Sistem hladjenja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOXTER
    CBC Veteran
    • 07.07.2007
    • 109
    • Beograd, Palilula

    Sistem hladjenja

    U pitanju je zastava 101 skala 55, 2005 godiste 38k preshao.
    Problem je sledeci: prilikom rada motora nabija se pritisak u gornjem crevu hladnjaka(bude tvrdo kao kamen). Kada se motor ohladi crevo je i dalje pod pritiskom, prilikom odvrtanja cepa izlazi vazduh pod pritiskom. Ako pokusham da odvrnem cep odmah nakon gashenja motora izbaci pola litre vode napolje pod pritiskom, znaci cep se zabode u haubu. Takodje odmah posle gashenja motora kapne 20-ak kapi vode i prestane sa curenjem, tako da svaki 3-4 dan dolivam pola litre destilovane vode u hladnjak a pritom u prelivnoj posudi nivo vode ostaje isti, znaci ne povlaci vodu iz posude u hladnjak.
    Proverio sam da nije dihtung glave tako shto sam odvrnuo cep hladnjaka i upalio motor, nije izbacivao vodu iz hladnjaka normalan rad vode(blago pomeranje nivoa prouzrokovano radom vodene pumpe) odmah mi je bilo lakse. Proverio cep od ulja(da li ima bele fleke po njemu) sve u redu, normalna boja ulja kao i cepa. Koliko ja znam ovo su validna ispitivanja dihtunga glave motora, laknulo mi je shto je sve u redu. Ako sam pogreshno neshto uradio slobodno me ispravite.

    Prvo na shta sam sledece posumnjao je cep hladnjaka(ima oprugu tj. dvostruku gumu) posle zamene novog cepa. Efeket nikakav, isto se sve deshava.

    Sledece sumnjivo po cistoj nekoj logici je bilo termostat, odmah sam ga zamenio novim. Efekat nikakav, isto se deshava.

    Auto se sve vreme normalno eksploatishe, svakodnevno 60-100 kilometara voznje sa normalnom temperaturom i normalnim radom motora(sem gore navedenih stvari) a ja i dalje ne znam u cemu je problem, jeste dihtung glave ili nije ili neshto trece pitanje je sad?
    Svaki savet i mishljenje je dobrodoshao. Unapred zahvalan
    Masa, samo masa, masa je MAMA!!!
  • Probisvet
    CBC Senator XXL
    • 07.06.2005
    • 423
    • FRANCUSKA

    #2
    Dihtung na glavi ti je otisao, pa kad ga zamenis ta pojava ce nestati.

    Comment

    • KOXTER
      CBC Veteran
      • 07.07.2007
      • 109
      • Beograd, Palilula

      #3
      U ulju nema vode, i vodi nema ulja, kako moze da bude dihtung glave?
      Pojasni malo?
      Masa, samo masa, masa je MAMA!!!

      Comment

      • RANK
        CBC Senator XXL
        • 28.02.2007
        • 1635
        • Beograd
        • FIAT MAREA WEEKEND 1

        #4
        postoji vise vrsta progorevanaj dihtunga glave. prvi je da izgori izmedju dva susedna cilindra i on je najbezazleniji, drugi da izgori izmedju cilindra i vodenog kanala(tvoj slicaj), treci izmedju cilindra i uljnog i vodenog kanala(mesa ulje i vodu). drugi i trci su opasni zbog moguceg hidroudara, dok je prvi bezopasan po mehaniku motora.
        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

        Comment

        • nemanya
          CBC Veteran
          • 29.03.2008
          • 199
          • Beograd

          #5
          Znaci, po logici ovde opisanoj,kada se motor ugasi i kad se odmah zatim odvrne cep hladnjaka iz njega ne sme da izleti tecnost?

          Zar nije tecnost ipak malo pod pritiskom odmah nakon rada,zbog temperature? Recimo,moj motor ima radnu temperaturu od oko 90 Celzijusa,sto je jako blizu tacki kljucanja.
          Kada se motor zaustavi ja mislim da dodje do blagog i kratkotrajnog povecanja temperature zbog prestanka cirkulacije. Naravno,to ne znaci da treba da izbaci litar tecnosti,ali ipak neku malu kolicinu ce verovatno izbaciti...


          Ostecenje dihtunga izmedju kanala za rashladnu tecnost i cilindra trebalo bi da uzrokuje beli dim na izduvu.
          "..da ima karburator,ja bih znao da ga ... produvam. Al' ova elektrika,sve neke dizne i koješta..ki da teraš šporet.."

          Comment

          • remus
            CBC Senator XXL
            • 25.12.2004
            • 695
            • Zrenjanin

            #6
            Da ali posto je sistem pod pritiskom onda tacka kljucanja nije na 100 stepeni nego nesto vise,i druga stvar ako koristis antifriz i leti to jos udaljava stepen kljucanja rashladne tecnosti.
            VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

            Comment

            • KOXTER
              CBC Veteran
              • 07.07.2007
              • 109
              • Beograd, Palilula

              #7
              Originally posted by RANK
              postoji vise vrsta progorevanaj dihtunga glave. prvi je da izgori izmedju dva susedna cilindra i on je najbezazleniji, drugi da izgori izmedju cilindra i vodenog kanala(tvoj slicaj), treci izmedju cilindra i uljnog i vodenog kanala(mesa ulje i vodu). drugi i trci su opasni zbog moguceg hidroudara, dok je prvi bezopasan po mehaniku motora.
              Hvala bate, otvorio si mi oci, ja sam znao samo ovaj tvoj treci primer koji si naveo. Danas otvorena glava, "samo" dihtung progoreo. Ventili su ok,
              Tako da glava ide na obradu kod Misica u Dimitrija Tucovica ujutru i sve ostalo svojim tokom. Menjam takodje spaner, zupcasti i klinasti kajs.
              Uzrok je definitivno bio dihtung.


              @nemanya Ja vozim na plin ali nisam primetio beli dim, t.j. nije ga bilo kod mene.

              Inace u subotu na sred Pancevackog mosta usled pritiska u gornjem crevu hladnjaka crevo se iscupa iz termostata i selna napravi udubljenje na haubi. Ja stanem brzo poidgnem haubu i voda kulja na sve strane, brzo vratim crevo nazad da ne iscuri voda, dotegnem selnu, dolijem vodu i pravo kod majstora, nisam mogao vishe da se nerviram.

              Hvala svima koji su pokushali da mi pomognu.
              Masa, samo masa, masa je MAMA!!!

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                kada se motor ugasi i kad se odmah zatim odvrne cep hladnjaka iz njega ne sme da izleti tecnost
                o kom sistemu hladjenja se uopste prica ovde ???

                hladnjak nema cep, odavno konstrukcijski kod morednih automobila i koristi se ekspanzioni sud.

                NE SME NIKAKO da se odvrne cep neposredno po gasenju motora jer ce usled natpritiska koji vlada u zatvorenom sistemu hladjenja vrela tecnost pokuljati napolje.

                radni pritisak je 1.2 do 1.5 bara obicno.

                postoje ventili za regulaciju pritiska u sistemu, ventil natpritiska i ventil potpritiska koji regulisu sistem tako da je pritisak uvek u zadatim granicama bez obzira na spoljnu temperaturu, nadmorsku visinu, stepen opterecenja motora itd.

                ti ventili su obicno integrisani u cep ili samu ekspanzionu posudu i obicno se ne podesavaju (fiksirane su vrednosti pritiska) tako da nema popravke vec prosto zamena kompleta kada se pokvare (sto je jaaako retko ali moguce).

                test dihtunga glave se pouzdanije vrsi sa merenjem sadrzaja CO/CO2 u antifrizu.
                ako je nula dihutng je dobar, ako postoji CO2 onda je dosao iz komore sagorevanja, tj dihtung ili glava su zreli za remont/ zamenu pokvarenog dela.

                drugi metod provere je merenje zaptivnosti sistema hladjenja manometrom gde se na skali instrumenta lako uoci da li je dihtung probio.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • RANK
                  CBC Senator XXL
                  • 28.02.2007
                  • 1635
                  • Beograd
                  • FIAT MAREA WEEKEND 1

                  #9
                  prica se o zastavi 101, valjda, mada je nebitno jer ne skidas cep nakon voznje, jelte, ako nemas neki problem.
                  "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                  Comment

                  • KOXTER
                    CBC Veteran
                    • 07.07.2007
                    • 109
                    • Beograd, Palilula

                    #10
                    Problem reshen, moze lock...
                    Masa, samo masa, masa je MAMA!!!

                    Comment

                    Working...
                    X