Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Topuz
    CBC Član
    • 04.12.2007
    • 59
    • Beograd

    Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

    Prica je sledeca, pokusacu da budem sto kraci, a da ne izostavim nista.

    Auto je kupljen u februaru, i sve je bilo ok. Nema plin. Posle otprilike mesec i po, pri gasu od preko 2000rpm je pocelo da se cuje lupanje iz glave motora. U pocetku je zvuk bio tih i nisam na njega obracao previse paznje, ali je sa vremenom poceo da se pojacava. Zvuk je pratio takt motora, i sa povecanjem obrtaja se povecavala i ucesetalost lupanja i jacina lupanja. Ulje je zamenjeno pre 15-ak dana, staro je bilo nekako cudno gusto i crno (sumnjam na neki aditiv). Od promene ulja, zvuk je postao jos jaci, tako da sam sa ocem pre par dana skinuo poklopac glave motora da pogledamo bregastu. Nismo naisli na lep prizor, jer je jedan breg (treci cilindar sa leve strane) bio potpuno unisten (nije vise uopste imao oblik jajeta, breg je bio oguljen bar 3mm i postao zaravnat). Jos par bregova je imalo tu i tamo neke greskice, ali nista ni blizu strasno kao pomenuti. Naravno, ocigledno je bilo da je bregasta vise nego zrela za menjanje. Auto je juce odvezen u Opel servis na Konjarniku (napisacu ako smem), i majstoru data nova Daewoo bregasta i 8 klackalica, sve kupljeno u radnji u Vojvode Stepe. Dogovor je bio da auto preuzmemo danas oko 3 sata. Kada smo dosli, majstor je rekao da je zamenio i 4 hidropodizaca 3. i 4. cilindra jer stari nisu valjali. Ne znam da li je auto paljen pre nego sto smo mi dosli, u trenutku kad smo se vratili su vracali poklopac glave. Pokazao mi je 4 stara hidropodizaca koja su promenjena. Medjutim, kada je zaverglao, auto je uz velike muke upalio, mucio se, brektao i radio 5 puta losije nego sto je bilo pre rada. Majstor rece: treba da se hidropodizaci napune uljem. Proslo je desetak minuta, potom pola sata, auto je nastavio da radi isto. Na kraju je ponovo skinuo poklopac glave, i zakljucio da se hidropodizaci 3. i 4. cilindra (nekim slucajem bas ti koje je on stavio) nisu napunili uljem i da nema "dovoljno jak pritisak ulja da progura do 3. i 4. cilindra, zato prva dva rade. Verovatno mu je slaba pumpa ili je prljava". Tu je jos nesto verglao sa starterom, cela procedura se oduzila na 2 sata, ali se nista promenilo nije. Dok je to radio stalno je pricao kako nema pritisak ulja, nema pritisak ulja, nema pritisak ulja... Na kraju je izmerio kompresiju na 3. i 4. cilindru i bila je 0 (nula, kazaljka se nije ni mrdnula!). Takodje, probali smo i da skinemo kablove svecica sa 3. i 4. cilindra, bacaju varnice kao ludi, ali auto radi potpuno isto i sa njima i bez njih, dakle, na dva cilindra. Sve vreme se muci da se ne ugasi, trese, drlja, uzas. Medjutim, kada je postalo ocigledno da se nista nece promeniti, na kraju je rekao da mora da se skida glava motora jer se nahvatalo prljavstine i garezi na ventilima 3. i 4. cilindra i da zato ne moze da prokine. Pumpu za ulje i pritisak ulja je prestao da pominje. Naravno, to bi kostalo jos 10 hiljada na 4 hiljade koliko je kostala zamena bregaste. Nismo pristali na rad, i dogovorili smo se da mu se javimo sutra, kada odlucimo sta cemo da radimo. Auto je, na zalost, ostao kod njega.

    Meni je cela prica izuzetno sumnjiva, ali ni ja ni otac ne poznajemo dovoljno problematiku da zakljucimo da li nas lik farba, da li je samo glup, ili je mozda cak u pravu sve sto je rekao? Sta vi mislite? Prilicno je hitno.
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #2
    Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

    Pritisak ulja se lako utvrdi a i protok tj prolaznost ulja,malo manometrom a malo ošacometrom.
    Da ne dužim,proverite te "nove" hidro podizače pre (verovatno nepotrebnog) skidanja glave motora.
    Čini mi se da je problem u neodgovarajućim ili ne izluftiranim hidropodizačima,osim ako nije pogrešno
    uzubljen pa da je onda polupao ventile.

    Comment

    • Topuz
      CBC Član
      • 04.12.2007
      • 59
      • Beograd

      #3
      Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

      Pretpostavljam da mu nije nista sa ventilima, posto ima dobru kompresiju u prvom i drugom cilindru. Dogovorili smo se da sutra ujutru trazimo da nam lepo vrati nase stare podizace, pa onda u drugi servis ako bude trebalo.

      Comment

      • Stratos
        CBC Senator XXL
        • 10.09.2008
        • 2594
        • Novi Sad

        #4
        Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

        Treba voditi računa o proceduri zamene hidro podizača!U motor se montira prazan (izluftiran) podizač-i.
        Zatim treba proveriti rad motora i onda ponovo izmeriti kompresiju.To je moj predlog.
        Ako motor ne proradi normalno onda tek treba demontirati glavu cilindara.

        Comment

        • Topuz
          CBC Član
          • 04.12.2007
          • 59
          • Beograd

          #5
          Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

          Znam da treba da se stavljaju prazni podizaci, navodno je tako majstor i uradio (znam da moze da zezne bregastu). Kada je menjao bregastu, ispraznio je sve stare podizace, nekako zakljucio (ne znam tacno kako) da zadnja 4 ne valjaju, i promenio ih. E, sad ona 4 stara rade najnormalnije, a ova 4 nova ni da maknu. Zato sam i napisao da cemo ujutru da idemo da trazimo da nam vrati stare podizace. Ko zna kakve je on stavio i sta je zamislio da uradi. Mozda gresim dusu, al' ako nista drugo, auto je radio sa sva 4 cilindra i to skoro potpuno normalno cak i sa onom skrntanom bregastom, ne vidim kako sad moze da bude ovliko losije. Pretpostavljam da je mislio da smo malo gluplji nego sto jesmo pa da je hteo sebi da namakne jos posla.

          Comment

          • Gavra
            CBC Senator XXL
            • 06.03.2008
            • 2031
            • Beograd

            #6
            Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

            Originally posted by Topuz
            sad ona 4 stara rade najnormalnije, a ova 4 nova ni da maknu.
            Kad kazes nova mislis na NOVE iz radnje ili polovne pa samo nove u tvojim kolima?
            Poslednji nek ugasi svetlo

            Comment

            • Topuz
              CBC Član
              • 04.12.2007
              • 59
              • Beograd

              #7
              Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

              Nova potpuno, iz radnje.

              Danas su vraceni stari podizaci (sada ima sve stare) i auto radi potpuno isto, dakle uzasno, na prva dva cilindra. Sada je fakticki u autu nova samo bregasta i 8 klackalica, sve ostalo je staro. Stvarno vise nisam pametan, pocinjem da sumnjam na neki veci kvar (npr. ventili).

              Sledece je proverno: uzupcen je dobro, sve svecice i kablovi su ok i raspored kablova je dobar, sve svecice dobijaju struju (to sam sve sam proverio, ne kaze majstor, oteli smo mu auto ).

              Comment

              • Dzoni_mkv
                CBC Senator XXL
                • 29.04.2007
                • 875
                • Kraljevo, Pinsk-Belorusija

                #8
                Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

                Uzeo si auto od majstora? Vidim da ti u profilu pise da si iz BG, evo covek koji je procitao tvoju temu je automehanicar (Gavra) iz BG vec je upoznat sa slucajem (procitao temu, ne moras 2x da objasnjavas nekom drugom mehanicaru), ja ne znam sta razmisljas, teraj to da ti neko pogleda ko zna sta treba da gleda.
                You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.

                Comment

                • Topuz
                  CBC Član
                  • 04.12.2007
                  • 59
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

                  Jesam, kod mene je sada auto. Nikada u zivotu nisam video neprofesionalnijeg i nezainteresovanijeg majstora.
                  Uglavnom, sad za vikend nemam vremena da se bavim autom, od ponedeljka krecem u akciju (javicu se i Gavri).

                  Comment

                  • TECA
                    CBC Senator XXL
                    • 14.10.2007
                    • 2355
                    • Oz

                    #10
                    Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

                    Ako taj auto ,dok je hladan,radi nekoliko sekundi lepo,imas problem sa hidropodizacima.Ako ni hladan ne radi kako treba-skidanje glave,najverovatnije pokrivljeni ventili.
                    Mada mi je malo cudan opis desavanja,ako si ga mogao oterati od majstora na dva cilindra???Jedino da si ga odslepao?

                    Comment

                    • Topuz
                      CBC Član
                      • 04.12.2007
                      • 59
                      • Beograd

                      #11
                      Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

                      Ne radi lepo ni kad je hladan, i ja mislim da je nesto sa ventilima. Samo mi nije jasno kako je lik uspeo da mi pokrivi ventilie menjajuci bregastu .

                      A odvezen je od majstora jedva, tako na 2 cilindra, posto ne zivim daleko od njega.

                      Comment

                      • TECA
                        CBC Senator XXL
                        • 14.10.2007
                        • 2355
                        • Oz

                        #12
                        Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

                        Ne radi lepo ni kad je hladan, i ja mislim da je nesto sa ventilima. Samo mi nije jasno kako je lik uspeo da mi pokrivi ventilie menjajuci bregastu .
                        Desava se....,iskren da budem za ovaj tip motora nisam siguran da moze da se desi...kod nas kazu"desi se i u devojke dete"

                        Comment

                        • Topuz
                          CBC Član
                          • 04.12.2007
                          • 59
                          • Beograd

                          #13
                          Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

                          Desi se i u devojke dete, al' mojoj se nesto cesto desava
                          E da, zaboravio sam da kazem. Ventili se ne cuju, ne cuje se ono tipicno lupanje/zveketanje pri malom gasu. Hvala svima na pomoci, ali ocigledno nije neka glupost koja je preskocena i koju mogu da sredim sam. Javicu sta sam uradio.

                          Comment

                          • TECA
                            CBC Senator XXL
                            • 14.10.2007
                            • 2355
                            • Oz

                            #14
                            Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

                            E pa onda,hidropodizaci su u redu,kao i pritisak ulja.
                            Jedino ako si vican demontazi i montazi glave.Ostalo bi trebalo obaviti ovi na masinskoj obradi...

                            Comment

                            • shokre
                              CBC Početnik
                              • 26.01.2011
                              • 4
                              • Pula

                              #15
                              Re: Daewoo Lanos 1.4 55kW, 2002. godiste, hidropodizaci?

                              Pozdrav ekipo, baš čitam ovaj threed, vidim svoj problem.... i reko moram se prijaviti mozda imate magično riješenje, iako bojim se nakon svega da sam i ja na tragu šta nevalja... ok da krenem od početka... imam lanosa 1.4 '98 i došo sam do mehaničara da mi zamjeni bregastu pošto me strah s tako potrošenom voziti a svako tolko odem na dalje rute..... kod mehaničara sam došao potpuno ispravan kopmpresija normalna pali rade sva 4 cil. normalno, sve 5. čovjek prvo probao zamneniti bregastu i klackalice koje sam kupio, ali kako se odljepila brtva, reko je ajde i to da promjenimo, prebrusimo glavu i da auto bude kako treba, reko ajde, jes skuplje, ali ajde.... i kad je sve on to fino sastavio, gledao sam ga čovjek picajzla sve čisto ko suza i na mjestu..... izmjerimo kompresiju prije prvog paljenja 12+12+12+12, reko fino, upalimo mi radi sve 5 da prvi gas napuniše se hidro-podizači i ode jedan cilinder bez kompresije, kasnije još jedan a sutra ujutro ni jedan nije imao svi nula, ko da je neko izvadio svječice bio zvuk..... čovjek reko ajde dobro dešava se ode on kupi nove 8 hidrouličkih-pod. novi, još 100€ kupi opet brtvu ova se odljepila od one paste koja ide u kompletu s brtvom... sastavi čovjek (a mjenjani i remen i filter ulja i ulje i sve...) izmjeri kompresiju 12+12+12+12 držimo mi palčeve, upalimo, na minimumu radi do 2k okretaja, kad odvalimo gas, eto opet isto nabreknu podizači, ovi novi sada, i opet nema kmpresije, prvo na tom famoznom drugom cilindru ali ko da se i ovi drugi pokušavaju štrajkat.... i šta sad čovjek opet skida glavu nosi nazad tokaru na strojnu da pregleda, nije li šta zajebo, ovaj mjeri, gleda kaze sve super, i za svaki slučaj lizne dno novih hidropodizača, ako je slučajno sve novo pa previsoko, a glava brušena t.j. sicevi ventila... vrati mehaničar opet sve nazad, i opet ista priča, sve super, novo, a ovaj neče pa neče, i tako je pomalo počeo sumnjati na klackalice, da nisu mozda drugačije (kako nema za lanosa ni bregaste ni klackalica, majstori su rekli da ide od astre i da sve štima)....
                              mislio sam da mozda one dudice na vrhu hidropodizača ova nova klackalica ne pritisne onaj veentilčić pa se hidro podizač nemože otpustiti i onda ostane nabijen kolko ga pumpa nabije... mislim da je do pumpe obično nevalja zbog niske kompresije a ovdje ima 5 bara na ulju, tako da nismo više pametni ni on ni ja, čovjek ima iskustva dugo radi posao i reko je da nije ovo dozivjeo, ja se kužim isto dosta, zvali smo 10 mehaničara koji rade iste stvari i svi se čude šta bi bilo, pa reko da prizovem susjede s druge strane balkana za pomoč :-) kako vidim imate iskustva s ovakvim stvarima, jel se nekom desili isti ovaki duhovi ili sam ja jedini sretnik ? ja nagovaram mehaničara da sutra 4. put utpustimo šarafe glave, probamo bez skidanja brtve vratiti samo stare klackalice, one 2 pojedene zamjeniti za neke druge 2 isto takvog starog modela, jer novi model je ipak malo drugačiji, stare su mesnatije, ia ove nove ko da imaju jednu rupicu u centru kuglaste udubine i mislim nekako da ta rupica radi cijelu ovu dramu. mehaničar je več poludio, i kako nezna ni sam šta bi napravio reko je, hajde mjenjati čemo klackalice, i plesati indijanski ples samo da me izbaci iz garaže više, a i meni je tamo auto več treči tjedan, lud sam skroz ?!?!???
                              sve sugestije, sumnje, ili još bolje identična iskustva su dobro došla....

                              Comment

                              Working...
                              X