Ostar zvuk iz motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • The Punisher
    CBC Senator XXL
    • 01.03.2006
    • 503
    • Beograd Wozhdovatz
    • Ford Taunus TC1

    Ostar zvuk iz motora

    Opisacu celu situaciju pa ce neko mozda da dijagnostijuje kvar, moze da bude vise razloga:

    Pre nekih mesec dana sam prvi put posle 10 godina umesto mineralnog 15w40 ulja sipao polusintetiku 10w40 (oba podrzana u knjizici). Zamenio sam i filter ali ne znam kako mi se desilo, sipao sam oko 150-200 ml vise ulja od maksimuma, otprilike 2 mm iznad max podeljka na pokazivacu. I mrzelo me da se zavlacim da ispustim taj visak ulja sve danas cu sutra i predjoh oko 300 km. Pre 2 dana posle predjenih 35 km tog dana iz cuga, bukvalno na 200 m od kuce sam cuo ostar zvuk iz motora. Zvuk ne znam kako da opisem, najpribliznije je kako kad bi se dodirivala 2 metala bez trunke ulja. Sva sreca da sam bio blizu kuce pa sam ga odgurao tih 200 m. Probam jos jednom i provalim da zvuk dolazi otprilike iz dela gde je kais oko remenice i pumpe za vodu. Kad se ohladio krenem da vidim da li se opet cuje, sve po starom. Ono sto sam mislio da moze da bude steta ako sipam malo vise ulja je da se svecice zamaste, skinem svecice i proverim sve u redu. Ulje takodje u redu isto malo preko max. Ortak mi kaze da mu se slicna stvar desavala na Kecu kad dugo vozi po gradskoj guzvi gde se motor zagreje, navodno ulje se razredi, pa on iskulira sat vremena da se motor ohladi, ulje zgusne i onda nastavi da vozi. Secam se na sestrinom Jugu kad je riknula pumpa za vodu pa dok se onako neispravna okretala (i curela) da je davala nazovi slican zvuk, ali meni je rashladna tecnost na nivou, nije nista iscurelo, tako da ne sumnjam na pumpu.

    Ima li iko ideju da li ovaj zvuk ima veze sa promenom ulja (sa 15w40 na 10w40) ili sipanjem viska ulja ili je nesto sasvim nevezano za ova 2 pojma?
    Svaka pomoc je dobrodosla jer se ja vise od ovoga ne razumem, motor nisam nikad otvarao, niti necu u skorasnje vreme.

    Ford Escort IV 1300cc OHV
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Redje ulje, manji pritisak kada se ugreje, hidropodizaci ventila nemaju dovoljan pritisak da rade kako treba, pa malo zvone...vrlo verovatan scenario.

    Medjutim, mala je razlika izmedju gradacije ulja, ali opet...ne znam. Ako je neko fus ulje koje nema veze sa gradacijom a i prilicno je nekvalitetno, vrlo moguce...
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • The Punisher
      CBC Senator XXL
      • 01.03.2006
      • 503
      • Beograd Wozhdovatz
      • Ford Taunus TC1

      #3
      Polusintetika je Lukoil, sa njihove pumpe.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

      Comment

      • 206
        Admin od ispočetka :)
        • 09.12.2004
        • 9548
        • Beograd
        • 206

        #4
        Ne zelim da tvrdim nista, moze da bude milion stvari, ozbiljnijih nego ovo sto sam ti opisao, ali postoji velika verovatnoca da je bas to u pitanju.
        The difference between men and boys is the price of their toys

        Comment

        • gille
          CBC Senator XXL
          • 24.09.2006
          • 593
          • Belgrado

          #5
          90% je pumpa za vodu. Ne mora da pušta rashladnu tečnost, crkao je ležaj.

          Comment

          • Gatti.Gatozza
            CBC Senator XXL
            • 26.09.2006
            • 411
            • Zemun
            • Lybra 1.9 / XJ600S

            #6
            Ako je pumpa možeš lako da proveriš. Prosto skini kajiš sa pumpe i upali na par sekundi. Ako se buka ne čuje, pumpa je.
            Sa druge strane, na osnovu onoga što radi sa svojim autom, 206 sigurno zna šta priča.
            MAZDA

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Pumpa moze i da se poslusa nekim stapom ili stetoskopom.
              Posle 10 godina koriscenja 15W40 sto je mineralno ulje i ko zna kojeg sve kvaliteta moguce je da je motor pun prljavstine i da je cak sada i krenula da se topi. Treba proveriti kako izgleda ulje posle recimo 500+ km.
              Prvo treba videti da nije mozda pumpa za vodu pa ako sigurno nije voziti se slobodno a ulje ce uraditi svoje u smislu pranja. Potrebno je samo malo vise vremena za to.
              Verovatno je 10W40 optimum za svaki normalan motor starije generacije a i mozda je doslo vreme da se ispere motor u sve RIZIKE koji postoje posto je mozda ko zna koliko star. Nemamo podatke o tome.
              Mislim da bi iskusno uvo i ovako tacno lociralo i detektovalo sta ustvari lupa.
              Takodje bi upozorio sve da treba racunati da ce mozda i sledeceg leta biti jako vrucina kao i proslog i da vec jednom prestane praksa da se kupuju jevtina nestabilna ulja. Glupo je da se zezamo. Ako se vec klima menja moramo i mi da se menjamo. Ne kazem da treba biti skeptik uvek i za sve ali je izvestan oprez ocigledno na mestu.

              Comment

              • The Punisher
                CBC Senator XXL
                • 01.03.2006
                • 503
                • Beograd Wozhdovatz
                • Ford Taunus TC1

                #8
                Danas sam gledao i slusao malo, ima lufta u lezaju kod pumpe za vodu i skoro sam siguran da zvuk upravo dolazi odatle. E sad, posto je zvuk odvratan, lezaj je vec skroz otisao pa ne znam koliko mogu da rizikujem da recimo odvezem auto do majstora, a da mi se lezaj ne raspadne u paramparcad usput?
                Koliko je komplikovano zameniti lezaj na pumpi za vodu?
                https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Pumpa jednostavno uopste ne sme da ima lufta. Jos uvek drzi semering pa ne curi ali ce poceti uskoro.
                  Menja se pumpa. U set se dobija i dihtung. Lezaj se ne bi raspao da odes do majstora. Zamena je uglavnom laka ako je pumpa pristupacna.
                  Uvek se stavlja NOVA pumpa a ne neka polovna za koju ne znas koliko ce trajati. Kais koji je pokrece ne sme da bude pretegnut ali racunaj da i njega verovatno trebas da zamenis.
                  Ako je moguce nabavi prvo sve potrebne delove.
                  Mislim da je ovo ipak posao za majstora i da zamena nije skupa.

                  Comment

                  • The Punisher
                    CBC Senator XXL
                    • 01.03.2006
                    • 503
                    • Beograd Wozhdovatz
                    • Ford Taunus TC1

                    #10
                    U pitanju je bila samo vodena pumpa. Stavljena nova, i stavljen nov kliknasti kais. Nije imalo na srecu nikakve veze sa promenom ulja ili sipanjem vece kolicine.
                    Hvala svima.
                    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                    Comment

                    Working...
                    X