De Tomaso Guara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De Tomaso Guara

    Znate li da u Modeni uz slavni Ferrari stanuje jo? jedna slavna automobilska marka? To je poznati De Tomaso. Dodu?e mo?da De Tomaso i nije ba? poznat svima, istina nije ni toliko slavan, ali sigurno zaslu?uje mesto na na?im stranicama. Zato za one neupu?enije mala ?kola ?detomasizma?.

    Fangio, Maradona i De Tomaso

    Samo ime nikako ne upu?uje na Italiju ve? na jednako temperamentne latino korene. Pogledate li malo bolje i znak ove kompanije posta?e vam jasno da u Argentini uz neizbe?an fudbal rulja itekako voli i automobile. Brze.

    Dakle, Alejandro De Tomaso, osniva? kompanije, spletom okolnosti sa 27 godina svoj ?ivot nastavlja u Italiji. ?eleo je postati voza?, pa po?inje raditi u Maseratiju. To mu ne uspeva sve dok nije o?enio bogatu Amerikanku. Ubrzo se negov san pretvara u drugu viziju ? izrada li?nih automobila?

    I tako De Tomaso po?inje sa proizvodnjom sportskih maloserijskih vozila ali ?elja za bogatstvom bila je ve?a od ?istih u?itaka. Verovatno je Alejandro i malo prebrzo tr?ao za tim bogatstvom jer su automobili pod njegovim vodstvom uvek sa sobom povla?ili i odre?ene kontroverze. Uglavnom su kritike stizale na ra?un nedora?enosti automobila koji nosi predznak sportski. Bilo kako bilo, prvi automobil zvao se Vallelunga, a predstavljen je 1963. godine. Nakon Vallelunge sledi fantasti?na Mangusta ?iji dizajn potpisuje mladi Giorgetto Giugiaro (po mome skromnom mi?ljenju to je jedan od najbolje dizajniranih automobila svih vremena). Uz Mangustu valja pomenuti i ultra sportsku Panteru.

    Qvale spa?ava De Tomasa

    Sve u svemu, De Tomaso i nije imao financijskog uspeha tako da je kompanija stalno ?etala na rubu bankrota i menjala razne partnere. Na kraju je kupuje kompanija Qvale, veliki uvoznik De Tomasa i ostalih Italijanskih auto kompanija u SAD. Guara?

    Istinski sporta?

    Dakle, Guara je uz modernu Mangustu model kojim Qvale poku?ava vratiti De Tomasu stari sjaj. Sa produkcijom od samo 50 komada godi?nje Guara je prili?no ekskluzivan sportski automobil. Dostupan u dve verzije ? kao Coupe i kao Barchetta, a dizajn je u potpunosti inspirisan sportskim modelima. Izuzetno zaobljena karoserija sa malim, uskim prednjim delom, malenom kupolom kabine i ?irokim zadnjim krajem koji istovremeno deluje i najoriginalnije.

    U svakom slu?aju pravu poslasticu predstavlja model Barchetta. Kada ka?emo to je cabrio model to ustvari ni?ta ne zna?i i to nije adekvatan opis. Ako ka?emo odrezana kabina, dakle, bez prednjeg vetrobrana onda postaje jasno o ?emu je rije?. Ovaj model nije za svakoga ve? za one koji vole vetar u kosi, ali zaista vole, za one kojima vo?nja u automobilu sa kacigom ne predstavlja nikakav problem. ?Odrubljena? kabina zna?i i u?tedu od ?ak 150 kg (sa 1200 na 1050 kg) ?to se sasvim pristojno odra?ava i na ukupne sportske performanse. A za njih je zadu?en V8 motor najve?e snage od 397 KS i 502 Nm okretnog momenta.

    Ubrzanje do 100 km/h traje 4.9 sekundi uz maksimalnu brzinu od 277 km/h.

    Le?anje? Pa verujemo kako je na nivou izgleda. Dodajmo jo? samo kako je motor sme?ten centralno, a ukupna ?irina automobila ve?a od dva metra verojatno ubija svaku sumnju oko dinamike automobila.


    Guara s potpisom Qvale izuzetan je sportski automobil. Svaki je model specijalno prilago?en kupcu. Ne odnosi se to samo na boju i boju kvalitetnih materijala u unutra?njosti. De Tomasovi in?enjeri svaki model prilago?avaju dimenzijama i, jasno, ?eljama samog kupca jer svaka Guara mora biti posebna.
  • starac vujadin
    CBC Senator XXL
    • 27.08.2005
    • 2617
    • Stari grad

    #2
    Lepo sto si napisao nesto o De Tomaso. Mada ovo spada u deo "Italijanski automobili". Mozda bi moglo da se tu premesti.
    Malo si suvise ovlaz presao preko De Tomaso Pantere koji je bio nekoliko godina najprodavaniji supersportski automobil na svetu i jedini proizvodjac "supersportskih kola koji nemaju svoj motor" koji je uspesno preziveo naftnu krizu. Napravljeno je preko 10000 Pantera i taj auto je doneo dosta novca De Tomaso kome su apetiti toliko porasli da je jedno vreme bio vlasnik Maseratija i Innocentija...
    Takodje valja spomenuti modele Longchamp i Deauville koji je bio dugo godina najbrza limuzina na svetu...
    Pa, onda interesantan lik vezan za De Tomaso je Tom Tjaarda, o njemu bi moglo dosta da se napise...
    Ne bi bilo lose da to malo dopunis...

    Comment


    • #3
      VEc kad je rec o supersportskim automobilima koji nemaju svoj motor potrebno je napomenuti i Ascari (italijansko ime ali engleski automobil)!

      Evo i slika guare:



      Comment

      Working...
      X