BMW noviteti uochi Frankfurtskog Salona automobila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    BMW noviteti uochi Frankfurtskog Salona automobila

    BMW Z4 Coupe

    Samo sedam dana nakon zvanichnog prikazivanja koncepta Z4 Coupe na Salonu automobila u Frankfurtu, vec se mogu videti i "spy shots" ovog modela shto ukazuje da je BMW ozbiljan kad je proizvodnja ovog modela u pitanju.

    BMW Z4 Coupe ce biti direktna konkurencija SLK AMG i Porsche Cayman S modelima. Novi krov ce dodati malo tezhine, ali ce BMW koristiti lake materijale kako bi kompenzovao ovu razliku. Ochekuje se da ce poneti oznaku Z4 CS (Coupe Sport), i da ce biti pogonjen shestocilindrichnim motorima, ukljuchujuci i ochekivani shestocilindrichni bi-turbo, a moguca je ugradnja i dizel motora. Chetvorocilindrichni motori nece biti u opciji. Nova Z4 M verzija ce poneti motor iz E46 M3 CLS-a tuniran na
    410-420 KS, kao i chetiri izduvne cevi. "M" styling ce takodje biti izrazhen. Postoje i spekulacije da ce biti i verzije CLS sa M5/M6 V10 motorom, i sa josh vishe ultralakih materijala primenjenih u izradi, ali je to malo verovatno. Prodaja ovog modela pochece sredinom 2006. godine.

    Tehnologija SunReflective by BMW

    Pored visokokvalitetnih materijala upotrebljenih u izradi enterijera i
    rafiniranih boja za konachnu obradu, BMW Individual se fokusira na izbor najkvalitetnije kozhe sa oblaganje trima i enterijera, uz izbor ekskluzivnih boja. Sada, novi razvojni projekti iz BMW Individual odeljenja nude "aficionado"u smislu vozhnje sa spushtenim krovom u kabrioletu koja ce primenom SunReflect tehnologije uneti dodatan komfor u svakodnevnoj vozhnji.
    Naime, ljubitelj vozhnje sa spushtenim krovom mora svaki put da iskusi iste posledice parkiranja auta "pod Suncem", a to je da kozha na sedishtima i volanu postane neprijatno vrela i neprijatna je na direktan kontakt.
    Ovaj problem sad reshava SunReflect tehnologija koja se po prvi put ikada koristi u automobilskoj industriji. Specijalna obrada kozhnih povrshina koje zadrzhavaju svoja prirodna svojstva i kvalitete ce imati za efekat "odbijanje" sunchevih zraka kojima je izlozhena, shto znachi da ce se manje zagrejavati. Istovremeno, odbijena suncheva svetlost ce biti u polju za ljudsko oko nevidljivog spektra boja.
    Narochito veliki efekat ce ovo imati na kozhi tamnijih nijasni i to pri temperaturama na 25+ stepeni Celzijusovih, mada ce razlike u temperaturi primenom ove tehnologije biti evidentne chak i na kozhim povrshinama svetlijih nijansi.

    BMW EfficientDynamics

    High Precision Injection je prvi svetski princip direktnog ubrizgavanja goriva koji ce ponuditi znatne ushtede u potroshnji goriva pod normalnim uslovima vozhnje.
    I pored 100 godina evolucije, i benzinski i dizel motori daju josh mnogo prostora za usavrshavanje - shto je upravo bio i cilj BMW-ovim inzhenjerima, da kapitalizuju te potencijale. Zato je motor sa unutrashnjim sagorevanjem osnova BMW-ovog daljeg razvoja u smislu poboljshanja efikasnosti motora pod svim uslovima vozhnje, dok pomocni sistemi samo dovode do poboljshanja u odredjenim, blisko srodnim, oblastima i pod samo odredjenim uslovima.
    BMW-ovi pogonski agregati se danas takmiche u samom vrhu, nudeci najvishi nivo tehnologije i iz godine u godinu dobijajuci medjunarodna priznanja za taj rad. Samo u 2005. godini je na renomiranom Izboru za motor godine (Engine of the year award) BMW pobedio u shest od ukupno deset kategorija, dobijajuci i visoko prestizhnu nagradu za Sveukupno najbolji motor godine (Best overall engine of the year).
    Danas, na Frankfurtskom salonu automobila, BMW ide korak dalje u tehnoloshkom razvoju i nudi evolucionarnu metodu direktnog ubrizgavanja benzina pod nazivom High Precision Injetion. Ovim BMW pokushava da razreshi konflikt izmedju sportskih performansi i povoljne potroshnje goriva, postavljajuci standarde koji ranije nisu vidjeni u praksi. High Precision Injection ce ushtedeti do 10 % goriva po Evropskom ciklichnom testu, a od 5 do 15 % pod tipichnim uslovima vozhnje, u zavisnosti od terena i vozachkih aspiracija vozacha.
    U dosadashnjoj praksi motori sa direktnim ubrizgavanjem benzina nisu mogli da odgovore u potpunosti na zahteve smanjenja potroshnje, kako se u njihovom konstruisanju to ochekivalo. Zato je 2001. godine BMW po prvi put primenio Valvetronic sistem, koji se definitivno pokazao kao istrajno i odrzhivo reshenje.
    Od narochite vazhnosti je novi princip po kome nije vishe neophodno da u komori za sagorevanje mora biti ubrizgana specifichna mikstura goriva i vazduha, vec se sad ona obezbedjuje stabilnom, konichnom konfiguracijom mlaza ubrizgavanja koji se ushpricava u komoru, pri chemu se smesha vazduh/gorivo tada pali direktno u oblasti mlaznice za ubrizgavanje. Zato struchnjaci ovaj princip karakterishu kao mlaznicom navodjeno sagorevanje, umesto dosadashnje tehnologije vazdushnog sagorevanja, ili sagorevanja smese u blizini zida/unutrashnje povrshine komore.
    Ventil za ubrizgavanje, konfigurisan kao piezo brizgaljka, je smeshten u sredini izmedju usisnog i izduvnog ventila, a svecica je pozicionirana direktno u centru/vrhu komore za sagorevanje. Ovakav setup je ranije bio izazov za konstruktore, obzirom da je konstrukcijski bilo neizvodljivo reshenje jer su i neophodna temperatura i pritisak bili znachajno iznad povrshine glave cilindra u komori za sagorevanje.
    Ovakav novi pristup u procesu sagorevanja daje robusnu konstrukciju, iuz efikasno sagorevanje u shirokom dijapazonu operativnih temperatura, te je kao takva znatno superiornija u odnosu na konkurentska reshenja. Ovo u praksi daje znachajne ushtede u potroshnji goriva.
    Josh jedna prednost ovog sistema je da High Precison Injection ne zahteva nikakve kompromise u smislu promene dizajna klipa i glave cilindra, shto bi vozachu oduzelo odredjeni postotak obrtnog momenta i snage tipichnih za motore BMW-a.
    High Precison Injection ce prvo biti primenjen na vozilima za Evropsko trzhishte. Nakon toga, kako gorivo bez sumpora postaje sve vishe dostupno na trzhishtu, obzirom da je ono esencijalno za ovakav motor sa njegovim NOx katalizatorom, ovaj ce novi princip ubrizgavanja/sagorevanja goriva biti dostupan i na drugim trshishtima.

    "Recikliranje" kochione energije i automatski Start/Stop

    Takodje veoma vazhni noviteti su BMW-ov "Technology package", i "reciklazha" kochione energije i Automatski Start/Stop motora. Svako od ovih reshenja ce dalje doprineti smanjenju sveukupne potroshnje goriva u situacijama kad je mnogo energije koju automobil proizvodi ostaje neiskorishceno.
    Pod pojmom "recikliranja" kochione energije, BMW je razvio sistem koji ce energiju proizvedenu kochenjem u smislu toplote na kochionim diskovima moci da "reciklira" i vrati u sistem, i to uvodjenjem "inteligentne" kontrole alternatora. Naime, svaki put kad vozach ukochi, ili skloni nogu sa pedale gasa, kinetichka energija automobila ce biti konvertovana od strane alternatora i pohranjena ili akumulirana u akumulator automobila. Tako uskladishtena, energija ce opet biti dostupna za iskorishcenje u vozhnji. Ovo znachi da ce u praksi i alternator i motor automobila biti oslobodjeni jednog dela posla, tj. da ce im posao biti olakshan, i da ce sistem istovremeno na taj nachin shtedeti na potroshnji goriva. Ovo ce znachiti josh vishe obrtnog momenta na tochkovima pri ubrzavanju, obzirom da ce se manje ukupne energije troshiti za pogon alternatora, jer ce je on vec imati "recikliranu" u rezervi.
    Automatski Start/Stop princip ce biti zasnovan na automatskom gashenju motora chim automobil prestane da se krece, kao na primer kod zastoja na semoforu. Zatim, chim vozach ponovo pritisne pedalu kvachila ili gasa, motor ce se automatski ponovo aktivirati.
    Ovaj ce princip znachajno doprineti smanjenju potroshnje goriva, narochito u gradskom saobracaju i pod "stani-kreni" uslovima, a sve poshtujuci prostu filozofsku poentu da motor treba da radi samo kad je to neophodno. U slichnoj zamisli po kojoj je i konstruisan BMW-ov "inteligentni" alternator za recikliranje kinetichke energije, i Automatski Start/Stop sistem je takodje baziran na konvencionalnim komponentama. Glavna razlika je da Inteligentni softver sluzhi da povezhe razne senzore, starter i alternator, na ovaj nachin pronalazeci reshenja kad da ukljuchi i iskljuchi motor a sve to uz obezbedjivanje komfora u vozhnji, kako se to, sasvim opravdano, i ochekuje od strane BMW-ovih mushterija.
    http://www.bmw.tv
Working...
X