Hajde da se "igramo" malo nagadjanja...sta bi moglo TO da bude...posto majstori ovde bas i nemaju neki ideju sta je problem...a ja sam vec odavno ostao bez ikakve ideje.
Naime, sta se desava... Vec pri srednjim, a svakako jos jace pri visim obrtajima pocinje da mi se oseca miris nalik zagrejanoj gumi, odnosno gumi koja gori (recimo). Miris nije intenzivan, ali se jasno moze osetiti. Dolazi iskljucivo sa spoljne strane (kada su zatvoreni prozori, kroz ventilaciju se ovo NE oseca), dakle oseca se samo kada su mi stakla otvorena. U pocetku sam ovo povezivao sa vecom brzinom, ali sam posle skapirao da je pojava ovog mirisa zapravo vezana za brzinu OBRTANJA MOTORA, a ne KRETANJA VOZILA. Primer: vozim uzbrdo 100km/h trecom - miris se jasno oseca. Spustim se niz to isto brdo 100km/h a u leru sam - mirisa nema. Ideja je bila mozda kaci neka kocnica, koci neki tocak ili tako nesto slicno, ali u svim tim slucajevima bi se miris osecao i kada se auto brzo krece a menjac je u leru, medjutim tada mirisa nema. Sledece je bilo da nije mozda kvacilo, da je pocelo da proklizava ili sl. Moram priznati da opis problema najvise podseca na kvacilo koje proklizava, osim dve "sitnice": prvo - nikada nisam u voznji "osetio" da je cak i malo kvacilo proklizalo, a drugi je da mi majstor tvrdi taj miris koji je i on osetio nije ni priblizno mirisu kvacilu koje proklizava, kaze da to ima totalno drugi miris, miris ferode kako on kaze (isti materijal kao i na plocicama kocnica) je jako specifican i siguran bi bio da je to bas to. Ali, kako on kaze, nije. (Ja, iskreno, nemam pojma kako mirise kvacilo koje proklizava). Eliminisao sam mogucnost da neko vruce ulje mozda kaplje na neki vruci deo ili nesto sl. jer ovo definitivno nije miris nekog ulja koje gori, ovo sigurno podseca na neku gumu, mozda eventualno plastiku, ali ipak vise gumu. Ono sto mi predstavlja zapravo najveci problem kod utvrdjivanja sta je uzrok je to sto kako obrtaji opadnu, miris nestaje - dok ja zaustavim auto, otvorim haubu, miris je odavno vec nestao. I onda nemam pojma ni odakle dolazi...
Jedna stvar koju jos nisam probao je da neko drzi neke srednje obrtaje u leru, recimo 4 - 4,5k, a da ja zavucem glavu ispod haube pa da njushkam. lol Hocu da kazem da nisam siguran da ovog mirisa ima (ili nema) kada je motor na tim nekim srednjim ili visim obrtajima, a auto se NE krece, tj. kad je motor rasterecen, a i ceo sistem iza menjaca - kardan i ostalo takodje rasterecen, tj. ne okrece se. Posto je u pitanju miris gume, padalo mi je na pamet da ima neke veze sa kaisom (kod mene postoji jedan veliki rebrasti, trakasti, 'bem ga kako se to zove, za alt., PS pumpu, pumpu za vodu, i jedan mali, klinasti samo za klimu). Ovaj veliki ide preko spanera i preko jedne "freewheel" remenice (ni ovo ne znam kako se zove, ne zamerite vi koji znate). E sad, kapiram da je nemoguce da kais (pogotovo ovaj veliki) proklizava (cuo bi se...a ne cuje se nista). Ali mi je palo na pamet da ima veze sa ovim spanerom, ili ovom remenicom koja se slobodno okrece - mozda su lezajevi toliko propali, da sada, kada se motor malo brze okrene, tu nesto grebe, drlja, pa pocinje da odaje taj miris gume/plastike/whatever. Mislim, ovo sada stvarno samo nagadjam, mozda bez ikakve logike... Dalje, kada se kardan okrece, kod BMW-a postoje neke veze (tzv. "flex disk" ili "guibo") koji u svojoj sustini imaju gumu kao materijal (doduse jako tvrdu) a koje imaju tendenciju da propadaju tokom vremena, pa bi MOZDA moglo i to da ima veze, da se tu nesto desava sto odaje taj miris, a obzirom da je sve odozdo, ne bi ni bilo cudo sto ne mogu da izvalim odakle dolazi... Ne znam, mozda sad opet lupam, ali...
Stvarno sam ostao bez ideje...majstori nemaju pojma ili ne zele da imaju pojma... Predlazite, pricajte, dajte neku ideju kako da testiram i sta da proveravam...
Hvala na ulozenom vremenu da procitate ovaj moj post.
Naime, sta se desava... Vec pri srednjim, a svakako jos jace pri visim obrtajima pocinje da mi se oseca miris nalik zagrejanoj gumi, odnosno gumi koja gori (recimo). Miris nije intenzivan, ali se jasno moze osetiti. Dolazi iskljucivo sa spoljne strane (kada su zatvoreni prozori, kroz ventilaciju se ovo NE oseca), dakle oseca se samo kada su mi stakla otvorena. U pocetku sam ovo povezivao sa vecom brzinom, ali sam posle skapirao da je pojava ovog mirisa zapravo vezana za brzinu OBRTANJA MOTORA, a ne KRETANJA VOZILA. Primer: vozim uzbrdo 100km/h trecom - miris se jasno oseca. Spustim se niz to isto brdo 100km/h a u leru sam - mirisa nema. Ideja je bila mozda kaci neka kocnica, koci neki tocak ili tako nesto slicno, ali u svim tim slucajevima bi se miris osecao i kada se auto brzo krece a menjac je u leru, medjutim tada mirisa nema. Sledece je bilo da nije mozda kvacilo, da je pocelo da proklizava ili sl. Moram priznati da opis problema najvise podseca na kvacilo koje proklizava, osim dve "sitnice": prvo - nikada nisam u voznji "osetio" da je cak i malo kvacilo proklizalo, a drugi je da mi majstor tvrdi taj miris koji je i on osetio nije ni priblizno mirisu kvacilu koje proklizava, kaze da to ima totalno drugi miris, miris ferode kako on kaze (isti materijal kao i na plocicama kocnica) je jako specifican i siguran bi bio da je to bas to. Ali, kako on kaze, nije. (Ja, iskreno, nemam pojma kako mirise kvacilo koje proklizava). Eliminisao sam mogucnost da neko vruce ulje mozda kaplje na neki vruci deo ili nesto sl. jer ovo definitivno nije miris nekog ulja koje gori, ovo sigurno podseca na neku gumu, mozda eventualno plastiku, ali ipak vise gumu. Ono sto mi predstavlja zapravo najveci problem kod utvrdjivanja sta je uzrok je to sto kako obrtaji opadnu, miris nestaje - dok ja zaustavim auto, otvorim haubu, miris je odavno vec nestao. I onda nemam pojma ni odakle dolazi...
Jedna stvar koju jos nisam probao je da neko drzi neke srednje obrtaje u leru, recimo 4 - 4,5k, a da ja zavucem glavu ispod haube pa da njushkam. lol Hocu da kazem da nisam siguran da ovog mirisa ima (ili nema) kada je motor na tim nekim srednjim ili visim obrtajima, a auto se NE krece, tj. kad je motor rasterecen, a i ceo sistem iza menjaca - kardan i ostalo takodje rasterecen, tj. ne okrece se. Posto je u pitanju miris gume, padalo mi je na pamet da ima neke veze sa kaisom (kod mene postoji jedan veliki rebrasti, trakasti, 'bem ga kako se to zove, za alt., PS pumpu, pumpu za vodu, i jedan mali, klinasti samo za klimu). Ovaj veliki ide preko spanera i preko jedne "freewheel" remenice (ni ovo ne znam kako se zove, ne zamerite vi koji znate). E sad, kapiram da je nemoguce da kais (pogotovo ovaj veliki) proklizava (cuo bi se...a ne cuje se nista). Ali mi je palo na pamet da ima veze sa ovim spanerom, ili ovom remenicom koja se slobodno okrece - mozda su lezajevi toliko propali, da sada, kada se motor malo brze okrene, tu nesto grebe, drlja, pa pocinje da odaje taj miris gume/plastike/whatever. Mislim, ovo sada stvarno samo nagadjam, mozda bez ikakve logike... Dalje, kada se kardan okrece, kod BMW-a postoje neke veze (tzv. "flex disk" ili "guibo") koji u svojoj sustini imaju gumu kao materijal (doduse jako tvrdu) a koje imaju tendenciju da propadaju tokom vremena, pa bi MOZDA moglo i to da ima veze, da se tu nesto desava sto odaje taj miris, a obzirom da je sve odozdo, ne bi ni bilo cudo sto ne mogu da izvalim odakle dolazi... Ne znam, mozda sad opet lupam, ali...
Stvarno sam ostao bez ideje...majstori nemaju pojma ili ne zele da imaju pojma... Predlazite, pricajte, dajte neku ideju kako da testiram i sta da proveravam...
Hvala na ulozenom vremenu da procitate ovaj moj post.

Comment