Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #16
    Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

    Dubina ulaza poluosovine u menjač, određena je drugim podešavanjima prednjeg trapa. Poluosovine "šetaju" u diferencijalu, zavisno od opterećenja vozila i vibracija amortizera u toku vožnje.
    Ima razlika između poluosovina ugrađivanih u vozila do `90 i novijih. Zato, proveri, kada je menjač proizveden i tipske oznake. Shvatio sam, da menjaš samo menjač, pa proveri, nomenklaturni broj krstastog ležaja, za koji nisam siguran, da li je bilo izmena, ako su ti poluosovine ugrađene `83. Inače, nova poluosovina je manjeg prečnika, radi čega je promenjen i homokinetički zglob.

    Comment

    • Yugo45
      CBC Član
      • 16.01.2012
      • 59
      • Macedonia

      #17
      Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

      Originally posted by slavke89 View Post
      Radi se o Yugu 55 1983 godište. Mislio sam na podlošku kod homokinetičkog zgloba, na glavčini, montira se pre krajnje matice za pritezanje poluosovine za glavčinu. Neki su mi rekli da se sa tom podloškom šteluje dubina ulaza poluosovine u menjač, u zavisnosti da li se stavi sa prednje ili zadnje strane glavčine. Da li se razlikuju poluosovine za četvorostepeni menjač i petostepeni, da li se okreće krstasti ležaj na poluosovini, ili se pri montaži petostepenog menjača, osim njega ništa drugo ne stavlja drugačije, sve kao što je bilo na četvorostepenom?
      Takvu podlosku na zglob smo stavljali da ne bi izlazila poluosovina,na stare stojadine i Yuga na koje su se kosevi malo rasirili od starosti .Koji god menjac da je bilo 4 ili 5 brzina poluosovine su iste duzine.Tu se nista ne menja nezavisno koji je menjac,deferencijal je na istom mestu.Znaci poluosovine se ne razlikuju.

      Comment

      • gorans
        CBC Senator XXL
        • 09.03.2010
        • 1525
        • Beograd

        #18
        Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

        Ta podloska po pravilu stoji sa spoljne strane tocka ali kada se Yugo ili kec malo razabi hoce da iskoci poluosovina iz menjaca pa se onda ta podloska stavi na homokineticki i tek onda ugura u tocak tako da krst poluosovine nabijes oko 6-7mm dublje u menjac i onda nece da ispada.
        I kao sto rece @YUGO45@ poluosovine su iste i nema veze da li je menjac 4b ili 5b
        Nekada sam vozio polu-raspali Fiat 127 koji je identican Yugu,tako da su mi te radnje poznate.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #19
          Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

          Da rezimiramo onda pošto će neko pomisliti da se to stavlja ovamo ili onamo po potrebi.

          Stavlja se uvek ispod matice a ostalo su karabudžotone domišljatih majstora ili vlasnika koji bi da voze auto koji je povremeno u krivini ili kad štrucne na rupu širi za 10 cm...
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Franjo
            Banovan
            • 14.08.2009
            • 2831
            • Inđija - Beograd
            • Renault megan II res

            #20
            Odg: Ubacivanje petostepenog menjaca u Yuga 55

            Originally posted by slavke89 View Post
            Radi se o Yugu 55 1983 godište.
            Neprecizno! Da li se radi o tipu koral-55? U to vreme, koliko se sećam, skala je označavana, kao zastava 101. Nije bitno, ali dovodi do zabune, jer je u yugo koral-55 ugrađivan petostepeni menjač, za razliku od koral-45 sa četvorostepenim menjačem, isto kao u 101, sa izuzetkom nekih sa talijanskim motorom. DMB je motore sa petostepenim menjačem počeo kasnije da ugrađuje u tip skala-55.

            Razlika je u prečniku poluosovine, jer je kod NT manji prečnik, što je bitno samo u vezi manžetne do diferencijala. Kao što sam već rekao, treba proveriti koji krstasti ležaj je sada na poluosovini.

            Pošto je menjač već menjan, siguran sam, da su menjane i poluosovine, ako ni zbog čega, onda zbog homokinetičkog zgloba, koji je bio boljka yuga. Ja sam na mom koral-55 menjao nakon pređenih 70 Kkm.

            Comment

            Working...
            X