Peugeot 106 1.1 ulje, dim...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wicked
    CBC Član
    • 22.06.2008
    • 17
    • Kk

    Peugeot 106 1.1 ulje, dim...

    Auto je peugeot 106 1.1 '98. godiste.

    Simptomi su sledeci... Pri svakom paljenju izbaci plavi dim na trenutak. U gradskoj voznji i po ravnom se ponasa normalno tj. ne izbacuje dim. Uz brdo pri vecem gasu pusi konstantno (plavo). Nije izgubio na snazi ili povecao potrosnju benzina ali tosi malo vise ulja... otprilike 1 litar na 3000 km.... E sada, da li bi se gumice ventila mogle promeniti bez skidanja glave motora i koliko bi otprilike kostao rad ako nadjem nekog majstora koji bi hteo to da uradi ? Motor mi se ne otvara jer trenutno finansisjki ne bih mogao to da sklopim . Promenio bih samo gumice i proverio paljenje, sta mi vi savetujete ?

    Pozdrav
  • legenda
    CBC Senator XXL
    • 28.03.2009
    • 1345
    • Beograd

    #2
    Ne bih da te razocaram,ali nesto na klipnom sklopu ne valja...prilikom paljenja pusi plavo(cisto ulje) jer u prostoru za sagorevanje ima ulja...pri opterecenju(uz brdo)pusi konstantno,znaci provlaci ulje negde na klipnim prstenovima najverovatnije...ta potrosnja ti nije strasna,pa dok ne sakupis novac da to sve uradis kako valja,dosipaj i vozi...uvek postoji varijanta auto pijace...da nije nesto sa smesom u redu pusilo bi crno...sa gumicama ventila neverujem da ces nesto resiti...

    Comment

    • boban1982
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2010
      • 1106
      • Batajnica
      • SAXO VTS-BIC

      #3
      A kada stojis na semaforu recimo,i kada dodas gas i krenes da li ostaje dim iza tebe?Ja sam imao taj problem na saxu,desavalo se da dimi i kada vozim preko 3000 obrtaja i potrosnja ulja je bila litra na 2000 km.Gumice ventila su im boljka,vremenom od zagrevanja postanu krute kao da su od plastike i ulje nesmetano prolazi i ulazi u cilindar.Sto se zamene tice,pitao sam dosta majstora o zameni bez skidanja glave,svi su isto rekli: "Moze,ali ja to necu da radim".Razlog je taj sto u tom slucaju se ne moze videti kako naleze ventil posle zamene gumice i moze doci do havarije.Kada budes skidao glavu zbog toga moras naravno zameniti sve dihtunge,kais spaner,termostat,glavu treba obraditi i ta popravka i kosta,zato vozi tako dok ne skupis pare i onda uradi kako valja.

      Comment

      • BARTONE
        CBC Senator XXL
        • 25.09.2006
        • 398
        • Bor

        #4
        Ne sve dihtunge vec samo dihtung glave
        Ne ni kais zupcasti,niti spaner(ako je to zamenjeno pre 20-30 hiljada km nema potrebe za tim.To treba da izgura jos toliko km do sledece zamene)
        Termostat takodje ne menja
        Potrbno je
        -dihtung glave
        -semerinzi ventila
        -obrada glave(podrazumeva ravnjanje,ciscenja komora za sagorevanje od naslaga,slajfovanje ventila i siceva i stelovanje istih)
        -delovi i majstor samo za ti intervenciju ne vise od 100 evrica

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          Originally posted by boban1982 View Post
          .Kada budes skidao glavu zbog toga moras naravno zameniti sve dihtunge,kais spaner,termostat,glavu treba obraditi i ta popravka i kosta,zato vozi tako dok ne skupis pare i onda uradi kako valja.
          Ne treba plasiti napamet dijagnozom, samo dihutng glave i dihtung poklopca ventila se moraju promeniti a pri tome ovaj drugi cak i ne mora ako je iole kvalitetniji fabrika ugradila (gumeni).

          Nista od ostalog pobrojanog se ne menja pri zameni gumica ventila jer i nema uticaja na sklop ventila. A ono sto bi trebalo dobro proveriti i po potrebi zameniti su vodjice ventila koje direktno uticu na radni vek gumica (semeringa) ventila.

          Sama zamena gumica moze da se uradi bez skidanja glave uz posedovanje odgovarajuceg alata.

          Kako je benzinac u pitanju vrlo verovatno je jeftinije uraditi popravku klasicnom metodom u obicnom autommehanicarskom servisu nego platiti cenu specijalizovanog servisa koji ima specijalizovane alatke za takvu popravku.

          Moze da se zadrzi postojeca smesa antifriza pri skidanju glave ali nije zgoreg zbog cistoce sipati novi antifriz jer je to reda 1.200 dinara troska za 5 litara gotove mesavine (nisotec antifriz je sasvim ok a ima ga na svakoj NiS pumpi).

          Jedna bitna stvar, pri opterecenju tj voznji pod gasom opada usisni pritisak u usisu pa gumice imaju vrlo mali uticaj na pojavu plavog dima tako da ako se u tim uslovima vidi plavi dim veca je verovatnoca da je stradao klip-larike- cilindar sklop a onda se zna sledi generalka.

          Moze da bude po opisanim pojavama dima i kombinacija neispravnosti i karika i gumica zajedno.

          Da bi utvrdio da su gumice 100% uradi jednostavan dijagnosticki postupak.

          Posle voznje kada je motor zagrejan, iskljuci motor na oko 3 minuta do 5 minuta (toliko je dovoljno).

          Bez dodavanja gasa zamoli da neko okrene kljuc i upali motor. Ako jesu stradale gumice tada ce izbaciti plavi dim u trajanju 2-5 sekundi jer je mala kolicina ulja u pitanju koja se slila preko vodjica u komoru sagorevanja.

          Najbolje je sa pomocnikom to uraditi jer se iz samog vozila u retrovizoru nece videti, to je malo dima i kratko traje.

          ovaj dijagnosticki alat je 100% pouzdan na svakom vozilu i moze se reprodukovati vise puta radi uverenja u sigurnost da je to zaista kvar.

          Ako nema plavog dima, problem su klip- cilindar.

          Na hladnom motoru ovaj test ne mora biti dovoljno pouzdan za nedvosmisleni zakljucak gde je problem u pojavi plavog dima.

          Treba imati u vidu da je vek gumenih delova ogranicen kako kilometrazom tako i starenjem materijala pa na 300.000km i 15 godina (ugrubo) ne treba biti iznenadjen da su gumice odradile svoje.

          Koliko km iza sebe ima taj motor ?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • boban1982
            CBC Senator XXL
            • 14.03.2010
            • 1106
            • Batajnica
            • SAXO VTS-BIC

            #6
            Cuo sam od dosta mehanicara da se jednom skinuti zupcasti kais vise ne vraca,naravno mi srbi na svemu stedimo,pa se cudimo kako su vozila iz inostranstva u boljem stanju od nasih.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #7
              Ja bih savetovao da se citaju fabricka radionicka uputstva, Srbi kao niti Marsovci nemaju ama bas nikave razlike u odnosu na ono je definisano tehnickim preporukama, pitanjima i normativima proizvodjaca.
              Odredjeni delovi na vozilu se menjaju onda kada je fabrika predvidela i precizno napisala a u skladu sa prethodno izvrsenim veoma obimnim ispitivanjima o minimalnom radnom veku- resursu dela.

              Odrzavanje masina i uredjaja pa tako i automobila se obicno ne vrsi nasumicnom zamenom ispravnih delova po svaku cenu sto dovodi do nepotrebno skupog a pri tome i tehnicki neprikladnog resenja.
              Kvalitet odrzavanja kod stranih vozila se zasniva i na tome sto ne dolaze u ruke "cuo sam" mehanicara vec strucnih ljudi koji tacno znaju sta rade, zasto rade, kako to rade i umeju da kontrolisu stanje ispravnosti nekog sklopa.

              Prvo treba uraditi dijagnostiku problema, utvrditi stanje pohabanosti pa tek onda odluciti sta i kada menjati i koje radove po obimu je potrebno uraditi.

              Cuo sam i ja svasta od raznih ljudi koji sebe zovu mehanicarima ali se ne usudjujem da javno ponovim i iznosim.

              Koliko puta je jedan te isti deo menjan stalno novim primerkom a zapravo taj deo uopste i nije problem vec je nesto sasvim deseto uzrok neispravnosti u radu. Time taj majstor nije bolji mehanicar jer je 5 puta menjao ispravan deo..
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • boban1982
                CBC Senator XXL
                • 14.03.2010
                • 1106
                • Batajnica
                • SAXO VTS-BIC

                #8
                Tacno je to sto ti pricas,slazem se da ima mnogo nazovi majstora,da svi koji cackaju nesto oko kola sebe zovu majstorom i da rade metodom eliminacije,ti kupuj delove,a ja cu da menjam pa dok ne ubodemo pravi,ali ima tu jedna druga stvar,konkretno u vezi zupcastog kaisa: Dakle,zupcasti je menjan recimo pre 20 000 km.Sada se skida glava zbog zamene gumica ventila,posto se kais vec skida,zasto stedeti 1000 din i ne zameniti ga kada se vec rasklapa motor,nego za sledecih 30000 recimo placati njegovu zamenu posebno.

                Comment

                • Wicked
                  CBC Član
                  • 22.06.2008
                  • 17
                  • Kk

                  #9
                  Originally posted by sw.brick View Post
                  Koliko km iza sebe ima taj motor ?
                  ~150 000 km. Normalno svi znamo da to nije to . Bog zna koliko ga je prethodni vlasnik i onaj pre njega provrteo. Oprobacu taj test pa cu javiti.

                  Originally posted by boban1982 View Post
                  Sada se skida glava zbog zamene gumica ventila,posto se kais vec skida,zasto stedeti 1000 din i ne zameniti ga kada se vec rasklapa motor,nego za sledecih 30000 recimo placati njegovu zamenu posebno.
                  Zupcasti set je menjan na oko ~122 000 km. Mislim da je zupcasti set sa vodenom pumpom negde oko ~5000 din.

                  U svakom slucaju koliko vidim ta potrosnja nije strasna, videcu sa nekim majstorom koliko bi mi to otprilike izaslo dok ne skrpim pare .

                  Comment

                  Working...
                  X