Opisacu celu situaciju pa ce neko mozda da dijagnostijuje kvar, moze da bude vise razloga:
Pre nekih mesec dana sam prvi put posle 10 godina umesto mineralnog 15w40 ulja sipao polusintetiku 10w40 (oba podrzana u knjizici). Zamenio sam i filter ali ne znam kako mi se desilo, sipao sam oko 150-200 ml vise ulja od maksimuma, otprilike 2 mm iznad max podeljka na pokazivacu. I mrzelo me da se zavlacim da ispustim taj visak ulja sve danas cu sutra i predjoh oko 300 km. Pre 2 dana posle predjenih 35 km tog dana iz cuga, bukvalno na 200 m od kuce sam cuo ostar zvuk iz motora. Zvuk ne znam kako da opisem, najpribliznije je kako kad bi se dodirivala 2 metala bez trunke ulja. Sva sreca da sam bio blizu kuce pa sam ga odgurao tih 200 m. Probam jos jednom i provalim da zvuk dolazi otprilike iz dela gde je kais oko remenice i pumpe za vodu. Kad se ohladio krenem da vidim da li se opet cuje, sve po starom. Ono sto sam mislio da moze da bude steta ako sipam malo vise ulja je da se svecice zamaste, skinem svecice i proverim sve u redu. Ulje takodje u redu isto malo preko max. Ortak mi kaze da mu se slicna stvar desavala na Kecu kad dugo vozi po gradskoj guzvi gde se motor zagreje, navodno ulje se razredi, pa on iskulira sat vremena da se motor ohladi, ulje zgusne i onda nastavi da vozi. Secam se na sestrinom Jugu kad je riknula pumpa za vodu pa dok se onako neispravna okretala (i curela) da je davala nazovi slican zvuk, ali meni je rashladna tecnost na nivou, nije nista iscurelo, tako da ne sumnjam na pumpu.
Ima li iko ideju da li ovaj zvuk ima veze sa promenom ulja (sa 15w40 na 10w40) ili sipanjem viska ulja ili je nesto sasvim nevezano za ova 2 pojma?
Svaka pomoc je dobrodosla jer se ja vise od ovoga ne razumem, motor nisam nikad otvarao, niti necu u skorasnje vreme.
Ford Escort IV 1300cc OHV
Pre nekih mesec dana sam prvi put posle 10 godina umesto mineralnog 15w40 ulja sipao polusintetiku 10w40 (oba podrzana u knjizici). Zamenio sam i filter ali ne znam kako mi se desilo, sipao sam oko 150-200 ml vise ulja od maksimuma, otprilike 2 mm iznad max podeljka na pokazivacu. I mrzelo me da se zavlacim da ispustim taj visak ulja sve danas cu sutra i predjoh oko 300 km. Pre 2 dana posle predjenih 35 km tog dana iz cuga, bukvalno na 200 m od kuce sam cuo ostar zvuk iz motora. Zvuk ne znam kako da opisem, najpribliznije je kako kad bi se dodirivala 2 metala bez trunke ulja. Sva sreca da sam bio blizu kuce pa sam ga odgurao tih 200 m. Probam jos jednom i provalim da zvuk dolazi otprilike iz dela gde je kais oko remenice i pumpe za vodu. Kad se ohladio krenem da vidim da li se opet cuje, sve po starom. Ono sto sam mislio da moze da bude steta ako sipam malo vise ulja je da se svecice zamaste, skinem svecice i proverim sve u redu. Ulje takodje u redu isto malo preko max. Ortak mi kaze da mu se slicna stvar desavala na Kecu kad dugo vozi po gradskoj guzvi gde se motor zagreje, navodno ulje se razredi, pa on iskulira sat vremena da se motor ohladi, ulje zgusne i onda nastavi da vozi. Secam se na sestrinom Jugu kad je riknula pumpa za vodu pa dok se onako neispravna okretala (i curela) da je davala nazovi slican zvuk, ali meni je rashladna tecnost na nivou, nije nista iscurelo, tako da ne sumnjam na pumpu.
Ima li iko ideju da li ovaj zvuk ima veze sa promenom ulja (sa 15w40 na 10w40) ili sipanjem viska ulja ili je nesto sasvim nevezano za ova 2 pojma?
Svaka pomoc je dobrodosla jer se ja vise od ovoga ne razumem, motor nisam nikad otvarao, niti necu u skorasnje vreme.
Ford Escort IV 1300cc OHV
Comment