Vec duze vreme mucim muku sa sistemom za hladjenje na Roveru 416Si (1600cc benzinac 16V). Auto je 1998 godiste i presao je bar 160 000 km. Problem se razvlaci vec par godina unazad i za to vreme je otkriveno i otklonjeno par problema, ukljucujuci i naprslo kuciste termostata, kao i procurelu slavinu koja otvara protok ka radijatoru kabine i dva zamenjena creva. Problem je sto uprkos svim ovim saniranim mestima sistem i dalje gubi negde vodu i to je u zadnjih par meseci poceo vrlo rapidno. U sklopu svega ovoga poceo je i vidno vise da izbacuje isparenja (beli izduv, ali brzo nestaje) pozadi i pocinjem da se mislim da nije u pitanju mozda Roverima poznat problem sa dihtungom glave.
Ipak, pre toga moram da izbacim iz jednacine hladnjak, koji nije nikad proveravan. Tako da prva stvar koja me interesuje, gde i kod koga bih mogao hladnjak da testiram i eventualno servisiram, ako je tako nesto izvodljivo naravno. Da li ovi servisi koji rade klime, hoce da se zabavljaju i sa ovim hladnjacima?
Druga stvar, nesto o cemu nemam predstavu... Sistem je u stanju da izgubi preko 1-1,5L vode za recimo 100nak km voznje ko od sale. Kolika je naprislina, rupa bilo gde na sistemu potrebna za ovako nesto? Da li je to moguce videti okom, u smislu da dok ugrejan motor radi, mogu negde videti isparavanje? Posto sam vise puta zagledao na raznim mestima i nikad nisam nista primetio.
Da li je moguce da ovom brzinom gubi vodu, ako je zaista do dihtunga glave? Inace ne vidim ulja u sistemu za hladjanje, niti motor trosi nesto vise ulja nego sto bi trebao.
Ipak, pre toga moram da izbacim iz jednacine hladnjak, koji nije nikad proveravan. Tako da prva stvar koja me interesuje, gde i kod koga bih mogao hladnjak da testiram i eventualno servisiram, ako je tako nesto izvodljivo naravno. Da li ovi servisi koji rade klime, hoce da se zabavljaju i sa ovim hladnjacima?
Druga stvar, nesto o cemu nemam predstavu... Sistem je u stanju da izgubi preko 1-1,5L vode za recimo 100nak km voznje ko od sale. Kolika je naprislina, rupa bilo gde na sistemu potrebna za ovako nesto? Da li je to moguce videti okom, u smislu da dok ugrejan motor radi, mogu negde videti isparavanje? Posto sam vise puta zagledao na raznim mestima i nikad nisam nista primetio.
Da li je moguce da ovom brzinom gubi vodu, ako je zaista do dihtunga glave? Inace ne vidim ulja u sistemu za hladjanje, niti motor trosi nesto vise ulja nego sto bi trebao.
Comment