Prica je sledeca, pokusacu da budem sto kraci, a da ne izostavim nista.
Auto je kupljen u februaru, i sve je bilo ok. Nema plin. Posle otprilike mesec i po, pri gasu od preko 2000rpm je pocelo da se cuje lupanje iz glave motora. U pocetku je zvuk bio tih i nisam na njega obracao previse paznje, ali je sa vremenom poceo da se pojacava. Zvuk je pratio takt motora, i sa povecanjem obrtaja se povecavala i ucesetalost lupanja i jacina lupanja. Ulje je zamenjeno pre 15-ak dana, staro je bilo nekako cudno gusto i crno (sumnjam na neki aditiv). Od promene ulja, zvuk je postao jos jaci, tako da sam sa ocem pre par dana skinuo poklopac glave motora da pogledamo bregastu. Nismo naisli na lep prizor, jer je jedan breg (treci cilindar sa leve strane) bio potpuno unisten (nije vise uopste imao oblik jajeta, breg je bio oguljen bar 3mm i postao zaravnat). Jos par bregova je imalo tu i tamo neke greskice, ali nista ni blizu strasno kao pomenuti. Naravno, ocigledno je bilo da je bregasta vise nego zrela za menjanje. Auto je juce odvezen u Opel servis na Konjarniku (napisacu ako smem), i majstoru data nova Daewoo bregasta i 8 klackalica, sve kupljeno u radnji u Vojvode Stepe. Dogovor je bio da auto preuzmemo danas oko 3 sata. Kada smo dosli, majstor je rekao da je zamenio i 4 hidropodizaca 3. i 4. cilindra jer stari nisu valjali. Ne znam da li je auto paljen pre nego sto smo mi dosli, u trenutku kad smo se vratili su vracali poklopac glave. Pokazao mi je 4 stara hidropodizaca koja su promenjena. Medjutim, kada je zaverglao, auto je uz velike muke upalio, mucio se, brektao i radio 5 puta losije nego sto je bilo pre rada. Majstor rece: treba da se hidropodizaci napune uljem. Proslo je desetak minuta, potom pola sata, auto je nastavio da radi isto. Na kraju je ponovo skinuo poklopac glave, i zakljucio da se hidropodizaci 3. i 4. cilindra (nekim slucajem bas ti koje je on stavio) nisu napunili uljem i da nema "dovoljno jak pritisak ulja da progura do 3. i 4. cilindra, zato prva dva rade. Verovatno mu je slaba pumpa ili je prljava". Tu je jos nesto verglao sa starterom, cela procedura se oduzila na 2 sata, ali se nista promenilo nije. Dok je to radio stalno je pricao kako nema pritisak ulja, nema pritisak ulja, nema pritisak ulja... Na kraju je izmerio kompresiju na 3. i 4. cilindru i bila je 0 (nula, kazaljka se nije ni mrdnula!). Takodje, probali smo i da skinemo kablove svecica sa 3. i 4. cilindra, bacaju varnice kao ludi, ali auto radi potpuno isto i sa njima i bez njih, dakle, na dva cilindra. Sve vreme se muci da se ne ugasi, trese, drlja, uzas. Medjutim, kada je postalo ocigledno da se nista nece promeniti, na kraju je rekao da mora da se skida glava motora jer se nahvatalo prljavstine i garezi na ventilima 3. i 4. cilindra i da zato ne moze da prokine. Pumpu za ulje i pritisak ulja je prestao da pominje. Naravno, to bi kostalo jos 10 hiljada na 4 hiljade koliko je kostala zamena bregaste. Nismo pristali na rad, i dogovorili smo se da mu se javimo sutra, kada odlucimo sta cemo da radimo. Auto je, na zalost, ostao kod njega.
Meni je cela prica izuzetno sumnjiva, ali ni ja ni otac ne poznajemo dovoljno problematiku da zakljucimo da li nas lik farba, da li je samo glup, ili je mozda cak u pravu sve sto je rekao? Sta vi mislite? Prilicno je hitno.
Auto je kupljen u februaru, i sve je bilo ok. Nema plin. Posle otprilike mesec i po, pri gasu od preko 2000rpm je pocelo da se cuje lupanje iz glave motora. U pocetku je zvuk bio tih i nisam na njega obracao previse paznje, ali je sa vremenom poceo da se pojacava. Zvuk je pratio takt motora, i sa povecanjem obrtaja se povecavala i ucesetalost lupanja i jacina lupanja. Ulje je zamenjeno pre 15-ak dana, staro je bilo nekako cudno gusto i crno (sumnjam na neki aditiv). Od promene ulja, zvuk je postao jos jaci, tako da sam sa ocem pre par dana skinuo poklopac glave motora da pogledamo bregastu. Nismo naisli na lep prizor, jer je jedan breg (treci cilindar sa leve strane) bio potpuno unisten (nije vise uopste imao oblik jajeta, breg je bio oguljen bar 3mm i postao zaravnat). Jos par bregova je imalo tu i tamo neke greskice, ali nista ni blizu strasno kao pomenuti. Naravno, ocigledno je bilo da je bregasta vise nego zrela za menjanje. Auto je juce odvezen u Opel servis na Konjarniku (napisacu ako smem), i majstoru data nova Daewoo bregasta i 8 klackalica, sve kupljeno u radnji u Vojvode Stepe. Dogovor je bio da auto preuzmemo danas oko 3 sata. Kada smo dosli, majstor je rekao da je zamenio i 4 hidropodizaca 3. i 4. cilindra jer stari nisu valjali. Ne znam da li je auto paljen pre nego sto smo mi dosli, u trenutku kad smo se vratili su vracali poklopac glave. Pokazao mi je 4 stara hidropodizaca koja su promenjena. Medjutim, kada je zaverglao, auto je uz velike muke upalio, mucio se, brektao i radio 5 puta losije nego sto je bilo pre rada. Majstor rece: treba da se hidropodizaci napune uljem. Proslo je desetak minuta, potom pola sata, auto je nastavio da radi isto. Na kraju je ponovo skinuo poklopac glave, i zakljucio da se hidropodizaci 3. i 4. cilindra (nekim slucajem bas ti koje je on stavio) nisu napunili uljem i da nema "dovoljno jak pritisak ulja da progura do 3. i 4. cilindra, zato prva dva rade. Verovatno mu je slaba pumpa ili je prljava". Tu je jos nesto verglao sa starterom, cela procedura se oduzila na 2 sata, ali se nista promenilo nije. Dok je to radio stalno je pricao kako nema pritisak ulja, nema pritisak ulja, nema pritisak ulja... Na kraju je izmerio kompresiju na 3. i 4. cilindru i bila je 0 (nula, kazaljka se nije ni mrdnula!). Takodje, probali smo i da skinemo kablove svecica sa 3. i 4. cilindra, bacaju varnice kao ludi, ali auto radi potpuno isto i sa njima i bez njih, dakle, na dva cilindra. Sve vreme se muci da se ne ugasi, trese, drlja, uzas. Medjutim, kada je postalo ocigledno da se nista nece promeniti, na kraju je rekao da mora da se skida glava motora jer se nahvatalo prljavstine i garezi na ventilima 3. i 4. cilindra i da zato ne moze da prokine. Pumpu za ulje i pritisak ulja je prestao da pominje. Naravno, to bi kostalo jos 10 hiljada na 4 hiljade koliko je kostala zamena bregaste. Nismo pristali na rad, i dogovorili smo se da mu se javimo sutra, kada odlucimo sta cemo da radimo. Auto je, na zalost, ostao kod njega.
Meni je cela prica izuzetno sumnjiva, ali ni ja ni otac ne poznajemo dovoljno problematiku da zakljucimo da li nas lik farba, da li je samo glup, ili je mozda cak u pravu sve sto je rekao? Sta vi mislite? Prilicno je hitno.
Comment