BMW 325i (e36) - cudan miris pri visim obrtajima

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daki_bmw
    CBC Član
    • 22.09.2008
    • 17
    • Srbija

    BMW 325i (e36) - cudan miris pri visim obrtajima

    Hajde da se "igramo" malo nagadjanja...sta bi moglo TO da bude...posto majstori ovde bas i nemaju neki ideju sta je problem...a ja sam vec odavno ostao bez ikakve ideje.

    Naime, sta se desava... Vec pri srednjim, a svakako jos jace pri visim obrtajima pocinje da mi se oseca miris nalik zagrejanoj gumi, odnosno gumi koja gori (recimo). Miris nije intenzivan, ali se jasno moze osetiti. Dolazi iskljucivo sa spoljne strane (kada su zatvoreni prozori, kroz ventilaciju se ovo NE oseca), dakle oseca se samo kada su mi stakla otvorena. U pocetku sam ovo povezivao sa vecom brzinom, ali sam posle skapirao da je pojava ovog mirisa zapravo vezana za brzinu OBRTANJA MOTORA, a ne KRETANJA VOZILA. Primer: vozim uzbrdo 100km/h trecom - miris se jasno oseca. Spustim se niz to isto brdo 100km/h a u leru sam - mirisa nema. Ideja je bila mozda kaci neka kocnica, koci neki tocak ili tako nesto slicno, ali u svim tim slucajevima bi se miris osecao i kada se auto brzo krece a menjac je u leru, medjutim tada mirisa nema. Sledece je bilo da nije mozda kvacilo, da je pocelo da proklizava ili sl. Moram priznati da opis problema najvise podseca na kvacilo koje proklizava, osim dve "sitnice": prvo - nikada nisam u voznji "osetio" da je cak i malo kvacilo proklizalo, a drugi je da mi majstor tvrdi taj miris koji je i on osetio nije ni priblizno mirisu kvacilu koje proklizava, kaze da to ima totalno drugi miris, miris ferode kako on kaze (isti materijal kao i na plocicama kocnica) je jako specifican i siguran bi bio da je to bas to. Ali, kako on kaze, nije. (Ja, iskreno, nemam pojma kako mirise kvacilo koje proklizava). Eliminisao sam mogucnost da neko vruce ulje mozda kaplje na neki vruci deo ili nesto sl. jer ovo definitivno nije miris nekog ulja koje gori, ovo sigurno podseca na neku gumu, mozda eventualno plastiku, ali ipak vise gumu. Ono sto mi predstavlja zapravo najveci problem kod utvrdjivanja sta je uzrok je to sto kako obrtaji opadnu, miris nestaje - dok ja zaustavim auto, otvorim haubu, miris je odavno vec nestao. I onda nemam pojma ni odakle dolazi...

    Jedna stvar koju jos nisam probao je da neko drzi neke srednje obrtaje u leru, recimo 4 - 4,5k, a da ja zavucem glavu ispod haube pa da njushkam. lol Hocu da kazem da nisam siguran da ovog mirisa ima (ili nema) kada je motor na tim nekim srednjim ili visim obrtajima, a auto se NE krece, tj. kad je motor rasterecen, a i ceo sistem iza menjaca - kardan i ostalo takodje rasterecen, tj. ne okrece se. Posto je u pitanju miris gume, padalo mi je na pamet da ima neke veze sa kaisom (kod mene postoji jedan veliki rebrasti, trakasti, 'bem ga kako se to zove, za alt., PS pumpu, pumpu za vodu, i jedan mali, klinasti samo za klimu). Ovaj veliki ide preko spanera i preko jedne "freewheel" remenice (ni ovo ne znam kako se zove, ne zamerite vi koji znate). E sad, kapiram da je nemoguce da kais (pogotovo ovaj veliki) proklizava (cuo bi se...a ne cuje se nista). Ali mi je palo na pamet da ima veze sa ovim spanerom, ili ovom remenicom koja se slobodno okrece - mozda su lezajevi toliko propali, da sada, kada se motor malo brze okrene, tu nesto grebe, drlja, pa pocinje da odaje taj miris gume/plastike/whatever. Mislim, ovo sada stvarno samo nagadjam, mozda bez ikakve logike... Dalje, kada se kardan okrece, kod BMW-a postoje neke veze (tzv. "flex disk" ili "guibo") koji u svojoj sustini imaju gumu kao materijal (doduse jako tvrdu) a koje imaju tendenciju da propadaju tokom vremena, pa bi MOZDA moglo i to da ima veze, da se tu nesto desava sto odaje taj miris, a obzirom da je sve odozdo, ne bi ni bilo cudo sto ne mogu da izvalim odakle dolazi... Ne znam, mozda sad opet lupam, ali...

    Stvarno sam ostao bez ideje...majstori nemaju pojma ili ne zele da imaju pojma... Predlazite, pricajte, dajte neku ideju kako da testiram i sta da proveravam...

    Hvala na ulozenom vremenu da procitate ovaj moj post.
  • hondaholic
    CBC Senator
    • 20.09.2007
    • 201
    • Beograd
    • 1993 Honda CIVIC 4x4

    #2
    Re: BMW 325i (e36) - cudan miris pri visim obrtajima

    Druze, pregledaj gumene nosace auspuha celom duzinom izduva. Mozda je neki od njih pobegao sa svog lezista pa se naslanja na auspuh i lagano se topi. Na visim obrtajima je vrelije pa se i on samim tim topi po malo a dok ti stanes da pogledas sta i kako on se ohladio i izluftirao pa te mozda bas takva neka glupost yebucka za sve pare. Poteras auto na neki kanal pa pogledaj te gumene nosace, da nije neki mozda deformisan negde od toplote. Mozda je tako nesto u pitanju...
    1979 Chewrolet Camaro (for junk!!) but with potencial, 1974 Jaguar HE v12, Honda Civic Shuttle 4wd slamed, in perspecitve 2000 Mustang GT

    Comment

    • daki_bmw
      CBC Član
      • 22.09.2008
      • 17
      • Srbija

      #3
      Re: BMW 325i (e36) - cudan miris pri visim obrtajima

      Originally posted by hondaholic
      Druze, pregledaj gumene nosace auspuha celom duzinom izduva. Mozda je neki od njih pobegao sa svog lezista pa se naslanja na auspuh i lagano se topi. Na visim obrtajima je vrelije pa se i on samim tim topi po malo a dok ti stanes da pogledas sta i kako on se ohladio i izluftirao pa te mozda bas takva neka glupost yebucka za sve pare. Poteras auto na neki kanal pa pogledaj te gumene nosace, da nije neki mozda deformisan negde od toplote. Mozda je tako nesto u pitanju...
      Ovo je odlicna sugestija! Zaboravio sam da kazem da sam ga danas stavljao na kanal. Doduse nisam ja silazio dole, samo je majstor gledao ispod, kaze da je sve ok, ali ja ni ne znam sta je on gledao... Dok ja to ne pogledam sam, ne verujem nikome. lol Svakako cu obratiti paznju na ove gumene elemente...skroz je moguce, jer i ovako imam neke malo cudne (ali ne i zabrinjavajuce ) zvukove od izduva - mozda je zaista nesto ispalo iz lezista.

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #4
        Re: BMW 325i (e36) - cudan miris pri visim obrtajima

        Meni se na jugu 55 zalepila najlonska kesa odmah iza izduvne grane.
        To je smrdelo sigurno jedno 2 godine i osecalo se tek kad ga malo zesce vozis.
        To je jedan moguci uzrok.
        Moze da bude i ulje koje curi na lamelu iz semeringa motora ili menjaca. Menjacko ulje ima specifican miris.

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          #5
          Re: BMW 325i (e36) - cudan miris pri visim obrtajima

          pogledaj da li ti trosi antifriz...
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Re: BMW 325i (e36) - cudan miris pri visim obrtajima

            Originally posted by daki_bmw
            imam neke malo cudne (ali ne i zabrinjavajuce ) zvukove od izduva
            Ako pored tog smrada koji se oseca pod navedenim okolnostima cujes i te zvukove od izduva koji bi recimo trebalo da podsecaju na blago zveckanje ili na rad glasnijih ventilatora i to sa rezonancom proporcionanom brzini obrtanja motora ( ), onda je jedan od mogucih uzroka zastitna folija koja se montira po uzduznom tunelu, iznad (gledano odozodo, iz kanala) izduvne ceni i katalizatora. Naime kod primeraka e36-ice starih 12 i vise godina ova folija moze da se olabavi i delimicno ispadne iz lezista, ili da cak jedan deo iste otpadne u potpunosti ili ostane da "visi" preko izduvnih cevi i katalizatora. Na taj nacin u voznji pri umerenim i vecim brzinama usled strujanja vazduha ta folija, obzirom da je dosta kruta, moze u kontaktu sa izduvnim sistemom da stvori takve "cudne" tonove koje ti navodis. Istovremeno, ukoliko na nekom mestu iznad izduvnih cevi nema vise te folije cija je osnovna uloga upravo termoizolaciona, zbog velikih temperatura u izduvnom sistemu toplota koju on zraci sagoreva plastiku i gumene materijale u blizini, koji su inace zasticeni tom folijom. Ovo se narocito lako moglo primetiti upravo pri blagom "maltretiranju" motora na visim turama, jer su tad temperature u izduvu i najvece pa je shodno tome i stepen onog sagorevanja okolnog materijala i najbrzi, tj. najlakse primetan (da ne kazem osetan ).

            Cesta stvar koja se javljala na toj seriji, kod modela preko 12-13 godina starosti. Proveri dakle i to, kad vec budes u kanalu...
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • Dexxter
              CBC Senator
              • 26.11.2007
              • 224
              • Svilajnac

              #7
              Re: BMW 325i (e36) - cudan miris pri visim obrtajima

              Tako nesto moze da se desi ako je katalizator delimicno zapusen pa se dosta vise greje.
              Work to ride - Ride to work

              Comment

              • Gavra
                CBC Senator XXL
                • 06.03.2008
                • 2031
                • Beograd

                #8
                Re: BMW 325i (e36) - cudan miris pri visim obrtajima

                Daj ti jos nekome da pogleda kvacilo ne mora da proklizava moze jednostavno da bude da je stavljeno remontovano koje ima miris kada se lepo zagreje zato sto je losijeg kvaliteta pa smrdi armatura u njemu.Ako je to nije nista strasno ali zna da nervira,da budes 100% siguran dogovori se sa majstorom da odmah nakon jace voznje skine donji cilindar kvacila i da ti lepo stanes ispod i pomirises.
                Poslednji nek ugasi svetlo

                Comment

                • nina996
                  CBC Senator XXL
                  • 20.03.2009
                  • 324
                  • leskovac

                  #9
                  Re: BMW 325i (e36) - cudan miris pri visim obrtajima

                  A zasto ne podignes auto na dizalicu pa kreni da vozis u mestu jer ako se ugreje dobro motor mora da se oseti miris ako dolazi od nekog creva,gume ili sta vec.ako ga nema miris onda je samo lamela jer u mestu kad je auto podignut nema opterecenja a nema ni mirisa.Pozdrav
                  Pirke

                  Comment

                  • daki_bmw
                    CBC Član
                    • 22.09.2008
                    • 17
                    • Srbija

                    #10
                    Re: BMW 325i (e36) - cudan miris pri visim obrtajima

                    Originally posted by nina996
                    A zasto ne podignes auto na dizalicu pa kreni da vozis u mestu jer ako se ugreje dobro motor mora da se oseti miris ako dolazi od nekog creva,gume ili sta vec.ako ga nema miris onda je samo lamela jer u mestu kad je auto podignut nema opterecenja a nema ni mirisa.Pozdrav
                    Neka detaljnija "dijagnostika" ce svakako morati da padne, tipa dizanje celog auta na dizalicu pa da se onda vidi sta se desava...ali sam ipak prvo hteo da vidim da li mozda nije nesto banalnije, nesto sto i sam mogu da skapiram sta je i eventualno otklonim. Ako ne resim sam, svakako idemo na dizalicu.

                    Originally posted by Gavra
                    Daj ti jos nekome da pogleda kvacilo ne mora da proklizava moze jednostavno da bude da je stavljeno remontovano koje ima miris kada se lepo zagreje zato sto je losijeg kvaliteta pa *stinking* armatura u njemu.Ako je to nije nista strasno ali zna da nervira,da budes 100% siguran dogovori se sa majstorom da odmah nakon jace voznje skine donji cilindar kvacila i da ti lepo stanes ispod i pomirises.
                    Auto imam preko tri godine, a ovo sam osetio recimo pre 2 meseca. Dakle, nije se oduvek ovo osecalo. Ipak, vazi isti odg. kao za Ninu996 - ako nije nesto banalno, onda svakako penjem auto na dizalicu, pa cemo da njushkamo i da skidamo sta god treba.

                    Originally posted by overspeed
                    Originally posted by daki_bmw
                    imam neke malo cudne (ali ne i zabrinjavajuce ) zvukove od izduva
                    Ako pored tog smrada koji se oseca pod navedenim okolnostima cujes i te zvukove od izduva koji bi recimo trebalo da podsecaju na blago zveckanje ili na rad glasnijih ventilatora i to sa rezonancom proporcionanom brzini obrtanja motora ( ), onda je jedan od mogucih uzroka zastitna folija koja se montira po uzduznom tunelu, iznad (gledano odozodo, iz kanala) izduvne ceni i katalizatora. Naime kod primeraka e36-ice starih 12 i vise godina ova folija moze da se olabavi i delimicno ispadne iz lezista, ili da cak jedan deo iste otpadne u potpunosti ili ostane da "visi" preko izduvnih cevi i katalizatora. Na taj nacin u voznji pri umerenim i vecim brzinama usled strujanja vazduha ta folija, obzirom da je dosta kruta, moze u kontaktu sa izduvnim sistemom da stvori takve "cudne" tonove koje ti navodis. Istovremeno, ukoliko na nekom mestu iznad izduvnih cevi nema vise te folije cija je osnovna uloga upravo termoizolaciona, zbog velikih temperatura u izduvnom sistemu toplota koju on zraci sagoreva plastiku i gumene materijale u blizini, koji su inace zasticeni tom folijom. Ovo se narocito lako moglo primetiti upravo pri blagom "maltretiranju" motora na visim turama, jer su tad temperature u izduvu i najvece pa je shodno tome i stepen onog sagorevanja okolnog materijala i najbrzi, tj. najlakse primetan (da ne kazem osetan ).

                    Cesta stvar koja se javljala na toj seriji, kod modela preko 12-13 godina starosti. Proveri dakle i to, kad vec budes u kanalu...
                    Eeee-he-heeee, razbio si ga sa odgovorom! Pazi, moglo bi da bude UPRAVO TO! Imam zaista to neko zveckanje, a pri brzinama preko 140 - 150, kada se krecem recimo blizu zastitne ograde puta, odbija mi se zvuk koji je nalik onom zvuku kad klinci zavuku u tocak bajsa parce jogurtske case, pa se onda cuje ono "prrrrrrrrrrrrr" lol Kako kada neki ventilator "kachi" negde, a frekvencija (kachenja, ne zvuka) je, naravno, jako visoka. Auto mi je bez katalizatora (out of the factory), ali znam tacno na koju foliju mislis. Mislim, i bez cat-a toga ima celom duzinom izduva.

                    Veliko hvala na ovom detaljnom odgovoru, ovo ce biti definitivno prva stvar koju cu proveriti kad odem u kanal.

                    Comment

                    Working...
                    X