Naravno da menjac moze da se napravi da trpi udarne pikove obrtnog momenta motora i za primer su striji automobili vece kubikaze narocito dizeli.
Najvece opterecenje menjac ili plivajuci zamajac trpi kad je mali broj obrtaja oko 2000 a gas stisnut do patosa. Dva udara po obrtaju radilice. Ako gledamo jedan udar za sebe problem je u tome sto gorivo ima neku brzinu sagorevanja koja ne moze da se menja. Udar se desava u jednoj polovini obrtaja tj na 180°. Smesa u komori se pali na par stepeni pre GMT i pocinje da raste pritisak na klip od 0° do 180°. Zbog te osobine goriva da sagoreva konstantnom brzinom na nizim obrtajima pritisak je maksimalan vec na 30~40 stepeni i onda pada zbog krefanjaklipa na dole i prosirenja kompresijonog prostora. Kod vecih obrtaja pritisak raste celom duzinom skoro celom duzinom od 0~180° . Zato je pik udarnog momenta manji na vecim obrtajima. Ta brzina sagodevanja dizel goriva da sporo sagoreva ga ogrnicava u broju obrtaja pa na 4000 obrtaja dizel vec ne moze da stigne da sagori u potpunosti i osetan je pad obrtnog momenta.
Comon-rail sistem ubrizgava dizel iz nekoliko puta u jednom sagorevanju tj kretanju klipa na dole da bi izbego taj udar momenta.
Sve u svemu menjaci su jeftiniji za izradu pojavom plivajucih zamajaca.
Najvece opterecenje menjac ili plivajuci zamajac trpi kad je mali broj obrtaja oko 2000 a gas stisnut do patosa. Dva udara po obrtaju radilice. Ako gledamo jedan udar za sebe problem je u tome sto gorivo ima neku brzinu sagorevanja koja ne moze da se menja. Udar se desava u jednoj polovini obrtaja tj na 180°. Smesa u komori se pali na par stepeni pre GMT i pocinje da raste pritisak na klip od 0° do 180°. Zbog te osobine goriva da sagoreva konstantnom brzinom na nizim obrtajima pritisak je maksimalan vec na 30~40 stepeni i onda pada zbog krefanjaklipa na dole i prosirenja kompresijonog prostora. Kod vecih obrtaja pritisak raste celom duzinom skoro celom duzinom od 0~180° . Zato je pik udarnog momenta manji na vecim obrtajima. Ta brzina sagodevanja dizel goriva da sporo sagoreva ga ogrnicava u broju obrtaja pa na 4000 obrtaja dizel vec ne moze da stigne da sagori u potpunosti i osetan je pad obrtnog momenta.
Comon-rail sistem ubrizgava dizel iz nekoliko puta u jednom sagorevanju tj kretanju klipa na dole da bi izbego taj udar momenta.
Sve u svemu menjaci su jeftiniji za izradu pojavom plivajucih zamajaca.
Comment