Sistem za hladjenje - Cherokee 4.0

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bluealek
    CBC Član
    • 10.11.2004
    • 85
    • Beograd

    #31
    Ima u celoj toj priči još jedan faktor koji uopšte nismo uzimali u obzir, a to je činjenica da je u nekom trenutku rashladni sistem postao dodatno opterećen i hlađenjem gasne instalacije. Ukoliko je dimenzionisan taman za ovaj motor, da li bi to mogao da bude onaj jezičak koji dovodi do nešto većeg zagrevanja? Ako uzmemo u obzir i nešto višu radnu temperaturu motora pri radu na gas u odnosu na benzin, deluje mi da je to taman to. No nema veze, ipak ću prekontrolisati sve što je moguće prekontrolisati.

    Comment

    • cozmo
      CBC Član
      • 08.11.2004
      • 67
      • Zemun

      #32
      Sale, ja bih ipak na tvom mestu proverio termostat, termoprekidac i taj visko ventilator (znam ljude kojima je pravio haos na BMW automobilima, mislim da je proklizavao ili nesto slicno i nije dovoljno hladio). E, sad kakva je meni bila situacija na Tojoti, ali ja sam odmah to otklonio (Ex, majstor Milenko je cudo!!):

      Negde na jesen prosle godine primetio sam da kad je temp. vazduha preko 20 stepeni, meni kazaljka se lagano dize iznad pola i pali ventilator vrlo cesto (svaki semafor i slicno). Temp. se podigne pola cm iznad pola, sto nije bilo nimalo prijatno, iako uopste nije dolazilo do crvenog polja. Meni cudno - sve je u redu, nigde ne curi, ne gubi vodu, otvara termostat, pali ventilator... ali dize kazaljku. Cim je neko opterecenje (stajanje ili slicno, tj. kad je mali protok vazduha). Jednom sam ga ostavio u leru, i kad je podigao kazaljku ja vidim da se cuje lagano buckanje u prelivnoj posudi... stavim ruku na hladnjak i tamo isto "buckanje"... zovnem Milenka, kaze termostat... kako, bre termostat. Odem ja, kupim termostat, rashladnu tecnost... sta je bilo? Dihtung sa termostata se upetljao u oprugu i otvarao je i zatvarao sporije nego uobicajeno!!! A mogao je da zablokira skroz i ode sve. Inace termostat od starosti moze upravo tako da se ponasa - radi, ali otvara kasnije ili zatvara kasnije i eto rasta temperature, jer je ravnoteza narusena. U jednom trenutku ce otkazati i eto prokuvavanja. Kad smo ga zamenili, temp. je sad malo ispod pola (gde treba da bude, otvara na 82) i nema lelujanja kazaljke vece od 2mm, uopste ne ukljucuje ventilator, cak i na 35 stepeni, u duzim guzvama i slicno ukljucuje dosta dosta redje nego ranije, inace je kazaljka uzasno stabilna... Isto sam cuo da se desava i kad ode visko kvacilo na ventilatoru. Sve ti lepo proveri, nemoj se zezati... bolje dati neku sitnu lovu za termostate, prekidace i taj visko da se sredi a ne posle potrositi ustedjevinu na remont motora.

      Isto tako, proveri detaljno koja rashladna tecnost 100% odgovara tvom motoru... ja nisam stedeo, uzeo sam Tojotinu original long life tecnost i to je mama za hladjenje... cisto da proveris za tvog djipa

      Comment

      • bluealek
        CBC Član
        • 10.11.2004
        • 85
        • Beograd

        #33
        Pričao sam sa jednim servisom sa kojim sam do sada imao odlična iskustva, ali sam od njega dobio sličan ležeran odgovor kao od mog druga Bobija "eventualno proveriti da li termostat otvara kako treba, ali nema razloga za uzrujavanje, sve je to u granicama normale za Čirokije"... Usput čovek misli da moj glavni ventilator nije visko nego običan mehanički direktno vezan na radilicu, što me samo upućuje na pretpostavku da čovek nije upućen u materiju i da bolje potražim nekog drugog ko bi mi to odradio.

        Što se tiče tečnosti koju sam sipao pitao sam jesenas pre zamene Bobija šta da kupim, na šta mi je on odgovorio da je potpuno svejedno, prvo što mi dopadne šaka. Pa sam shodno tome uzeo običan 100% Korsantin koji smo posle izmešali sa česmovačom u približnom odnosu pola pola.

        Enivej, najviše me zapravo brine ono crevo što se urezalo na mestu gde kači kaiš. Ovaj mi kaže da uzmem drugo crevo, rasečem i namaknem preko njega kao zaštitu, ali ovo je već dovoljno istanjeno da bi ga prvo trebalo zameniti. A prilično je nestandardno, na samom kraju ima oštru krivinu pod uglom od 180 stepeni, pa treba takvo naći negde...

        Comment

        • cozmo
          CBC Član
          • 08.11.2004
          • 67
          • Zemun

          #34
          Pa, kud pomesa korsantin i cesmovacu. Uvek se stavlja (znaci, pod obavezno) destilovana voda, prevnstveno zbog korodiranja! Cesmovaca je najlosija po delove u mtoru (iako voda kao voda super hladi motor), obavezno je dakle mesati sa destilovanom vodom.

          Prvo proveris kakvu glavu motora imas (pretpostavljam da je aluminijumska) pa tek onda kupujes rashladnu tecnost, cudno mi je da majstor kaze da uzmes bilo koju. Desava se da neke glave jednostavno izjede obican korsantin, dolazi do riknjavanja dihtunga glave, korozije, skupljanja prljavstine u sistemu za hladjenje i eto ti ubrzanog propadanja sistema za hladjenje! Moj ortak je prvo sipao samo vodu u Askonu recimo, pa onda pred zimu ispustio i dodao korsantin opet sa obicnom vodom. Posle 2000-3000km otiso mu dihtung i pukla glava jer je dizo temperaturu a korozija je haos napravila. Kod mene je isto bila Tojotina tecnost 3 godine pre zamene i kad sam ispustio sve je bilo savrseno cisto, ni trunke, hladnjak bez taloga, korozije... creva iznutra cista, kuciste termostata - sve apsolutno cisto. Recimo "Permant" ni pod tackom razno ne sme u Tojotu iako ga hvale. Upropasti glavu i hladnjak dok si reko piksla.

          Inace, stvarno te nista zivo ne kosta da istestiras pritisak u sistemu za hladjenje (ako udje vazduh ili nije dovoljan pritisak eto pregrevanja), izvadis termostat (obicno pise na njemu kad otvara) a svaki majstor ima termometar i mozes tutnuti termostat u vrelu vodu i izmeriti kad otvara/zatvara. Proveri ventilatore i termoprekidac za taj elektricni, a sva creva koja su ostecena ili izgledaju trosno (kruta na dodir kad je hladan) odma menjaj!
          I jos nesto: obicno se sistem detaljno ispere pre izmene tecnosti, opere se i hladnjak spolja, a kad se sipa nova tecnost, proveri se pritisak i da li ima vazduha u sistemu. Sve te sitnice (naizgled gluposti) mogu haos da naprave kad se najmanje nadas.

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #35
            "Prvo proveris kakvu glavu motora imas (pretpostavljam da je aluminijumska)"

            Cherokee ima gusnu glavu. Propeler s viskoznim kvacilom ima aluminijski disk ispred propelera i za razliku od obicnog moze se okretati rukom i kad motor ne radi. Aktivacija pocinje paralelno s otvaranjem termostatata. Kad se radijator ugrije pocne aktivirati kvacilo koje povecava brzinu proporcionalno s porastom temperature. Promjena brzine moze se vidjeti pomocu stroboskopskog svjetla prikacenog na kabl bobine.

            Comment

            • bluealek
              CBC Član
              • 10.11.2004
              • 85
              • Beograd

              #36
              I ja sam bio u uverenju da mi treba destilovana voda, ali me je Bobi poprilično ismejao pri pomenu toga. A i inače me smatra za preveliku picajzlu i paranoika kad je održavanje kola u pitanju . Kaže da sam vrlo podložan tome da me fanatici na ovakvim forumima nalože na štagod požele . Ima skoro godinu dana kako je rađena ta zamena tečnosti pa se ne sećam svih detalja baš najbolje, ali dveju stvari kojih se jasno sećam jeste da je stara tečnost (koju je prethodni vlasnik auta sipao, ili zatekao u njemu) očigledno bila toliko stara da se već pretvorila u mulj, kao i da je Bobi pre nego što je zatvorio sistem i počeo da sipa Korsantin ispirao sistem vodom dok nije zaključio da izlazi čista voda. Dakle, nekakvo čišćenje sistema je obavljeno. A sećam se i da je vodio računa da ispoštuje proceduru za punjenje kako ne bi ostalo vazduha u sistemu.

              Danas sam pre polaska na posao i paljenja motora probao kako se okreće visko-ventilator i činjenica je da pruža solidan otpor, što će reći da verovatno nije crkao. Doduše, iz Valentove priče stičem utisak da bi čak i on trebalo da miruje pre otvaranja termostata, a ja se ne sećam da sam ga ikada spazio u stanju mirovanja. Možda prosto nisam obratio pažnju?

              U svakom slučaju, ostaje da nađem nekoga ko je voljan da mi prekontroliše termostat i vodenu pumpu. Zvao sam i jednog poznatog lenjivca među beogradskim Jeep serviserima koji mi je na pitanje da mi prekontroliše termostat ladno odbrusio da on nema aparaturu za preciznu dijagnostiku rashladnog sistema i da je najbolje da odem gore kod Bobija u zvanični Chrysler servis na Voždovcu. Gde, uzgred, ne mogu tek tako da uteram auto pošto su ih žešće pritegli po pitanju tih "prijateljskih" varijanti, a u slučaju zvaničnog uterivanja "dobar dan" košta jedno 100 evra...

              I tako... Na kraju ću definitivno doći do zaključka da mi je najpametnije da održavam Čiroki kod svojih starih Ford majstora . Ako budu voljni da se time bakću.

              Comment

              • djukic
                CBC Senator XXL
                • 27.03.2005
                • 2526
                • Beograd

                #37
                Iz licnog iskustva, visko je prakticno nemoguce proveriti. Uvek se vrti s motorom, kontrola stroboskopom je izvodljiva jedino ga nema kod mene na trafici pa sam od toga odustao . Ima na netu i varijanta koja predlaze proveru novinama kada je motor vruc??? Jedno je sigurno kada je motor vruc prilikom dodavalja gasa ako je visko ispravan ima da te oduva i jednostavno ima da ga cujes kako urla (huci). I ja sam se patio s temperaturom dok visko kvacilo nisam promenio od tada kuc kuc da ne ureknem sve je OK
                https://t.me/pump_upp

                Comment

                • cozmo
                  CBC Član
                  • 08.11.2004
                  • 67
                  • Zemun

                  #38
                  Cudi me da ti je bilo koji majstor rekao da se antifriz mesa sa obicnom vodom. Mislim, naravno da moze, samo sto nije dobro po sistem za hladjenje i glavu motora jer izaziva koroziju, a i destilovana voda je jeftina pa ne treba rizikovati. Meni barem u uputstvu za auto pise masnim slovima da se antifriz mesa sa destilovanom vodom...

                  Termostat mozes sam da proveris, ako ti je lako dostupan. Obicno je u kucistu iz koga izlaze debela creva koja idu u hladnjak. Kod vecine vozila se lako skida i jako lako montira (kod mene je na mestu gde se stavlja termostat obelezeno gde treba da se poklopi oznaka na termostatu te ga samo ludak moze ugurati naopako). Uzme se najobicniji termometar, pustis vodu da se greje na 90 stepeni... ubacis termostat... i termometar... i cekad da vidis kad ce se otvori. I to je to. Moj se otvarao na nekih skoro 93 stepena umesto na fabrickih 82, pa ti vidi... malo li je 10 stepeni. Bukvalno mi je palio ventilator cim se otvori termostat. Ako je tebi termostat predvidjen da otvori na recimo 98 ili, kako kazes, 100 stepeni, onda je sve preko toga (ako kasno otvara) vrlo riskantno i dovodi do pregrevanja. Mislim da je bilo koji antifriz siguran do navise nekih 112-113 stepeni (ali i tad je na granici da pocne da siklja), tako da mislim da vozis sa pregrejanim motorom na granici prokuvavanja, sto moze da dovede kasnije do nekih posledica (dihtung glave, ventili, glava...). E sad koliko sam ja video na net-u, termostat za tvoj djipic otvara na 195 farenhajta (oko 91C), a radna temperatura je do 205 (96C), mada neki kazu da hoce da skoci na oko 99C (210 farenhajta) ako je ukljucena klima i vreme je toplo - zavisno od uslova voznje. Meni se cini da kod tebe nesto nije u redu sigurno. Neki preporucuju 185 farenhajta termostat ali ja ne bi petljao sa fabrickim proracunima.

                  Pumpa za vodu - oseti se luft itekako ako cimas remenicu (ako je preko remenice koja je pokrece). Inace hoce da se cuje kako takce ko dizel motor kad ode lezaj. Opet sam procitao na internetu da ima neke plasticne vodove kuda prolazi antifriz i da se oni vremenom zeznu te protok antifriza nije dobar... a to je dovoljno da ti pregreje motor.

                  Procitah jos nekoliko saveta: da se zameni zatvoreni sistem hladjenja sa otvorenim sistemom iz modela novijih godista, jer, kako kazu, taj sistem na modelu koji imas je katastrofa lose postavljen u odnosu na potrebe automobila...

                  E, sad... bitno je da sto pre utvrdis razlog pregrevanja pa onda ces smisliti vec sta je zgodno delati.

                  Comment

                  • bluealek
                    CBC Član
                    • 10.11.2004
                    • 85
                    • Beograd

                    #39
                    Eh, ovo već počinje da liči na špansku seriju sa auto temom .

                    Uspeo sam konačno da doprem do svog prijatelja, prezauzetog genija od američkog majstora i kad sam ga suočio sa tekovinama ovdašnje diskusije na temu mog rashladnog sistema dobio sam odgovor u stilu:
                    "Ja tebi rekao da je normalno da temperatura toliko osciluje pri opterećenju? Nema šanse! Možda sam ti rekao da je sistem tako konstruisan da toleriše pregrevanja pa da nije strašno ni ako malo ode u crveno, ali čim toliko osciluje to definitivno znači da nešto nije u redu..." I tako se moj prijatelj oprao, a ja ispao kreten .

                    Opisao sam mu dešavanja i on reče: "Nema šanse da je ventilator, a sumnjam i da je termostat. Ili ti ne valja hladnjak, ili ti je otišao dihtung glave." Naravno, da bismo ustanovili šta je zaista posredi treba da se vidim s njim da mi odradi dijagnostiku, a za to, po običaju, ne zna kad će imati vremena . Ja mu rekoh: "Čekaj, nemoguće da je dihtung glave. S obzirom da je to stanje stvari od samog početka, izbacivao bi mi beli dim kao lud, a do sada bih garant već izgubio svu rashladnu tečnost, zar ne? A ja je uopšte ne gubim, ništa nisam morao da dolivam." A on reče: "Onda je najverovatnije u pitanju hladnjak... Videćemo kad dođeš" (samo ne znamo kad će to biti ).

                    Malopre sam skinuo prednju masku i dobro razgledao hladnjak... Ima po njemu tu i tamo poneka mrtva buba, ali ono što mi izgleda zabrinjavajuće je to što su ona sitna aluminijumska rebarca u 2-3 reda u gornjem delu praktično istrulila i na dodir se lome kao krilca od nekog insekta... Imam par rupa širine od po 3-4 cm u kojima ih jednostavno više NEMA. Jel to treba da shvatim kao znak da mi je hladnjak za zamenu? Koliko bi to čudo u ovoj zemlji moglo da košta? Sahraniše me sada svi ti troškovi oko auta u jednom mesecu...

                    Nađoh na više mesta na netu komentare ovog tipa:
                    "When that Jeep Radiator starts to be clogged with sediments or have leaks, your Jeep starts to have trouble. Keep watch on Jeep Cherokee Radiators with 4.0-liter motors. Cherokees are known for high under hood temperatures, so if your Jeep Cherokee Radiator is having trouble spots, you'll find out about it quickly in the form of a rising temperature gauge."

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #40


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #41
                        Ajd ovako, samo pratim i nema tu sta da se diskutuje, sve ste vec dosad obradili i neznam ko je Bobi ali nemogu da verujem da si se toliko uhvatio njegovih stavova.

                        Nekazem da tip nezna sta radi , nepoznajem ga ali iz ovoga sto sam chitao.. ne hvala

                        Imas dovoljnu tehnicku podrsku od kolega sa foruma i nemam osecaj ni potrebu da kazem ista na njihove konstatacije.

                        // Pozdrav BOOST
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #42
                          Po meni nijedan auto ne sme da prokljuca u toku normalne eksploatacije. Tvoj jeep je vozen normalno za jednog terenca i prokuvao je... Kraj price. Los rashladni sistem.
                          ali kaze neki Bobi da u Americi sipaju vodu iz cesme, zagreju na 100 stepeni ili i "malo" vise i to je sve kao ok. na skali instrumenta je 100 po sredini skale.

                          ali to je Jeep, tu voda ne kljuca na 100 C, nisi znao

                          dzabe pricas, los rashladni sistem tipa iz davne praistorije mora da se sam po sebi ljulja jer nije pod pritiskom. uvek bilo i bice, nezavisno od marke sve dok neki majstor sa 20 godina prakse ne dokaze da fizika ne vazi za Jeepa

                          tako je kako je, osim redovnog ciscenja sistema nema pomoci- sklonost ka pregrevanju je urodjena mana kontrukcije.

                          zasto je Jeep uopste napravio takvo vozilo, sa tim problemima nije pitanje- Ameri ne brinu o kvalitetu i takvim "sitnicama".
                          uostalom Jeep ima majstore sa iskustvom koje su stekli popravljanjem i koji adekvatno kostaju, uobicajeni visoki troskovnik na koji su vlasnici navikli...

                          za klimu, toplo vreme, pa jos voznju uzbrdo treba nesto efikasnije od Jeepove konstrukcije motora i prastarog sistema hladjenja koji je otvoren/ napustena koncepcija pre 30tak godina u Evropi.

                          za miran san, voznja leti bez klime, a zimi moze bez ogranicenja
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #43
                            mislis , zimi moze i bez grejanja
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #44
                              pa Jeep je to
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • M-power
                                Moderator
                                • 10.01.2005
                                • 10060
                                • Bg; Banovo Brdo
                                • CorsaC, astra H,

                                #45
                                Brick, fali ti jedan cilindar
                                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                                Comment

                                Working...
                                X