Pretvarac 12v na 220v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    spanjeli, zaboravi.
    ne moze u auto.
    radi sa dvostrukim napajanjem (najjednostavije, kao da radi na 24V).
    koristi poseban vid napajanja, vrlo cest kod pojacala (kucnih).


    Chekaj....koji transformator je u pitanju?

    AC-DC ( nazmenichna-jednosmerna) ili DC-AC ( jednosmerna-naizmenichna ) ?
    da smo na nekom drugom forumu ne bi reagovao, ovako posto je ovo ipak CBC moram...


    znam da imas dobre namere ali radije nemoj potpuno netacne stvari da plasiras.
    NE postoji jednosmerni transformator.

    UVEK je AC/AC iliti naizmenicna/ naizmenicna.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • mb12
      CBC Senator XXL
      • 06.11.2006
      • 640
      • Vrbas
      • Mazda 626 2.0 TD

      #32
      ^ OMG ....nije ni chudo shto Srbiji tako ide kad ima toliko bukvalista cooling...bye,bye, necu da trolujem ( ako i neznate shta ta rech znachi, potrazite na netu objashnjenje ovog fenomena )

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        vishe nego je ochigledno da si ti pogreshio, tj jesi uzeo si 12 V kao napon, ali to je teoretski nemoguce, jer bi ti trebao da "provedesh" tih smrtonosnih i ogromnih 30 A kroz provodnik koji je deblji od provodnika koji se postavljaju u kucnu instala

        ajoj...

        cisto za tvoju informaciju, alternator u autu daje 100A ili 3 puta vise struje od tvoga "teoretski nemoguce".
        i ne samo to, nego radi u milionima vozila svakoga dana...

        takodje koristio sam inverter sa 12V u autu, koji vuce 55A.
        najnormalnije.

        negde ti je nesto promaklo, te struje se redovno koriste u praksi u gomili uredjaja.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • dandy
          CBC Senator XXL
          • 09.12.2005
          • 513
          • Bijeljina-Beograd Medakovic

          #34
          potpisujem.....

          jer koliko se ja razumijem u struju,,,bilo bi jako lijepo da je moguce trafoom pojacati i smanjiti napon jednosmjerne,,,,ali....neko se zajebao pa izmislio indukciju i zaboravio da ubaci i dio kada je moguce da provodnik u magnetnom polju iste jacine moze da indukuje, a da se ne krece,,,,eh, steta h


          Bez uvrede drugar mb, ali mislim da stvarno ne bi trebalo ljudima nesto govoriti da urade ako 100% nisi siguran u to....

          Eto i ja sam naucio da alternatori mogu da daju do 100A, mada sam se do sada susretao sa 55-60,,,ali sigurno da guraju i vise...
          kao sto rekoh ranije amperi jednosmjerne i naizmjenicne struje pogotovo sa ovolikom razlikom voltaze, su babe i zabe....

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            pa ovaj moj auto konstrukcije stare 20+godina ima 100 ili 120A altenrator zavisno od trzista, pod modela.
            noviji auti danasnjice imaju jace reda 140-160A a bilo je i auta sa 200A (citroen npr sa sistemom starter alternator u istom kucistu pre jedno 7-8 godina).

            pa samo ABS i paljenje sa ubrizgavanjem trose oko 40A struje pri pogonu, 20A farovi, 10A radio aparat, razno razni grejaci stakla, sedista i retrovizora jos 15tak A, pa brisaci, klima uredjaj trosi 20A itd.

            neka treba 30A za punjenje baterije npr.

            i eto ocas posla potrosnje reda 120A +.

            30A je decja igracka sto se jacine struje tice u danasnjim elektro mrezama u autu prakticno u svim klasama i svim modelima, stoga ne treba od toga praviti neku magiju.

            struja ko struja...jednosmerna i obicna Kirhofova pravila sve objasnjavaju oko toka.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #36
              Da li postoji negde spisak alternatora koji se trenutno koriste u vecini vozila na trzistu ili za svaki treba traziti pojedinacno?!?!
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                katalog rezervnih delova nudi Bosch na svoj sajtu, model po model auta, po godistu, po tipu motora.
                pojedinacno svaki slucaj za sebe.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #38
                  Ok, hvala!
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • sezdesetdevetka
                    CBC Član
                    • 25.11.2007
                    • 76
                    • Vrbas

                    #39
                    Ako na izlazu iz trafoa ima 3 zice onda je napajanje dvostruko (+12,0,-12) pa samim tim nećeš moći priključiti sistem. Mogao bi kupiti UPS (služi da drži komp uključen 5 do 10 minuta po nestanku struje) otvoriti ga izbaciti njegov želatinski akumulator i umesto njega priključiti neki veći. Naravno neznam kako će se sistem ponašati prilikom pokretanja pošto UPS drži kompjuter upaljenim samo prilikom nestanka struje. Još nisam čuo da je neko probao da upali kompjuter povezanim na UPS. Da stavi veći akumulator da ali i da ga upali...
                    Niko nije savrsen

                    Comment

                    • Zeljko
                      CBC Veteran
                      • 22.05.2006
                      • 115
                      • Kać
                      • Fiat Bravo

                      #40
                      @sezdesetdevetka
                      Nije problem da se pokrene uredjaj povezan na UPS, ako vrsno opterecenje prilikom ukljucenja ne prelazi dozvoljeno opterecenje UPS-a. Ja sam ukljucivao racunar sa CRT monitorom 17" bez problema, UPS deklarisan na 1000VA.

                      Konkretno, za pomenute zvucnike sigurno nije problem ako se povezu na UPS deklarisan na 400VA (slabiji je tesko naci). Zamenom baterije se dobija na autonomiji, ali dolazi do problema punjenja. Elektronika UPS-a nije predvidjena da puni akumulator od npr. 55Ah vec uglavnom od 7Ah, a i nije prakticno svaki put nositi UPS sa akumulatorom da se puni na ~220V.
                      Resenje je, uz male prepravke u povezivanju, UPS prikljuciti na postojeci akumulator u autu, jer dati zvucnici nisu veliko opterecenje i nema potrebe za nezavisnim napajanjem.
                      Ako je u autu bas potreban racunar, zasto ne Laptop+DC/DC konverter (uglavnom 12V/18V)? Tada bi sve radilo sa strujom iz auta.

                      Comment

                      • sezdesetdevetka
                        CBC Član
                        • 25.11.2007
                        • 76
                        • Vrbas

                        #41
                        Ma čovek očigledno nije elektroničar pa bi mu i najjednostavnije rešenje trebalo ponuditi. S obzirom da bi on koristio kompjuter u kolima na nekom otvorenom prostoru gde nema struje pa samim tim ni mogućnosti da se akumulator dopunjava UPS nije lose rešenje a i što bi skidao akumulator sa auta koji bi ga punio? Dve žice sa štipaljkama do akumulatora i to bi bilo to.
                        Održi prezenteciju pola sata sat i adio.
                        Ili to ili jedan lep manji agregat.
                        Niko nije savrsen

                        Comment

                        • sezdesetdevetka
                          CBC Član
                          • 25.11.2007
                          • 76
                          • Vrbas

                          #42
                          Nešto sam se dosetio zar nebi to moglo ipak da se tera i sa jednostrukim napajanjem.Povežeš normalno plus i minus dodaš par komponenti od minusa i plusa ka masi i tako s veštački dobijenom masom to treba da radi jedino bi napajanje moralo da bude duplo više(24v).To sam ja već radio nekada moraću se malo podsetiti i potražiti šemu.
                          Niko nije savrsen

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #43
                            moze tako da se prepravi da radi.
                            ali, znaci treba prvo DC/DC inverter a zatim otpornicki delitelj za fiktivnu masu, pa onda balansirati struju izlaznih stepena za svaki slucaj, i mozda jos ponesto cega ne mogu sada da se setim.
                            sve to zajedno bi zahtevalo znanja, vremena, truda, materijala koji daleko prevazilazi vrednost pojacalca i uopste komplikovano resenje.


                            mnogo je jednostavnije u radnji kupiti za 25-30 evra gotov 2.1 sistem pojacala sa zvucnicima koji je vec prilagodjen za auto.

                            mislim i da je to 2-3 puta jeftinije resenje a plug&play jedostavnost.

                            recimo Creative model 3100 ili 6100 (5.1) rade na 12V.
                            Jazz takodje.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            Working...
                            X