Motor ne moze da dostigne radnu temperaturu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saabo
    Moderator
    • 29.09.2004
    • 1724
    • Vrbas
    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

    Motor ne moze da dostigne radnu temperaturu!

    Priča počinje ovako:
    Auto je Volvo 440 1.7i turbo 91. godiste. Od kompjutera ima Bosch LH Jetronic 2.2 i Bosch EZ 210k komp. AMM jedinicu 007. Motor je inace renoov. Usled voznje na gas (Sekvencijalni sistem) crkla mi AMM jedinica (pola dana nam je trebalo da skontamo). Istu sam zamenio sa drugom polovnom sto sam imao.

    Auto kad je hladan pali instanto odma bez puno verglanja. Cim je malo ugrejan auto, treba mu duze verglanje bar 3 puta duze nego li na prvi zub kad je hladan. U skorije vreme sam primetio da mi je temperatura vode u sistemu negde oko 55-65 stepeni!!! Bilo kakve voznje. :x

    Kad ga vozim malo ostrije ode i na 75, al preko toga nece u voznji. Kad zaustavim auto posle takve voznje temperatura skoci i do 90 stepeni gde se i upali ventilator za hladjenje. U mestu kad radi ne ode preko 70 stepeni. Znaci senzor mi je dobar sto meri temperaturu vode. Izvadio sam stari termostat i stavio drugi novi.

    Ovaj stari sam probao da li radi (bio je zatvoren kad sam ga skinuo) starom metodom voda na ringlu i te fore i radi!!! Znaci da je ispravan. Sa novim termostatom mi se nista nije promenilo!

    Kad sam ispustao antifriz iz hladnjaka i kad sam skinuo kuciste termostata nije bilo antifriza. A termostat je bio zatvoren... Mozda nema veze, al da napisem... To sam primetio sad kad je odjednom zahladnelo, al tako mi je radio otkada sam osposobio auto...

    Vozim vec 2.000km tako. Inace auto je imao havariju i zamenjeni su svi delovi. Motor se dobro ponasa samo ima malo oscilacija na leru kad je hladan (a uvek je ?hladan? max 75 stepeni u pokretu)... Ponekad se auto ugasi kad naglo zakocim, il kad stanem na semaforu, obrtaji padnu ispod 300-400 obrtaja. (kad je veca temperatura motora preko 70 onda se to ne desava) Nemam lambda sondu, a predvidjeno je.

    Imam dodatnu pumpu za vodu koja tera vodu kroz turbo koja se ukljucuje kad skinem kontakt i radi neko vreme (2-5 minuta). Verovatno je povezana jos sa senzorom temperature vode, jer mi se pali u voznji. Pre ugradnje plina mi se nije palila pumpa u voznji.

    Eto to me muči, zašto ne može da postigne radnu temperaturu! Trebala bi da je oko 85 stepeni. (nasao sam podatak na nekom forumu) Termostat otvara na 89.

    Mislim sta reći...
    Ja kad ne pišem onda ne pišem, a kad napišem i onda ne napišem
    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    Nemam lambda sondu, a predvidjeno je
    nesto ne stima .. AMM 007 ide u LH sistem koji nema lambda sondu, a 016 je paket sa lambda sondom.

    Verovatno je povezana jos sa senzorom temperature vode, jer mi se pali u voznji. Pre ugradnje plina mi se nije palila pumpa u voznji.
    proveri sa onim ko je ugradjivao plin da li je sve elektricki odradjeno po PSu, lici da je nesto promenjeno pri povezivanju pumpe ili je nastao neki vodeni cep pa nema dobre cirkulacije u celom rashladnom sistemu.

    mada, zasto bi iko direao tu dodatnu pumpu... jesi li siguran da taj problem nije i ranije postojao samo ga nisi konstatovao (nije vozen auto) ?

    ako je termostat bio suv, znaci da je i sistem nedovoljno napunjen rashladnim sredstvom. posto se radi o Renoovom motoru da li si tacno po proceduri izvrsio odzracivanje sistema (koliko znam to je kod francuskih motora nuzno obicno) jer ponasanje vrlo podseca na ono kada je u glavi vazduh/ cep.

    kada je u glavi vazduh onda ni pokazivac temperature ne radi jer vazduh ne prenosi toplotu, samo tecnost pa pokazuje fals.

    probaj da dolijes antifriza sada kako je do vrha prelivne boce, pusti grejanje na max i ostavi da motor radi na leru sa skinutim cepom na prelivnoj posudi.

    tokom rada povremeno pritiskaj rukom (zgnjecis blago, ritmicki) ona dva debela creva koja idu ka hladnjaku pri tom prvo donje a potom i gornje.
    svrha je da ako je negde vazdusni cep dodje do pomeranja istog i izbacivanja vazduha.

    ako je termostat 89C radna temperatura motora ne moze biti manja od toga, moze samo veca i obicno je 92-97C u vecini benzinskih motora.

    kada si montirao termostat da li si ga pravilno ugradio, mislim na polozaj (rupica treba da je okrenuta nagore) bas kako pise u uputstvu za ugradnju.

    daj jos podataka ako ovo ne pomogne bas nista..
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Saabo
      Moderator
      • 29.09.2004
      • 1724
      • Vrbas
      • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

      #3
      Originally posted by brick
      nesto ne stima .. AMM 007 ide u LH sistem koji nema lambda sondu, a 016 je paket sa lambda sondom.
      Na strancu imam 1.7i motor koji ima isto AMM 007, a sa njega sam skinuo lambda sondu
      Po broju motora u autodati je podatak da mora da ima katalizator i lambdu.

      Originally posted by brick
      proveri sa onim ko je ugradjivao plin da li je sve elektricki odradjeno po PSu, lici da je nesto promenjeno pri povezivanju pumpe ili je nastao neki vodeni cep pa nema dobre cirkulacije u celom rashladnom sistemu.
      hmmm...provericu

      Originally posted by brick
      mada, zasto bi iko direao tu dodatnu pumpu... jesi li siguran da taj problem nije i ranije postojao samo ga nisi konstatovao (nije vozen auto) ?
      Niko nije dirao pumpu. Bio sam na nekom forumu i video da nisam ja jedini sa tim problemom sa pumpom... kako radi duze itd... (ima ih na stotine!??)

      Originally posted by brick
      ako je termostat bio suv, znaci da je i sistem nedovoljno napunjen rashladnim sredstvom. posto se radi o Renoovom motoru da li si tacno po proceduri izvrsio odzracivanje sistema (koliko znam to je kod francuskih motora nuzno obicno) jer ponasanje vrlo podseca na ono kada je u glavi vazduh/ cep.
      A kakva je procedura jel ova sto si dole opisao

      Originally posted by brick
      probaj da dolijes antifriza sada kako je do vrha prelivne boce, pusti grejanje na max i ostavi da motor radi na leru sa skinutim cepom na prelivnoj posudi.

      tokom rada povremeno pritiskaj rukom (zgnjecis blago, ritmicki) ona dva debela creva koja idu ka hladnjaku pri tom prvo donje a potom i gornje.
      svrha je da ako je negde vazdusni cep dodje do pomeranja istog i izbacivanja vazduha.
      Probacu...

      Originally posted by brick
      ako je termostat 89C radna temperatura motora ne moze biti manja od toga, moze samo veca i obicno je 92-97C u vecini benzinskih motora.
      To sam lupio

      Originally posted by brick
      kada si montirao termostat da li si ga pravilno ugradio, mislim na polozaj (rupica treba da je okrenuta nagore) bas kako pise u uputstvu za ugradnju.
      Kupio sam termostat bez te rupice, posto nisam ni znao da treba da je termostat sa rupicom, a prodavac mi je prodao po katalogu Oce mu nesto stetiti ako ostane ovaj bez rupice???
      SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Pa ti volis rupice
        Ne mora da mu smeta ako je sistem ozracen.
        Idi proveravaj i kreci. (al ces se smrznes do BG-a)
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • Saabo
          Moderator
          • 29.09.2004
          • 1724
          • Vrbas
          • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

          #5
          I da hocu da se smrznem, ne mogu Kad stavim na hladno, greje onako, a kad stavim na toplo ubija u mozak posle 5 sekundi... pre cu se skuvati
          SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

          Comment

          • -Vedran-
            CBC Senator XXL
            • 03.10.2004
            • 3255
            • Beograd

            #6
            Ajde ajde kreci,vec je pola dva...
            Power of dreams !!!

            Comment

            • sri98
              Admin od Trpeze
              • 24.10.2004
              • 7262
              • Republic of Konjarnik
              • Toyota Corolla E 210

              #7
              Ajde, ajde, pa da obidjemo neko kafance.
              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                Kupio sam termostat bez te rupice
                hm, nesto nisam siguran da Volvo ima u ponudi takve termostate.

                kupio si Volvov pretpostavljam ?

                znam za iskustva kada je probano sa stavljanjem pogresnog termostata na B230 motoru (onaj 2300 kubika) bez te rupice kupovinom nekog levog aftermarket (citati cena glavni faktor).

                a imas i sa tog stranca zar ne original ?

                ali svejedno, i sa takvim bez rupice sistem moze da se odzraci samo je komplikovanija procedura (nije automatik kao sto je u originalu Volvo predvideo).

                da li ti je ispravan termostat za grejanje kabine, regulator grejanja gde podesavas zeljenu temperaturu u C ?

                ako on propusta mozda ulazi tu vazduh pa pravi problem....

                pregledaj ceo sistem, a najpre potpuno popuni sisitem sa antifrizom.

                u uputstvu za upotrebu auta u trecem poglavlju (bese pod nazivom odrzavanje) je opisana precizno procedura kako se menja antifriz sa sve slikama gde su slavine pa proveri korak po korak da li je uradjeno sve predvidjeno.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #9
                  Na kraju krajeva i rupica se izbusi (0,8mm recimo).

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Sta je sa malim sistemom? Koja je tamo temperatura? Jesi li siguran da nema slina u sistemu? Mozda ostaci ulja cak (emulzije)?

                    Comment

                    • Saabo
                      Moderator
                      • 29.09.2004
                      • 1724
                      • Vrbas
                      • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                      #11
                      Kupio sam u renoovoj radnji termostat, kosto me 642 dinara A garant pase od stojadina Kad sam ispustio antifriz, bio je iste boje i bez prljavstina, slina i ostalog... tako da je sa te strane ok. Grejanje mi radi perfektno... Moguce je da me zeza davac temperature za info centar (gde mi pokazuje temperaturu vode) al i za ulje mi pokazuje kad auto radi u mestu jedno vreme istu temperaturu ko i za vodu, tako da sumnjam da je i to!!! Dva velika creva (gornje i donje) su donekle hladna, dok su tanka creva sto idu okolo na sve strane topla... Kad sam stigao do Novog Sada, sva creva su bila topla... Mislim twilight zone
                      SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Sad jos i smanjen protok kroz hladnjak zbog kamenca pa slab pritisak pumpe i slicne stvari koje se ne mogu lako meriti. Nije zbog drugog ali cuvaj dihtung glave. Jel kod tebe isto cep ekspanzione posude sa ventilom?
                        Temperatura se stvara, to stoji. Sad kad je potrebno grejanje kabine je jos i nekako ali kad dodje toplije....
                        Ako imas neki od onih jevtinih termometara pokusaj da spregnes sondu na zanimljivim tackama da vidis kako se ponasa. Sa IR termometrom bi utvrdio za 5 minuta sve sto ne valja i gde je delimicni prekid (smanjen protok) ako ga uopste ima a da je od veceg znacaja za celi sistem.
                        Jeste da oduzima temperaturu svasta pa i isprarivac ali je sumljivo. Meni treba sada da predjem 30km da se zagreje motor skroz ako je verovati originalnom sistemu za merenje. Hocu da kazem da te mozda samo malo zeza sto je moguce a da ustvari nisi navikao na to jer je to ipak dobra masa motora, plus grejanje, plus isparivac, plus zima... Ipak budi oprezan da ne bude iznenadjenja.

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #13
                          Preza je negde ranije pisao da je koristio termostat za Yugo ili Keca kod sebe. Sto da ne pase. Jedino malo (ili malo vise) kvalitet istog. Ako je kvalitetan, onda....

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            pa jesi li dolivao antifriz, jeli trebalo ?

                            da li se sistem odzracio ?

                            nesto mi je ta cena preniska za termostat OEM kvalitete, ko je proizvodjac original Reno ili mala privreda (?).

                            ne kazem da je to uzrok problema, ostaje nepoznato zasto si ga uopste menjao...sta je bilo sa starim.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              Saabo nas zeki ili ga bas "hoce" kao i uvek.

                              Comment

                              Working...
                              X