Elektronsko paljenje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Raptor
    CBC Član
    • 11.09.2006
    • 97
    • LAS PALMAS (Jagodina)

    Elektronsko paljenje

    Ho?u da konvertujem paljenje na motoru, sa platina na elektronsko. u pitanju je motor Suzuki GSX 550, sa dve bobine (jedna za 1 i 4 druga za 2 i 3 cilindar). Motor fabri?ki ima elektronsko paljenje, ali je jedan od predhodnih vlasnika to skinuo (verovatno zbog kvara) i stavio platine. Pošto je to ura?eno krajnje bezveze, nabavio sam elektronsko paljenje.



    pored ovoga idu i dva komutatora, za svaku bobinu posebno. Komutatori su od juga.

    Problem je nastao kada sam hteo da upalim motor sa takvim paljenjem. Kao prvo ?ulo se mnogo detonacija iz auspuha i motor nije hteo uopšte da upali. probao sam i na gurku ali nije vredelo.

    Bobine su bacale varnicu ali kada sam proverio sve?ice, sve ?etiri su crkle !!! Ina?e su stare 3 meseca, prešle oko 400km, odgovaraju?e za GSX 550.

    Kada sam promenio sve?ice i probao ponovo da upalim motor, javile su se detonacije iz auspuha, ali sam nekako i upalio motor. Izuzetno nemiran rad, metalni zvuk iz motora kao da je prolupao, detonacije iz auspuha i dalje, i ?ini mi se na obrtomeru ?udno veliki broj obrtaja (pola gasa 12000 o/min).

    Prilikom verglanja se dešavalo da motor blokira kao da blokira klip.

    Ja vratim platine, motor dobro pali i radi super bez ?udnih zvukova.

    Šta je mogu?i uzrok mojih problema?
    1. Komutator ili komutatori
    2. Bobine (možda su stavljene za platinsko paljenje - ako ima neke razlike izme?u njih)
    3. kapice na sve?icama (možda trebaju ili netrebaju 5000omske kapice)
    4. duhovi u motoru koji mi kidaju živce

    Sad ?e neko da kaže kad ti dobro radi na platine što menjaš?
    Menjam platine zato što ne mogu da izdrže veliki broj obrtaja. Ove trenutno 7000 o/min.
    .
    http://tabane-city.myminicity.com/
    .
    .
    .
    .
    http://tabane-city.myminicity.com/
  • Raptor
    CBC Član
    • 11.09.2006
    • 97
    • LAS PALMAS (Jagodina)

    #2
    Koji su simptomi kada crkne komutator? da li samo prestane da radi ili se dešava da daje impulse kad on ho?e.
    .
    http://tabane-city.myminicity.com/
    .
    .
    .
    .
    http://tabane-city.myminicity.com/

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Ajde elektricari pomozite malo coveku....znam da mozete
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • Vladd
        CBC Senator XXL
        • 09.07.2006
        • 581
        • NBG

        #4
        Kada crkne komutator, onda nema varnice, bobina "mrtva".
        Meni lici da treba proveriti "izgled" bregove na osovini razvodnika, lici mi na jako pomereno paljenje, koje se pojavljuje zbog senzora, koji "veliki" breg detektuju na "pogresnom" mestu. Za platine nije previse vazno da li je breg strm, ili ovalan, kod "strmijeg" brega, moze da se haba jace klizna povrsina platina, ali za senzor je potrebno da prava "masa" naidje u pravom trenutku..

        Elektronsko paljenje, u pogresnom trenutku, i dovodi do crkavanja svecica, visok napon mora negde "da ode".

        Malo vise podataka ili slicica...

        Poz.

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #5
          Polozaj senzora nije na pravom mestu.
          Drugim recima. Nije podeseno paljenje kako treba i motor detonira i to zestoko ako unisti cak i svecice.
          Jel moze ta cela ploca da se okrece za neki stepen ukrug?
          Na originalnom paljenju je to fiksno i ne moze se podesavati previse ali i radi kako treba. Posto je to modifikacija moras okretati dok je dobijes pravi trenutak paljenja. Znaci da ti trebaju kanali na metalnom okruglom nosacu kroz koje klize srafovi za pricvrscivanje i to veci nego sto su sada. Utvrdi da li je paljenje rano ili kasnije (mislim da je prerano) i na osnovu toga pravi kanale u odgovarajucem smeru. To moze polako i okruglom turpijom bar do onih srafova sa krstastom glavom. Onda probaj ponovo da vidis ima li razlike. I za jedan mm da pomeris treba da se oseti razlika.
          Najbolje od svega je da nadjes negde originalni makar i polovan deo nego da se zezas. Ali ako si vec poceo ne kosta te nista da probas i ovo.

          Sta zezas Eme ti se luftiras na dva tocka najvise. Nemoj da ja ovako mator
          moram da mislim sta fali.

          Kucaj u Google "GSX 550 ignition"

          Comment

          • Raptor
            CBC Član
            • 11.09.2006
            • 97
            • LAS PALMAS (Jagodina)

            #6


            Ovako je izgledalo paljenje kada sam kupio motor. U me?uvremenu sam saznao šta se desilo sa originalnim paljenjem. Naravno crko je jedan senzor i stavljena je plo?a i platine sa ranijeg modela Suzukija GS550 iz 78god.

            ja sam napravio novi nosa? za platine koji se okte?e 360 stepeni.



            Ista takva plo?a ustvari i nosi senzore za elektronsko paljenje i može se okretati pun krug.



            Oba senzora šalju signale, komutatori poja?avaju, bobine prave varnicu. Šta nije u redu?

            Izgleda da jedan od senzor šalje lažne signale, tj pravi varnice bez ikakvod reda. kada isklju?im jedan senzor (levi) motor mi upali i radi na 2 cilindra. Zadržim to predpaljenje priklju?im i drugi senzor, odmah pucanje na auspuhu. Naravno kada je priklju?en samo levi senzor motor ne?e da upali.

            Proba?u da nabavim druge senzore, pa da onda probam. Za sada platine rade, jeste samo do 6 - 7000 o/min , al šta ?u, bolje išta nego ništa...
            .
            http://tabane-city.myminicity.com/
            .
            .
            .
            .
            http://tabane-city.myminicity.com/

            Comment

            • Vladd
              CBC Senator XXL
              • 09.07.2006
              • 581
              • NBG

              #7
              Meni se cini da ne mogu da budu iste bobine za komutatorsko paljenje, i za paljenje sa platinama. Za platine, bobina je "kapacitivna", kumulira energiju, dok za komutator je vise induktivna, kao visokonaponski trafo..

              Poz.

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Zameni im mesta da vidis koji je neispravan ako je uopste neispravan. Ne moze on da okida kad hoce. Ili radi ili ne.
                Na koji nacin je izvedeno dinamicko pretpaljenje? Elektronski? Da ne zeza to? U tom modulu ima sve duplo a moze da vrisne pola od toga. I onda....
                Medjutim, posto radi sa platinama ispravno nije nista crknuto.

                Normalno bobine nisu iste za indukciono ili kondenzatorsko paljenje a kakav je slucaj na konkretnom motociklu to treba videti. Moguce da su bobine razlicite ali me ne bi cudilo da si i iste za oba modela paljenja.
                Kako god da je to ne bi pravilo ovakve probleme.

                Simptomi su kao da je na dva cilindra timing ispravan a na druga dva nije. Inace pale oba. Jel vazno da su senzori u fazi? Jeste da je to obicna spulna ali ipak.... Koja ivica okida? Probaj da medjusobno zamenis zice okidaca koji zeza.

                Pokusaj da iskljucis taj deo koji ispravno radi. Pa prepodesi paljenje za onaj koji ne radi. Ako dobijes da radi na druga dva cilindra onda je samo problem u nepravilnom timingu. Ima nacina da se to simulira i nanjusi sta ne valja bez mnogo muke.

                Comment

                Working...
                X