Prelivanje na expanzionoj posudi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blackeyed
    CBC Senator XXL
    • 06.07.2005
    • 402
    • Novi Sad

    Prelivanje na expanzionoj posudi

    Procitao sam ovde par tema o ovoj temi i dobio sam neku ideju sta moze biti ali opet ima nekih specificnosti...

    Vec neko vreme sam primecujem da mi je expanziona posuda spolja vlazna i da pocinje da fali rashladne tecnosti (ovek je antifriz unutra (g12), destilovanu vodu samu nikad ne sipam, a kamoli obicnu).

    Motor se nikad ne pregreva, temperatura motora se ponasa kao da je sve OK, lepo se vidi kada se otvara termostat i kada temperatura motora malo padne...Znaci sve po PS. Kada se upadne u guzvu, ventilator se normalo pali i gasi. Sa te strane auto se ponasa kao da je sve OK.

    Prvo sto sam pomislio je dihtung glave motora...Kontam krenuo je da crkava i sta je tu je. Onda sam primetio da mi je cep na expanzinoj posudi obliznuo. Nije mogao da se stegne kako treba. Obradujem se da je to uzrok i odem da kupim novi cep. Sve lepo zategnem i teraj.

    Posle par nedelje opet pocinje da fali tecnosti, oko posude sve mokro....Opet cep ne moze da se stegne, ne mogu da verujem, postoji verovatnoca da je opet falican cep ali se ne bih kladio na to. Kao da pritisak razglavi cep...

    Otprilike se svodi na dihtung ili hladnjak, jel dobro rezonujem ? Kako da isperem hladnjak, jel ima neka posebna procedura sa nekom hemijom ili bas bukvalno se ispere pod mlazom vode...

    Proveravao sam onako na stisak sake koliki je pritisak u crevima dok motor radi, ne izgleda mi nista posebno, jel to treba da bude bas tvrdo, ako nabija kompresiju u sistem za hladjenje ?
    "You are reading this for the wrong reason..."

    ENDYMION, Dan Simmons
  • RANK
    CBC Senator XXL
    • 28.02.2007
    • 1635
    • Beograd
    • FIAT MAREA WEEKEND 1

    #2
    Re: Prelivanje na expanzionoj posudi

    Originally posted by Blackeyed
    ...postoji verovatnoca da je opet falican cep ali se ne bih kladio na to. Kao da pritisak razglavi cep...
    ne moze pritisak da razglavi dobar cep. prvo nabavi kvalitetan cep, pa onda razmisljaj o dihtungu, glavi i sl.
    "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

    Comment

    • Heinz
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 1027
      • Beograd, Voždovac
      • Avensis 2.0 D4D

      #3
      Opušteno, samo dolivaj vodu i G12 po potrebi i ne nerviraj se Meni je Feliciji isto prelivalo ponekad, menjao sam čepove, nekad je bolje nekad ne. Uglavnom, nemoj da razmišljaš o nekom ozbiljnom kvaru i intervenciji na motoru samo zbog tog prelivanja. Tako sam se ja istripovao, pa bio kod raznih majstora bezveze. Niti su creva bila naduvena, niti se mešalo ulje sa vodom i sl.
      Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

      Comment

      • xxx1
        CBC Član
        • 17.12.2007
        • 93
        • Batajnica

        #4
        Tecnost se na vecim temperaturama siri, a na manjim skuplja i za dopunu hladnjaka tecnoscu prvenstveno sluzi dopunska posuda. Ona na sebi ima obelezene granice koliko tecnosti u njoj treba da bude i sve iznad ili ispod tih granica nije dobro. Kada je temperatura niza nivo rashladne tecnosti se u hladnjaku takoreci skuplja pa u hladnjak dospeva odredjena kolicina rashladne tecnosti iz dopunske posude i obratno - kada su prisutne vece temperature, tecnost se siri i odredjeni visak tecnosti iz hladnjaka dospeva u dopunsku posudu. Ako je sve ostalo u redu u sistemu za hladjenje, mozda je resenje u tome sto si sipao vise nego sto treba rashladne tecnosti pa ti zato sistem i izbaciva odredjenu kolicinu vani. Ako bude nesto reseno javi.
        Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

        Comment

        • deki74
          CBC Veteran
          • 03.02.2008
          • 139
          • Beograd

          #5
          Osnova zatvoremog sistema sa posudom u kolu hladjenja motora je da sistem u radu bude pod pritiskom koji stvara grejanje tecnosti a sve zbog toga sto porastom pritiska na recimo 1,5 bara tacka kljucanja se podize za otprilike 5-8 stepeni celzijusa i kada se na to doda da G12 kljuca na recimo 115 stepeni celzijusa dobijemo jedan stabilan sistem hladjenja motora u odnosu na obicnu vodu zato je jako bitno da sistem dobro dihtuje ali i da cep ima na sebi ventil koji na recimo 1,6 bara otvara i oslobadja visak pritiska da bi sprecio pucanje creva.Inace taj motor zna da pravi te probleme najbolje uzmi komplet posudu sa cepom na otpadu je oko 10 eura a izaberi onu na kojoj nema tragova curenja antifriza.

          Comment

          • deki-ascona
            Bio nam je drug! RIP
            • 10.04.2007
            • 2118
            • NI , Trosharina

            #6
            Koji su cepovi kvalitetni (proizvodjac) , a koje treba izbegavati ? Jel ima neka oznaka na njima? Nov cep sa oznakom GM je nemoguce naci.
            Originally posted by Valent Vudriga
            ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
            Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

            Comment

            • ostres
              CBC Senator XXL
              • 01.06.2008
              • 305
              • Zemun

              #7
              O hladnjaku nemoj da razmisljas. Tu sigurno nije problem jer ti je temp motora dobra. Takodje da je dihtung dunuo primetio bi jos neki problem (ulje u antifrizu, antifriz u ulju, beli dim...).
              Proveri jos jednom navoj na samoj posudi, mozda je on ostecen. Kod njih se cep i ne navrce do kraja, ostane malo navoja posude da se vidi nemoj da te to buni.
              Ako se javlja preterani pritisak u rashladnom sistemu onda creva bukvalno budu kao kamen,ako mozes malo da ih prignjecis rukom i to je OK.
              Znaci ostaje da auto parkiras na potpuno ravnom mestu, pogledas ujutru nivo i treba da bude na polovini ili malo iznad MIN i MAX oznaka. Ako je tako onda prati par dana, parkiraj na istom mestu i proveravaj ujutru (nije bitno da je jutro, bitno je da je motor potpuno hladan tako da ako spavas danju zivis nocu onda gledaj uvece). Ako i dalje izbacuje onda jbm ga. Jednom mi je neki majstor rekao da kad membrana isparivaca pocne da popusta hoce da povremeno probije pritisak plinske instalacije u rashladni sistem. U svakom slucaju servis isparivaca je valjda oko 2500-3000 i osim ako si ti ugradio uredjaj i znas da nije presao preko 50-60000 nije zgoreg da ga odradis.
              Live together, die alone.

              Comment

              • Blackeyed
                CBC Senator XXL
                • 06.07.2005
                • 402
                • Novi Sad

                #8
                OK, Ljudi hvala na odgovorima, dali ste mi par pravaca za razmisljanje i delovanje...

                Ovo sa isparivacem je novo za mene, nisam to znao a moj je vec odradio preko 50.000km (ugradio ga je Dora 2005 godine, stvarno nisam imao problema sa LPG-om...)
                "You are reading this for the wrong reason..."

                ENDYMION, Dan Simmons

                Comment

                • ostres
                  CBC Senator XXL
                  • 01.06.2008
                  • 305
                  • Zemun

                  #9
                  To sam i izneo sa rezervom, nisam jos naisao na dokazan slucaj.
                  Inace remont isparivaca (zamena membrane) se zavisno od izvora radi na 60-100 000, zavisno za koje vreme ih ostvaris.
                  Ja sam do skoro vozio Favoritku i mogu ti reci da sam bas bio prezadovoljan. Moja se cak i puno grejala (leti se u gradu ventilator nije ni gasio) ali se nije osecao ni najmanji problem u radu motora, vuci itd. Samo sam joj menjao filter ulja i ulje i filter vazduha na oko 6-7000 a koristio sam Mogul Super stabil 15W 40 koje je jedno od najjeftinijih.
                  Live together, die alone.

                  Comment

                  Working...
                  X