Karter gasovi? Help needed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magus
    CBC Član
    • 28.08.2005
    • 57
    • Palic

    Karter gasovi? Help needed

    Pozdrav svima,

    Vozim Fiat Tipo 1.6ie 1988. god. 66kw, single point ubrizgavanje.
    Auto je isao sasvim fino i sve je bilo OK sa njim dok nije radjena generalka(ventil je upao u cilindar i klip ga je pokupio). Menjan je samo taj jedan klip, karike, zaptivaci, semerinzi, glava motora i ventili.
    Nakon toga, automobil je poceo da trosi puno vise(potrosnja je rasla i do 20l /100km) i da se oseca neki "tezak" miris izduvnih gasova u kabini, sto je i glavni razlog postavljanja ovog topica.
    Nosio sam auto kod nekoliko majstora i niko ne zna u cemu je problem i zasto mi auto trosi tako puno i otkud taj miris gasova u kabini.
    Proverio sam ceo izduvni sistem, nigde nije ostecen ili probusen.
    Taj miris nije onaj tipican kao izduvni gas, vec je dosta "tezi" i kao da ima pomalo i miris izgorelog ulja u njemu. Uglavnom posle svake voznje ceo bazdim, uvuce se skroz u odecu i kosu. Uglavnom se oseca samo kada su mi prozori spusteni. Kada su mi dignuti i ukljucena ventilacija, onda se ne oseca.
    Kontam da se radi o karter gasovima i da oni nekako ulaze u kabinu.
    Da li je neko mozda imao slicnih problema ili zna u cemu moze biti problem?

    Btw, imam jedno crevo koje izlazi iz motora i koje je spojeno ispod kucista filtera za vazduh....kada se ono skine(kao na slici), onda kroz njega izlaze gasovi napolje i mislim da je to taj smrad koji se oseca i u kabini. Medjutim tada mi auto uopste ne ide kako treba, ne prima gas kako treba i ne ide dobro...cim se ono vrati nazad, sve je normalno i auto vuce ponovo OK. U cemu je tu fora?
    Kontam da mozda tu i lezi problem za moju povecanu potrosnju i smrada u kabini...
    Svaka pomoc mi je dobrodosla.

  • Danilo
    CBC Senator XXL
    • 02.10.2004
    • 908
    • Beograd, Dorcol

    #2
    Samo bih i ja da dodam pitanje, da ne otvaram drugu temu...

    Kod mene je isto Tipo, samo 1.6 sa jednom bregastom i karburatorom, 83ks, nedavno sam menjao ulje i filter i sada primecujem da mi kada ceo dan auto stoji na parkingu nagnut ka napred na nekoliko mesta kaplje ulje...
    Kaplje na 3 ili 4 mesta, kolinearno, blok je suv potpuno, a cini mi se da ne izlazi sa filtera, nasuprot misljenju moje devojke koja je uverena da je otisao dihtung filtera za ulje (ako to i postoji... ) i da ulje pusta na tom mestu.
    Obzirom da je blok suv i da ulje kao da mi kaplje po ivici i to retko, ja mislim da je nesto do spoja kartera sa blokom. Da li postoji neki dihtung tu i da li inace to menja? Gde ga naci i da li mogu sam da ga zamenim?
    Inace, ne izlazi puno ulja, recimo nekoliko kapi za noc na tri mesta, dok radi ne menja se nista, posmatrao sam ga dok radi i na leru i na obrtajima i nista se ne menja.
    www.blindmanmotorsport.com

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #3
      postoji dihtung izmedju kartera i bloka....

      btw: cudime da to neznas,iskreno ?!?
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        rupu gde ti ulazi crevo od iberlaufa u kuciste zapusi...(zapusiga u kucistu) da ti nebi vuko falsh vazduh. to crevo ako treba produzi i sprovedi ispod poda,da ti neide dim u kabinu.
        Izvini..ali meni lici na klasiku ...motor ti je delimicno produvao...
        majstor je to lose odradio....
        kad motor duva crni dim na iberlauf...zna se koliko ima sati....otisle karike.
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • Danilo
          CBC Senator XXL
          • 02.10.2004
          • 908
          • Beograd, Dorcol

          #5
          Originally posted by zoranbg
          postoji dihtung izmedju kartera i bloka....

          btw: cudime da to neznas,iskreno ?!?
          Pravo da ti kazem, nije mi nikada ni palo na pamet da tu postoji dihtung.

          Cim je procurelo, pomislio sam da je otisao neki dihtung... A nikada ranije nisam imao problema sa tim...

          Upravo sam gledao na Yugu... Ima bar 30 srafova....
          www.blindmanmotorsport.com

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            #6
            da na yugu ,gomila 10mm safova
            toga sam se namenjo na yugu45 i 55 jedno 5 puta...

            ali vidi...moze da ti curi sa dihtunga benzinske pumpe..pa da se sliva ..naprimer..mozda je semening do menjaca ili kontra s druge strane.
            jer gde god curi..na kraju dole kaplje .

            lezi pod njega pa gledaj...sta da ti kazem
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #7
              Moze i sa razvodnika.
              Inace srafovi za karter su 6mm, a glava je za 10mm kljuc


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #8
                Inace srafovi za karter su 6mm, a glava je za 10mm kljuc


                tacno =]
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • Magus
                  CBC Član
                  • 28.08.2005
                  • 57
                  • Palic

                  #9
                  Originally posted by zoranbg
                  rupu gde ti ulazi crevo od iberlaufa u kuciste zapusi...(zapusiga u kucistu) da ti nebi vuko falsh vazduh. to crevo ako treba produzi i sprovedi ispod poda,da ti neide dim u kabinu.
                  Izvini..ali meni lici na klasiku ...motor ti je delimicno produvao...
                  majstor je to lose odradio....
                  kad motor duva crni dim na iberlauf...zna se koliko ima sati....otisle karike.
                  Kontam da je zeznuo, ali se stalno nesto vadi, nema pojma sta je, blablabla...
                  Uglavnom skinuo sam danas poklopac od kucista gde je filter...kad sam video, zamalo se nisam slogirao. Filter je bio prljav, umazan od ulja, kao i veci deo kucista. Izgleda da je kroz to crevo ulazilo ulje u kuciste, tj. verovatno jeste jer je crevo bilo od ulja.
                  E sad, da li to toliko utice na povecanu potrosnju?
                  Inace, lamba sondu sam menjao jedno 2 puta o roku od mesec dana i svi su nju krivili, kao zbog toga ti trosi toliko...ali nije moguce da mi za mesec dana crknu 2!? Izgleda da je sve ovo povezano...

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #10
                    Jesi li sacuvao stare sonde?
                    Zameni filter, ocisti kuciste. Dobro ocisti crevo za iberlauf i ako nemas onu mrezicu idi u bilo koju radnju i kupi tu mrezicu za Zastavu. Bilo bi dobro da skines i ocistis deo na bolku sa koga ide crevo za iberlauf.
                    Da li su klipovi dobro ocisceni kada su vraceni u motor? Koje karike su stavljene?


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Motor defintivno ili produvava ili se prepunjava sa uljem.

                      Potrosnja je cisti odraz nemogucnosti motora da dobije vazduh.
                      Dakle, muchis ga.

                      Ko ti je napravio sranje sa radovima na motoru, njegova je greska sa svim sta se desava.
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Magus
                        CBC Član
                        • 28.08.2005
                        • 57
                        • Palic

                        #12
                        @ Uros
                        Stare sonde nisam sacuvao.
                        Sto se tice karika, one su stavljene nove, ali pojma nemam koje.
                        Sto se tice ciscenja klipova, nisam bio prisutan tokom radova, tako da ni to ne bih znao da ti kazem...'bem li ga, mislio sam da valjda covek svesno radi svoj posao(posto sam stalno nosio kod njega auto) i ocistio ih redovno.
                        Sve u svemu, nesto nije uradio kako valja cim mi se ovo desava.
                        To crevo cu ocistiti, mada mislim da je bolje resenje da je produzim i zacepim rupu kod kucista...ili nije?

                        @ BOOST

                        Znaci problem mu je dovod vazduha...gledacu da stavim novi filter za vazduh, mada ne znam koliko ce mi to pomoci.
                        OK, znaci to je uzrok velike potrosnje...a sta onda ubije lambda sonde, ulje takodje?
                        Sta ti predlazes, sta da se uradi? Komplet nova generalka, da prodam auto ili da ubijem majstora?

                        Comment

                        • Trivo
                          CBC Senator
                          • 02.06.2005
                          • 202
                          • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

                          #13
                          Ako odlucis da ubijes majstora,javi mi da ti pomognem a poslije da odemo kod jos jednog sto radi generalne
                          Za tri dana dva fus majstora,strasno!
                          Da je imati nesto profi alata i literature najbolje je raditi sve sam i biti miran
                          VW 1200 1972god.
                          VW Golf 1.3 1988god.
                          FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            Sta ce vam literatura, imate Cannon

                            Da, potrosnja je uzrokovana zagusenjem diltera. Vrlo jednostavno, ako smesa treba da bude 14,x:1 u datim uslovima, vazduha nema, bude i 11-12:1 a da bi motor dao neku snagu treba mu dati vazduha da sagori. Kad vec uspe da dobije vazduh jasno je da je tada vec dobio toliko koriva da je trovach samog sebe i okoline.

                            Privremeno resenje dok se neodlucis da radis nesto moze da izgleda ovako:



                            U pitanju je SAABov separator ulja iz gasova kucista motora (overload motori jos niskofrikcioni imaju produvavanje) i unutar je lavirint kanala.

                            Dakle crevo koje se skinuo, na 2 gornja se postavi crevo sa dekle i na filter za vazduh.

                            Donje malo crevo se odvede nazad u karter, sa ulazom ispod nivoa ulja.
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • Magus
                              CBC Član
                              • 28.08.2005
                              • 57
                              • Palic

                              #15
                              Thanx za savet, ali...mozda ipak nije problem u generalci vec u elektronici.
                              Danas sam bio kod (po mnogima najboljeg) elektricara u SU koji mi je uradio kompletnu dijagnostiku automobila. Naime, po njegovim recima bilo je nekih kratkih spojeva zbog kojih je jednom radila lambda sonda, jednom nije i crko' je senzor za usis vazduha zbog koga mi je i najvise brljavila potrosnja. Merio mi je i izduvne gasove, kaze da su OK i nisu "stetni"(sta god to znacilo?). Merena je i kompresija: 10.2, 10.6, 9.8, 11.5.
                              Jedino mi je spomenuo da navodno ima malo benzina u ulju(pa moram i to da menjam), zbog toga sto je autu dozirana ogromna kolicina i nije uspelo sve da sagori u cilindrima. I otprilike bi to bilo to...nadam se da ce promena senzora njazad resiti problem.

                              Comment

                              Working...
                              X