Glava motora, poroznost, obradjivanje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Goran
    Moderator
    • 06.10.2004
    • 535
    • Vrbas

    Glava motora, poroznost, obradjivanje

    Originally posted by brick
    ravnanjem zapravo skidas sa nje zastitni sloj (najvazniji deo glave koji dodiruje dihtung) i time umenjujes kvalitet zaptivanja.
    Bravo genije!!!!

    DEFINITIVNO TREBA DA SE POLAZE PRIJEMNI ISPIT ZA PISANJE NA FORUMU ILI JE SAMO DOVOLJNO BITI "TALENTOVAN"
    Originally posted by Dora
    Banovao me Goran
    Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Kakav zastitni sloj???
    Prvi put cujem za tako nesto na aluminijumskim glavama.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      Prvi put cujem za tako nesto na aluminijumskim glavama
      kvalitetne alu glave imaju posebnu zavrsnu obradu, posebni zastitni sloj posto je aluminijum kao materijal vrlo los mehanicki, lako postaje porozan (slabo zaptiva) i osetljiv na ostecenje povrsine odnosno lako se ogrebe/zagrebe.

      u fabrickom uputstvu za servisere, odnosno u uputstvu za ugradnju glave koje prati novokupjenu glavu (proizvodjac glave) takodje isto ili vrlo slicno pise. (ima oko 10tak gusto kucanih stranica opisa kako se ugradjuje).


      takodje prema tipu digtunga se vrsi i prilagodjavanje povrsine glave u smislu hrapavosti-vec prema tabelama koje postoje i koje se (trebalo bi) postuju pri ugradnji koju vrsi profeisonalac.

      nije svaki dihtung za svaku glavu, kao sto ni sve glave nisu od ?stog tzv. aluminijuma vec od legura razlicitog sastava i zastitnih slojeva.

      pitaj nekog masinca sa prakticnim iskustvom za vise detalja kako prepoznati koji materijal i koji metod ugradnje primeniti. (razlicito je na bimetalnim i na potpuno alu konstrukcijama motora).
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Dora
        Nadzornik!!!
        • 24.10.2004
        • 17451
        • Novi Sad
        • FIAT

        #4
        Originally posted by brick
        Prvi put cujem za tako nesto na aluminijumskim glavama
        kvalitetne alu glave imaju posebnu zavrsnu obradu, posebni zastitni sloj posto je aluminijum kao materijal vrlo los mehanicki, lako postaje porozan (slabo zaptiva) i osetljiv na ostecenje povrsine odnosno lako se ogrebe/zagrebe.
        Svakim danom u svakom pogledu sve više napredujemo
        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

        https.autogas.rs

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          Originally posted by brick
          kvalitetne alu glave imaju posebnu zavrsnu obradu, posebni zastitni sloj posto je aluminijum kao materijal vrlo los mehanicki, lako postaje porozan (slabo zaptiva) i osetljiv na ostecenje povrsine odnosno lako se ogrebe/zagrebe.
          Ne bih se slozio ni sa cim ovde mada za zastitni sloj ne smem da tvrdim, ali sam gotovo siguran da ga nema.

          Prvo, da li je u pitanju zavrsna obrada ili zastitni sloj? To su potpuno razlicite stvari.
          Dalje, kakva zavrsna obrada je u pitanju (koja za koji dihtung) i o kakvim zastitnim slojevima se radi? Sta se nanosi na ili u povrsinski sloj aluminijuma?
          Moras da pokrepis tvrdnje cinjenicama

          Trece, nikada nisam video/cuo za aluminijumski deo koji je strucno odliven da je postao porozan (osim u slucaju detonacija kada moze da bude kao sundjer, ali detonacije ne treba da se desavaju). Zasto bi postao porozan i prestao da zaptiva? Cak sam i na Bubanj Potoku video domace odlivke za remenice koji su zacudjujuce homogene i izotropne strukture. Da ne pominjem odlivke koji se prave u specijalizovanim livnicama, sa tacno odredjenim udelom primesa i legirajucih elemenata, na tacnoj temeperaturi sa tacno odredjenom brzinom hladjenja itd. Aluminijum se koristi sigurno u 95% glava motora, a u poslednje vreme se i blokovi prave od njega.
          Sto se tice ogrebotina, sta ce ga ogrebati kada je glava ugradjena u motor? ako mislis na nespretne radnike, moze glava da bude i od vidije, opet ce se naci strucnjak da je osteti...


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #6
            Brick:
            vozis benzinca, kod njih nije problem ako se pregreju i gleve se vrlo tesko krive (osim ako nisi satima vozio dok se pusilo ispod haube a onda se naglo ohladio nasilnim hladjenjem).
            Razlicite glave reagiraju razlicito na pregrijavanje. Starije glave niskog profila puno ce se brze poviti u odnosu na visoke s bregastom u glavi. Dakle nema univerzalnog pravila. Pregrijavanje s motorom punim antifriza uzrocit ce puno manje nevolje od pregrijavanja gdje je motor izgubio dio antifriza.
            Brick:
            moj ti je savet da prvo proveris lenjirom (majstor koji ce da radi) da li je glava zaista iskrivljena i tek tada ravnas, ako nije bolje je da je ne diras jer ravnanjem zapravo skidas sa nje zastitni sloj (najvazniji deo glave koji dodiruje dihtung) i time umenjujes kvalitet zaptivanja.
            Tehnicka literatura dozvoljava da se glave s 0.05 mm otklona u sredini glave postavlju nazad na motor. Brtva glave ima dovoljno materijala da nadoknadi tu razliku.
            Jedina iznimka su glave koje koriste viseslojnu metalnu brtvu. One moraju biti potpuno ravne i glatke poput stakla.

            Kamen spoticanja je tvrdnja o povrsini glave koja bi trebala biti od specijalnog zastitnog sloja koji se ne smije skidati, rezati, masinski obradjivati. Posto nikad nisam vidio takvo uputstvo bas nigdje, a govorim
            o informacijskim sistemima AUTODATA, MITCHELL, ALLDATA, HAYNES, te originalnoj tvornickoj literaturi americkih, evropskih i japanskih proizvodjaca, volio bih vidjeti crno na bijelo kopiju te informacije.

            Ja sve glave rezem u pravilu, zato jer su i one koje nisu pregrijane iskrivljene. Mnoge od glava takodjer imaju stetu uzrocenu korozijom. Imam profesionalnu brusilicu za glave sa sirokom trakom. Dovoljno je brusiti samo nekoliko sekundi da se ustanovi iskrivljenost i onih glava koje nisu pregrijane. Vjerojatno zato sto je odljev temperature u sredini motora puno manji i taj dio glave je izlozen vecoj temperaturi.

            Posto nisam nikad imao probleme sa curenjem brusenih glava, moj izbor je bio obavezno brusenje svih glava, sto je i uopcena praksa u cijeloj
            USA. Svi oni koji zele izbjeci nevolju tokom vremena pribjegavaju
            brusenju ili jos bolje glodanju.

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Originally posted by Valent Vudriga
              Posto nisam nikad imao probleme sa curenjem brusenih glava, moj izbor je bio obavezno brusenje svih glava, sto je i uopcena praksa u cijeloj
              USA. Svi oni koji zele izbjeci nevolju tokom vremena pribjegavaju
              brusenju ili jos bolje glodanju.
              I ti ćeš na*bati, i cela Amerika će na*ebati, svi ćete na sud...
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                Moras da pokrepis tvrdnje cinjenicama
                ako prihvatis da tvrdnje profesionalaca koji proizvode i ugradjuju glave velikoserijski jesu cinjenice ne znam sta ima da se tu dokazuje- procitaj uputstvo za ugradnju glava motora od strane proizvodjaca istih i naci ces odgovore na pitanja/tvrdnje u koje sumnjas.

                ja verujem fabrikama da barataju cinjenicama u svojim uputstvima

                nikada nisam video/cuo za aluminijumski deo koji je strucno odliven da je postao porozan (osim u slucaju detonacija kada moze da bude kao sundjer, ali detonacije ne treba da se desavaju). Zasto bi postao porozan i prestao da zaptiva
                mlad si, ima vremena. zavisi sta podrazumevas pod strucno odliven, pricamo o standardnim glavama iz standardne proizvodnje u velikim serijama a ne rucnim radovima.

                VW je imao problema sa poroznim glavama u nekoliko serija motora, pismeno izdavao recall, menjao tehnologiju izrade/dobavljaca glava...o tome pisano na sve strane u auto biznisu. i drugi imali takodje probleme sa glavama.
                problem poroznosti je takodje odavno poznat sa alufelnama, tu svakako nema govora detonacijama.

                nema veze sa detonacijama, aluminijum kao takav ima svoj set osobina i dborih i losih ( i poroznost kao jednu od losih).

                sta ce ga ogrebati kada je glava ugradjena u motor?
                a pre ugradnje ?
                u magacinu, u transportu, pri ugradnji....ima milion nacina kako vrlo lako moze da se osteti. kupca auta ne zanima zasto i gde i ko je napravio propust- trazi u okviru garancije novi auto a nastali poveliki trosak pada na proizvodjaca.
                umanjenje rizika kroz posebne zastitne slojeve povrsine donosi povecanje pouzdanosti, smanjenje troskova reklamacija i druge beneficije sveukupno.

                to sto ti pricas o Bubanj Potoku, nekakvim odlivcima i odokativnim metodama provere poroznosti ne pije vodu kod fabrika.
                ako vec pominjes domace odlivke, poznato je da su kikindski bili odlicnog kvaliteta i da je GM bio veoma zadovoljan kvalitetom ali ne i rokovima, kolicinama (i cenom ali to je manje vazno) koje su isle u paketu.

                ima dobrih i losih alu odlivaka bilo da su glave, tockovi, ili nesto deseto.
                poroznost je jedna od nepozeljnih osobina koja je cesta (relativno) prateca nus pojava takvih odlivaka a resava se prema trazenom kvalitetu dodatnim zastitnim slojevima/premazima ili ne resava (koliko para toliko i muzike ) .

                imao sam dugo vremena jednu takvu poroznu alu glavu gde se vec i golim okom moglo videti kako "dise" aluminijum. sada je u Zrenjaninu, ako je nisu mozda bacili kao nezgodan teg za papir

                pretpostavljam da si cuo za hidro test alu glava, nije ta procedura iz hira ili slucajno uvedena.

                evo sada imas nesto vise info za pocetak, makar naznaku da poroznost nije nepoznata pojava.

                ako fabrike lazu u svojim zvanicnim serviserskim uputstvima lazem i ja tebe..nisam proveravao nista vise osim da sam imao u rukama poroznu glavu kao sundjer doduse 1 primerak.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Nikola
                  CBC Senator XXL
                  • 29.09.2004
                  • 975
                  • Indjija/Vojvodina

                  #9
                  Originally posted by Valent Vudriga
                  Tehnicka literatura dozvoljava da se glave s 0.05 mm otklona u sredini glave postavlju nazad na motor. Brtva glave ima dovoljno materijala da nadoknadi tu razliku.
                  dozvoljeni otklon zavisi od tipa motora, vrednost moze da bude 0.03mm pa sve do 0.1mm
                  .:Cuore Sportivo:.
                  Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    Kamen spoticanja je tvrdnja o povrsini glave koja bi trebala biti od specijalnog zastitnog sloja koji se ne smije skidati, rezati, masinski obradjivati. Posto nikad nisam vidio takvo uputstvo bas nigdje, a govorim
                    o informacijskim sistemima AUTODATA, MITCHELL, ALLDATA, HAYNES, te originalnoj tvornickoj literaturi americkih, evropskih i japanskih proizvodjaca, volio bih vidjeti crno na bijelo kopiju te informacije
                    imas li pristupa literaturi VW of America ?

                    originalna literatura fabrike-detaljno opisano crno na belo sa sve slikama primera kada glava vise nije za dalju upotrebu usled poroznosti a kada jeste.

                    Volvo VCNA takodje u literaturi (fabricki "green manula") pominje testiranje glave na poroznost i izricito zabranjuje masinsku obradu dela koji naleze na dihtung/ na blok.

                    videcu kako mogu da napravim kopiju toga, ako ne prepisacu od slova do slova teskt.

                    poroznost alu je opisana i u literaturi Fondmetal-a pri izradi alufelgi, Ferari je o tome izdao literaturu, jos neki proizvodjaci a malo obavesteniji vulkanizeri kod nas takodje imaju iskustva sa poroznim alu felgama koju pustaju.
                    i ima kod njih neka pasta/mast koja se namaze kao zastitni sloj i onda zapece...skupo kao vrag ali kazu da deluje.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Ok, imao si jednu glavu. To pokazuje da aluminijum postaje porozan? Ja sam imao u rukama desetine fiat/dmb(pdm) glava i nijedna nije bila porozna. VW glave necu da komentarisem, to je fabrika cija se 16v glava skida i stavlja 8v kada se zele bolje performanse. Ali mi je drago da DMB i kasnije PDM prave bolje odlivke od njih.
                      Na svakoj od pomenutih glava je radjen hidro test, i nijedna od tih glava nije bila serijska vec su imale, u najmanju ruku, prosirene kanale sto znaci da debljina zida oko kanala postaje 50-60% manja. Da je tu neke poroznosti vrlo brzo bi pocelo da curi. Osim sirenja kanala, ugradjivao sam i vece ventile i smanjivao kompresiju povecanjem dubine komore. Opet, da je bilo poroznosti koja se ikoga tice, ovde bi dosla do izrazaja jer je komora najoptereceniji deo glave.
                      I sve te glave su koriscene sa razlicitim dihtunzima - od prespanskih mladenovackih i slovenackih, preko kevlarskih sa metalnim firering-om pa do potpuno metalnih.
                      Bilo je tu i glava koje su imale ostecenja od detoancija koja su sanirana zavarivanjem. Posle obrade, opet ni traga od poroznosti ili pada pritiska na hidro testu.

                      Mislim da ostecenja u transportu zaista ne mozes da pripises losim karakteristikama aluminijuma . Video sam svojim ocima dva nitrirana zupcanika poji su stajali u kutiji i malo se cukali jedan o drugi prilikom voznje od 50ak km. Potpuno su neupotrebljivi zbog gomile pukotina na povrsini. Znaci li ti da je celik los materijal i da se vremenom javljaju pukotine? Ne, to znaci samo da je neko nestrucno transportivao delom, a kao sto rekoh malorpe, glava moze da bude od cega hoces, uvek ce se naci neki "strucnjak" da je pokvari.

                      Jesam mlad ali nisam ovca . Ova diskusija se za sada zasniva samo na tvojoj reci protiv nase. Niko nikada osim tebe nije cuo da na glavi postoji zastitni sloj, a u pitanju su ljudi koji se desetinama godina bave time.
                      Mozemo li da vidimo neki sken tog fabrickog uputstva?


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Ok, imao si jednu glavu. To pokazuje da aluminijum postaje porozan
                        ne pokazuje.
                        to samo znaci da je meni zapala jedna od tih opisanih u literaturi sa efektom poroznosti, bad luck ili iskustvo vise kako gledas na stvar.

                        i ja nisam znao kao ti da metal moze da "curi" i pusta vazduh/vodu dok nisam video uzivo. a kada se malo dublje prelista literatura vidis koliko sam ne znas, i koliko ima naoko cudnih pojava a opisane su i cak stavise prezentirane kao uputstvo za radionice.

                        da nisam imao uzivo iskustvo mozda bih i sumnjao da je napisano tek tako zbog pravnickih zavrzalama (u SAD) ali kada se i to cudo dogodilo dilema je nestala- tacno je to sto pise na bar jednom iskustvenom primerku iz prve ruke.

                        Posle obrade, opet ni traga od poroznosti ili pada pritiska na hidro testu
                        nisam ja rekao da je svaki odlivak porozan i da je apsolutno svaka glava sa zastitnim slojem. ti nisi imao problema, drugi jesu. video sam u radionici koja se bavi obradom glava nekoliko (2-3) primerka, ja sam imao iskustvo sa jednom takvom glavom koju sam morao da promenim (hidro test se neslavno zavrsio).
                        ne znam zasto bezis od VWa, to jeste dovoljno veliki proizdvodjac da se moze uzeti kao relevantan, ili mislis da nije pa njihovi problemi nemaju tezinu (?)

                        Mislim da ostecenja u transportu zaista ne mozes da pripises losim karakteristikama aluminijuma
                        pusti transport- uzmi bilo koju aluminijusmku sipku, cev sta ti vec dodje pod ruku, uzmi srafciger i povuci. videces kako ostaje jasno vidljiv trag.
                        aluminmijum jeste mekan sam po sebi, to mu je karakteristika.
                        i vrlo retko se koristi takav nelegiran, obicno se trazi nacina da mu se poboljsaju mehanicke osobine.

                        glava moze da bude od cega hoces, uvek ce se naci neki "strucnjak" da je pokvari.
                        isti test kao gore, uradi na glavi od liva...hoces da kazes da nema razlike u ponasanju materijala ?
                        nije isti rizik da se osteti za alu i za celik, a naravno ako se zeli sve se moze unistiti.
                        mi ne pricamo o tome, vec prosecnom redovnom nacinu rukovanja u radionicama, pri transportu, pri montazi u fabrikama itd i metodama prevencije/ zastite od posledica takvog rukovanja.
                        neko je osmislio metod povrsinske zastite alu glava i ne vidim zasto mi imamo tu nesto da diskutujemo da li treba ili ne treba kada se to radi od strane onih kojima je to osnovna delatnost.
                        valjda znaju fabrike zasto to rade, zasto bi sumnjali da se ostecenja glava pri ugradnji ipak dogadjaju u nekom broju ?

                        Niko nikada osim tebe nije cuo da na glavi postoji zastitni sloj, a u pitanju su ljudi koji se desetinama godina bave time
                        ko to niko, koji su ljudi u pitanju, koliko ljudi, ko se bavi desetinama godina time ?? ovde do sada smo samo nas trojica komentarisali, ne vidim gde su ti silni ljudi koje navodis.

                        nije moja ili tvoja rec, ja ti navodim sta pise fabrika i ne ulazim u to da li treba to ispitivati kao tacno ili netacno.
                        na tebi je da procenis da li je pogresno i zlonamerno pominjati poroznost aluminijuma koja ne postoji (nisi cuo, ti ljudi na koje se pozivas) ili da ono sto pisu fabrike koje proizvode delove od aluminijuma o poroznosti nije izmisljeno tek reda radi na papiru.
                        a mozda i jeste posto papir trpi sve, ja ne znam da proverim tacnost ali znam da poroznost aluminjuma postoji - iz prve ruke.
                        tada ni sam nisam verovao kada su mi majstori rekli za poroznost glava kao eto dogadja se, ali kada sam procitao uputstvo koje je doslo uz novu glavu sve dileme su nestale.

                        ne mislis valjda da sam imao specijalni model glave pa imao tu srecu da bas meni zapadne od toliko tih drugih neporoznih.
                        a i tih 2.600 dem koliko sam platio (novu glavu) to iskustvo mi je trebalo ko poruceno

                        e sad sto sam bio ****** pa kupio novu glavu i uradio remont umesto da sam kupio ceo polovan motor, ostaje upamceno duboko u svesti

                        platio sam skolu, trajno nadam se.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Dora
                          Nadzornik!!!
                          • 24.10.2004
                          • 17451
                          • Novi Sad
                          • FIAT

                          #13
                          pretpostavljam da si cuo za hidro test alu glava, nije ta procedura iz hira ili slucajno uvedena.

                          evo sada imas nesto vise info za pocetak, makar naznaku da poroznost nije nepoznata pojava.

                          ako fabrike lazu u svojim zvanicnim serviserskim uputstvima lazem i ja tebe..nisam proveravao nista vise osim da sam imao u rukama poroznu glavu kao sundjer doduse 1 primerak.
                          Brik, ovo je bezobrazluk. Urošu je to struka i plus posao ili hobi koji voli i radi. Sasvim sigurno je čuo za hidrotest glave ali ne posebno neke aluminijumske glave nego uopšte glave. Ovde ima dosta ljudi koji ipak nešto znaju oko automobila.
                          Odvalio si glupost i sad umesto da ćutiš, vadiš se time da podcenjuješ čoveka koji u teoriji može da ti drži predavanja uto sam siguran a u praksi i ne vredi da ti drži predavanja.

                          Skretanje sa teme i razvodnjavanje diskusije su tvoje poznate metode ali nemoj praviti od čoveka neznalicu da bi svoju odvalu opravdao.
                          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                          https.autogas.rs

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #14
                            I polemika se vodi oko zastitnog sloja glave a ne oko poroznosti i hidrotesta koji se Brick vezao.
                            Ovde su ljudi pitali o zastitnom sloju glave koji kazes da se ne sme obradjivati. To nas konkretnije interesuje da saznamo nesto vise.
                            Ja shvatam sta pise u fabrickom uputstvu i da preporucuju zamenu stare glave novom.
                            Pise i da gume na kolima moraju biti istih dimenzija, sto sirine to visine, pa iste marke, iste sare, pa opet neki voze godinama ko sta ima.

                            Verovatno si zastitni sloj koji si procitao u uputstvima lose protumacio.
                            Ne radi se o nikakvoj razlicitoj strukturi ili obradi samog nalegajuceg dela glave, vec antikorozivnoj zastiti same povrsine nove glave radi cuvanja i spasenja oksidacije i tih sitnih ostecenja koja se mora odstraniti pri montiranju iste.
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              #15
                              ko to niko, koji su ljudi u pitanju, koliko ljudi, ko se bavi desetinama godina time ?? ovde do sada smo samo nas trojica komentarisali, ne vidim gde su ti silni ljudi koje navodis.


                              Sad si me već... Evo i ja sam radio te glave i svakaakve glave i nisam još u životu čuo da glava ima zaštitini sloj koji se ne sme skinuti.
                              Ne znam za druge ali kad sam ja radio te glave ti si pišao u prašinu. A kad je Vudriga radio te glave nisam siguran ni da si pišao u prašinu.

                              Priznaj lepo da si pročitao negde da mora imati sloj odredjenih šara i da si to pobrkao sa odredjenim specijalnim slojem.
                              Vrlo česta uzrečica ti je ja sam se nagledao ovakvih ili onakvih majstora, nagledao onakvih glava, nagledao onakvih diskova. Si ti neki mehaničar, jel radiš ti nešto drugo ikad ili sediš po radionicama i inspektorišeš i eksperimentišeš? Pa to n ija nisam sve video a radim kola više od 30 godina. Učio sam zanat i radio posle u Autovojvodini najvećem i najboljem servisu na širim prostorima i to baš uvreme one prašine.

                              Mislim...
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X