Moze li mi neko reci u vezi debljine kablova, naime imam kablove za prespajanje na kojima pise da su za 300 amp ili slicna oznaka nisam siguran, za auto je predvidjen akumulator 75ah 700A , pa me zanima mogu li ovi kablovi da posluze za prespajanje sa drugim autom ukoliko mi se isprazni akumulator, u radnji mi rekli da ne gledam sto pise to 300 amp i da je dovoljan kabl za to prespajanje. Molim za strucno misljenje , da odmah zamenim ovaj kabl jer je sveze kupljen
Jacina kablova za prespajanje akumulatora
Collapse
X
-
Trista ampera je dovoljno za prespajanje ali ja ne verujem da taj kabel ima više od 4 licne u sebi bez obzira što izgleda debeo...
-
-
Što Dora kaže sve je to djubre daj bože da ima 50 ampera i ikakve licne uopšte, mislim da prenosi preko izolacije
To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Sve se slažem sa Dorom i M-power.
Mani (sve) te "ampere" to je kao pojačalo 1000W P.M.P.O ili kako li su ih već krstili (a ono 2x2 ili max. 2x5W).
Traži ti po poprečnom preseku (za koji je najbolje uveriti se uvidom u, naravno umesto pogleda paziti da ne bude pesnica u oko od strane trgovca).
Dakle, pošto je malo veći motor (dizel), bar po akumulatoru koji se pominje, onda ti je neophodno 10mm2 (ima takvih da se kupe). Pričam o poprečnom preseku provodnika (od bakra). To ti je oko 3,6mm prečnika (nemam pri ruci tabele a na netu je to negde na drugoj ili trećoj strani, mislim na standarde prečnik/površina što je donekle različito za pun presek i licnu).
Pošto ti seciranje (obdukcija) kabla neće biti dozvoljena, moraš da proceniš po težini (kada će ispasti da je 300A neka četvorka u vrh glave) i ukupnom prečniku (sa izolacijom). Prečnik treba da ti je 6mm (sa izolacijom) mislim da je neki deseti gore-dole (znao nekad i napamet ali "godine prolaze") a masa bar 100g/m (verovatno nešto više 110), pa ako je dužina 2 ili 2,5 pomnoži sa tim pa puta dva i plus "kontakt klešta" ... "dva pamtim tri pišem"... bar 700g ... ako je dužina 3,5m (i to je neki standard) onda si manje-više na jednom kg.
Za manje benzince je dovoljna i šestica (6mm2) za kombi vozila verovatno treba i 16mm2.
To na "A" izbegavaj to nema veze sa stvarnošću ... verovatno predstavlja "snagu" akumulatora, pa uzmi 700A ili bar 500A (ako nemaš drugog izbora od tih, a ponavljam taj tim "buvljačkih" bez podatka o poprečnom preseku - izbegavaj).
Tol'ko od mene. (uz kafe pauzu)
P.S.
Naravno, više je bolje, pa bolje i 16mm2 (ako nisi siguran ili ako nema od 10mm2 standardno).
Mož' se napraviti (uz malo alata), uzmeš 5m 16-ice licne (zbog savitljivosti) i klešta ... nešto preko jedne crvene (10-tak €) i tvoj rad za 16-icu (može biti i mala razlika ali može biti i "16" površine 12, ili 300A četiri licne).Last edited by expendable; 13.01.2016, 11:39.Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Kupio sam nekoliko jer sam verovao da kad pitam istinu kaže, na kraju sam napravio od 30 kvadrata, tri puta suplje ali korisno, ono je i 200 dinara beskorisno.. Nemože sijalicu da upali kao svet... Posle sam pogledao uvek dali ima da kupim gde god ih vidim ali svi ti su od 200 grama oba zajedno, moj jedan ima kilo
Lako se vidi ako pogledaš spoj na viljušci, bez preterivanaj ima 4 licne a sam kabel ima prečnik 10mm...
Da ne bi davio sledećeg trgovca odeš lepo i kupiš kabel kako reče Profesor i sam napraviš... Ne treba čak ni neki poseban alat...
Comment
-
-
Ja sam meni napravio pre 7-8 godina,dok sam još vozio nekog raspadnutog dizela...2x2 metra kabla i 4 jake štipaljke me koštalo nešto manje od 1000 dinara.To je kabl koji uglavnom kupuju za aparate za zavarivanje,mislim da je presek 8mm,dobro savitljiv i elastičan i odlično izolovanBolje jednom dvaput nego nijednom triput
Comment
-
-
Da se nadovezem , znam za slucaj sa nekkoliko licni, ovaj moj nije kupljen upravo zbog toga kod kineza nego u jednoj boljoj prodavnici auto delova, inace se vidi na stipalkama kada se bolje zagleda pod odredjenim uglom gde su privezani kablovi da tu ima poprilican broj licni tako da iz gore navedenog nadam se da ce posluziti svrsi ako nekad zatreba.
Comment
-
-
ja imam takve da mogu i kao sajla za slepanje da posluze.You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Comment
-
-
Ma verovatno će odraditi posao (ali nije isto odraditi i (valjano) uraditi).
Za povremene slučajeve skoro da je o.k. (bolje nego ništa).
Inače, definisano je po standardu DIN 72553.
U principu bi 16mm2 čak trebalo uzeti kao min. (za bakar i 25mm2 za Cu-Al), naročito za (bilo koji) dizel motor (verovatno je i min. po pomenutom DIN-u).
Navedeni amperi odgovaraju CCA akumulatora pa je "300A" tek za motore koji koriste 36Ah ili maks. 45Ah.
U principu bi trebalo da kabl bude "700A" ili što bliže tome (da bi bio adekvatan).
(da se i ja dopunim, krenuo sam od nekih pretpostavki kako proći što jeftinije)
"ja imam takve da mogu i kao sajla za slepanje da posluze." - takvi su najbolji!Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Od preseka zavisi gubitak kao i transfer količine energije. Manji presek, veći pad napona, veći gubici, manji transfer. U suštini ako se računa na manju dopunu, a donor ima manji accu i slabiji alternator, manji presek kabla je dovoljan. U suprotnom, samo veći presek. U suštini, nikada presek bakra manji od 16mm, i štipaljke da budu komplet od bakra, ili legirane u minimalnoj meri. Vrh štipaljke da bude adaptibilniji na željeno mesto kačenja (+ može da ima pomoć i u vidu kleme pored štipaljke).Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
Najvažnije je da presek kabla bude oko 25 mm2 to je ok bakar ali ko još to prodaje za sitne pare, pa pošto je bakar, kao i da same štipaljke budu jake i imaju jaku oprugu i bakarni deo da prenese i na drugu polovinu štipaljke mogućnost da prenese struju. Ja sam svojevremeno napravio sa krajem kabla u štipaljci tako da licne obuhvate stubić, klemu. Najvažnije je da donator, prvo startuje svoje vozilo i dopuni davljenika, ugasi vozilo i tek onda startuje vozilo na infuziji. U protivnom vrlo lako strada alternator donatora.Last edited by ragazzoni; 15.01.2016, 01:05.''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
-
Baš to.Originally posted by veselinovic View PostPored kvalitetnih kablova dobro je poslije prespajanja upaliti donora i dati mlo gasa ( cca 2-3000RPM) par minuta. To ce donekle ozivjeti ispraznjeni akumulator ( efekat povrsinskog punjenja) i starotovanje ce biti mnogo lakse.''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!
Comment
-
-
Veoma koncizno. To je suština.Originally posted by ragazzoni View PostBaš to.
Zato i kažem: ako je totalno ispražnjen akumulator, dopunite akumulator (na punjaču), a automobil odšlepajte.
Inače (što kaže Ragazzoni) "malo seksa za mnogo para".Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Kako kome, ja ebem 5 minuta pa ko se snaš'o, snaš'o se...Inače (što kaže Ragazzoni) "malo seksa za mnogo para".
Comment
-
Comment