Jos da se resi kako da se sve to promeni kad dodje letnji rezim a da bude brzo i efikasno.
Temperatura motora u ove 'ladne dane
Collapse
X
-
Originally posted by dranixJos da se resi kako da se sve to promeni kad dodje letnji rezim a da bude brzo i efikasno.
sigurno koja klapna vise...sve zavisi od postojece konstrukcije
ili jednostavno smaknemo crevo
ili mozda ovako...nabavimo jos jednu T racvu sa vakumskom regulacijom kakvu vec imaju dosta auta,spojimo je sa rebrastim a vakum uzmemo sa postojece klapne
termo element smesten obicno u kucistu filtera sada regulise obe klapne i bar je kod mene slucaj po ovako hladnom vremenu da vakum i dalje drzi vrlo malo otvorenu klapnu cak i na radnoj temperaturi motora.
znaci imali bi grejanje kabine sa izduvne grane bar u prvih 5-10min.rada dok se motor ne ugreje dovoljno
Comment
-
-
Ja sam kod YUGICA ( a moze i kod ostalih) proverio termostat na sledeci nacin:
Hladan motor se startuje, stavite ruku na hladnjak.Hladnjak bi morao da bude hladan sve dok termostat nepusti toplu vodu u njega.
Ako je termostat zaglavljen na otvorenom (slucaj kod mene), hladnjak ce poceti odmah da se greje (nevalja), auto ce postizati radnu temp. samo kad stoji u mestu, a cim krene da se vozi pocece da se hladi.
Ako je termostat zaglavljen na zatvorenom, motor ce se pregrejati, nepusta vodu u hladnjak.
Kupio sam termostat,zamenio i sve OK.Moj termostat stari se raspao u delove!
Kod kupovine termostata obratiti paznju na temperaturu na kojoj termostat otvara.
Comment
-
-
I koliko se otvara!!! Da se nadovezem a prethodni post.
Ono crevce sa izduvne grane je bas vesela ideja, ali me brine koriscenje takve tehnike tokom godina i deo isparenja koja iz motornog prostora ulaze u kabinu. Tu ne racunam popularni iber lauf) ovo je opste razmatranje za siroku primenu...
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
Comment
-
-
@zec
Cim voda u bloku motora dostigne temperaturu na koju je termostat deklarisan da otvara (kod mene npr.82C) on ce otvoriti (zavisi od modela automobila).I isto tako cim hladnjak ili ventilator ohlade vodu, on ce se zatvoriti.Znaci sve vreme bi trebao da drzi temperaturu motora u opsegu od par stepeni gore-dole, sto je i za sam motor idealno.
Sve ostale varijante,kartoni na hladnjak i slicno, treba izbegavati, JER NISTA NEMOZE ZAMENITI EFIKASNOST TERMOSTATA!
Comment
-
-
Kada je termostat zatvoren odnosno kada voda kruzi samo u bloku, da li ipak malo te tople vode kruzi i u hladnjaku ili mora da bude bas hladan odnosno da termostat hermeticki zaptiva?
Posto nisam obracao paznju kod mene na autu a u zadnje vreme mu bas treba vremena da se zagreje i da predje na plin pa me interesuje ova info oko termostata, da znam da li da menjam ili ne...Lancia Kappa 2.0 20v
Comment
-
-
@Srdjan
Ako je u pitanju hladan start,mislim da je termostat skroz zatvoren.Evo jednog citata iz tehnicke knjige (doduse za zastavu, ali princip je isti):
"Posebnu pažnju zaslužuje termostat konstruisan ta-ko da
što više skrati period zagrevanja mo-tora.
Skraćivanje perioda zagrevanja realizo-vano je nataj način što kod hladnog motora
termostat onemogućava cirkulaciju vode kroz hladnjak (cirkulisaće samo daleko ma-nja
količina vode koja se nalazi u bloku motora i spojnim cevima). Kada se voda u ovom
skraćenom toku zagreje, dalja regu-lacijatemperature rashladnetečnosti odvija se na taj
način što termostat, u skraćen tok zagrejane vode, pušta određenu količinu hladne vode iz
hladnjaka i omogućava od-vod zagrejane vode u hladnjak."
Comment
-
-
pa bas da je hermeticki ne bih smeo da kazem, ali i ako postoji protok vode toliko je mali da je priliv toplote u hladnjak (iz motora) toliko mali da se ne moze osetiti na dodir rukom tj hladnjak je leden/ potpuno hladan.
moje iskustvo sa raznim autima je da prosto postoje neki modeli gde je fabrika negde omanula u termickom proracunu pa se ili motor sporo zagreva, ili je grejac u kabini premalog toplotnog kapaciteta (na recimo +40C uz ventilator kabine na maximum duva hladnjikav vazduh - ne valja konstrukcija- a tek na +90C uz isti maximum vazduha duva toplo/vrelo.)
znam da recimo VW tradicionalno modeli 80tih svi odreda imaju slabasno grejanje, i jedva da to radi po pravoj zimi. ukljucivo i top modele/ varijante.
imao VW-e, ispod -10C tragedija, pogotovu dizeli.
imao sam Forda gde je isto tragedija koliko je grejanje malog kapaciteta, i tek kada se potpuno zagreje motor pocinje da radi kako treba.
imao sam Lade, gde je grejanje odlicno reseno, sasvim ok kapaciteta i radi prakticno cim se startuje motor, vec na +30C vode pocinje da oseca da greje.
imao sam Volvoe, grejanje je kao kod Lade odlicno reseno, s tim da postoji i automatika odredjivanja kapaciteta (termostat regulacije protoka vode za kabinu , zaseban od motora) grejaca kabine, isto na +30C grejanje vec naveliko radi i oseca se.
treba oko 60tak sekundi da startuje grejanje kabine, motor se zagreje za najdalje 3 minuta ako je bas hladno napolju.
recimo Zastava 101 Poly ima izvanredno grejanja po kapacitetu, mozda cak i prejako (nesto je manja kabina valjda zbog toga taj osecaj).
sa druge strane za grejanje kabine postoje elektricni grejaci, kao mali kalorifer samo na 12V i koji odmah radi cim se okrene prekidac.
koliko fabrika i modela, toliko razlicitih mojih iskustava po pitanju zimske upotrebe auta i prilagodjenosti konstruktivno za to.
do nekog cvrstog pravila ja nisam dosao.
solidan grejac kabine (u sustini obican izmenjivac toplote voda-vazduh) treba da ima kapacitet oko 20-30 kW, tada zagrevanje kabine i onolikog hladnog lima bude dosta brzo zagrejano.
da ne zaboravimo, ne treba samo ono malo vazduha u kabini da se zagreje vec i par stotina kg hladnog lima, da bi se postigla ugodna mikroklima bez promaje, adekvatne vlaznosti vazduha, povrsinske temperature interijera i stakala vozila itd.
srecom pa nizih temperatura kod nas prakticno i nema zadnjih nekoliko godina. tu negde do -10 -15C obicno, retko ide nanize u dublji minus.
za sprecavanje pothladjivanja motora, treba da postoji (fabricki) sa donje strane motora odgovarajuca zastita od nekontrolisane promaje oko bloka motora.
neke fabrike to stavljaju uvek, neke fabrike i na tome stede, ili stavljaju samo na zimske modele tj one za trzista gde se zna da se ocekuje postojanje zimskih temperatura.
to malo parce plastike/ metala jako doprinosi brzem zagrevanju motora jer sprecava gubitke motora usled prevelike konvekcije.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
@BARTONE Jel si napravio grejanje preko izduvne grane?
Vredi li da se isparivac obavije nekim izolacionim materijalom, barem da se zastiti od hladnog vazduha koji kruzi u motornom prostoru?
Mislim da bi se brze zagrevao.OPEL ASTRA G 1.4 16V
Comment
-
-
@dima
nisam ga skroz odradio,samo sam nesto improvizovao radi probe
naime samo sam sa izduvne grane i sa postojeceg lima(znaci nisam dodatno obmotavao granu limom)produzio crevo do mesta gde se u****va vazduh za kabinu
crevo je 50-60mm a mesto gde se u****va hladno za kabinu je bar tri puta vece pa sam ja to nekako krpama pokusavao da zadihtujem i ne dozvolim ventilatoru da vuce sa strane vec samo kroz cevku
nisam nesto uspeo da sve to zadihtujem,jako je nepristupacno na mom ZX-u
trebam da prvo uradim reducir sa fi 50-60 na neki pravougaoni oblik dimenzija 160x100 a onda moram i lim da busim u pregradnom zidu kako bi provukao crevo do mesta gde se u****va
uglavnom crevo sa izduvne je vec bilo mlako na nekih 60sec nakon paljenja,medjutim nisam postigao neki vidljiv efekat posto mi ovo napred nije bilo zadihtovano
a listajuci novosti oglase naidjem na grejac za vodu u motoru,zove se SREDICE
raspitao se i covek kaze da ga radi sa termostatom(regulacija do 110 C) i bez termostata,u sklopu je i pumpa,radi na 220 V a grejac je snage 2 KW,radi ga sa razlicitim presekom cevi za ulaz-izlaz tako da je prilagodljiv za gotovo svaki auto ili bilo koju drugu masinu,ne secam se dimenzija,ali nije puno veliko
cena je oko 7400 din. sa termostatom a bez je oko 6500
kaze lik da za nekih 10-15min. motor bude na radnoj temperaturi
dobro je sto u sklopu uredjaja postoji i el.pumpa
dovoljno je jos da se ukljuci ventilator u kabini i to je to.
i naravno prikljucak za struju u blizini
evo broja pa se raspitajte tel. 022/558-076 063/506-326
@Chibbyka
pa postoji
kod mene na primer laze i do 15 C
sve zavisi dal auto vozim il stoji u mestu
u voznji mi recimo kad se auto nagne malo na stranu kazaljka ode na 110,na ravnom uvek stoji na 100,dok u mirovanju lepo pokaze cim prodje podeok od 90 vec ukljuci ventilator(termoprekidac ukljucuje inace na 93)
Comment
-
-
grejac je snage 2 KW
kaze lik da za nekih 10-15min. motor bude na radnoj temperaturi
nemoj nasedati.
2kW x 0.25 sati je tek 0.5kWh.
to je oko 50 puta manje toplote nego sto je rezultat rada naseg motora (i njegovog grejaca).
ako motoru treba 1 minut voznje da se zagreje na radnu temperaturu, ovim uredjajem treba najmanje 50 minuta, uz realne gubitke i vise.
ako motoru treba 3 minuta, ovde se vec radi o najmanje 50 puta vise vremena, itd...
takvi sistemi se nude kao opciona fabricka dodatna oprema, i sluze da predgreju motor do oko +20C.
do radne temperature dalje se sam motor zagreva ekspresno, prakticno kao da se vozi leti.
fabricke verzije su od 30evra pa navise, zestoko se cenjkaj, i obori cenu barem na pola...i tu je negde realna vrednost.
grejac je isti po tipu kao i onaj u kucnom bojleru, inace.
korisna stvar samo ti treba mrezni prikljucak gde gdo parkiras auto.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Danas sam konacno zamenio prokleti termostat. Da nevolja bude veca, moj motor mora da se razupci da se skine ono ogromno kuciste filtera vazduha pa tek onda da se zameni prokletinja od 500 din. Znaci pos'o da se uk*kis, u odnosu na kvar. Inace covek mi lepo rece da mora ja kao ma daj nema sanse (i ne treba drugim vektrama sa 16v motorima, a ja ko na krivak te gledao gde im je) i prevarim ortaka da probamo i covek ni kriv ni duzan nadrlja danas celih sat i kusurElem, temperatura stoji zakovana na 88-90 i ne mrda, greje ko u sauni a skala za temperaturu se iz nacisto 'ladnog do radne dize ko d*oka u kupleraju. Znaci ala je opravio svaka mu cast
Da, poenta price je, zamenite taj prokleti termostat i ne smrzavajte se kao ja.You tried your best and failed miserably. The lesson is: never try.
Comment
-
-
Kao automobilski laik čije znanje ne ide mnogo dalje od "sipaj i vozi" (u servis), naučio sam iz vašeg pisanja da postoji termostat koji odvaja vodu u motoru od one u hladnjaku kako bi se brže zagrevala.
U sijeri mi je ugrađen plin, na koji ručno prebacim kada pokazivač temperature uđe u "normalnu" zonu. Ako prebacim ranije, kilavo i nepravilno radi, ne razvija dovoljno obrtaja i ne mogu da ubrzam.
Sipajući nedavno antifriz (umem da sipam sve) otkrio sam da mi fali dosta vode u motoru. Stao je litar antifriza i litar destilovane. Od tog dana mi je trebalo oko 7 km da pokazivač temperature uđe u normalu, taman stignem skroz do posla na benzin. Dok je bilo manje vode unutra trebalo je oko 3 km po jednako hladnom vremenu. Cev hladnjaka mi je naprsla (to sam znao još pre pola godine) pa pušta, ali samo do neke tačke, tj. količine vode. I tako već mi je ponovo iscurela voda, i sada se opet brže zagreva, i naravno u kraćem roku aktiviram plin. Moje prvo pitanje je da li ovo stanje može da ošteti motor, ne računajući potencijalno pregrevanje motora (celo leto mi pokazatelj temperature gotovo nije prelazio polovinu skale), tj. da li je iz još nekih razloga neophodno da postoji puna količina vode?
I da se vratim na termostat, šta mislite je li odapeo, ili je normalno da toliko traje zagrevanje vode u sijeri? Primetio sam da se brže zagreje kad stojim u mestu (ili u koloni) nego kad vozim brzo, jel to govori da mi voda prolazi kroz hladnjak pre nego što bi trebalo?
Izvinite zbog ovoliko teksta.
Comment
-
Comment