Polukružno okretanje na Bul. Oslobođenja (Beograd)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gasha
    CBC Član
    • 08.06.2007
    • 33
    • Beograd

    Polukružno okretanje na Bul. Oslobođenja (Beograd)

    Imam jednu dilemu po pitanju polukružnog okretanja na Bulevaru Oslobođenja u Beogradu.
    Tamo su smerovi odvojeni zelenom površinom i postoji više mesta gde je moguće preći u traku koja ide u suprotnom smeru.
    Moja dilema je da li pri tom polukružnom okretanju (ili skretanju u levo) treba da idem uz levu ili uz desnu ivicu te poprečne staze (ili kako već da to nazovem

    Na slici ispod je konkretan primer. Da li je ispravna plava ili crvena putanja?
    Ja obično koristim plavu, pa bih da proverim da li grešim.


  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Zanimljivo pitanje. Po pravilu izgleda logično plava putanja. U praksi koristim crvenu da se ne bi sudarao sa ovima sto prave polukružno iz suprotnog smera kao i sa ovima što hoće iz Mite Cenića da skrenu levo u Bulevar u konkretnom primeru.
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment

    • bmiillan
      CBC Senator XXL
      • 18.04.2005
      • 393
      • beograd
      • clk 200k

      #3
      pošto je i ta poprečna kako je zoveš dvosmerna onda treba da koritiš plavu, ali na žalost mnogi to ne znaju. čak i kada bi hteo da se ponovo uključiš u bulevar u suprotnom pravcu trebao bi da koristiš plavu, ja prvo gledam da li ima nekog "pismenog" sa kupljenom dozvolom iz suprotnog pravca pa u skladu sa tim biram
      putanju.
      nemoj na silu uzmi veci cekic

      Comment

      • Gasha
        CBC Član
        • 08.06.2007
        • 33
        • Beograd

        #4
        Hvala na odgovorima. To sa plavom mi je i bilo logično jer ipak se kod nas vozi desnom stranom, ali čini mi se da češće viđam da se koristi crvena putanja.
        Čak i kad stojim i čekam da prođem, obavezno se još neko nakači sa moje leve strane i blokira ceo prolaz.

        Comment

        • DS9
          CBC Senator
          • 27.10.2011
          • 280
          • Beograd

          #5
          Da li ste sasvim sigurni (obojica)?

          Situacija je takva se radi o skretanju u levo (dakle ide se od Autokomande gore prema Banjici, pa se prvo skreće levo, da bi se nastavilo u Mite Cenića (ili se skreće levo da bi se nastavilo prema Autokomandi). Inače je slična situacija koju stotinu metara bliže kod Lukoil pume odnosno restorana Kovač) ukoliko se želi da se skrene u Jove Ilića, slika dole.





          Drugo, Član 51. ZOBS-a

          10. Mimoilaženje

          Član 51.

          Prilikom mimoilaženja vozač je dužan da sa svoje leve strane ostavi dovoljno rastojanja između svog vozila i vozila sa kojim se mimoilazi, po potrebi i da vozilo pomeri ka desnoj ivici kolovoza.
          Pri mimoilaženju sa pešakom, vozač je dužan da drži bezbedno rastojanje između vozila i pešaka.
          Ukoliko zbog prepreke na putu ili drugih učesnika u saobraćaju vozač ne može da postupi po odredbi stava 1. ovog člana, dužan je da uspori kretanje svog vozila i da ga, po potrebi, zaustavi da bi propustio vozilo iz suprotnog smera.
          Ukoliko je zbog nedovoljne širine puta ili prepreke mimoilaženje onemogućeno, vozač kojem je to, s obzirom na karakteristike i stanje puta i okolnosti saobraćaja, lakše da izvede, dužan je da se prvi zaustavi i po potrebi, kretanjem unazad ili na drugi način, pomeri svoje vozilo i zauzme na putu položaj koji omogućava mimoilaženje.
          Kada na raskrsnici vozila dolaze iz suprotnih smerova i skreću u levo, vozač mimoilazi vozilo iz suprotnog smera tako što ga propušta sa svoje desne strane.

          Treće - tumačenje obe situacije jednog vrlo iskusnog instruktora vožnje sa Voždovca. Hvala mu, tj. hvala srpskom nezavisnom forumu ljubitelja citroena.

          "
          U oba slučaja, bar kako je nacrtano na slikama, se ne radi o polukružnom okretanju već o skretanju u levo iako se pominje polukružno okretanje.

          Svejedno, kod polukružnog okretanja i kod skretanja u levo, praktično se vrši mimoilaženje sa vozilom iz suprotnog smera, a to znači, desnom stranom vozila. U suprotnom dolazi do konfliktne tačke.

          U slučaju polukružnog okretanja, propuštaju se sva vozila pre otpočinjanja radnje"


          Na osnovu gore navedenog, izgleda da je prema zobsu pravilno zauzeti CRVENU poziciju.

          Nadam se da će u suprotnom to biti obrazloženo sa odgovarajućim navodima iz ZOBS-a
          Last edited by DS9; 30.11.2015, 10:48.

          Comment

          • Chubbs
            Everybody lies
            • 29.01.2006
            • 5807
            • Novi Sad
            • Audi A6 1.8T

            #6
            za nas sa jeftinim ulaznicama iz provincije

            Click image for larger version

Name:	Capture.jpg
Views:	1
Size:	105.9 KB
ID:	881908 Click image for larger version

Name:	Capture.jpg
Views:	1
Size:	104.2 KB
ID:	881909
            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

            Comment

            • DS9
              CBC Senator
              • 27.10.2011
              • 280
              • Beograd

              #7
              Svaka čast Chubbs, hvala na ovim slikama, s` tim da su obe tvoje slike situacija iz mape koju sam ja dao, dakle ne one koju je dao inicijator teme.

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #8
                Click image for larger version

Name:	Capture.jpg
Views:	1
Size:	105.2 KB
ID:	881910
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • DS9
                  CBC Senator
                  • 27.10.2011
                  • 280
                  • Beograd

                  #9
                  Bravo, hvala vrlo, to je ulaz u Mite Cenića, odnosno prva situacija koju pominje Gasha.

                  Comment

                  • bmiillan
                    CBC Senator XXL
                    • 18.04.2005
                    • 393
                    • beograd
                    • clk 200k

                    #10
                    Originally posted by DS9 View Post
                    Da li ste sasvim sigurni (obojica)?


                    Kada na raskrsnici vozila dolaze iz suprotnih smerova i skreću u levo, vozač mimoilazi vozilo iz suprotnog smera tako što ga propušta sa svoje desne strane.

                    Treće - tumačenje obe situacije jednog vrlo iskusnog instruktora vožnje sa Voždovca. Hvala mu, tj. hvala srpskom nezavisnom forumu ljubitelja citroena.

                    "
                    U oba slučaja, bar kako je nacrtano na slikama, se ne radi o polukružnom okretanju već o skretanju u levo iako se pominje polukružno okretanje.

                    Svejedno, kod polukružnog okretanja i kod skretanja u levo, praktično se vrši mimoilaženje sa vozilom iz suprotnog smera, a to znači, desnom stranom vozila. U suprotnom dolazi do konfliktne tačke.

                    U slučaju polukružnog okretanja, propuštaju se sva vozila pre otpočinjanja radnje"


                    Na osnovu gore navedenog, izgleda da je prema zobsu pravilno zauzeti CRVENU poziciju.

                    mogu da se složim sa ovim objašnjenjem koje je primenljivo u slučaju da se ulice ukrštaju kao na klasičnoj raskrsnici, u ovom slučaju mora doći do promene trake kojom se vozilo kreće u samoj raskrsnici, gledamo situaciju kada je vozilo izašlo iz poprečne veze izmedju traka bulevara i preseca bulevar prema ulici mite cenića ili ulici bose milićević, mislim da je prema zakonu najstrože zabranjeno menjati traku kojom se kreće vozilo u raskrsnici? činjenica je da zakon nije mogao da reši sve specifične slučajeve i da svako može da ga tumači kako njemu odgovara. bilo bi zanimljivo videti šta je policija napisala prilikom uvidjaja u nekom udesu koji se desio u takvoj situaciji i kako je sud presudio i ko je bio kriv
                    nemoj na silu uzmi veci cekic

                    Comment

                    • DS9
                      CBC Senator
                      • 27.10.2011
                      • 280
                      • Beograd

                      #11
                      1. Mite Cenića je jednosmerna od Bulevara.
                      2. U Bose Milićević ne može da se skrene jer je ona jednosmerna ka Bulevaru (bila je dvosmerna dok nije otvorena Vojvode Stepe), pa prilikom skretanja iz (kako je nazivaš) poprečne veze može da se skrene u Bulevar (ka Autokomandi) ili u Jove Ilića.

                      U oba slučaja treba zauzeti crvenu poziciju.

                      Plavu poziciju trebaju da zauzimaju oni koji se žele uključiti na Bulevar ka Banjici.
                      Last edited by DS9; 02.12.2015, 23:12.

                      Comment

                      Working...
                      X