Ajde malo(ko ume i zna) prosvetlite nas oko vrsta ovih uredjaja, koje parametre koriste u radu, da li su to trentno očitane vrednosti, nekakvi proseci ili nešto treće.Kolika je tačnost ovakvih podataka a pre svega koliko su tačni podaci o potrošnji goriva do kojih dolazimo na ovakav način!
Bord kompjuter
Collapse
X
-
Zavisi koji je BC u pitanju. Pojedini imaju i sve opcije koje si pomenuo: trenutna potroshnja, prosek tokom vozhnje (od poslednjeg reseta "male" kilometrazhe), kao i zbirna prosechna potroshnja. Neki imaju i dodatne funkcije, kao npr. preostali broj km koji se mozhe preci sa preostalim gorivom u rezervoaru. Naravno, i mnoge druge opcje nevezano za potroshnju.
Moje je neko mishljenje a i iskustvo da podaci o potroshnji nisu 100% tachni, shto ne znachi da ne moraju da budu. Definitivno ima donji i gornji marginal, recimo da mozhe da "vara" za +/- 10%. Ipak je to vishe informativni podatak nego neki konkretan i apsolutno tachan podatak o potroshnji, i po meni vishe koristan i namenjen za manje iskusne koji se mogu ophoditi uz pomoc BC-a da smanje potroshnju. U vecini sluchaja sistem uzima signal sa trotela i na osnovu toga "procenjuje" potroshnju. Medjutim kolichina u****nog vazduha je samo jedan od chlanova jednachine, na potroshnju utiche josh mnogo faktora, trenutni stepen opterecenja motora, stepen prenosa itd itd
Mozhda ovi noviji automobili iz vishih klasa daju 100% tachnu procenu potroshnje, ali na moju nesrecu nisam imao prilike da to proverim
Elem, vec je bilo rasprave o potroshnji na forumu. Zakljuchak: shto pre u maksimalni stepen prenosa i sa shto manje ubrzavanja i kochenja. Ko mozhe tako da vozi...BC je tu vishe fancy feature, a manje neki 100% pouzdan podatak.
Uostalom, napravi jedan mali test: resetuj malu kilometrazhu i "iscedi" jedan rezervoar u meshanom rezhimu vozhnje. U zavosnosti od predjene kilometrazhe cesh da znash koja ti je bila stvarna prosechna potroshnja sa tim rezervoarom. Medjutim, kad uporedish ovo sa podatkom iz BC-a o prosechnoj potroshnji od polednjeg reseta "male" kilometrazhe videcesh da ce biti razlike. Tako cesh utvrditi koliko BC "lazhe" u tvom autu
-
-
Kada sam ušao u dizel priču prestao sam da razmišljam o potrošnji, jer priznaćete ,kada se sa rezervoarom od 50 litara predje oko 1000 km stvar je jasna.Priča o bordu mi je bila potrebna zbog diskusije sa prijateljima koji smatraju da je jedini podatak koji predstavlja "ulaz" za bord vakum na usisu.Voleo bih da znam šta još od paramera ulazi u obradu i koji se sve senzori koriste za prikupljanje podataka!Over hvala na pisaniji!Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
Sto se tice board kompjutera na volvu... Standard od pre mnoogo godina... Preracunava potrosnju tako sto uzima vrednosti za otvaranje injectora i predjeni put (preko speed senzora na zamajcu)
SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...
Comment
-
-
@overspeed
ne razumem sta ce mu vishe podataka od kolicine u****nog vazduha...na osnovu kolicine vazduha ECU proracunava koliko goriva da isporuci diznama...ne trosi on nista vishe goriva od onoga sto je isporuceno diznama...My crew is all fired up
Y'all better just wise up
Comment
-
-
Pa ne trosi, al onda znamo samo koliko potrosi, ali ne i na koliko kilometaraSAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...
Comment
-
-
A kako bord onda kompenzira te vrednosti?Proizvoljno, na osnovu zadatog programa ili nekako drugačije?Šta još može da dodje kao ulazni podatak za obradu koju vrši bord?Na mom Puntu zavisno od količine goriva i trenutne potrošnje računar izračunava moguću autonomiju vozila.Takodje sam primetio da i potrošnju goriva(koliko km sa 1 litrom) ne izbacuje trenutno već izvlači nekakve proseke....Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!
Comment
-
-
@ Shadow:
Saabo ti je vec odgovorio...
@ Tetak:
Ma, opet ponavljam da je u najvecem broju sluchaja taj BC "idiot" koji jednom jednachinom non-stop procenjuje potroshnju, tako da su marginali od nekih +/- 10% (a mozhda i vishe) uvek tu...
Kolichina isporuchenog goriva se ubacuje u tu jednachinu koja odredjuje predjeni put. A predjeni put se "rachuna" u zavisnosti od trip-metra (odometra, kako god), a to sve na osnovu fabrichke velichine gume iz prve montazhe (duzhine puta koju tochak opishe pri punoj rotaciji).
Zameni default velichinutochka/ gume i BC dobija loshu informaciju o predjenom putu, tj. podaci koje daje o potroshjni postaju josh vishe netachni i proizvoljni.
Dakle onih prvih 10% plus josh nekih 5% i eto ti "prave" informacije o potroshnji
Sem toga, ona procena o putu koji se mozhe preci sa preostalim gorivom u rezevoaru je josh netachnija, jer BC jako grubo procenjuje kolichinu preostalih litara u rezervoaru. Ne mozhe je "izmeriti" chak ni sa marginalom +/- 10% vec mnogo vecom greshkom, jer se ne mere preostali litri, nego dobija info o pristisku preostalog goriva na pumpu, shto je daleko od pouzdane informacije o preostalom gorivu
Ponavljam: mozhda na ovim novijim, luksuznim hi-tech automobilima iz vishih/visokih klasa BC daje pravu informaciju o potroshnji, ali nemam pojma kako je tamo reshen njegov princip rada. Kod svih ostalih tipova, instaliranim u automobile za obichne smrtnike, BC daje procenjenu potroshnju koja nikako ne mozhe biti uzeta za ozbiljno. Jedan obichan test sa resetom male kilometrazhe i merenje prave potroshnje (pun rezervoar) mozhe uporedjivanjem sa podatkom o prosechnoj potroshnji koju daje BC od poslednjeg reseta dati stepen netachnosti.
Hehe, Tetak, 50 l na 1000 km
Mislim, na zeldijima treba izbaciti taj BC detalj o potroshnji, jako vas "zabrinjava"... zvizduk
Pozz
Comment
-
-
Ja sam primetio blago odstupanje prikazane prosecne potrosnje od stvarno potrosenog, mada to kod mene ne ide do 10 posto, vec nesto manje, mozda najvise do pet posto!!!!Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017
Comment
-
-
Sem toga, ona procena o putu koji se mozhe preci sa preostalim gorivom u rezevoaru je josh netachnija, jer BC jako grubo procenjuje kolichinu preostalih litara u rezervoaru. Ne mozhe je "izmeriti" chak ni sa marginalom +/- 10% vec mnogo vecom greshkom
BC nije vidovit da zna kakvi ce biti uslovi na putu, zastoj, manja brzina veca brzina uzbrdo ili nzibrdo sa vetrom u ledja ili od napred , ...., itd.
prosto, BC je igracka koja se vec 30tak godina ugradjuje u automobile i koliko se pokazala nuznom tokom 30tak godina svakome od nas toliko je i danas nuzna...po meni jedna sarena laza za nabijanje cene auta bespotrebno.
traze doplatu za parking senzore, za merace pritiska guma i druge korisne info koje mogu zatrebati vozacu a nude BC koji je uz sve i ne bas tacan.
vise bi znacio jedan manometar ulja u motoru ili voltmetar nego taj BC vozacu na duzem putu.
barem danas kada pumpi goriva ima na svakom cosku i u svakom selu.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment