mali doprinos temi. pisali smo vec o tome a bilo je i dosta skepticizma. pre zamene ulja u vruc motor sipate cca 3L dizela i ostavite motor da radi na leru ne krace od pola sata a moze i duze. nakon toga ispustiti sve i sipati novo ulje. motor ce biti ko nov.
nisam imao vremena da cekam da auto radi toliko dugo a i bio sam "tanak" sa vremenom za zamenu + imao sam problem sa curenjem ulja iz kucista uljnog filtera pa nisam. toliko sam bio u frci da nisam ispustao ulje iz kartera nego vuko ulje vakumom iz sipke za merenje. sad sam to sredio i sa prvom sledecom zamenom cu sigurno uraditi to. pazi, nisam ja to izmislio vec je to prica starih majstora. gavra je na taj nacin cistio zakoksale motore na kojema nije mogao srafcigerom da probije dovodnu magistralu u glavi...
Postoje 2 bitne razlike. Diesel ce funkcionisati, o tome sam pisao 2005 godine ali sam istovremeno napominjao da je samo za iskusne koji znaju sta rade.
Razlike su u odnosu na Diesel gorivo: Sredstvo ima degradator i stabilizator viskoziteta ulja.
Naime, ma koliko da je staro ulje i koje da je, bice stabilisano na viskozitet reda 0 radi super lakog protoka te odatle se upotrebljava iskljucivo na leru bez opterecenja motora jer ulje u takvom stanju ima uljani film koji lako puca. Koliko disela usuti u ulje da bi bili na sigurnoj strane bez da sagrebete lezajeve.
Sledeca stvar je da dolivanjem jos diesela dolivate jos sumpora, dakle totalno kontra efekat tome sta jedno sredstvo koje treba da neutralise hemijske procese unutar kucista motora treba da uradi.
Ko voli nek izvoli.
Napomena, jedan iskusan majstor ce znati sta radi ali vam nece uraditi to besplatno. Elem, most-cuprija.
Diesel imate na svakoj pumpi dok vrhunke tehnologije nemate ni u svakoj drzavi. Postoji razlog zasto.
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Znaci, bitno je i koje gradacije je i ulje koje je vec u motoru. Pretpostavljam da do 20% dizela na kolicinu ulja u motoru ne moze preterano da ga razblazi, konkretno pricam o 4 litra 10W40?
Pocnemo od 20%, pa ako ga ne ocisti dovoljno, sukcesivno povecavamo procenat pri sledecoj zameni dok ne dostignemo tacku posle koje efekat ciscenja opada
Pretpostavljam da do 20% dizela na kolicinu ulja u motoru ne moze preterano da ga razblazi, konkretno pricam o 4 litra 10W40?
Pocnemo od 20%, pa ako ga ne ocisti dovoljno, sukcesivno povecavamo procenat pri sledecoj zameni dok ne dostignemo tacku posle koje efekat ciscenja opada
"Pretpostavka je majka svih zahebancija" rece jedan kolega sa foruma.
Kako si zamislio da odrzavas svoju pretpostavku u kontinuitetu gde to razredjeno ulje krece da biva sve gusce kako akumulira konstantno naslage,na odprilike? Bojim se da je velika mogucnost da se tehnologija "uz pomoc stapa i kanapa" obije o glavu Bila jednom jedna poslovica: 3 put meri jednom seci.
Nije li ti pametnije da nalijes jedno 40 litara dizela sve do nivoa u glavi i ostavis motor da stoji jedno nedelju 2 pa sve lepo ispustis ?
Mozda je skuplje nego kupovati tudju pamet, no sigurna alternativa
Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Elem, danas sam menjao ulje (BMW 318i, M40 motor - poznat po problemu sa hidropodizačima, što kod mene nije slučaj, bar ne u većoj meri)) i posle kraćeg razmišljanja rešio da sipam 1l dizela u ulje koje je bilo na minimumu, ali koje je bilo fine žućkaste boje. Ostavio sam ga na leru 10 minuta i pomno pratio zvuk, temperaturu i lampicu za ulje - i nista neuobicajeno se nije desilo, motor je sve vreme isto radio,a kad sam ispustio ulje, tj. tu razblaženu tečnost, bilo je skroz crno.
Za sledeću put ću da razmislim i vidim da li ću opet to da uradim i sa kojom količinom dizela, ali sudeći po boji ulja, izgleda da radi posao.
A motor i pre i posle isto radi, izgleda da nema pojma da je opran
Evo ja treba da zamenim ulje za koji dan.
Dobrovoljno se prijavljujem da testiram Vectru B 1.6 XEL.
Koristim GM10w40 ulje, pa mi recite da li da uzmem Wynn's Engine Oil Flush ili nesto drugo?
Comment