Dakle, u pitanju je Fiat Punto I 98 godište, 60 konja 44KW.
Već sam imao jednu temu u vezi samodetonacije i ispoštovao savete iskusnijih. Sve je delovalo da su saveti bili pravi i da se stvar popravlja (menjao ulje na 2000 km da se motor pročisti od gareži, oštra vožnja par meseci...) Međutim, detonacija se NAGLO vratila pre neki dan
. Ne smem jače gas ni u drugoj da stisnem, a da se "lupanje" ne čuje. Napominjem da se detonacije dešavaju samo na zagrejanom motoru.
E sad, moji sledeći koraci (nakon praznika) biće zamena svećica i kablova i sutra ako uvatim drugara da odradim dijagnostiku motora. Hteo sam da iznesem par dešavanja oko mog motora, pa da ocenite da li ti simptomi možda ukazju na problem.
1. Kada na leru (motor na 800 rpm) naglo stisnem gas, motor se na nekih pola sekunde kao malo zatetura, pa onda krenu da rastu obrtaji. Da nije odziv lambda sonde isuviše "trom"?
2. Čim upalim motor, u prvo vreme (nekih 10-ak min), kazaljka obrtaja blago varira između 1100 rpm - 800 rpm na leru. Čim se motor malo zagreje, ler se stabilizuje na 800 rpm. Opet lambda sonda?
3. Ulje (sintetika) i filter sam zamenio pre nekih 300 km, a ulje je već promenilo boju. Da li je moguće da se usled lošeg sagorevanja stvara veća garež koja dospeva u ulje? U prethodnoj zameni ulja (po onim savetima) ulje se nije tako brzo isprljalo.
4. Čini mi se da je auto blago izgubio startnost koju je imao.
Šta mi je činiti? Neki dodatni saveti? Razmišljam da zamenim lambda sondu, ali prvo pribegavam ovim jeftinijim metodama sa kablovima i svećicama (dijagnostku imam za dž) u nadi da ću rešiti problem. Uf, na ivici sam da auto prodam.
Već sam imao jednu temu u vezi samodetonacije i ispoštovao savete iskusnijih. Sve je delovalo da su saveti bili pravi i da se stvar popravlja (menjao ulje na 2000 km da se motor pročisti od gareži, oštra vožnja par meseci...) Međutim, detonacija se NAGLO vratila pre neki dan

E sad, moji sledeći koraci (nakon praznika) biće zamena svećica i kablova i sutra ako uvatim drugara da odradim dijagnostiku motora. Hteo sam da iznesem par dešavanja oko mog motora, pa da ocenite da li ti simptomi možda ukazju na problem.
1. Kada na leru (motor na 800 rpm) naglo stisnem gas, motor se na nekih pola sekunde kao malo zatetura, pa onda krenu da rastu obrtaji. Da nije odziv lambda sonde isuviše "trom"?
2. Čim upalim motor, u prvo vreme (nekih 10-ak min), kazaljka obrtaja blago varira između 1100 rpm - 800 rpm na leru. Čim se motor malo zagreje, ler se stabilizuje na 800 rpm. Opet lambda sonda?
3. Ulje (sintetika) i filter sam zamenio pre nekih 300 km, a ulje je već promenilo boju. Da li je moguće da se usled lošeg sagorevanja stvara veća garež koja dospeva u ulje? U prethodnoj zameni ulja (po onim savetima) ulje se nije tako brzo isprljalo.
4. Čini mi se da je auto blago izgubio startnost koju je imao.
Šta mi je činiti? Neki dodatni saveti? Razmišljam da zamenim lambda sondu, ali prvo pribegavam ovim jeftinijim metodama sa kablovima i svećicama (dijagnostku imam za dž) u nadi da ću rešiti problem. Uf, na ivici sam da auto prodam.
Comment