Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pametnjakovic
    CBC Početnik
    • 22.03.2009
    • 9
    • BGD

    Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

    Pre par meseci sam kupio Megane 1.5 dci 82ks. Nikad ranije nisam imao dizela, posle godina vozenja benzinaca predjoh u suprotni tabor. Sve u svemu, sem buke na koju se polako privikavam ostalo je dobro, narocito kad pogledam trosak za gorivo na kraju meseca. Ovih 82 konja dobro idu ali ipak nije to bas to, narocito sto sam nedavno probao verziju od 100 konja i to je stvarno prava mera (nisam ostar vozac ali cesto putujem lokalnim putevima i preticanja su mi redovna pojava). Naravno, tuning mi je odma pao napamet, pogledam malo po netu ponude i vidim da sene idu od 50 do 500 evra. Naravno da sam odmah ove najjeftinije odbacio, racunam cista mucka ali sam malo pogledao iskustva korisnika - kad ono ljudi uglavnom vrlo zadovoljni. Malo sam proucio na kom principu to radi (popularno ga zovu box tuning) i ukapiram zasto je jeftino: to je sistem koji menja signal pritiska u komon rejlu i tako laze ECU da on doda jos goriva. Nije naravno prost potenciometar, jer parametri treba da ostanu isti na leru i na visokim obrtajima vec se modifikuje ono u sredini. Bavio sam se hobi elektronikom i ovakav sistem kosta 10-tak evra da se izradi. E sad nije mi jasno da tako nesto prosto moze da postigne solidne rezultate, oko +20% snage i momenta. Gomila ljudi ima pozitivno iskustvo, cak i snimanja na dyno masini potvrdjuju dobitke. Par ljudi sa velikom kilometrazom tvrdi da ni posle 50-60000 nemaju problema. Naravno ima i mana, kod vozila sa DPF filtrom je mnogo veca potrosnja aditiva, board computer prikazuje 20% manju potrosnju (normalno jer ima lazan signal) i ako se pretera sa pojacanjem auto moze da dimi na jacem gasu.

    Znam da pravi tuning utice na pritisak turbo punjaca, injektore, pritisak goriva i da su dobici u snazi veci, ali to kosta i nemoze se uraditi bez alata. Sta mislite da li se isplati uopste pozabaviti se ovim, kazem da sam od skora dizelas tako da nemam nikakvih prakticnih iskustava.
  • Srdjan
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 2416
    • Bajina Basta/Beograd

    #2
    Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

    Evo npr, ovde pitas. Nije bas 50eur ali bogami ni 500eur.

    viewtopic.php?f=288&t=34174&hilit=chiptuning
    Lancia Kappa 2.0 20v

    Comment

    • dieselman
      CBC Senator XXL
      • 14.11.2005
      • 833
      • tt

      #3
      Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

      ..mozes uraditi tuning,ali kod nekog dobrog tunera,sa proverenim mapama...da ne bi posle motor lopatom skupljao...a te varalice,box tunning i slicno zaboravi odmah...ja licno kad mi treba snazniji auto,prodam svoj i kupim snazniji...

      Comment

      • ale944
        CBC Senator XXL
        • 20.03.2006
        • 1457
        • Beograd

        #4
        Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

        samo remap chipa, i to kao sto rece dieselman, sa proverenim mapama...sve drugo je primitivno u danasnje vreme i moze da prouzrokuje neke nezeljene posledice...
        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

        Comment

        • pametnjakovic
          CBC Početnik
          • 22.03.2009
          • 9
          • BGD

          #5
          Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

          Ne znam dali ste me razumeli, nije poenta u tome sta se nudi i za koliko para, vec u tome da li je uopste moguce dobiti nesto uticuci jedino na signal pritiska goriva. Meni se laicki cini da moze, kod turbo motora vazduha ima dovoljno tako da ce se dodatnim gorivom sigurno nesto postici, a valjda kod dizela problem moze samo da bude nepravilna smesa tj dim. Znaci ja necu da kupim box, 'ocu da ga napravim. Zato trazim nekog ko je probao box tuning da mi kaze sta su realni dobici.
          Sistem je relativno prost: procesor meri pritisak, i na osnovu izmerene vrednosti generise drugu vrednost za ecu po svojoj sopstvenoj mapi koju cu ja da napravim. A mapu cu da napravim tako da dodajem gorivo samo u oblastima koji su meni bitni, znaci normalna voznja a nizak i visok pritisak ne bih menjao. Izlaz senzora pritiska je linearan, znaci treba mu napraviti "grbu". Ovo sto menjam ne bih vise od 20%, cisto da budem siguran. Postoji varijanta i da merim obrtaje, pa bih onda imao jos bolje mogucnosti podesavanja.
          Ovo je sigurnije nego chip tutning, jer ne diram pritisak na turbo-u, a ecu koristi fabricku mapu, samo ja blago lazem merenja. Mapiranje ECU -a nije tako jednostavno pa cak i da imam alat dobro bih promislio. Plus sto ako nadjem konektore, ovo bi se stavljalo i skidalo za pet minuta, moze da se ugradi bajpas pa da daljinski da se box ukljuci/iskljuci.
          I ja ne misllim da ovo radim za pare, ako ikad budem imao volje i vremena da odradim sve cu da okacim na net pa ko hoce nek proba. Kazem vam da je hardwer za ovo jeftin, samo je pitanje imali smisla baktati se uopste ako sam princip ne funkcionise.

          Comment

          • pametnjakovic
            CBC Početnik
            • 22.03.2009
            • 9
            • BGD

            #6
            Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

            For the owner, driver of any diesel powered vehicle who wants the best from their vehicle. Offering the ultimate diesel engine tuning as well as a diesel fuel injection service. Repairs and reconditioning of injectors and diesel pumps, suppliers of diesel fuel system parts and additives


            Objasnjene metode tjunirnja, zakljucak ECU map je najbolje, box ima koristi, ostalo je sarena laza (izuzev ubrizgavanja propana sto je za drag trke )

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #7
              Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

              xexe, pre nego napravis neku stetu:

              kod turbo motora vazduha ima dovoljno tako da ce se dodatnim gorivom sigurno nesto postici, a valjda kod dizela problem moze samo da bude nepravilna smesa tj dim.
              prvo napravi razliku izmedju dizlela i benzinca i njihovih odnosa vazduh/gorivo.
              da, dobices verovatno crni dim , ali ne i snagu, jer nemas dovoljno vazduha da sagoris dodatno gorivo... da bi dobio vise vazduha treba yi veci pritisak turbine... znaci samo ces dodatno gorivo pretvoriti u cadj.

              Izlaz senzora pritiska je linearan, znaci treba mu napraviti "grbu". Ovo sto menjam ne bih vise od 20%
              ako slazes ecu da je pritisak veci nego sto jeste, on ce onda davati u praksi manje goriva, razmisli zasto...

              Ovo je sigurnije nego chip tutning, jer ne diram pritisak na turbo-u, a ecu koristi fabricku mapu, samo ja blago lazem merenja
              nije sigurnije od dobrog chip tuninga, jer je sa novim mapama uradjeno sve to sto bi hteo, ali je uradjeno "kako treba"
              sa "laganjem" ecua rezultati su slabi i to se radilo dok cipovi nisu bili dostupni kao danas. danas je to stvarno smesno raditi, mozes da probas, ali kad jednog dana ipak stavis cip, garantovanao ces se smejati svemu sto si radio... nisi prvi koji je to pokusavao
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • pametnjakovic
                CBC Početnik
                • 22.03.2009
                • 9
                • BGD

                #8
                Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

                Originally posted by ale944
                ako slazes ecu da je pritisak veci nego sto jeste, on ce onda davati u praksi manje goriva, razmisli zasto...
                Naravno, zato se ECU laze "na drugu stranu" tj kazes mu da je pritisak manji no sto stvarno jeste, a on dodaje jos goriva.
                Na ne-turbo motorima ovo naravno ne radi, ali na turbo bi trebalo, jer ECU ubacujuci jos goriva i dize i pritisak turbine. Zato ne bih menjao oblast visokog pritiska, da ne svirne turbina ili da dzabe aktiviram bajpas ako postoji. A o sigurnosti sam govorio u smislu da za promene do 20% ne mogu da se dese nikakve trajne posledice, jer ECU i dalje radi po originalnoj mapi a to je sigurno sigurno sa debelom marginom. Kao sto rekoh, najgore sto se moze desiti da auto vise trosi i dimi, a i to mislim da tesko ako se zadrzim u ovih 20%, pa valjda su originalne mape pravljene i za bolja i losija goriva, a ja bih nekako da dobijem efekat najboljeg goriva.

                No dobro, razmislicu jos malo a i bogami se raspitati. Svaka rasprava je dobro dosla, ali samo u tehnickom smislu, nemojte me ubedjivati da je chip bolji jer ja to znam ali opet evo vam dileme: da li biste mapirali ecu za npr 250evra i dobili 25% ili za 25 evra dobili 15% snage plus sto trenutno mozete da vratite na originalno stanje (auto u garanciji i slicno).

                Comment

                • comi 1342
                  Moderator
                  • 28.09.2005
                  • 1126
                  • NS
                  • Giulietta ,PUG 106,

                  #9
                  Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

                  Akoli imaš filter čadji, tj FAP, nemoj ni da probaš, biće mnogo skupo, a i ovako ćeš skratiti puno vek katalizatoru sa nesagorelim gorivom !
                  "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                  "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                  Comment

                  • ale944
                    CBC Senator XXL
                    • 20.03.2006
                    • 1457
                    • Beograd

                    #10
                    Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

                    ali na turbo bi trebalo, jer ECU ubacujuci jos goriva i dize i pritisak turbine.
                    jok.nope.zero.greska.vidis....tu je kvaka sto te buni
                    boost (pritisak) je regulisan zasebnim sistemom, nezavisno koliko goriva sipas.. znaci ide obrnuto, prvo trazis veci boost, pa onda shodno izmerenoj kolicini vazduha dajes gorivo. uprosceno.
                    postoji stvar koja se zove wastegate koja sluzi za regulaciju pritiska, ili na novijim sistemima turbine sa varijabilnom geometrijom.
                    dakle neces dici pritisak sa dodavanjem goriva, nego ces samo da chadis okolo..

                    da li biste mapirali ecu za npr 250evra i dobili 25% ili za 25 evra dobili 15% snage plus sto trenutno mozete da vratite na originalno stanje (auto u garanciji i slicno).
                    ja bi ga mapirao za 150 i bio miran ...
                    ..a za 25 kao sto rekoh neces dobiti vise snage ali ni malo... trebao bi ti i neki manual boost kontroler, pa pod uslovom da ne preteras i razvalis nesto to ce mozda da radi u kombinaciji sa piggyjem na gorivu, ali mozda krene i da brlja, pali check engine, pa ode u safe mode i ostale glavobolje...
                    inace i chip mozes da vratis u originalno stanje (neznam za tvoj model ali 90% da nema nikakve mehanicke intervencije tipa otvaranja lemljenja itd, sve preko kabla...)
                    http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                    Comment

                    • dieselman
                      CBC Senator XXL
                      • 14.11.2005
                      • 833
                      • tt

                      #11
                      Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

                      ..to sve igranje moze da kosta mnogo vise od 25 evra...ti si vlasnik vozila i mozes raspolagati njime po svojo volji i ubedjenjima...za napredak nauke moraju pasti i neke zrtve ...

                      Comment

                      • pametnjakovic
                        CBC Početnik
                        • 22.03.2009
                        • 9
                        • BGD

                        #12
                        Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

                        Dobro, ubediste me, ako ne moze ne moze, necu ni pokusavati. I dalje mislim da ne bih napravio stetu, e sad dali bi bilo koristi to jeste pitanje ali... Nista, morace da padne neki chip.

                        Comment

                        • ale944
                          CBC Senator XXL
                          • 20.03.2006
                          • 1457
                          • Beograd

                          #13
                          Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

                          Dobro, ubediste me, ako ne moze ne moze, necu ni pokusavati
                          niko izricito nije rekao da ne moze, samo nije pravi nacin da postignes sta hoces
                          znaci mozda bi moglo to sto si zamislio, ali uz korekciju boosta nekim gedzetom, bilo mehanickim ili elektronskim, ali kazem sve su to primitivne metode u danasnje vreme i na danasnjim automobilima, i mogu u zavisnosti od elektronike na autu da proizvedu nezeljene efekte, od slucaja do slucaja... i na kraju da to sve i proradi bez nezeljenih posledica neces biti ni blizu onoj kontroli procesa koju ti daje chip, tj. imaces jako neprecizan proces sagorevanja i pretvaranja toplotne energije u mehanicku, sto je valjda jasno da ne valja
                          http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                          Comment

                          • MN026
                            CBC Senator XXL
                            • 18.01.2009
                            • 348
                            • SMEDEREVO

                            #14
                            Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

                            ko zna tacno da objasni kako rade tjuning -boksovi jer nije tacno da samo povecavaju kolicini goriva-dobiosam od jedne nemacke firme koja to radi samo za CR motore katalog i nemacki atest -fotokopiju- da ne povecavaju potrosnju vec snagu i obr.moment brzim protokom signala ivremenima ubrizgzvanja i na taj nacin vrse korekciju pojedinih delova mape.zato me interesuje dali neko zna preciznije u cemu je cake

                            Comment

                            • ale944
                              CBC Senator XXL
                              • 20.03.2006
                              • 1457
                              • Beograd

                              #15
                              Re: Tuning turbo dizela, jel moguce da je tako prosto?

                              radi slicno kao chip, samo zaobilaznim putem..presrece originalne vrednosti i modifikuje ih. bili su aktuelni dok je chip tuning bio skup i nedostupan, ali danas mislim da ih je vreme zgazilo
                              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                              Comment

                              Working...
                              X