u prvu trku startovao kao drugi, gde je odmah na startu imao kontakt sa Felipeom Massom, što ga je bacilo na kraj grida. On je uspeo da se vrati u trkački ritam i pobedi u trci, a na ruku mu je išlo i okretanje Brazilca na stazi.

                U drugu trku se startovalo iz obrnutog startnog rasporeda u odnosu prvu trku, što je opet stavilo Alonsa na poslednje mesto. Uprkos tome Španac je odeno i drugu pobedu.
                Felipe Massa je u generalnom plasmanu zauzeo drugo mesto dok je Giancarlo Fisichella bio treći.







                You can run, but you can't hide.

                Comment

                • Pro FX-Sniper
                  CBC Senator XXL
                  • 11.01.2010
                  • 14410
                  • Medakovic
                  • Alfa-Brera

                  #38
                  Poslednja velika predstava i prvi televizijski prenos


                  Vozio se 46. krug VN Italije tog 7. septembra 1969. kada je Graham Hill, Lotus Ford 49B, obišao timskog kolegu Jochen Rindta i izbio na drugo mesto.



                  Time je počela njegova poslednja velika predstava u Formuli 1. Te, 1969., godine na prvoj trci, VN Južne Afrike, bio je drugi, a na VN Monaka, trećoj trci sezone, je pobedio.

                  Nešto pre toga JRT (Jugoslovenska Radio Televizija) se po prvi put, koliko znam, uključila u direktan prenos jedne trke Formule 1. Prenos u crno-beloj tehnici. Koliko mogu da se setim, komentator je bio Milivoje Mikica Vuković, legenda našeg auto sporta. U to vreme, to je za nas bilo ravno televizijskom prenosu stupanja čoveka na mesec.
                  Na ovoj trci Jackie Stewart, Matra Ford MS80, želeo je, tri VN pre kraja sezone, da iako je ubedljivo vodio i teoretski osigura svoju prvu titulu Svetskog šampiona Formule 1. Mada realno, u dotadašnjem toku sezone, koja je imala 11 VN-a, on je ubedljivo vodio sa do tada, 5 VN pobeda i jednom 2. mestom, tako da je pretnja ostalih, pre svega Jackie Ickxa, Brabham Ford BT26A, bila samo u domenu matematičke teorije.
                  Početak trke protekao je u borbi Jackie Stewarta i Jochen Rindta, trećeg i prvog na treningu. Te godine Jochen Rindt je prešao u tim Lotus sa velikim ambicijama. Do tada još nije bio pobedio ni na jednoj trci. To je bilo samo pitanje vremena a i sreće. Vodio je na nekoliko VN, ali su ga tehnički problemi sprečili da to kapitalizuje.
                  Povremeno su se u borbu za prvo mesto, kratkotrajno, uključivali Denny Hulme, McLaren Ford M7A i Piers Courage, Brabham Ford BT26A tima Frank Williams, verovatno njegova najbolja trka. Nekoliko puta je izbijao na čelo kolone, njegovo prvo vodstvo na jednoj trci i prvo vođstvo na jednoj VN za tim Frank Williamsa.
                  Graham Hill je startovao sa 9. pozicije, tokom trke je napredovao, da bi se u zadnjoj trećini trke upustio u borbu za prvo mesto sa Jackie Stewartom, koji je dominirao trkom. Pri kraju trke to je postala borba točak uz točak četiri vozača, Jackie Stewart, Graham Hill, Jochen Rindt i Jean-Pierre Beltoise, dve Matre protiv dva Lotusa. Odmah za njima Bruce McLaren, naravno McLaren Ford M7A.
                  Graham Hill je pritiskao Jackie Stewarta i izgledalo je da će ga obići. A onda u 63. krugu, od 68 krugova, Lotus, odnosno Ford, posustaju. Hill sporo vozi po stazi, motor čudno zvuči, ali njegov zvuk nadjačava snažni sa tribina kojim gledaoci nagrađuju odličnu vožnju velikog šampiona. Aplauz se čuo i bez obzira na buku ostalih motora. Hill odpozdravlja gledaocima i odlazi u boks. Naši televizijski gledaoci, po prvi put, imali su priliku da uživaju u odličnoj trci Formule 1.
                  Uzgred, na toj VN došlo je do 15 promena na liderskoj poziciji, i to bez pit-stopova. Na sledećoj trci u Kanadi, Hill je bio 7. na treningu, jedno vreme 4., pa odustajanje na polovini trke. Na VN SAD na treningu je zauzeo 4. poziciju, na startu je bio 3., veći deo trke proveo je kao 5., a onda pri kraju trke dolazi do eksplozije gume i stravičnog udesa. Bolid leti u vazduh, prevrće se i Hill čudom ostaje živ, ali je slomio obe noge.
                  Na prvim trkama 1970. sa štakama dolazi do bolida, ali to je od tada drugi vozač. Bljesnuće još na trci 24 sata Le Mana. Vozeći prototip Matra-Simca MS670, sa Henri Pescarolom, pobeđuju 1972.
                  Time postaje jedini vozač koji je bio Svetski šampion Formule 1, koji je dobio trke 24 sata Le Mana i Indy 500. Mario Andretti, Svetski šampion Formule 1 i pobednik trke Indy 500, godinama je pokušavao u Le Manu, ali bez uspeha.

                  Po štampi se tih 70' godina moglo pročitati da će oni koji ga gledaju u takvom izdanju zaboraviti kakav je on veliki šampion bio. Po nekima, trebalo je ranije da se povuče. Kada se 1975. nije kvalifikovao za VM Monaka, Hill Ford GH 1, derivat Loline šasije koju su do tada koristili, vozeći za sopstveni tim, Embassy Hill, odustao je od daljeg takmičenja u Formuli 1, u 46. godini života. Vozio je 176 trka.
                  Tada se posvetio svom timu, koji je osnovao 1973., i novoj britanskoj nadi Formule 1. Tony Brise je bio vozač koji obećava. Pilotirajući sopstvenim avionom, vraćajući se iz Paul Ricarda sa testiranja novog bolida Formule 1, Hill Ford GH2, pri sletanju na londonski aerodrom, po magli, nastradao je 29. novembra 1975. A sa njim i ceo tim.
                  Nova Formula 1, lep i originalan bolid, će se od tada prikazivati samo na izložbama trkačkih automobila.
                  Bio je dvostruki Svetski šampion Formule 1, 1962. i 1968., petostruki pobednik VN Monaka, 1963., 1964., 1965., 1968. i 1969., pobednik trke Indy 500 1966., kao debitant.

                  Zanimljivo, na toj trci 2. je bio Jim Clark, a 6. Jackie Stewart. Njegova Lola Ford T90, tada, bila je asimetrična formula. Zbog levih krivina ovalne piste u Indianapolisu desno vešanje je bilo duže od levog. Glumio je i u nekoliko filmova. Mi ga pamtimo, naravno, iz filma Grand Prix. Kada je Damon Hill 1996. postao Svetski šampion Formule 1, postali su jedini otac i sin kojima je to pošlo za rukom.




                  You can run, but you can't hide.

                  Comment

                  • Pro FX-Sniper
                    CBC Senator XXL
                    • 11.01.2010
                    • 14410
                    • Medakovic
                    • Alfa-Brera

                    #39
                    Sauber ostaje na Ferrarijevim motorima


                    Tim je demantovao špekulacije da bi mogao da koristi Mercedesove agregate.



                    Sledeća sezona biće poslednja u kojoj će se koristi dosadašnji V8 motori. Od 2014. kao što je svima poznato u upotrebi biće novi V6 turbo motori.

                    Upravo ta promena može izaizvati neke pometnje na tržištu, pa se dosta pričalo da Sauber može da dosadašnje Ferrarijeve motore zameniti Mercedesovim agregatima. Švajcarski tim je odbacio ovakve navode.
                    "Mi još nemamo partnera za 2014. godnu, jer još nisu poznati svi detalji kao što je cena novih agregata. Mi već 10 godina saradjujemo sa Ferrarijem i prirodno je da prvo sa njima udjemo u pregovore oko novih motora", izjavio je PR Saubera.




                    You can run, but you can't hide.

                    Comment

                    • Pro FX-Sniper
                      CBC Senator XXL
                      • 11.01.2010
                      • 14410
                      • Medakovic
                      • Alfa-Brera

                      #40
                      Rastali se Timo Glock i Marussija


                      Tim i Nemac nisu našli zajednički jezik oko visine vozačeve plate.



                      Glock je u Formulu 1 ušao sa timom Jordan 2004. godine gde je na debiju zabeležio bod na VN Kanade. Posle osvajanja GP2 titule 2007. godine, Timo se pridružio Toyoti sa kojom je osvojio tri podijuma, gde su od toga bila dva druga mesta.

                      Kada se Toyota povukla iz najbržeg cirkusa, Glock se pridružio Virgin Racingu, koji je kasnije postao Marussija. Za tri godine sa ovim timom Nemac nije uspeo da zabeleži poen.
                      "Imao sam tri odlične godine sa Marussijom, gde sam učestvovao u razvoju bolida. Timu želim sve najbolje u daljem trkanju kao i svim ljudima sa kojim sa imao dosta lepih momenata. Što se tiče moje dalje budućnosti, ja sam dosta uzbudjen i nadam se da će se sve stvari brzo rešiti", izjavio je Glock.
                      Šef tima John Booth se zahvalio Timu na dosadašnjem radu.
                      "Timo je napravio značajan doprinos tokom ove tri godine, gde nam je dosta pomogao u razvoju bolida. Tokom prošle godine skoro cele sezone smo držali 10. mesto u našim rukama", dodao je on.




                      You can run, but you can't hide.

                      Comment

                      • Pro FX-Sniper
                        CBC Senator XXL
                        • 11.01.2010
                        • 14410
                        • Medakovic
                        • Alfa-Brera

                        #41
                        Toto Wolff prelazi iz Williamsa u Mercedes


                        Williams F1 je objavio dа će se аkcionаr i izvršni direktor ekipe Toto Wolff pridružiti Mercedesu u ulozi novog šefa motosportа, gde će zameniti Norberta Hаuga.



                        Ekipa iz Grovea je izdala sledeće saopštenje: "Toto Wolff, jedаn od izvršnih direktorа, će napustiti kompаniju kako bi preuzeo novu ulogu u Mercedes-Benz GP timu."

                        "Toto će se odreći svog mesta u u upravnom odboru, аli će zаdržаti svoj vlasnički udeo u ekipi. Šef timа i većinski аkcionаr Frank Williаms će nаstаviti dа nаdgledа vođenje kompanije, dok će se odgovornosti koje je imao Wolff raspodeliti među člаnovimа izvršnog odborа."
                        Govoreći o Wolffovom odlаsku, Frank Williаms je izjavio: '' Želeo bih dа zаhvаlim Totou nа njegovom nаpornom rаdu, posvećenosti i predаnosti timu u periodu dok je bio jedan od članova upravnog odbora. On je bio ključnа podrškа zа mene kаo izvršnog direktorа prošle sezone, pošto je nadgledao stvari nа brojnim trkаmа, kаdа ja nisаm bio u mogućnosti dа prisustvujem."
                        "Međutim, ponude poput one koju mu je uputio Mercedes ne dolаze često. Toto će zаdržаti svoj vlasnički udeo u Williаmsu i uvek će imаti svoje mesto u Groveu, аli ćemo se na stazi svakako boriti protiv njega", upozorio je Williаms.
                        "Sigurаn sаm dа će biti jаk аdut zа Mercedes i u ime cele ekipe mu želim puno sreće u svojoj novoj ulozi. Imam sreće što pored sebe imam veomа profesionаlnu grupu ljudi i izvršni odbor će nаstаviti posаo koji smo rаdili kako bi se obezbedila uspešna budućnost tima", zаključio je Williams.
                        Ovakav razvoj stvari mnogi vide kao potencijalnu prepreku za Williams u pripremama za novu sezonu koja počinje u Austrаliji 17. mаrtа, pošto je Wolff imao značajnu ulogu u timu od jula prošle godine. On je tаkođe vodio kаrijeru finskog vozаčа Vаltterija Bottаsa koji je ove zime promovisan u glavnu vozačku postavu Williamsa.





                        You can run, but you can't hide.

                        Comment

                        • Pro FX-Sniper
                          CBC Senator XXL
                          • 11.01.2010
                          • 14410
                          • Medakovic
                          • Alfa-Brera

                          #42
                          Ferrari razvija prednje pull-road vešanje


                          Tehnički direktor tima potvrdio je da će novi bolid imati isto vešanje kao i predhodnik.



                          Prošle godine italijanski tim iznenadio je sve kada je na svom bolidu predstavio prednje pull-road vešanje. Pre toga ova stvar vidjena je još 2001. godine na Minardijevom bolidu. Fernando Alonso je prošlogodišnji šampionat izgubio na zadnjoj trci ali se tokom cele sezone mučio sa svojim Ferrarijem, mada kako je sezona odmicala napredci na bolidu bili su vidljivi.

                          Na pitanje da li je projekat prednjeg pull-road vešanja bio vredan, tehnički direktor tima pat Fry je odgovrio:
                          "Od njega dobijate malu prednost na aerodinamici. Mi smo rešili naše strukturne probleme. Nastavićemo sa daljem razvojem ovog sistema koji će izgledati drugačije. Ne bih bio iznenadjen ako nas neko drugi iskopira. Kada smo prvi put pričali o tome ljudi su mislili da smo ludi ali na kraju to se ispostavilo kao pametno rešenje", kazao je Fry.





                          You can run, but you can't hide.

                          Comment

                          • Pro FX-Sniper
                            CBC Senator XXL
                            • 11.01.2010
                            • 14410
                            • Medakovic
                            • Alfa-Brera

                            #43
                            Hamilton se zvanično pojavio u Mercedesu


                            Mercedes je u jednom danu predstavio svog novog vozača i direktora tima.



                            Prvi put od dolaska u Mercedes, Lewis Hamilton se pojavio u javnosti i to u sedištu timu u Šturgartu. Britanac koji je svojim dolaskom zamenio Michaela Schumachera svoj prvi radni dan posvetio je novinarima.

                            Pre toga tim je objavio da je bivši izvršni direktor Williamsa Toto Wolff prešao u njihove redove, gde će zajedno sa Nikijem Laudom i Rossom Brawnom činiti novi upravni odbor.
                            Hamilton bi trebalo da za tri godine u Mercedes zaradi 100 miliona dolara. Tokom ove posete Lewis je obišao i fabriku putničkih automobila kao i muzej tima.







                            You can run, but you can't hide.

                            Comment

                            • Pro FX-Sniper
                              CBC Senator XXL
                              • 11.01.2010
                              • 14410
                              • Medakovic
                              • Alfa-Brera

                              #44
                              Lowe ide iz McLarena u Mercedes?


                              Paddy Lowe možda će da sledi put Lewisa Hamiltona.



                              Nemački Bild prenosi da tehnički direktor McLarena, koji već 20 godina radi u ovom timu, se možda pre početka sezone preseli u Mercedes. Ovu vest potvrdio je i izvršni direktor Mercedesa Toto Wolff.

                              "Ovo je velika vest", izjavio je Helmut Marko.
                              Sa druge strane McLaren nije želeo da da komentar na ove navode. Takodje, Bild piše da bi Ross Brawn i Nick Fry mogli da napuste tim.





                              You can run, but you can't hide.

                              Comment

                              • Pro FX-Sniper
                                CBC Senator XXL
                                • 11.01.2010
                                • 14410
                                • Medakovic
                                • Alfa-Brera

                                #45
                                Caterham predstavlja bolid na testu u Herezu


                                Tim će 5. februara predstaviti svoj bolid pod oznakom CT03.



                                Caterham je promociju svog novog bolida zakazao za 15 minuta pre početka prvog dana testa. Takodje, tim je potvrdio da će se tokom ove ceremonije pored Charlesa Pica pojaviti i drugi vozač.

                                Dosta polemike izazvalo je i ime bolida, pošto se prošlogodišnji auto nosio oznaku C01 dok će novi imati inicijale CT03.
                                "Prvi komercijalni auto koji smo uradili sa Reanultom nosio je oznaku CT02, pa zato novi bolid nosi ime CT03", glasilo je u zvaničnom saopštenju.




                                You can run, but you can't hide.

                                Comment

                                Working...
                                X