PEUGEOT 104

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gordi014
    Moderator
    • 02.10.2004
    • 1049
    • Valjevo, Srbija
    • PEUGEOT 206 XS 1.6

    PEUGEOT 104

    PEUGEOT 104



    Peugeot je do polovine '70-ih godina prošlog veka slovio kao proizvođač dosadnih velikih limuzina. A onda su predstavili jednog od prvih i najuspešnijih evropskih super-minija ? Peugeot 104!




    Peugeot 104 predstavljen 1973. godine kao prvi automobil u super-mini klasi tog francuskog proizvođača. U početku se pojavio isključivo u verziji sa troja vrata, koja je zbog svojih dimenzija i izgleda dobila nadimak "skraćenica". Kasnije su usledile verzije sa 2, 4, i 5 vrata. Stočetvorka bila je prilično popularna: proizvodila se punih 15 godina, tokom kojih je proizvedeno više od 1,6 miliona primeraka, a na njenoj osnovi proizvedena su još dva automobila. Nakon preuzimanja Peugeota od strane Citroëna, 1975. godine od Peugeota 104 nastaju Citroën LN (Hél?ne) i LNA (Hél?na). 1982. godine Talbot, takođe u sklopu Citroëna izdaje svoju verziju 104-ke i naziva je Samba.



    Motor naglavačke:

    Peugeot 104 svoju je popularnost osim malim dimenzijama inovativnim iskorišćavanjem prostora zaslužio i dobrim voznim svojstvima, kao i stabilnošću u krivinama. To je postignuto neobičnim inženjerskim rešenjem ? motor je smešten ? naopačke. Tako postavljen motor snižavao je težište bliže osovini što je doprinosilo stabilnosti. Serviseri su negodovali. Rutinske popravke motora na 104-ci su zahtevali vađenje motora iz automobila (čak je i rezervni točak bio smešten iznad motora!). Ali vreme je pokazalo da su se majstori nepotrebno uplašili - kvalitet izrade motora smanjio je broj kvarova i tako kompenzovao komplikacije kod servisiranja. U Peugeot 104 su se ugrađivale četiri verzije istog benzinskog motora ? 954 (50KS), 1.124, 1.219, 1.360 cm3, dizel motora nije bilo u ponudi. Ugrađivao se samo jedan menjač ? ručni, 4-stepeni.



    Mališan brojnog potomstva:

    Ubrzo nakon predstavljanja "skraćenice", usledila je i varijanta sa pet vrata, ali ni ona nije obilovala prtljažnim prostorom, pa su inženjeri pribegli tada nesvakidašnjem rešenju - preklapajućoj zadnjoj klupi. Limuzinsku verziju sa četvoro vrata dizajnirao je Pininfarina, i sa 3,3 metra bio je najmanji automobil sa četvoro vrata u Francuskoj. Iz studija Pininfarine 1976. godine dolazi i konceptni automobil Peugette ? roadster na bazi stočetvorke, ali on nikada nije doživeo serijsku proizvodnju.
    Naslednik Peugeota 104 bio je model 205, ali i on se, kao i Citroën Visa u velikom broju delova i tehničkih rešenja oslanjao na Peugeot 104. Primera radi ? Peugeot 205 u trenutku predstavljanja nije imao ni jedan ?svoj? motor ? sve ih je nasledio od 104!


    Pininfarina Peugette RoadSter Concept

    I dan danas:

    Verovali ili ne, Peugeot 104 i danas se dobro kotira na tržištu polovnih automobila, što je dobar pokazatelj o kakvom automobilu se radi, a originalni polovni rezervni delovi mogu se nabaviti preko Interneta.



Working...
X