problem sa grejanjem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torlak
    CBC Veteran
    • 10.11.2007
    • 100
    • knjazevac

    #16
    ‚@type_r
    tako i ja znam,al me zbuni 'promenih term. ... i imam grejanje'
    @markokg
    hoce kad otopli i vozis ugradskoj guzvi ili uz veliko brdo,ovako tesko,jer tecnost non-stop kruzi i hladi se pri prolasku kroz hladnjak,pa cak ni leti kad je motor rasterecen mozda ne bi imao radnu temp.,pa vidi kako bi bilo sad kad je hladno

    Comment

    • markokg1982
      CBC Senator XXL
      • 19.05.2007
      • 409
      • Kg-Bg

      #17
      Originally posted by BARTONE
      @markokg1982
      ajd seti se koliko ti je kazaljka pokazivala temperaturu dok ti je auto slabo grejao?
      uvek je pokazivala zlatnu sredinu tj uvek je bila bas gde treba da bude kao i sada
      http://www.youtube.com/watch?v=CWvkqhcItY8

      Comment

      • torlak
        CBC Veteran
        • 10.11.2007
        • 100
        • knjazevac

        #18
        ako je uvek tako bilo ,onda si morao da imas grejanje,
        uostalom neko rece: vozi i uzivaj,bitno da greje

        Comment

        • Pera
          CBC Veteran
          • 24.10.2007
          • 129
          • BG

          #19
          Da ne otvaram novu temu,ja imam isti problem sa Ladom Samarom Promenjeni su grejac kabine,creva do grejaca,mehanizam za podesavanje grejanja (sajle) rade,slavina radi,termostat je nov,ima radnu temperaturu,nova vodena pumpa.Auto ima plinski uredjaj.
          Grejanje radi,ali ni izbliza kao u jednoj Samari u kojoj sam se vozio skoro.Jedino na sta sumnjam je vazduh u sistemu,kako se on ispusta?Jel ima neko ideju sta bi moglo biti?
          Lada Samara 1.5

          Comment

          • BARTONE
            CBC Senator XXL
            • 25.09.2006
            • 398
            • Bor

            #20
            evo kako sam ja to resavao na yugicu
            parkiram auto na vecoj uzbrdici,nateram ga na radnu temperaturu da jedno dva puta ukljuci ventilator
            na taj nacin je grejac kabine nizi od hladnjaka i boce,a vazduh normalno ode navise
            dolijem tecnosti do max. u boci i to je to
            probaj

            Comment

            • markokg1982
              CBC Senator XXL
              • 19.05.2007
              • 409
              • Kg-Bg

              #21
              Originally posted by Pera
              Jedino na sta sumnjam je vazduh u sistemu,kako se on ispusta?Jel ima neko ideju sta bi moglo biti?
              e tu smo se najvise namucili tj i kada smo promenili termostat, povratno crevo je bilo hladno tj nije zbog vazduha htela voda da cirkulise pa smo stiskali sva moguca dostupna creva rukama a cep od hladnjaka je bio sve vreme otvoren i krkljao tj mehurici od vazduha nikako da prestanu da se pojavljuju i posle dooosta vremena, eto grejanja. probaj, to ti je bar lako
              http://www.youtube.com/watch?v=CWvkqhcItY8

              Comment

              • Pera
                CBC Veteran
                • 24.10.2007
                • 129
                • BG

                #22
                Hvala ljudi,probacu
                Lada Samara 1.5

                Comment

                • Ogi
                  CBC Senator XXL
                  • 07.10.2007
                  • 309
                  • Beograd
                  • Hyundai i30 1,4

                  #23
                  Da li grejanje u zimskim mesecima kod automobila koji nemaju klimu utice na povecanu potrosnju? I da li automobil zbog jos nekih razloga (nezavisno od grejanja) vise trosi zimi nego leti i koji su to razlozi? I kolika je ta razlika?

                  Comment

                  • torlak
                    CBC Veteran
                    • 10.11.2007
                    • 100
                    • knjazevac

                    #24
                    dok se ne javi neki stari lisac,evo ovako grubo.
                    sam ventilator na maximalnoj brzini opterecuje nesto alternator i,ali mislim da je to beznacajno.trosi vise zbog toga sto mu je potrebno vise vremena da zagreje motor na radnu temperaturu,tj. drzi 'sauh' duze.plus gubitak energije kroz sistem grejanja povecava to vreme.e,sad kolika je ta razlika zavisi od motora koliko se brzo greje,da li je termostat potpuno ispravan. a u procentima

                    Comment

                    • remark
                      CBC Član
                      • 05.06.2007
                      • 82
                      • Novi Sad

                      #25
                      Da li klima u kolima greje???

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        Originally posted by remark
                        Da li klima u kolima greje???
                        trebalo bi precizirati na sta tacno mislis, postoje odgovor i da i ne.

                        da greje, posredno time sto se menja toplotni sadrzaj vazduha odnosno latentna toplota putem kondenzacije vazduha koji se u****va (susi se ulazni vazduh).

                        to se dogadja samo kada je spolja vazduh zasicen vodenom parom (parcijalnim pritiskom vodene pare).
                        jednostavnije kada je vazduh jako "mokar", velika je relativna vlaznost.

                        susenjem mokrog vazduha se omogucava da grejni sistem (izmenjivac toplote-grejac) u kabini ima manji termicki zadatak.
                        grejanje suvog vazduha zahteva manje toplote od grejanja mokrog vazduha.

                        (obrnuto vazi leti, hladjenje suvog vazduha trazi manje muke od hladjenja mokrog vazduha).

                        ne.
                        inace ne greje u autu i tome ne sluzi jer nema obrtanje toka radnog fluida.
                        toplotna pumpa je u autu postavljena samo na hladjenje.


                        osim promene temperature vazduha toplota grejanja (ili leti hladjenja) se trosi i na promenu agregatnog stanja (tzv latentna toplota).

                        taj koristan efekat latentne toplote je prirodna odbrana naseg tela (koze) leti na velikim vrucinama koja se manifestuje kao znojenje.

                        takodje se za grejanje stanova/ kuca pri upotrebi toplotne pumpe moze finos podesiti toplotni ciklus na nacin da se maximizira iskoriscavanje latentne toplote i time umanje potrosnja pokretackog energenta pumpe.

                        u Indiji su poceli masovno da koriste leti hladjenje bez klima uredjaja na bazi latentne toplote- PCM odnosno phase change material.

                        tako da vec neko vreme nudi se za letnje uslove hladjenja kuca i stanova bez ikakve potrosnje (uopste upotrebe) elektricne energije.

                        Kina isto hvata korak dok Evropa vec podosta kasni sa tom tehnologijom i u proizvodnji a pogotovu u prakticnoj primeni. u SAD i Kanadi nesto zapocinju sa tek spordicnom primenom ali su i oni u prilicnom zaostatku za Azijom.

                        trazio sam da kupim PCM za grejanje fasada kuca, pa sam malo usao u materiju i stanje ponude na trzistu (samo jedna nemacka firma komercijalno nudila letos, ostali jos duboko spavaju a kod nas jedva da su culi trgovci o cemu se radi).
                        tj zapravo jos nisu culi za tako nesto oni sa kojima sam bio u kontaktu.

                        ima najava da bi uskoro trebalo da krene proizvodnja (u jednoj poznatoj fabrici) gips kartonskih ploca sa integrisanim PCM u jezgru ploca, za sada to jos nisam video uzivo niti probao kako radi pa ostaje tek kao pripremana ideja.

                        najprostiji odgovor povrsno bi bio, klima u autu ne greje. ali...kada nije povrsno otvara se citav niz pitanja u datim okolnostima upotrebe.

                        celo podrucje termotehnike je dosta obimno i vrlo siroko, ima jako puno toga....


                        inace, ako neko zna gde bi moglo da se kupi/naruci PCM tabla 0.25m2 za fasadu od okvirno 26C molim da javi.

                        nesto bih prakticno isprobao...
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Ogi
                          CBC Senator XXL
                          • 07.10.2007
                          • 309
                          • Beograd
                          • Hyundai i30 1,4

                          #27
                          Originally posted by torlak
                          dok se ne javi neki stari lisac,evo ovako grubo.
                          sam ventilator na maximalnoj brzini opterecuje nesto alternator i,ali mislim da je to beznacajno.trosi vise zbog toga sto mu je potrebno vise vremena da zagreje motor na radnu temperaturu,tj. drzi 'sauh' duze.plus gubitak energije kroz sistem grejanja povecava to vreme.e,sad kolika je ta razlika zavisi od motora koliko se brzo greje,da li je termostat potpuno ispravan. a u procentima
                          A kako sauh funkcionise kod automobila koji ga nemaju, mislim koji ga nemaju "na dugme" kao sto ga kec ima?

                          Da li je pametno ukljuciti grejanje istog momenta kada se udje u kola dok je auto hladan ili je pametnije sacekati da se ugreje?

                          Comment

                          • torlak
                            CBC Veteran
                            • 10.11.2007
                            • 100
                            • knjazevac

                            #28
                            kod automobila sa karburatorom postoji uredjaj na samom karburatoru koji u zavisnosti od zagrevanja motora polako otvara leptir na karburatoru,tzv,automatski sauh.tu je moguce podesavanje da duze ili krace drzi okretanjem tog dela levo ili u desno.
                            kod motora sa direktnim ubrizgavanjem to kontrolise sam ECU,na to se ne utice.vec je zadano fabrickim podesavanjem.
                            dal je pametno,ako ti ne magli stakla ti sacekaj.bez veze da ukljucujes "hladjenje"bez potrebe.neka se motor malkice ugreje ,pa onda,ako nemas potrebe pre toga

                            Comment

                            • markokg1982
                              CBC Senator XXL
                              • 19.05.2007
                              • 409
                              • Kg-Bg

                              #29
                              Originally posted by markokg1982
                              problem resen!
                              bio danas kod majstora i rekao mu da treba da se procisti mali hladnjak i probijali smo ga sa kompresorom za vazduh al nista nismo uspeli da poboljsamo a onda ustanovili kvar..
                              termostat se otvarao na oko 100 stepeni umesto na 78 (ili 82) i kada smo ga zamenili, ponovo greje kao LUD
                              problem bio resen na kratko tj krene da duva toplo a posle 2 min ponovo na mlako
                              evo trajnog resenja. kupio sam tecnost LIQUI MOLY za prociscenje hladnjaka,, auto je radio neko vreme (po uputstvu minimalno 15min a duzi rad ne smeta) iskreno, bio sam skeptican medjutim, pri praznjenju sistema, izbacio je zut mulj a grejanje se u potpunosti povratilo!!
                              sacekao sam malo pre nego sto ovo pisem, jer sam hteo da budem siguran tj nisam hteo da se zalecem kao u mom postu koji sam citirao gore.
                              ponavljam da mi je hladnjak nov tj uspesno je prociscen mali hladnjak sa ovim sredstvom. koliko se secam, kosta oko 350-400dinara
                              http://www.youtube.com/watch?v=CWvkqhcItY8

                              Comment

                              Working...
                              X