Generalni savet u vezi generalne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorchilo
    CBC Član
    • 26.05.2007
    • 52
    • bg

    Generalni savet u vezi generalne?

    Ćao svima,

    Treba da radim generalnu na Sierri 1.6 CL 89.godište (karb, plin) pa, pošto se ne radi o sitnoj sumi novca, otvoren sam za savete i upozorenja, dakle bilo šta na što bi trebalo čovek da obrati pažnju u ovakvoj prilici.

    Generalnu ne radim samo zato što je potrošnja ulja takva da vozači iza mene moraju da uspore i drže ozbiljno odstojanje i zatvore ventilaciju, nego što je nedavno utvrđeno da dva cilindra praktično i nemaju nikakvu kompresiju, s tim da se ja ne mogu pohvaliti da je motor ikada vukao bogzna kako dobro (poslednjih godinu dana). Bregasta je takođe solidno oglodana (duboki žljebovi u bregovima), a majstor kaže da se ona skida tako što se skida i glava motora, te bi verovatno trebalo da i taj deo dovedem u red kad već sve radim, što je dodatnih nešto preko 100e. Usput menjam i set kvačila koji je u stanju raspada. Dakle u svakom pogledu "zrelo"...

    Tražio sam od majstora da mi napravi finansijsku skicu najgore varijante, pa vas molim da je prokomentarišete. Ruke ceni 200e, za mašinske obrade mi je naveo sledeće cene: radilica 2500 din, blok 3200, glava 4000, montiranje klipova 1200. Delove koje on nudi ne mogu da izbiram (u smislu brenda), nego mi je naveo koji su. Pokušaću da prepišem sa ovih njegovih škrabotina, nemojte se smejati ako nema veze sa stvarnošću. Klipovi (Getz, Federa) 17.000 din, ležaj radilice (AE, Kike) 2600 din, dihtung (valjda, nekakav?) 4500 din. Eventualno: ventili (TRW) 3600 din, bregasta (AE) 8500 din, lager bregaste (AE) 1000 din. Set kvačila (Ha.. nešto) 6500 din. Kablovi, svećice, ulje filteri i slične sitnice oko 6000 din. Sa bobinom koju takođe treba da zamenim, jer je ova neodgovarajuća, sve ukupno izađe oko 1000e.

    Majstor kaže da sa delovima koje on ugrađuje (da li ipak insistirati na brendu pojedinih bitnih delova? kojih?) mogu da očekujem 150.000 km. Kada ga pitam o konkretnoj garanciji na ceo posao, on mi ne daje ozbiljan odgovor i to mi je najveći faktor brige. Inače sam nameravao da sve ovo završim što pre jer sam planirao da za dve nedelje putujem kolima.

    Dakle na šta uopšte može u ovoj situaciji da obrati pažnju jedan laik? Hvala unapred na bilo kakvom savetu.
  • ljube-kugla
    CBC Senator XXL
    • 04.05.2006
    • 1531
    • batajnica

    #2
    ja sam skoro radio jednu sijeru 1.6 sa oko 180000,navodno je radjen motor ali ubrzo je poce da zvoni i caka,dimi ne preterano ali dimi,potrosnja uljanije merena jer je prelivao karb pa je i slabo vozen samo za nuzdu,premerio sam kompresiju i ustanovio da je donji deo motora solidan ali bregasta mi se nije svidjala pa sam skinuo glavu jer je nemoguce zameniti bregastu bez skidanja glave,uradio sam povrsinski ramont glave,prvo je lepo oprao od masnoce,onda sa biaksom i cetkicom ocistio garez i naslage,ocistio ventile i uslajfovao,zamenio kamene gumice ventila,klackalice izbrusio i ispolirao na mestu gde je bregasta drljala na godinama,zamenio bregasti polovnom i to sve nije izaslo 50-ak evrica,bez ruku posto se nekim ljudima ne naplati,ugradili plin i resili se prelivanja,auto se ne cuje a ide za medalju,prima gas,kako vlasnik kaze (ni kad ga je kupio pre 15-ak godina,nije ovako lepo radio)

    ne zaleci se na firmirano jer ima mnogo vestih kopija,nece ici nista preko 50-60 hiljada km,sem originala kojeg je izuzetno tesko naci po normalnim cenama,ja sam za opela uzimao najjeftinije karike i trajale su sa extrenmim voznjama u visokim obrtajima oko 45000km,i onda je jedan klip pukao i odlomio kariku,a cilindri kao juce spakovano,i obavezno hvalitentnije ulje
    ko na nas krene iz mesta je naje&o
    a sto nas je vise,jaci smo

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #3
      meni te cene deluju nestvarno jeftino. rad ukupno samo 200 evra ??
      bregasta nova 100 evra ?

      a i jos optimisticki da za 2 nedelje bude gotovo...


      hm, ja bih pre racunao na 2000 evra (ako je tako ocajno stanje motora prema opisu) minimum troska i bar 5-6 nedelja za sve potrebne radnje.

      osim ako se nije toliko obezvredio majstorski rad da se radi za saku pirinca a delovi za Forda dobavljaju kao za Juga iz male privrede.

      nigde u ceni ne vidim ni generalni remont karburatora. uljnu i vodenu pumpu, razvodnik paljenja....

      sta znam, kao sto rekoh meni nerealno jeftina totalna reparatura motora.
      ako imas poverenja i iskustva sa majstorom sto da ne, dok se ne predomisli za cenu rada.

      sacekaj da se jos ljudi javi sa svezijim slicnim iskustvima i procenama.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • gorchilo
        CBC Član
        • 26.05.2007
        • 52
        • bg

        #4
        Hvala na dosadašnjim odgovorima, samo da pojasnim za bricka da 200e se odnosi na rasklapanje i sklapanje motora, što je po majstorovim rečima posao za ukupno jedan dan, tako da ne vidim kako je 200e neadekvatna cena. Mašinske obrade nisu uračunate u tu cenu (ovaj majstor ih samo nosi na obradu). Dakle rad će ukupno koštati 300-350e.

        Majstor takođe ima prodavnicu delova (i na tome profitira), tako da će trajanje procesa zavisiti samo od mašinskih obrada. Zar zaista neko drži auto mesec i po dana na generalnoj!? I gde bre 2000e, pročita li ti o kom autu se radi!? Ovo nije "Ford", nego Ford Sierra iz 1989. godine...

        Ako sam dobro shvatio "ljubeta-kuglu", ovakva generalna će držati vodu 50-60 hiljada km? To je već obeshrabrujuće. Tim više još jednom bih zamolio za savet u vezi garancije, firmiranih delova, i uopšte kako da se čovek postavi u takvoj situaciji kako bi se što bolje zaštitio.

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          imao sam Sierru i znam da su delovi (bili) po ceni u kategoriji skupljih, nije bas ko za Mercedes ali iznad proseka. (recimo izduv, elektrika)
          zivi bili pa videli tu generalnu koju ce majstor zavrsiti za jedan radni dan, njegov posao.
          u 200 evra ulaze i svi transportni troskovi nosenja delova motora na obradu ?...ma i sta je bitno ako je moguce da za te pare bude sve sto generalna podrazumeva uradjeno po meni nasao si jeftine ruke.

          pricam iz iskustva sa jednom generalnom, potraje to u realnosti duze od pocetnih slatkorecivih obecanja majstora, zbog malog miliona usputnih "sitnih" problemcica.

          tebi sa srecom, a ako se uradi savesno posao i delovi su kvaliteta da zadovoljavaju zahteve Forda moze se ocekivati i 100.000+ km voznje do sledece reparature.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • djukic
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2005
            • 2526
            • Beograd

            #6
            Iz iskustva trebalo bi da razmislis o Ljubinoj varijanti ili o kupovini celog stranca (kotrljajuceg da mozes da proveris stanje motora). Majstorske price da ce nesto kostati do 1000EUR-a su nerealne i cesto ispadnu i 50% skuplje. Naravno uz obrazlozenje da nije mogao sve da vidi dok nije otvorio.
            Kljucna u celoj prici ako se i odlucis na generalnu je masinska obrada. Prica o 150.000 km je naucnofantasticna.
            P.S. Sa stranca mozes da prepakujes sve sto ti na autu nevalja i jos da se vozis....... Carinjenje motora ti je od 100-200E
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • ivo
              CBC Član
              • 22.02.2008
              • 15
              • loznica

              #7
              Cena rada i cena delova je realna,kod nekih malo manja kod drugih malo veca,mada me cudi da nije nista hteo da ti kaze o garanciji za kilometrazu,jer za osvezavanje se garantuje toliko koliko je auto u radionici ali za punu generalnu mora da postoji nesto u suprotnom nemoj da dogovaras posao.Majstor kod koga ja odrzavam auto za slicnu sumu garantuje 100 000, takodje ugradjuje svoje delove i svoje proverene hilzne u cemu i jeste caka dugotrajnosti motora koje on radi.Prica o 50-60 hiljada je sa losim delovima ili ako je tvoj auto taj za koga na nasem trzistu nema kvalitetnih delova, sto je vrlo moguce.S'druge strane ako na autu imas jos sitnih i manje sitnih nedostataka najbolja varijanta ti je kupovina dobrog stranca sto ti djukic predlozio,imas u halo oglasima jednog koji je presao 130 hiljada za 750evra, u slucaju da ti je i to skupo u rubrici "delovi" u halo oglasima mozes pronaci i samo motor stranac.

              Comment

              • Gavra
                CBC Senator XXL
                • 06.03.2008
                • 2031
                • Beograd

                #8
                Generalna izgleda ovako:
                klipovi
                lezajevi radilice
                ventili(svi)
                vodjice ventila(sve)
                garnitura dihtunga(preporuka victor reinz)
                bregasta
                klackalice (obavezno posto sam kazes da bregasta ima ostecenja)
                ULJNA pumpa(obavezno)
                vodena pumpa(obavezno)
                benziska pumpa(sa fiberom)
                lezaj spanera(zupcastog kaisa)
                servis karburatora
                servis anlasera
                servis alternatora
                ako su TORX srafovi onda obavezno NOVI za glavu
                set kvacila stavi LUK ili SACHS(nemoj nacional nije toliko jeftiniji)
                svecice
                kablovi,kapa i ruka(obavezno)
                zupcasti kais
                klinasti kais
                termostat i termodavac (uparenih temperatura)a ne od yuga da se ne pregreje!!!
                antifriz
                svi filteri
                ulje - preporuka fabrike je 10w40 ali ne fordovo nego uzmi nesto malo bolje(citaj MOBIL)
                sva creva od goriva i od vode
                kontrola razvodnika paljenja
                to su otprilike delovi potrebni za generalnu,a sad masinska obrada:
                radilica verovatno moze ako nije prolupao
                blok se ne zna da li ide busenje ili hilznovanje dok se ne izmeri
                nego što je nedavno utvrđeno da dva cilindra praktično i nemaju nikakvu kompresiju,
                po ovome mozes da ocekujes ako su 2 i 3 cilindar u pitanju a vozio si se tako da je glava mnogo kriva i da mozda nece moci da se izravnja nego ces morati da kupis drugu.
                ako sve ovo mozes da uradis za 1000e onda te generalna kosta toliko,sve ostalo nije generalna vec osvezenje .
                Ako uradis ovako kako sam ti napisao sa redovnim servisima i normalnom voznjom bez slepanja kombija,trkanja sa hladnim motorom i voznje bez ulja ili vode mozes da ocekujes 200000km opusteno
                Poslednji nek ugasi svetlo

                Comment

                • ivo
                  CBC Član
                  • 22.02.2008
                  • 15
                  • loznica

                  #9
                  Ali Gavro covek vozi Ford sierra 89' zar mislis da ce raditi takvu generalnu,takav posao bi ga izasao verovatno vise i od cene samog auta...

                  Comment

                  • Gavra
                    CBC Senator XXL
                    • 06.03.2008
                    • 2031
                    • Beograd

                    #10
                    covek pita za garanciju i kaze da mu je malo 50-60k ,realno i jeste to je nekoliko zamena ulja i jedan set razvoda ali za te pare to moze da se dobije.Ako hoce da se vozi barem 100k onda mora kako treba da se radi a to sto vozi forda koji je skup sa delovima(za to godiste)je druga prica
                    Poslednji nek ugasi svetlo

                    Comment

                    • gorchilo
                      CBC Član
                      • 26.05.2007
                      • 52
                      • bg

                      #11
                      Vaši odgovori mi mnogo znače.

                      U vezi pojma “generalnog servisa” se čisto zdravorazumski slažem sa Gavrom jer sam i kao totalni anti-poznavalac shvatio da ovo što majstori inače nazivaju generalnom (mašinska obrada i zamena par najbitnijih unutrašnjih delova motora) nije ni pola posla. Niko od njih ni ne pominje sređivanje okolnih delova u kontekstu generalne, nego se za njih ona svodi na otvaranje motora i intervenciju unutra.

                      Danas sam tako bio kod jednog još “štedljivijeg” majstora, inače vrlo otvorenog, poštenog i temeljnog u razgovoru – pričali smo više od sat vremena. On mi između ostalog kaže da nije potrebno menjati klipove (koji jesu najskuplja stavka), nego tek eventualno zameniti neki ako je stradao, i to polovnim a ne novim, jer su navodno dugotrajniji polovni originali od novih “bugara”. Ista priča je i za bregastu: bolje dobra polovna nego nova. Ostatak procena i predloga mu je sličan onome od prethodnog majstora (dakle ipak kompletna obrada + novi svi ostali delovi). Zanimljivo je da ovaj čovek ceni samo 100e svoj deo posla. Nažalost pokolebala me njegova garancija koja je na svega 30.000 km, a on je pravda time što ovakvi motori navodno počinju rano da troše ulje (praktično i kad su novi) jer nemaju vođice ventila nego valjda sama glava čini vođice. Moram reći da je i ovakva garancija bolja od prethodno “ponuđene”, kad me majstor (s kojim sam na “ti”) cinično pitao “A kakvu biste Vi to garanciju želeli?”

                      Ja bih želeo 100.000 km, a nije mi posebno stalo do 200.000 km jer bi za mene to značilo još 10-15 godina vožnje ove sijere što ne verujem da je izvesno. Ne kažem da planiram da menjam automobil (ovaj mi odgovara), ali nisam ni baš toliko vezan za njega. U pogledu generalne sam otvoren za sve varijante jer mi je prvi kriterijum odnos cena/kvalitet tj. cena/kilometraža. Dakle dolazi u obzir i kompletnija varijanta u pravcu ovog što je Gavra pisao, s tim da tek treba da nađem takvog majstora koji je uz to i pričljiv. Kontaktiraću Gavru u slučaju da je on taj ili poznaje jednog, a zamolio bih svakog iz okoline BG ko ima konkurentnu i poštenu ponudu da mi se javi, jer spadam u one koji imaju teškoća da nađu adekvatnog majstora.

                      Dotle bi bilo sjajno da na forumu neko objasni tehnički dilemu između novih i starih klipova (tj. nove samo karike, plus naravno hilznovanje ili bušenje).

                      Pozdrav.

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #12
                        Tehnicka dilema novi ili stari klip:

                        UVEK stari "dobar" klip umesto novog tursko - kinesko - bugarsko - spanskog

                        Ovaj nn klip iako je nov ima velike sanse da zavrsi karijeru pre neko sto prvi put zamenis ulje.

                        Novi originalni klipovi kao sto rece BRICK kostaju xxxxxx eura. Uopste sve sto kupis od delova kod nas u srbiji nije nikakva garancija da si bolje prosao nego da si stavio naoko dobar polovan originalan deo. XX puta mi se desilo da kupin nesto novo a da to rikne pre nego sto se okrenem.

                        Najsveziji primer je Citroen Berlingo. Odem na servis i tamo kazu da mi desna kugla ima lufta (cuo sam lupkanje). Ja kazem Ok kad je tako menjajte. Oni kazu da bi bilo dobro da zamenim i levu kad sam vecu tu. I tu se ja zahebem i pristanem. Proslo je nekih 9.000km od tada i meni se sada cuje ona desna kugla ponovo a cuje se lupkanje i sa leve strane. Naravoucenje je NISAM TREBAO DA DIRAM LEVU STRANU ORIGINALNU!!! Ovo djubre koje sam platio skupo i navodno originalno je riknulo pre nego sto sam ulje uspeo da zamenim!!!

                        Ja ti predlazem obzirom na starost vozila da uradis sledece:

                        1. Osvezis motor (karike, gumice, glava, leteci, dihtunzi i kaisevi) ovo ima smisla ako kada otvorite motor cilindri izgledaju OK (sigurno nisu novi ali...)
                        2. Pretreses i po potrebi zamenis sve od struje
                        3. Pretreses karburator, creva i pumpu za gorivo
                        4. Pretreses alternator i anlaser (remontujes)
                        5. Sistem za hladjenje pretreses ocistis i eventualno zamenis pumpu

                        Ovako dobijas pouzdan auto (uvek pali). Neocekujes puno od njega, ali iako pocne da trosi ulje nece se pregrevati i sto je najvaznije nece te ostaviti nigde.
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Ford sierra 89' zar mislis da ce raditi takvu generalnu,takav posao bi ga izasao verovatno vise i od cene samog auta
                          nema veze koji je auto u pitanju, niti godiste niti cena na trzistu.

                          @gavra je dao opis jedne generalne reparature motora.

                          da ponovim bilo kog motora.

                          ako se odluci za generalnu to je obim posla i radova.

                          koliko ce kostati je sasvim drugo pitanje, ja sam pomenuo da meni cifra od 1000 evra sa sve radom deluje nestvarno malo za generalnu.

                          danas kada postoji i opcija uvoza motora pitanje je procene sta je isplativije ulaganje imajuci u vidu da postoji moguce i potreba za reparaturom karoserije koja bi ispratila rad motora u narednih 200.000 (ili 100.000km svejedno).
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            da nije potrebno menjati klipove (koji jesu najskuplja stavka), nego tek eventualno zameniti neki ako je stradao, i to polovnim a ne novim, jer su navodno dugotrajniji polovni originali od novih “bugara
                            to oko kvaliteta ima logike ali se postavlja pitanje za prakticno resavanje.

                            a gde ces ti (ili majstor svejedno) da nadjes polovan klip za bas tvoj motor ?

                            polovan klip mora da ima gramazu (masu) koja je uskladjena sa tvojim postojecim polovnim klipovima tj njihovom stanju pohabanosti.


                            sada da imas recimo 100 polovnih motora i 400 polovnih klipova pa preciznu vagu mozda i uspes da pronadjes neki upareni.

                            a da li imas takav resurs polovnih klipova na raspolaganju ?

                            ako nemas izvor odakle da se snabdes sa odgovarajucim polovnim klipom onda cemu prica o takvoj mogucnosti kada je potpuno nerealna.

                            ne verujem da bi majstor (ili ti nekoga nasao) zapucao put Nemacke ili neke druge zemlje i zaredjao po otpadima sa vagom trazeci bas odgovarajuci konkretna klip za bas tvoj motor ?

                            koliko bi to kostalo...da li bi se isplatilo u odnosu na kupovinu 4 nova Fordova klipa (kazem Fordova jer je i kvalitet izrade poznat).

                            u autu se delovi slazu u celinu, ti delovi se uparuju u vrednostima koje se mere mikronima i gramima (za pokretne delove).

                            ne moze bilo koji klip pojedinacno u bilo koji motor.

                            i u fabrici kada sastavljaju motor oni ne stavljaju bilo koji klip vec imaju na raspolaganju 100, 200, ili 10.000 klipova koje onda odmeravaju i po 4 komada uparuju u sistem za jedan motor.
                            tek onda krece ugradnja.

                            fabrika to moze, serijska proizvodnja, veliki resursi.

                            kako ce majstor da pristupi takvom slicnom resursu da bi odabrao jedino odgovarajuci ?

                            ako nece, vec se ubace 4 bilo kakva klipa sto bi rekli u muzici dobije se rastimovani orkestar.

                            ne kazem da ne moze da se uradi generalna popravka kod nas kako treba, samo da je to znatno komplikovaniji posao od povrsne price otvori motor, odsrafi xx srafova, zameni necim i ponovo sastavi xx srafova.

                            za taj znatno komplikovaniji posao kosta vremena (truda), alata, znanja i naravno materijala / delova/ koji je adekvatan ocekivanoj primeni.

                            samo jedan detalj, podatak koji znam je da u jednom motoru Volvoa klipovi imaju toleranciju unutar 7 grama maksimalne razlike izmedju bilo kojih.

                            to za klipove precnika 96mm koji spadaju u vece.

                            itd itd... ja bih se slozio sa @gavra da tu ima podosta delova da se zameni u tom procesu generalen tj opste popravke (opsta znaci sve na i oko motora se popravlja ili makar proverava).
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #15
                              BG ko ima konkurentnu i poštenu ponudu da mi se javi, jer spadam u one koji imaju teškoća da nađu adekvatnog majstora
                              ja sam prosao kroz tvoje dileme, majstor je uradio generalnu i dao je garanciju od 100.000km.
                              pre nepunih 10 godina, ruke majstora su kostale po dogovoru ondasnjih 400 DEM a ispalo je nekih 600 DEM.

                              rad za masinsku obradu extra.

                              da skratim, za nekih 2700 DEM je uradjena generalna.
                              pre toga neposredno je zamenjena i glava motora (sve sa ventilima, itd) sto je kostalo nekih 3.000 DEM (nova glava).
                              uglavnom preko 5.000 DEM je kostala generalna materijal + rad.

                              tada nije mogao da se kupi ovde kroz uvoz polovan motor.

                              skola naivnosti u "jednostavnost" generalne koju sam platio.

                              ondasnjih 100 DEM je danasnjih 100 Eura u manje vise svemu tako da verujem da bi taj identican posao generalne kostao i dalje nekoliko hiljada evra.

                              taj majstor je zatvorio radionicu, ne radi generalne vise.
                              mislim da je razlog sto slabo ko zeli da plati taj ili slican trosak u situaciji kada ima alternative iz uvoza.

                              motor je bio kao nov koliko se to moze, samoje rupa u novcaniku bila poduze vremena duboka...

                              da li bi ponovio. ne bih
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X