Hladjenje - Rover 416Si '98

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kad_JurimJurim
    CBC Član
    • 04.03.2008
    • 47
    • Beograd
    • Brera 1750 TBi

    Hladjenje - Rover 416Si '98

    Vec duze vreme mucim muku sa sistemom za hladjenje na Roveru 416Si (1600cc benzinac 16V). Auto je 1998 godiste i presao je bar 160 000 km. Problem se razvlaci vec par godina unazad i za to vreme je otkriveno i otklonjeno par problema, ukljucujuci i naprslo kuciste termostata, kao i procurelu slavinu koja otvara protok ka radijatoru kabine i dva zamenjena creva. Problem je sto uprkos svim ovim saniranim mestima sistem i dalje gubi negde vodu i to je u zadnjih par meseci poceo vrlo rapidno. U sklopu svega ovoga poceo je i vidno vise da izbacuje isparenja (beli izduv, ali brzo nestaje) pozadi i pocinjem da se mislim da nije u pitanju mozda Roverima poznat problem sa dihtungom glave.
    Ipak, pre toga moram da izbacim iz jednacine hladnjak, koji nije nikad proveravan. Tako da prva stvar koja me interesuje, gde i kod koga bih mogao hladnjak da testiram i eventualno servisiram, ako je tako nesto izvodljivo naravno. Da li ovi servisi koji rade klime, hoce da se zabavljaju i sa ovim hladnjacima?

    Druga stvar, nesto o cemu nemam predstavu... Sistem je u stanju da izgubi preko 1-1,5L vode za recimo 100nak km voznje ko od sale. Kolika je naprislina, rupa bilo gde na sistemu potrebna za ovako nesto? Da li je to moguce videti okom, u smislu da dok ugrejan motor radi, mogu negde videti isparavanje? Posto sam vise puta zagledao na raznim mestima i nikad nisam nista primetio.
    Da li je moguce da ovom brzinom gubi vodu, ako je zaista do dihtunga glave? Inace ne vidim ulja u sistemu za hladjanje, niti motor trosi nesto vise ulja nego sto bi trebao.
    Realno...
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

    Kad probije dihtung glave to nije nepovratni ventil pa ide samo u jednom pravcu, kompresija bi išla u drugom pravcu. Rupa koja gubi 1L tečnosti na 100 Km je ozbiljna. Na zaptivaču bi naduvao pritisak u sistem za hladjenje koji teško da ne bi primetio kao poremećaj. Moraš to pogledati malo temeljnije. Možda curi u kabini na grejaču pa zato nema tragova, ide pod patos.
    Bolje opremljeni servisi imaju tester za izduvne gasove u sistemu hladjenja pa se na taj način lako ispita da li je probio zaptivač glave.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      #3
      Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

      Moguće je, da izgubi toliko rashladne tećnosti i na manje pređenom putu u slučaju pregorevanja dihtunga glave, ali se to pokaže povećanjem temperature - prokuvavanjem. Ali, po pravilu, pokaže se uljem u rashladnoj tećnosti i obratno. Proveri ponovo termostat i izmeri sadržaj vode u izduvnim gasovima. Moguće je pucanje bloka motora, između cilindra i komore (kanala) sistema hlađenja, usled smrzavanja. To je verovatno i razlog naprsnuća kućišta termostata. Da je do radijatora, u tolikoj meri, pokazalo bi se vlaženjem ispod njega, kao i izduvavanjem vlažnog vazduha u kabini, prilikom uključivanja grejanja.

      Poreklo vozila i kada si ga kupio? Slika i prilika mog rovera 414i, "uvezenog" iz Italije, koji već tri godine trune na carinarnici Šabac.

      Comment

      • Kad_JurimJurim
        CBC Član
        • 04.03.2008
        • 47
        • Beograd
        • Brera 1750 TBi

        #4
        Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

        Istina, nisam video ulje da mi pliva u ekspanzionom sudu u bilo kom trenutku, niti primetio neki poremecaj u sistemu za hladjenje druge vrste osim gubljenja tecnosti. Radijator kabine je prosle godine skidan i nigde oko njega nije bilo nikakvih tragova curenja, niti sam primetio vlagu u ventilaciji. Takodje igla termodavaca mi nije skakala van optimuma i jedino sto sam primetio da se desi, kad izgubi solidnu kolicinu vode, ventilator se mnogo cesce pali (i tad mu dolivam).
        Ako to mora da bude ozbiljna rupa, kako Dora kaze, kontam da bih uocio negde na hladnjaku i neko ocigledno curenje ili isparavanje dok je motor u radu.

        Nego me je sad ozbiljno zabrinulo ovo oko pucanja bloka. Cuo sam vise puta pricu da su ovi Roverovi blokovi pokazivali sklonosti ka pucanju. Sta moze jos da bude uzrok pucanja bloka, pored smrzavanja (posto sam pazio stvarno da na minusima ima uvek neka kolicina antifriza)? I da li u tom slucaju moze da se desi da tecnost iz sistema za hladjenje ulazi u cilindar, a da se ne dogadja i obrnuto, da se ne pojave nikakvi vidljivi tragovi sagorevanja ili ulja u ekspanzionom sudu.

        Auto je iz Holandije, kupljen u februaru 2005.
        Inace, imao je u startu peh da mu je crko termostat na sred puta... dok je cale to primetio, otisla mu glava dodjavola. Dihtung se bio utisnuo toliko da smo morali da glavu nosimo na plazmaticno zaptivanje (mislim da se tako zove postupak, ne zamerite mi ako se pogresio nesto) da se sanira ta brazda. Ovo je verovatno bio i razlog zbog koga nam se zapusio i slabo grejao, radijator kabine, zbog cega je prosle godine i skidan.
        Btw, auto je bio i u Dorinim rukama, ugradjen mu je AC... podseticu vas Doro, to je onaj Rover sa koga je skinut holandski Koltek sistem napred, a ostavljena boca sa kevlarskim crevima pozadi
        Realno...

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

          Ih, ne znam šta sam juče ručao a ne šta sam radio one godine
          I dalje ne verujem da je blok ili glava jer bi se to videlo na ulju ili bi pravio pritisak u sistemu za hladjenje. Treba pregledati dobro creva jer i ako se ne vidi dole bara verovatno curi negde gde isparava. Mora da ostavi traga od "soli" antifriza, crvene, zelene ili koje je već boje. T račve za gas na crevima prema grejaču, tu su svi osetljivi na ta creva kad se preseku.

          Suva ruka i pipnuti svugde, negde ima curenje.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Kad_JurimJurim
            CBC Član
            • 04.03.2008
            • 47
            • Beograd
            • Brera 1750 TBi

            #6
            Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

            Znaci realno, u kanal
            Nista, onda cu ga pregledati prvo dobro odozdo jos, pa da vidimo dalje sta i kako, ako ne nadjem curenje. Iskreno se nadam da ce samo na tome da se zavrsi, jer me taj problem vija vec godinama, sve nesto sitno i na kvarno, malo ovde, malo onde.

            Plin me inace dobro sluzi i nemam nikakvih problema sa njim... samo jos cene da nas posluze
            Realno...

            Comment

            • b_samardzic
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 1557
              • Smederevo

              #7
              Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

              E pa Doro nisi u pravu na glavi postoji nepovratni ventil i zove se usisni ventil.
              Glava je bila toliko pregrejana da je spolja pokazala pukotinu i nosena na varenje. Glava najcesce pukne unutra i desi se da pukne bas izmedju vodenog kanala i usisnog ili izduvnog sve jedno.
              Imao sam slucaj da je posle pregrevanja glava na zastavinom 1.1 motoru poravnata i vracena. Auto se nakon prvog jutarnjeg paljenja obavezno gasio posle par km voznje i nije mogo da se upali desetak minuta. Posle toga je vozen i po 300 km i nije pravio problem dok ne prenoci. Auto pocne da secka a onda se ugasi, ako stanes i uspes da ga isturiras 2-3 min onda je moglo da prodje i bez gasenja. Sipanje goriva u karburator je pomagalo. Proveravano je ulje i nije bilo problema. Onda sam primetio kapljicu vode koja je iz iber laufa kapnula ka otvoru karb. Naime glava je pukla izmedju vodenog kanala i povratnog uljnog kanala. Voda je izlazila kao vodena para ka karteru pa kroz iberlauf i kondenzovala se na luli metalnog kucista filtera za vazduh. Kad se kuciste zagreje od toplote motora nije dolazilo do kondenzacije. Skinuto je crevo iber laufa i problem se nije javljao. Auto je tako vozen jos 5000km pa je glava zamenjena.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

                Dora je uvek u pravu čak i kad jeste

                Šalim se naravno, samo radi razbibrige i mrdanja mozga. Ako je probio vodeni kanal prema usisnom ventilu to opet mora završiti u cilindru, kao para ili kao tečno svejedno a to se opet mora odraziti na rad ventila jer samo jedan cilindar dobija vodu, vidi se na svećici kamenac i sl... Ako je prema izduvu opet mora da puši nazad i to se vidi čak i leti kad je temperatura izduva viša i ima manje kondenzata. Deo prema karteru nisam razmatrao pošto je rekao da je ulje ok a oni tamo u uljima razvezli celu temu oko majoneza tako da bi se to isto primetilo.

                Ako mora na kanal da bi se videlo znači da je neopristupačan i neperegledan zato tipujem na manje curkanje na crevima koje isprava negde na bloku ili menjaču.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Kad_JurimJurim
                  CBC Član
                  • 04.03.2008
                  • 47
                  • Beograd
                  • Brera 1750 TBi

                  #9
                  Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

                  Veci deo je dostupan odozgo, malo se razgrnu kablovi i nema problema
                  Ipak, ima par stvari koje mogu samo odozdo da se vide, pored toga da opet bacim pogled na pumpu i termostat. S obzirom da mu se u zadnjih pola godine postepeno povecavalo to gubljenje, mislim da je Dora u pravu za spojeve creva, tako da cu to onda morati sve dobro da pregledam.
                  Samo nemojte da me plasite pricama o pucanjima glava i blokova

                  Hvala na savetima, javicu progres.
                  Realno...

                  Comment

                  • Yugo45
                    CBC Član
                    • 16.01.2012
                    • 59
                    • Macedonia

                    #10
                    Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

                    U devedeset posto slucajeva ova pumpa koja je bas za to namenjena mi je resavala probleme gubljenja tecnosti.Jednom hladan motor jednom zagrejan lepo ga napumpam i pokaze gde bezi tecnost.

                    Last edited by Yugo45; 05.04.2012, 23:49.

                    Comment

                    • Kad_JurimJurim
                      CBC Član
                      • 04.03.2008
                      • 47
                      • Beograd
                      • Brera 1750 TBi

                      #11
                      Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

                      Sad tek videh post.
                      Ako dobro kapiram, to se usrafi na ekspanzioni sud na mesto njegovog poklopca i rucno nadruka pritisak? Dobra stvar, jel pravljena ili ima negde da se nabavi (relativno jefitno)?
                      Realno...

                      Comment

                      • Kad_JurimJurim
                        CBC Član
                        • 04.03.2008
                        • 47
                        • Beograd
                        • Brera 1750 TBi

                        #12
                        Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

                        Juce mi je auto sam razresio sve muke, pitanja i dileme.
                        Pukla mu je glava, a evo i slike gde:


                        Gubljenje tecnosti se definitivno na ovom mestu odigravalo, zbog cega sam kao jedini simptom mogao da vidim nesto veca isparenja u izduvu nego inace. Ali je naprslina izgleda dugo bila na mikronskom nivou i nije pravila nikakve dramaticne efekte, do u zadnjih par meseci i na kraju juce, kada se skroz otvorila.
                        Pomenuo sam ranije havariju sa termosatatom. Najverovatnije je da ova pukotina vuce korene jos od te havarije, jer je glava pretprela ipak prevelike deformacije usled tog pregrevanja.
                        Smor.
                        Last edited by Kad_JurimJurim; 18.04.2012, 20:51.
                        Realno...

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Originally posted by Kad_JurimJurim View Post
                          Juce mi je auto sam razresio sve muke, pitanja i dileme.
                          Pukla mu je glava, a evo i slike gde:


                          Gubljenje tecnosti se definitivno na ovom mestu odigravalo, zbog cega sam kao jedini simptom mogao da vidim nesto veca isparenja u izduvu nego inace. Ali je naprslina izgleda dugo bila na mikronskom nivou i nije pravila nikakve dramaticne efekte, do u zadnjih par meseci i na kraju juce, kada se skroz otvorila.
                          Pomenuo sam ranije havariju sa termosatatom.
                          Nije od toga, sirenje sica na tom izduvnom koje je izazvalo pucanje je posledica pregrevanja pecurke ventila, obicno hidropotiskivac zastrajkuje, smanji zazor i to vodi ka ovakvoj havariji. Cak se vidi i da je pecurka puno cistija od susedne, odgoreli depoziti na istoj.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Kad_JurimJurim
                            CBC Član
                            • 04.03.2008
                            • 47
                            • Beograd
                            • Brera 1750 TBi

                            #14
                            Odg: Hladjenje - Rover 416Si '98

                            Cek, cek... razumem se u automobile, ali ne poznajem bas toliko dobro terminologiju i neke detalje. Ovo nisam razumeo, sta smatras da je uzrok pregrevanja pecurke ventila? Odnosno, sta je hidropotiskivac... ?
                            Realno...

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Hidraulicni potiskivac ventila, cilindar sa klipom koji cini da zazor ventila bude samostelujuci. Usled depozita u motornom ulju pokretljivost mehanizma bude smanjena te zazor bude manji sto cini da ventil bude duze i vise otvoren, bude topliji i ta energija se prenosi u sic koji se siri vise nego li materijal glave podnosi, aluminijum protiv celika gde celik pobedjuje sa poznatim rezultatom. Nova glava koju imas, ima svoje potiskivace ako je uzimas sa bregastim osovinama tako da gresku ne prenosis dalje. Ovaj simptom je tezak za uociti na multivalve motorima jer se nista ne menja u rezimu rada posto strujanje biva balansirano preko drugog ventila.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X