Kompresija motora - kako i gde izmeriti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shone190
    CBC Senator XXL
    • 10.12.2004
    • 1877
    • Beograd
    • Dodge Charger 8.1l

    #31
    I na kraju, kako se meri kompresija?

    Hladan, vruc, verglanje, pola gasa, gas do poda... ?

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      to je kao kada bi se postavilo pitanje a kako se meri osciloskopom. ceo proces iz puno medjukoraka sa obimnom pripremom (i potrebnim prethodnim znanjem o predmetu merenja).
      mislio sam se da li uopste da komentarisem, ali posto vidim da se smatra da treba da bude besplatan (poveliki) rad ajde da probam da priblizim proces.
      kompresija u cilindru, u barima (ne stepen kompresije, cesto se brkaju te potpuno razlicite stvari) -
      meri se prema postavljenom cilju, i zeljenoj informaciji koja se trazi.

      hladan ili vruc, sa ili bez ulja daje razlicite podatke a iz tih podataka se daljom analizom u sadejstvu sa drugim podacima "cita" stanje tacno odredjenih sklopova motora i pojedinacnih delova.

      svaki motor je drugaciji, a svrha merenja je u funkciji procesa dijagnoze.

      sam podatak koji se ocita, bez obrade rezultata merenja je tek delic posla.

      sa kupovinom manometra ne kupuje se znanje za njegovu upotebu, citanje i najvaznije tumacenje rezultata...

      dakle, prvo se postavi plan merenja i odredi cilj.
      zatim se pripremi auto za merenje sto ukljucuje i pripremu elektro sistema/ akubaterije i njeno merenje stanja.

      tek onda se uvrne manometar, postavi novi merni listic i izvrsi okretanje motora.

      benzinac pod punim gasom.
      proces traje dok se ne postigne maximum otklona igle.

      pa x broj cilindara.

      onda radi dalje analize eventualnih sumnji, dodaje se zaptivno ulje,
      pa opet sve ispocetka.

      naravno, elektro sistem i akubaterija se odrzavaju na priblizno istom stanju odnosno dopunjava se sistem tokom procesa merenja externim punjacem.

      onda kada se zavrsi x broj cilindara, krece se u dalji postupak.

      leakdown.

      moze se odluciti i da se merenje kompresije obavi na radnoj temepraturi.

      tada se vrate svecice, elektro sistem otkaci od spoljeng strujnog izvora, pokrene motor i zagreje voznjom od bar 10 minuta na stabilnu radnu temperaturu.

      onda opet ispocetak, svecice nakon 5-10 minuta hladjenja glave, manometar, elektro izvor, itd.....


      pa x 4 (broj cilindara) i vrati sve...

      kada se dobiju rezultati, i ako se pokaze da je manometar dobro ocrtao na listicima stanje, da se dobro vidi, prva faza posla je gotova.

      ako nije dobro ocrtan listic, stvore se priblizno isti uslovi, i ponavlja se merenje.

      to se radi sve dok se ne dobiju rezultati koji se mogu interpretirati, tj vidljivi na listicu.

      onda se listici uzimaju za dalju analizu.

      pri tome su naravno listici obelezeni sta je mereno.

      uzme se radionicko fabricko uputstvo za dati motor, ocitaju nomogrami ili izvade podaci iz tebele, uzmu podaci sa listica i izvrsi se proces dijagnoze stvarnog stanja poredjenjem sa stanjem predvidjenim za nov motor.

      shodno iskustvu sa tim tipom motora procenjuje se sta dalje raditi, mehanicka popravka, koji tacno sklop ne radi ispravno, koji deo unutar sklopa je pohaban, postavlja se plan popravke sa predmerom materijala i radova.
      i na kraju sprovodi plan prakticno, kroz otvaranje motora, reparaciju, i ponovno sklapanje.

      nakon toga sledi ponovo procedura merenja kompresije da bi se potvrdilo da li je posao popravke bio uspesan, i u kojoj meri je stanje pohabanosti otklonjeno.


      ako je sve u granicama fabricke norme, auto je spreman za dalju upotrebu i smatra se popravljenim/ ispravnim i naravno daje se garancija na obavljene radove i ugradjeni materijal.

      sledi obracun troskova, naplata i obostrano zadovoljstvo.

      merenje kompresije (kao i svako ozbiljno merenje) nije naivna stvar koju svako moze da obavi uspesno.
      zato i postoji u praksi razlicita uspesnost dijagnoze stanje motora po osnovu izvrsenog merenja, i shodno tome pouzdanost dijagnoze sta se dogadja unutar cilindra a pre otvaranja motora.

      i sam taj manometar kojim se meri treba redovno da se proverava, da se kalibrise i da se pazljivo cuva kada se ne koristi.

      naravno, sve se to moze savladati i svako moze sam da meri sasvim uspesno pa i da tumaci rezultate i na kraju izvrsi popravku ako /koja je potrebna.

      samo to nije sigurno trosak, ukljucivo i vreme za obuku i samo merenje, od pominjanih 300 dinara ili slicno vec mnoooogo vise.

      zapravo, majstor koji obavi merenje ispod 3000-5000 dinara je vrlo jeftin.

      merenje podrazumevam sa pouzdanim podacima i sprovedenom analizom rezultata. i stoji naravno iza svog rada, uz garanciju.


      najskuplje je napamet nesto raditi, menjati nasumice delove, popravljati ispravne sklopove, traziti kvarove obilaznim povrsnim "merenjima" bez dobijanja validnih informacija.


      merenje kompresije se obicno radi kada se vec sumnja na tezu nesipravnost / pohabanost motora pa se zeli preciznije utvrditi obim kvara i tacno poreklo kvara.

      tada je dobro uradjeno merenje svakako jeftinije od otvaranja motora sa svim onim pratecim troskovima zamene tecnosti, itd. radi utvrdjivanja kvara.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • dima
        CBC Senator
        • 14.02.2007
        • 200
        • Niš

        #33
        Originally posted by Probisvet
        Znam nesto da majstor za zamenu jedne sajle za kvacilo uzme oko 300 dinara, a taj uzme 400 samo da skine svecicu zavrne manometar i to tako, recimo cetiri puta a da za to vreme ne vrsi popravku vec dijagnozu, onda dijagnoza kosta vise nego rad, vrlo cudno sa moga stanovista gledanja, naplacivanja usluga.
        Da ali je on platio alat kojim vrsi dijagnozu i ima neko znanje kako da je izvrsi. Pa i za stelovanje plina koje traje 20 sekundi ti uzmu 200-300 dinara bez skidanja iceg. Na kraju krajeva i dijagnoza je rad nije ispijanje kafe.


        Na auto pijaci u Nisu setovi kostaju od 1000 dinara najprostiji koji se prislanjaju do 2800 neki ozbiljni sa desetak adaptera koji mogu i za dizel. Ni jedan nije sa karticama svi su sa obicnim manometrom sa ne povratnim ventilom.

        Originally posted by sw.brick

        zapravo, majstor koji obavi merenje ispod 3000-5000 dinara je vrlo jeftin.
        Da ovo nije "malo" pretereno? Pouzdano znam da u ovlascenom servisu za Opel kompresioni test za Astru G 1.6 naplacuju pola radnog sata, po tome bi njihov radni sat trebao da bude izmedju 6000 i 10000 dinara.
        Kada bi mi neko za merenje kompresije na kadetu starom petnaest godina trazio da mu dam recimo 50e zadavi bih ga istim tim aparatoma za merenje kompresije na licu mesta.
        OPEL ASTRA G 1.4 16V

        Comment

        • svsavic
          CBC Član
          • 09.07.2007
          • 52
          • Beograd

          #34
          Koji to kadett ima 15 godina, ima bre 20

          Comment

          • dima
            CBC Senator
            • 14.02.2007
            • 200
            • Niš

            #35
            Ma moj ima vise od 20, napravio sam lapsus - mislio sam auto a napisao kadet.
            OPEL ASTRA G 1.4 16V

            Comment

            • skorohaker
              CBC Član
              • 20.07.2007
              • 25
              • Beograd

              #36
              [/quote]
              dobro znaci pritiska se papucica gasa radi se leak down test i sta onda ako curi onda ne valja a ako ne onda je ok??? znaci kako videti da je sve ok?[/quote]

              Sumnjam da ima puno mesta dodatnom objasnjenju posle Brick-ovog posta.

              Comment

              • RS-4
                CBC Veteran
                • 29.04.2008
                • 162
                • Norway

                #37
                Imam cudan utisak da se ovde mesaju dva potpuno razlicita testa, MERENJE PRITISKA U CILINDRU i LEAK DOWN TEST za koje se koriste i totalno razliciti alati ?

                Comment

                • skorohaker
                  CBC Član
                  • 20.07.2007
                  • 25
                  • Beograd

                  #38
                  Evo kako se prema mom saznanju radi u sopstvenoj režiji: Provera osnovnog, nivo ulja, napunjenost akumulatora. Zagreje se motor na 80-95 stepeni po Celzijusu. Skinu se svećice i vergla se par sekundi da se ukloni eventualno "đubre" iz cilindara. Priključi se manometar, pritisne pedala gasa do kraja, vergla i gleda "peak" vrednost. Ukoliko je kompresija ispod propisanog minimuma ili postoji razlika između cilindara, doda se malo ulja kroz otvor za svećicu i meri ponovo. Ako se tada komresija poveća, to ukazuje na istrošenost karika ili stublina. Ako ostane ista kompresija nakon dodavanja ulja, ukazuje na problem sa ventilima ili dihtungom glave. Ove osnove nisam ranije pisao jer mi je to delovalo nepotrebno posle Brick-ovog elaboriranja. Leak down testom se proverava stanje glave motora i ventila ali pre svega stanje sistema za hlađenje u smislu lociranja problema. I da, RS-4 je u pravu, potreban je dodatni alat, mada ne baš totalno drugačiji, i procedura je nesto komplikovanija.

                  Comment

                  • stajnajn
                    CBC Član
                    • 28.07.2008
                    • 56
                    • nis

                    #39
                    mislim da cu ipak prvi put da vidim kako to neki majstor radi ili bar neko ko zna, a posle cu pokusati i sam da izmerim kompresiju

                    Comment

                    Working...
                    X