Dva klipa na jednoj klipnjaci ????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #46
    Sve je objasnio osim ko je stvarno idejni tvorac ovog koncepta tj. odakle on stvarno potiče...

    Ovo što je uradio Puch 1966. je blago redizajnirana verzija tzv. Twingle motora kojeg je inicijelno konstruisao italijan Garelli još pred prvi svetski rat. Mislim i da je čak patentirana konstrukcija i taj motor sa duplim klipovima u istom cilindru je prvo ugradjivan po Garellijevom nacrtu.

    Nakon rata usledile su brojne revizije ovog dizajna, od onih za dvotaktne motorčiće zapremine par stotina kubika za motocikle, poput ovog rešenja Puch-a, pa do V16 i V20 dizel motorčina sa po 200+ litara radne zapremine koje su pogonile ne samo lokomotive nego i podmornice iz vremena kad je nuklearni pogon u praksi bio pojam iz naučno-fantastičnog stripa
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • amir
      CBC Član
      • 07.11.2008
      • 88
      • Sarajevo

      #47
      Ama ljudi u ovom slučaju svi smo u pravu ostao je "samo" detalj koji spomenuo panto, tj. kako delegati ovu skalameriju kače na radilicu. Ovako kako se sa slike vidi jedini način je naknadno uprešavanje radilice to je meni KO za 500 ccm ali ovi klipovi su ko pola ljudske glave a klipnjače 0,3 ili 0,4 metra! Dakle, da li je iko vidio ili čuo za radilicu sa više od jednog upresanog koljena i ovoliku zapreminu motora ??

      pooozzzz

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #48
        One motore što sam radio, prvo se nabaci radilica u deo bloka kji ima proreze odgore. Nabace e klipovi i klipnjače a pa se onda nabacuej stublina ili par kako koji već zavisi.
        Kao kod motorcikla.

        Ne ide klip u stublinu nego stublina na klip.
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Chila
          CBC Senator XXL
          • 18.07.2008
          • 401
          • Kos. Mitrovica

          #49
          Slobodno telo u prostoru je svako telo cije kretanje nije ograniceno drugim telima.Ta druga tela koja obgranicavaju kretanje zovu se veze a samo to telo se naziva vezano telo!
          Telo je vezano krutom vezom,ako apsolutno ne moze da se pomera,tj. nema ni jedan stepen slobode,znaci ne moze da se pomera u pravcu ni jedne ose i ne moze da se okrece oko nijedne ose!
          Sve ostale veze u kojima telo ima makra jedan stepen slobode su pokretne veze,a telo koje ima svih 6 stepeni slobode ( pomerea se po svim osama i okrece se oko svih osa) je slobodno telo!
          Veza je pokretna u dve tačke vezivanja sa telima koje spaja
          Cim je veza pokretna,automatski nije kruta ijako su tela koja su tomvezom vezana kruta tela!

          Napiso sam i u prethodnom postu zaso mislim da trenje nije vece
          Na prethodnim slikama se vidi da se ose blokova seku i jednoj tacci i obrazuju jednu ravan,normalno na tu ravan i u tacci preseka osa blokova prolazi osa radilice. To je isto kao i kod obicnog motora tako da normalna komponenta te rezultujuce sile nije nista veca nego i obicno,mozda neznatno za neki veci ugao,kazem mozda.
          A evo jos jednog objasnjenja,kada je klip u SMT, klipnjaca je u bloku motora i zauzima centralni polozaj koji se poklapa manje vise sa osom cilindra,okretanjem radilice zbog krivajnog mehanizma ili ekscentra klip krece nazad a klipnjaca se pomera u stranu ka zidu cilindra ali ne udara u njega.Ovo je isto za ma koji motor i ma koji ugao i ovo je granicni uslov i ato tvrdim to sto tvrdim!
          Ne znam sta imaju zajednicko klip 1 i klipnjaca 2 i sta pokusavas da objasnis ali ako kaze da se klipnjaca 1 i 2 na pomeraju medjusobno u onom ekscentricnom pinu onda nemamo o cemu dalje da diskutujemo!


          Evo slike pa vidi i zamisli sta se i kako krece i staje pokretno a sta nije!
          Samo vas gledam ...

          Comment

          • VVLAJKO
            CBC Senator XXL
            • 23.07.2008
            • 484
            • Nis
            • Audi A4, Primera p12

            #50
            Ljudi koliko ja vidim na konkretnom primerku se polutka na klipnjaci(vecoj) vezuje sa istom pomocu 2 vijka aksijalno!! Da li dobro vidim??
            Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

            Homer J. Simpson

            Comment

            • ///M_Power
              CBC Senator XXL
              • 05.05.2008
              • 335
              • Beograd - Minhen

              #51
              Ovo lici na tip klipnjace koja se nalazi na avionskim V motorima. Tzv. prikljucena klipnjaca... vidi link.



              http://www.fsb.hr/zmts/kmv/nastava/zrak ... a_avio.pdf

              Comment

              • Chila
                CBC Senator XXL
                • 18.07.2008
                • 401
                • Kos. Mitrovica

                #52
                Evo konacno jedno lepo i jednostavno objasnjenje.
                Izgled,konstrukcijski oblici,opterecenja,kriticna mesta ....
                Pominje se opterecenje klipnjace ( o kome sam i ja pisao u prethodnim postovima) usled inercija masa na vecim obrtajima >3000 i usled pritiska sagorelih gasova u cilindru,ali nema nista o poprecnoj sili i trenju!
                Samo vas gledam ...

                Comment

                • overspeed
                  CBC Senator XXL
                  • 24.05.2005
                  • 2779
                  • Kosovska Mitrovica

                  #53
                  Nema ništa o trenju zato što to nije bila tema u priči o klipnjači, da se pričalo o cilindrima tj. sprezi klipa i cilindara onda bi verovatno bilo. Da li to hoćeš da kažeš da zato što ovde trenje nije tematski obradjeno onda to znači da ga i nema u tim cilindrima?
                  http://www.bmw.tv

                  Comment

                  • Chila
                    CBC Senator XXL
                    • 18.07.2008
                    • 401
                    • Kos. Mitrovica

                    #54
                    Ne nikako,ja sam o trenju napisao ono sto sam imao da napisem!
                    Mozda trenje nije bila tema,ali opterecenje jeste,pa nije bilo ni reci o poprecnoj sili a smatram,u slucaju, da je ona veca ili da ima nesto karakteristicno za nju sigurno bi bilo receno!
                    Samo vas gledam ...

                    Comment

                    • amir
                      CBC Član
                      • 07.11.2008
                      • 88
                      • Sarajevo

                      #55
                      Sada ja moram da se malo uključim, te da na neki način podržim izrečeno do strane overspid-a;

                      tzv. poprečne sile i kao njihova posljedica trenje su neminovna pojava kod klipnih motora, bez obzira na broj cilindara i vrstu bloka odnosno motora. Ja sad nebih da previše komplikujem ali..

                      Ovako, naj lakše će biti da kažem da do sada niko nije spomenuo da je nama dobro poznati mehanizam (radilica, klipnjača i klip) koji se pojavljuje u svim SUS klipnim motorima zapravo NEKOMPLETAN. Potpuni krivajni mehanizam se sastoji iz:

                      * koljenastog vratila
                      * obodnice ili ojnice
                      * klipnjače
                      * klipa

                      Neću stavljati slike i grafikone niti linkove, prisjetite se pogonskog mehanizma parne lokomotive tamo je cilindar sa klipom i klipnjačom, pa ondai de obodnica ili ojnica koja povezuje klipnjaču i točak sa zamajcem.
                      Obzirom da se tu radi o "dvradnom" stroju klinjača ima dva ležišta koja joj obezbjeđuju vrlo mali prostor za pojavu poprečnih sila. te je sam klip mogao imati i destorostruko veči prečnik od debljine.

                      Kako ovakav stroj ima obodnicu koja u svojoj dužini sadrži bar pet prečnika točka ili ti radilice on kao takav se nije mogao primjeniti u autoindustriji, te se pristupilo pojednostavljenju u kojem je klipnjača zapravo potpuno izbačena a njenu funkciju je preuzela suknjica klipa koji je sada produžen te je sada dužina klipa veća od prečnika, time su se stekli uslovi za skračivanje obodnice na 1 do 3 dužine klipa.
                      Kao posljedica svega toga dobo se znatno kompaktniji stroj koji je mogao stati pod haubu automobila ali se pojava poprečnih sila odnosno bočnog trenja prihvatila kao neminovnost.
                      Može sad svako od nas imati svoj stav i mišljenje što je i normalno, ali naj očitiji pokazatelj poprečnih sila i bočnog trenja tzv"anzec" pri vrhu stubline i ošmirglana suknjica klipa. kako bi se pokušala umanjiti negativna svojstva sila i trenja o kojima govorim neke konstrukcije imaju pomočnu kariku na kraju suknjice kao na slici sa početka ove teme.

                      Nadam se da će te ovo prihvatiti kao pokušaj da se diskusija usmjeri na pravo pitanje u ovoj temi: KAKO DELEGATI VEŽU SKALMERIJU SA SLIKE NA RADILICU ?. Te da ovih nekoliko redaka neće još više zakomplicirati situaciju

                      poozzzz

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #56
                        KAKO DELEGATI VEŽU SKALMERIJU SA SLIKE NA RADILICU ?.
                        Već sam odgovorio na ovo pitanje ali možda nisam razumeo šta pitaš. Šta ustvari pitaš?
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • CannoN
                          CBC Senator XXL
                          • 15.09.2007
                          • 485
                          • Beograd

                          #57
                          Originally posted by VVLAJKO
                          Ljudi koliko ja vidim na konkretnom primerku se polutka na klipnjaci(vecoj) vezuje sa istom pomocu 2 vijka aksijalno!! Da li dobro vidim??
                          Vide se neki vijci ali kao da su "zanitovani"?

                          Primetio sam na linku o avionskim motorima da su kod njih klipnjace jednakih dimenzija za razliku od ovih nasih sa slike.

                          Comment

                          • amir
                            CBC Član
                            • 07.11.2008
                            • 88
                            • Sarajevo

                            #58
                            Originally posted by Dora
                            KAKO DELEGATI VEŽU SKALMERIJU SA SLIKE NA RADILICU ?.
                            Šta ustvari pitaš?
                            Moje pitanje se odnosi na glavnoj pesnicu sa slike kojom je započeta tema.
                            I ja sam u startu preletio preko tog detalja ali me je kasnije panto podsjetio. Slika prikazuje pesnicu koja se blago rečeno nemože postaviti na jednodjelu radilicu! Nedostaju navojne veze polutki ali i nazubljeni dosjed između! Istina postoje dva (neznam šta) aksijalnog tipa, ali se time polutke nemogu fisirati a uz to da se za onolike prečnike i hod obezbjedi samo osiguranje polutki smicanjem presjeka (onog dvoje nečega) to bi bilo ludilo !



                            Jedino šta ostaje je dvocilindarski kompresor i to na rastavljivoj radilici, male brzine i pritiska

                            Comment

                            • VVLAJKO
                              CBC Senator XXL
                              • 23.07.2008
                              • 484
                              • Nis
                              • Audi A4, Primera p12

                              #59
                              Ja i dalje mislim da su ovo dva vijka cije su,,glave'' tj. prihvat za alat kojim se stezu sa,, one'' strane slike
                              Glupost nas je do ovde dovela, glupost ce nas i izbaviti.

                              Homer J. Simpson

                              Comment

                              • CannoN
                                CBC Senator XXL
                                • 15.09.2007
                                • 485
                                • Beograd

                                #60
                                To ide u prilog kompresoru.

                                Comment

                                Working...
                                X