zveckanje - yugo 55

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kenno
    CBC Senator XXL
    • 21.08.2006
    • 460
    • Zenica, BiH

    zveckanje - yugo 55

    Imam standardnu 55-icu 89/90 godiste sa 76500km, prvi vlasnik.
    I par problema(?)
    Stvar je u sljedecem: kada vozim uzbrdo pod opterecenjem (dakle 3 ili 4 osobe + gepek) i recimo 30kmh drugom ili 50-60kmh trecom, pri cemu je papucica gasa skoro potpuno pritisnuta, iz pravca motora dopire zvuk kojeg bi opisao kao zveckanje. Kada oduzmem gas(ne sasvim) i taj zvuk se utisa(ne upotpunosti). Osim toga i na leru imam osjecaj da motor nepravilno radi, trese se u nekom pravilnom ritmu, ler gas je povecan ali to nije pomoglo, tj. ostao je isti simptom. Malo sam se raspitivao i vecina odgovora koje sam dobio je da su u pitanju detonacije ili da treba nastelovati ventile. Da li je to u pitanju ili nesto drugo? Koliko je opasno po sam motor da ovako radi, da li moze doci do veceg ostecenja motora?
    Kada sam recimo sam u autu i idem po ravnom, auto radi sasvim ok, fino vuce, potrosnja goriva je inace manje vise normalna, ulje se ne trosi(malo pusta na dihtungu poklopca ventila, ali zanemarljivo).

    Ovo zveckanje uz brdo traje mozda od proljeca ove godine. Kako ja kontam, ovaj zvuk se ne bi trebao javljati i radim na sto brzem rjesenju, pa ako neko zna, sta i kako da uradim cijenio bih svaki savjet.


    PS
    Ako vec ima tema, ili sam fulao podforum slobodno neka se tema premjesti, ali bi stvarno volio dobiti konkretan i strucan odgovor.
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Idi u servis neka ti podese paljenje stroboskopom tacno kako je propisano za taj motor da si siguran da je to bar sto posto kako treba. Reci nam koliko je izmereno stepeni u ovom sada polozaju (pitaj majstora pa zapisi).
    Ustvari, trebalo bi koji stepen kasnije paljenje ili bolji benzin ili manje opterecenje. Ako je paljenje ok a ponavlja se problem mozda je mali problem sa gorivom u smislu da je los benzin (manje moguce) osim ako je benzin ostareo u rezervoaru ili zbog necega manjak goriva. Ne sme se voziti nikako da motor klikce. Ponekad pomaze da se vozi u nizem stepenu prenosa a ne da se maltretira u visem sa tolikom tezinom i na uzbrdici. Kao sto vidis ako je majstor podesavao paljenje odokativno ili da bolje ide i manje trosi bez posebnog opterecenja dobro je uradio. Medjutim, to je kompromis koji ne odgovara kad nastane dodatno a mozda i NEDOZVOLJENO opterecenje za taj auto. Saberi kilograme tereta pa pogledaj sta pise u knjizici za taj auto. Mozda si malo preterao. Salim se. Neka majstor pogleda ono gore. Nije skupo a utice i na rad na leru.
    To je osnovno kod tvog problema a onda se eventualno ide dalje.

    Comment

    • Kenno
      CBC Senator XXL
      • 21.08.2006
      • 460
      • Zenica, BiH

      #3
      Paljenje nije stelovano par godina, tj. stelovano je pretpostavljam kada je moj otac vozio auto, tako da ne znam kako je nastelovano.

      Kad si vec pomenuo neke stvari, i na leru se cuje kao tak-tak zvuk, cim dadnem malo gasa na leru to taktak prestane.

      Sto se tice opterecenja dozvoljeno opterecenje je 450kg, prema mom izracunu nikad ne prelazi 400kg.

      BTW
      Da li moze da se paljenje pomjeri samo od sebe, cime bi to moglo biti uzrokovano?

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #4
        Desava se da se malo pomeri zbog razvodnika, koji zbog silnih vibracija nikada ne moze da se ucvrsti kako treba, ali u svakom slucaju i nove svecice bi ti dobro dosle pre stelovanja paljenja, pa da se po tome nasteluje... Kada si polsednji pu menjao zupcasti kais?!
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • Kenno
          CBC Senator XXL
          • 21.08.2006
          • 460
          • Zenica, BiH

          #5
          Svijecice su mi grozne, Bosch ali su presle vise od 10.000km koliko je fabricki propisana norma. Sto prije kupujem Bosna trokrake.

          Zupcasti, prije mozda tri godine. Zasto?

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            Sto se tice opterecenja dozvoljeno opterecenje je 450kg, prema mom izracunu nikad ne prelazi 400kg.
            450kg je obicno optrecenje limuzina srednje i vise klase.

            hm, proverio bih taj podatak u knjizici od vozila.
            to je jako mnogo kg za tukategoriju auta, Lade/Fiati imaju dozvoljeno opterecenje 375kg sto ukljucuje i vozaca.
            cini mi se da je za Jugo dozvoljeno opterecenje uzbrdo oko 300kg maximalno, ili 4 odrasle osobe.
            to je bruto, zajedno sa teretom u gepeku i na krovu (ako ima).

            mislim na osnovu mog iskustva voznje Juga da si zestoko preforsirao motor, uzbrdo nejak Jugov motor mora da se vrti najmanje 4000 obrtaja da bi imao nekakvu vucnu snagu a to znaci da u trecu moze da se ubaci tek negde na oko 70km/h.
            prakticno uzbrdo treca a kamoli cetvrta je preslaba, druga kada je auto otperecen kao kompromis koji obezbedjuje i dobro podmazivanje i hladjenje jako opterecenog motora.
            za potpuno optereceni Jugo pri npr 10% uspona prva brzina je cesto jedino dovoljna da motor moze da savlada takvu opterecenost.

            posto Jugo nema obrtomer, najlaksi metod procene koliko je otperecen motor je polozaj pedale gasa.

            ne bi trebalo po ravnom da se predje 1/3 hoda a uzbrdo pri najvecem opterecenju 1/2 hoda.

            ako mora vise da se stisne pedala da se odrzi zeljena brzina efikasnije je prebaciti menjac u nizi stepen.
            tada se bitno smanjuju rizici po motor.

            jos jedna sitnica, Jugo tog godista je predvidjen za olovni benzin od 100 (ili 98 minimalno) oktana, ako je benzin sa manje oktana sada dostupan paljenje bi trebalo podesiti na kasnije 2-3 stepena.

            po opisu u pitanju su klasicni simptomi detonacija.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #7
              Potrazi malo po forumu, stavi nove svecice, trokrake ako ides vec samo na benzin, pa onda steluj paljenje, stepen kasnije... A kais pominjem, da slucajno nije prezupcio, pa...
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • Kenno
                CBC Senator XXL
                • 21.08.2006
                • 460
                • Zenica, BiH

                #8
                Da repliciram.
                Nosivost 1.1 modela (55ks, po fabrickom upustvu) sa tezinom od 790kg je 400kg(5 osoba + 25kg). Gorivo po fabrickom prospektu je propisano MB 98(ili olovni super 98). To gorivo uvijek i sipam.


                Svijecice i kablovi idu na zamjenu, svijecice jer su odsluzile svoje ocigledno, a danas me je udarila struja kada sam dodirnuo kabl 4-te svijecice.
                i stelovanje paljenja je na rasporedu, kao i provjera zupcastog kaisa.


                Na kraju svega, kakve su dugorocne posljedice? Smanjen vijek trajanja motora ili ima i drugih posljedica? Ako uspijem sve podesiti tako da vise nema samodetonacija, je li realno ocekivati da motor onda normalno radi, vuce, trosi, do nekih 100.000km?

                Comment

                • Kenno
                  CBC Senator XXL
                  • 21.08.2006
                  • 460
                  • Zenica, BiH

                  #9
                  A usput sam malo citao forum...


                  i naravno, obavezno je u gradskoj voznji svakoga dana ostro voziti auto sve do max obrtaja (naravno kada je zagrejan) ili povremeno otici negde na vikend da se motor "izduva".

                  italijanski motori nisu pravljeni za penzionersku voznju i uz dobro ulje prija im malo vise obrtaja, to je bolje nego malo obrtaja a jako pritisnuta pedala gasa uz bogatu smesu koja ne moze da sagori.
                  pogrijesih u koncepciji voznje


                  a svi mi govorili saltaj ga na 2500 obrtaja

                  Comment

                  • Eon
                    Moderator
                    • 10.03.2005
                    • 4225
                    • Beograd-NBG-44
                    • Superb 2.0 4x4 DSG

                    #10
                    Sve si sam zakljucio dobro i doneo ispravnu odluku. Odrzavaj auto original delovima i na vreme mu menjaj potrebne potrosne stvari i pregurace tvoju zeljenju km!!!!!
                    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                    Comment

                    • Kenno
                      CBC Senator XXL
                      • 21.08.2006
                      • 460
                      • Zenica, BiH

                      #11
                      Sto se tice org. dijelova trudim se, ali Srbija, Bosna, isto je to, prokleti balkan, ukrali bi ti nokat da se moze...

                      Probacu to da sredim sve, jos "samo" mi ostaje da nadjem dobrog pouzdanog majstora

                      A posto prelazim oko 6-7 hiljada godisnje, valjda bi prije nuliranja brojcanika trebao promijeniti auto...

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Paziiiiii.
                        Kazes prelazis samo malo kilometara godisnje. Benzin ne voli dugo da stoji u tanku. To bi mogao da bude dodatni razlog za kliktanje. Sto se nokta tice mogu da ga ukradu samo onima kojima je vec izrastao.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Nosivost 1.1 modela (55ks, po fabrickom upustvu) sa tezinom od 790kg je 400kg(5 osoba + 25kg
                          ok, to je podatak za voznju po ravnom (podrazumeva se ako ne pise dodatno objasnjenje).
                          za voznju uzbrdo obicno se to smanjuje za 15% (posto sada i auto mora da se vuce uzbrdo, postaje "tezi" sa porastom nagiba).

                          samo hocu da kazem da uz taj motor ne treba ocekivati sposobnosti motora od 100 konjica (kg uzbrdo je kg a to trazi odredjeni rad da se izvrsi).

                          zameni svecice, kablove, razvodnu kapu i razvodni prst, proveri pretpaljenje i nemoj se ustrucavati da zavrtsi motor u obrtaje.

                          Jugo ima anemican obrtni momenat, (stara italo skola iz 60tih), sto znaci da ima jako ogranicene sposobnosti da savladjuje otpore poput tegljenja tereta i voznje uz nagib pa mu trebaju obrtaji da razvije potrebnu snagu.

                          bice lakse motoru, ti ces se brze prevesti i potrosices manje benzina (potrosnja benzina zavisi od kolicine pritiskanja pedale gasa a ne od obrtaja motora).

                          ja ne bih koristio Jugo tako maximalno opterecen za cesce voznje, do 2 osobe je nesto sto Jugo podnosi da se ne muci motor. mozda jednom dva puta godisnje bih se usudio da 4 ili 5 odraslih osoba bude opterecenje, ma sta pisalo (Zastava i inace svasta pise cesto).
                          Fiat kao original, nije bio tako siroke ruke po pitanju dozvoljenog opterecenja za svoj model 127 (original Juga), koliko se secam iz davnih dana tog modela.

                          najvazniji je stil voznje, i tebi ce biti lakse kontrolisati kretanje vozila ako imas neku rezervu snage pod desnom nogom
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Kenno
                            CBC Senator XXL
                            • 21.08.2006
                            • 460
                            • Zenica, BiH

                            #14
                            Ni ne ocekujem da ide kao da ima 100 konja, dosta mu ja jedan

                            anyway, ide promjena dijelova, paziti malo gdje se gorivo sipa, a za opterecenje, svake sedmice 30km uz pojako brdo (talkin' about 15km gdje je razlika gotovo 700m.n.v.)

                            Nista izgleda pravicemo kompromis, ima i zaobilazni ravniji put....
                            Hvala svima na odgovorima i pojasnjenjima, ako jos neko ima koju pametno slobodno...

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              ovo je Balkan sa veoma strmim usponima, zato i malo drugacije tumacim kilograme kada se vuku uzbrdo.

                              samo nesto vise obrtaja, i ide Jugo uzbrdo
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X