Konačno sam se nakanio da ovde potražim savet za neke probleme koje imam sa autom. U majstore se sve više razočaravam po pitanju otkrivanja kvara odnosno svega što se tiče rada motora, pa sam silom prilika i sam dosta naučio...
Dakle, problem su mi detonacije, odnosno ono zveckanje iz motora pri malom broju obrtaja i velikom opterećenju. Imam ugrađen plinski uređaj (onaj ''najjednostavniji'', kako se već zove...
) sa kojim sam prešao 35000 km, a pre 10-ak hiljada sam ugradio (svojeručno napravljeno) elektronsko paljenje (ostao je stari razvodnik, znači samo sam ga ubacio između razvodnika i bobine). Kablovi i svećice su skoro zamenjeni, a pošto se već mesecima igram sa problemom, 99% sam siguran da je ''struja'' sada potpuno u redu. Karburator je ''kečev'', star 35000 km odnosno 2.5 godina.
Ono na šta sumnjam je vazduh, a zbog činjenice da se stanje poslednji put pogoršalo nakon što mi je zamenjen kočioni cilindar i onaj vakuumski servo. Dakle, do tada je sve bilo (skoro) ok, a onda su se problemi ponovo pogoršali. Skenjao sam se žestoko, otišao kod proverenog majstora za karburator, a on mi je proverio i paljenje i sam karburator i rekao da je sve (što se toga tiče) u redu, te da je verovatno problem u motoru. Odlučim da uzmem stvar u svoje ruke i malo eksperimentišem, i otkrijem sledeće: Sa karburatora sam skinuo crevce koje ide na vakuum razvodnika i stanje se drastično poboljšalo. Pomislio sam da je problem bio u samom razvodniku (tj. da s****** ugao pretpaljenja), ali sam shvatio da nije. Dakle, vozio sam nekoliko dana sa skinutim crevcem i sve je bilo u redu. Ali, kada sam se nakanio da zatvorim rupicu na karburatoru (da ne vuče falš vazduh, logično
) ono kliktanje se vratilo. Evo, već, mesecima vozim sa skinutim crevom od vakuuma i otvorenom rupicom na karburatoru. Na plinu je sve OK, a na benzinu klikće na uzbrdicama samo.
Drugi problem koji mi se vratio (postojao je nekad ranije, pa nestao vremenom...) posle zamene kočionog serva je sledeći: Posle prebacivanja sa benzina na plin auto se gasi pri prvih nekoliko zaustavljanja automobila (sa pritiskom kvačila), a gašenje predupređujem povlačenjem sauga. Dakle, svejedno je koliko vremena protekne posle prebacivanja na plin (tj. da li ga prebacio uveče na parkingu ili ujutru nakon paljenja auta), i koliko vozim auto pre prvog zaustavljanja - uvek krene da se gasi pri prvom zaustavljanju. Dakle, logično, postoji neki problem sa vazduhom, vakuumom... A, moguće je da je povezan sa prethodnim.
Još jedna ''pojava'' koju sam primetio je da kliktanje/zveckanje nestaje pri velikoj vlažnosti vazduha. Mislio sam da je do temperature (gradska vožnja leti, a tek uzbrdo, je izuzetno ''bolna''
) ali sam letos skontao da je vlažnost vazduha (a ne samo niska temperatura) ono što umanjuje/eliminiše zveckanje.
Inače, na leru auto radi odlično, pali ''iz prve''... čak i na plinu po ovim ''minusima''... Na malim obrtajima na plinu skoro da ne može da se ugasi - drugom brzinom prelazim uzbrdo preko velikih ležećih policajaca (naravno, izuzetno vodeći računa prednjem trapu
).
Znači, problem je samo pri davanju većeg gasa, kada se, valjda, javlja veći vakuum u usisnoj grani, pa zato pretpostavljam da je problem ''sa vazduhom''.
Pomagajte sa savetima, da znam gde da pritiskam majstora... Inače, uskoro bih otišao da proverim gasnu instalaciju (od ugradnje je samo zamenjen onaj filterčić)...
Dakle, problem su mi detonacije, odnosno ono zveckanje iz motora pri malom broju obrtaja i velikom opterećenju. Imam ugrađen plinski uređaj (onaj ''najjednostavniji'', kako se već zove...

Ono na šta sumnjam je vazduh, a zbog činjenice da se stanje poslednji put pogoršalo nakon što mi je zamenjen kočioni cilindar i onaj vakuumski servo. Dakle, do tada je sve bilo (skoro) ok, a onda su se problemi ponovo pogoršali. Skenjao sam se žestoko, otišao kod proverenog majstora za karburator, a on mi je proverio i paljenje i sam karburator i rekao da je sve (što se toga tiče) u redu, te da je verovatno problem u motoru. Odlučim da uzmem stvar u svoje ruke i malo eksperimentišem, i otkrijem sledeće: Sa karburatora sam skinuo crevce koje ide na vakuum razvodnika i stanje se drastično poboljšalo. Pomislio sam da je problem bio u samom razvodniku (tj. da s****** ugao pretpaljenja), ali sam shvatio da nije. Dakle, vozio sam nekoliko dana sa skinutim crevcem i sve je bilo u redu. Ali, kada sam se nakanio da zatvorim rupicu na karburatoru (da ne vuče falš vazduh, logično

Drugi problem koji mi se vratio (postojao je nekad ranije, pa nestao vremenom...) posle zamene kočionog serva je sledeći: Posle prebacivanja sa benzina na plin auto se gasi pri prvih nekoliko zaustavljanja automobila (sa pritiskom kvačila), a gašenje predupređujem povlačenjem sauga. Dakle, svejedno je koliko vremena protekne posle prebacivanja na plin (tj. da li ga prebacio uveče na parkingu ili ujutru nakon paljenja auta), i koliko vozim auto pre prvog zaustavljanja - uvek krene da se gasi pri prvom zaustavljanju. Dakle, logično, postoji neki problem sa vazduhom, vakuumom... A, moguće je da je povezan sa prethodnim.
Još jedna ''pojava'' koju sam primetio je da kliktanje/zveckanje nestaje pri velikoj vlažnosti vazduha. Mislio sam da je do temperature (gradska vožnja leti, a tek uzbrdo, je izuzetno ''bolna''

Inače, na leru auto radi odlično, pali ''iz prve''... čak i na plinu po ovim ''minusima''... Na malim obrtajima na plinu skoro da ne može da se ugasi - drugom brzinom prelazim uzbrdo preko velikih ležećih policajaca (naravno, izuzetno vodeći računa prednjem trapu

Znači, problem je samo pri davanju većeg gasa, kada se, valjda, javlja veći vakuum u usisnoj grani, pa zato pretpostavljam da je problem ''sa vazduhom''.
Pomagajte sa savetima, da znam gde da pritiskam majstora... Inače, uskoro bih otišao da proverim gasnu instalaciju (od ugradnje je samo zamenjen onaj filterčić)...