History of Nissan Skyline GT-R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skyline GT-R
    CBC Senator XXL
    • 13.02.2005
    • 806
    • Chicago - My Kind Of Town

    History of Nissan Skyline GT-R

    E ovako drugari.Txt jeste malo duzi, i da...ima puno slika , pa se unapred izvinjavam svim onima sa dial up-om Ali jednostavno, moralo je toliko slika da se ubaci.Ipak se radi o istoriji\tradiciji 50 godina dugackoj sa jako puno modela
    Kao sto rekoh, txt jeste prilicno dugacak i mozda vas i malo smori ali, "kontaktirao" sam puno sajtova i trudio se da izvucem sve sto je moglo.Ipak je Godzilla legenda
    Nego da ne davim jer i onako ima malo vise da se cita...da krenemo



    Skyline je jedan od najstarijih Japanskih automobila, i pojavljivao se u puno razlicitih modela skoro citavih 40 godina.Njegova proizvodnja pocinje 1955 godine sa predstavljanjem modela Skyline ALSI-1, automobil napravljen od strane Prince Motor Company."Prince" firma je osnovana 1952 od strane "Tama" electric car Company, dok je "Tamu" pronasla "Tachikawa Aircraft Company" koja je proizvodila ratne avione u drugom svetskom ratu.

    U cast Japanskog cara, princa Hirohita, Tama menja ime u "Princ Motor Company" i pocinje da proizvodi automobile na benzin umesto elektricnih automobila."Prince" koristi masinu napravljenu od strane "Fuji Precision industries" - kompanija koju je osnovala "Nakajima aircraft Company".1954. godine, "prince Motor Company se spaja sa Fuji Precision Industries".

    Jos jedan bitan dogadjaj u istoriji Skyline-a, desio se 1966. godine, kada je Japanska vlada predlozila da se naprave velike kompanije kako bi bile konkurentne na internacionalnom trzistu i otpornije na preuzimanje domacih kompanija od strane konkurencije.Kao posledica, Nissan se spoijo sa "Prince" kompanijom, kao i Toyota sa Hino i Daihatsu.Zbog toga, od 1967 "Prince" je prodavan kao Nissan ili Datsun.Ipak, i pored toga, Prince divizija je i dalje "ziva" pod Nissan-om i odgovorna je za Skyline-a i dan danas.

    1. GENERACIJA (1957 - 1963) - ALSI-1 , ALSI-2 , BLRA-1


    ALSI-1 serija je pravljena od '57 do '58 u sedan i karavan verziji.Masina - GA30 - je imala 1500ccm OHV redna 4 cilindra, koja je proizvodila 60hp na 4400rpm.



    ALSI-2 serija je predstavljena 1958 godine, koja je bila u proizvodnji do 1963.Auto je bio maltene isti kao i njegova preteca osim drugacijeg krova i jedne velike horizontalne sipke u prednjoj masci.Novina su takodje bila i 4 prednja fara umesto 2 i GA4 masina sa 70hp.



    1961. godine je predstavljena i limitirana verzija rucno pravljenog sportskog Skyline-a - BLRA-3, dizajnirana od strane Italijana Michelotti-a.Auto je bio u coupe i kabrio verziji i imao je masinu GB-4 sa 1862ccm OHC 4 redna cilindra koja je proizvodila 94hp.Ovaj auto je imao predivan dizajn, ali je sa druge strane bio preskup za to vreme.




    2. GENERACIJA (1963 - 1968) - S 50-E , S 54

    The Prince Skyline S50-E serija je izasla 1963 i proizvodila se do 1968 godine u sedan (S50) i karavan (W50) verziji.Nudila je novu masinu G1, 1484ccm OHV 4 cilindra koja je proizvodila 70hp i za razliku od svojih prethodnika imao je kockastiji izgled.S50 je predstavio cetiri zadnja stop-svetla, karakteristiku Skyline-a, koja je ostala svih ovih godina, do dan danas.Imao je velika okrugla kociona svetla i pored njih mala svetla za zmigavce.

    Auto se prozivodio sa 2 vrste transmisija : sa 3-brzinskim menjacem na tabli i normalnim 4-brzinskim sportskim menjacem.Kasnije verzije su imala sportska sedista\kadice da bi se upotpunila sporsta voznja, dok je verzija sa menjacem na tabli u prednjem delu i dalje imala klupu.1967 godine, serija S50 je zamenjena serijom S57, koja je dosla sa novim G15 motorom - 1483ccm OHC 4 cilindra sa 88hp.Ta masina je tada bila najmocnija 1.5L masina u Japanu.



    Skyline 2000GT (S 54 serija)
    "Radjanje Legende"

    1964. godine, Prince je resio da se oproba u trkama.Za ovaj cilj, S50 verziji je produzeno medjuosovinsko rastojanje, tako sto se prednji (motorni) deo odseko i ubacilo se dodatnih 8 incha prostora da bi se uglavila 6-cilindricna masina.Snaznija masina je imala 1988ccm OHV redna 6 cilindra iz snaznije S40 klase Gloria modela.Na pocetku, samo mali broj ovih modela je napravljeno za ucestvovanje na trkama, ali posto je vrlo brzo postao popularan, Prince je odlucio da ga ubaci u masovnu proizvodnju.Auto je nazvan S54 serija Skyline-a 2000GT i dolazio je u dve verzije.


    GT-A, koristio je nepromenjenu verziju G7 masine sa samo jednim karburatorom i 105hp.GT-B sa druge strane, je dobio 5-o stepeni menjac kratkih prenosa, punu tehnicku podrsku, snazne kocnice, 99litra rezervoar i visoku kompresiju verzije G7 sa tri 40DCOE-18 weber karburatora i 125hp.Oba auta su imala disk kocnice sa duplim diskovima napred i i fino obradjenim dobosima na zadnjim tockovima.
    Od oba auta, GT-B je konacno izabran da ucestvuje na trkama.Zavrsio je 2 u prvoj trci, drugog GP sampionata u Japanu 1964 godine, za malo pobedivsi prvoplasiranog Porsche-a 904GTS, koji je bio napravljen specijalno za trku.Ovo je bio neverovatan uspeh, uzevsi u obzir da je Skyline bio sedan sa 4-voro vrata.S54 serija je nastavila do 1968 i sa nekoliko pobeda u trkama pruzila je oslonac za nastajanje Skyline legende.


    3. GENERACIJA (1968 - 1972) - 1500 , GC-10 , PGC-10 (2000 GT-R)

    1500 serija je zamenila S50 u julu 1968 i pravljena je do 1972.Dolazila je u verzijama sa 4-voro vrata sedan i karavan i G15 masinom iz S57.Isto model je takodje bio ponudjen i kao 1800 sa G18 masinom.Ovi automobili su uglavnom imali delove koje je proizvodila Prince kompanija i to su bili zadnji Skyline-ovi koji su nosili znak Princa.Svi naredni su preimenovani u NIssan Skyline.



    The Skyline 2000GT (GC-10 serija)

    Bas kao i svi drugi proizvodi C10 serije, GC-10 (G je oznacavalo GT), je bio plan Prince-a, i ako je kasnije nazvan Nissan Skyline 2000GT.Bio je predstavljen 1968 (2 meseca posle 1500 serije) i prvi je izaso kao 4-voro vrata sedan (GC-10) i 5-oro vrata karavan, a od 1970-te i sa 2-ja vrata (KGC-10).Auto je bio maltene isti kao i prethodnik S54 GT-A, koristeci masinu sa 6 cilindra umesto masine sa 4 cilindra koja je bila zajednika za prethodne Skyline-ove.Skyline 2000GT je dobio L20 masinu sa 1988ccm OHC 6 rednih cilindra i 105hp.


    Skyline 2000 GT-R (PGC-10 serija)

    1968 je predstavljen osnovni Skyline (serija 1500) i model uporediv sa prethodnim GT-A (serija GC-10).Ali ljudi su i dalje nestrpljivo cekali naslednika GT-Ba.Posle skoro godinu dana, konacno, u Februaru 1969, novi GT-R je stigo.


    Ovaj auto je napisao istoriju!

    Skyline 2000GT-R je bio pokretan S20 masinom, sa 1998ccm DOHC 6 rednih cilindara dajuci 160hp, jednako mocan kao i Porsche 911 u to vreme.Ova masina je prakticno ista kao i GR8 masina u trkackom Nissan-u R380, koji je pobedio u trecem GP sampionatu japana 1966 godine protiv Porsche Carrere 6.


    Posto je koriscen za trke, PGC-10 (P je skracenica od Prince) je bio olaksan iznutra - bez grejanja i radia, dok je spolja izgledao kao bilo koji drugi sedan sa 4-voro vrata.Polse vise od dve godine, copue-verzija GT-R (KPGC-10) je predstavljena 1971.Krace medjuosovinsko rastojanje i manja tezina auta, omogucile su bolje manevarske sposobnosti u poredjenju sa sedanom sa 4-voro vrata, i jos ojacan, auto je bio spreman za stazu.Skyline 2000 GT-R je posedovao trkaci pedigre njegovih prethodnika, i zabelezio 33 pobede u samo godinu i po dana trkanja, sto je preraslo u 50 pobeda sa KPGC-10 verzijom, do 1972 kad je prestao da se proizvodi.


    Posle svega, Skyline je postao Legenda.


    Pozabavimo se kratko ovim modelom

    PGC-10 je dizajniran sa ciljem da se koristi u trkama i kostao je duplo vise nego GC-10.Za to vreme bio je revolucionarno brz i mocan i sa nebrojano mnogo pobeda napravio je osnovu za izgradnju Skyline GT-R legende - onakvog kakvog ga danas znamo.

    Najvaznije za uspeh GT-Ra na stazi je bila masina - S20.S20 je imala 1989ccm DOHC 24 ventila, 6 rednih cilindara i 160hp - uzeta iz trkackom automobila modela Prince R380 - i prenosila snagu na zadnje tockove 5-stepenim menjacem.Kada je predstavljena, masina je koristila 3 Weber 40DCOE karburatora, koja su zamenjena Lucas Mehanickim fuel injectorom, od oktobra 1969.Trkaci sredjena suspenzija napred i nazad se brinula da se snaga kvalitetno prenosi na asfalt.


    Promene na spoljasnjem izgledu su bile jedva primetneu odnosu na standardnu verziju GC-10.GT-R je zadrzao duple prednje farove i cetri kockasta stop-svetla
    7. Marta 1971. godine, KPGC-10 verzija GT-Ra napravila je debatu.Za ovaj auto medjuosovinsko rastojanje je skraceno sa 2640mm na 2570mm i tezina smanjena za 20kg.
    Zbog problema sa aerodinamikom, auto je dobio prosirenu skoljku i opciono zadnji spojler, kao i kracu sofersajbnu.Upravljivost za sedan za 4-voro vrata je bio poboljsan sirim gumama, sto je bilo propraceno i prosirenim krilima.
    Uzimajuci u obzir dinamicku stranu, sedan verzija je bila poznata po snaznom otporu u krivinama, izazvano velikim medjuosovinskim rastojanjem i losim gumama koje su proklizavale.Da bi brze vozili, vozaci su morali da se zalete i snazno koce ispred krivine da bi zaneli rep auta i onda driftovali kroz krivinu.Ovo je naravno bilo jako spektakularno, sto je i jos jedan od razloga zasto je Skyline postao popularan medju fanovima.E sad, driftovanje jeste bilo spektakularno ali, i jako iscrpljujuce za vozace i sto je jos vaznije, nije se brzo islo kroz krivine.
    Tako da je Nissan predstavio KPGC-10, koji je trebao da resi sve te probleme sa sirom skoljkom i kracim medjuosovinskim rastojanjem.Ustvari, ovaj auto je bio i brzi nego PGC-10, i upisao je jos nekoliko pobeda u Skyline-ovu arhivu.Ali, to nije samo poboljsana verzija PGC-10 modela.Cak i danas, taj kupe je privacen od strane omiljenog vozaca Mr. Hasemi-a kao najbolje izbalansiran Skyline ikada.
    Bolji cak i od R32 i R34.Ovo je ipak posle svega, prava Legenda.



    4. GENERACIJA (1972 - 1977) - C110 , 2000 GT-R

    C110 serija se proizvodila od '72 do '77 i dolazila je u 4 verzije.

    Prvo, bile su dve osnovne verzije, 1600GT i 1800GT, obe koristeci kao osnovu G15 masinu, G16 (1.6L) i G18 (1.8L).Treci model je bio 2000 GT-X koji bi mogao da se poredi sa C10 2000GT.Taj auto je bio pokretan dokazanom masinom verzije L20 koja je proizvodila 130hp umesto ranijih 109.

    Najmocniji u tom kvartetu, bio je 2000 GT-R, koristeci nepromenjenu verziju S20 masine, jos uvek sa 160hp.Slicno kao i prethodnik iz 1969, GT-R je bio ponudjen kao kupe (KPGC-110) i 4-voro vrata sedan (PGC-110)
    Sa prozivedenih svega 197 komada, ovo je bio zadnji auto koji je nosio GT-R oznaku za celu sledecu dekadu i jedini GT-R koji nikad nije koriscen za trke.



    5. GENERACIJA (1977 - 1981) - C211

    211 serija je izasla u Avgustu 1977 i kao i C110 serija, dolsa u 4 verzije.Pre svega, zbog svetske krize sa gorivom i regulacije emisije gasova, GT-R izostaje i umesto njega, vrh ponude popunjava Skyline 2000 GT-ES (KGC211).

    Kasnije u aprilu 1980 izlazi u turbo verziji L20 masine nazvane L20ET, sa 140hp.Ova masine mozda jeste manje snzna od GT-Ra, ali u totanoj suprotnosti od S20, postovala pravila emisije gasova i upisala nove detalje u Skyline istoriji.Po prvi put, Turbo masina pokrece jednog Skyline-a.
    Osnovna verzija je nazvana 1600TI i 1800TI sa L16 i L18 masinama, umesto proslih G masina.Stari 2000GT-X je izbacio X (ostavivsi samo naziv 2000GT) i zadrzao nepromenjenu L20 masinu koja je i dalje izbacivala 130hp.

    6. GENERACIJA (1981 - 1985) - R30 RS

    Sa R30 serijom, Nissan je poceo da menja namenu Skyline-a.Do kraja veka, svi Skyline-ovi ce biti nazvani R3X.

    Nova linija je napustila proizvodnu trkau u Avgustu 1981 i dosla u 5 razlicitih modela.Dizaj je bio dramaticno drugaciji u poredjenju sa prethodnicima, gde je u odnosu na stari Skyline koji je imao kockastiji izgled, ovaj bio samo kao obican sedan.To je bio samo jos jedan korak unazad od sportskih korena Skyline-a.Rane verzije su stalno dobijale na tezini, sto ih je posledicno usporilo i napravilo manje agilnim.Ovo je bilo promenjeno novom generacijom, gde je 1982 pravi sportski Skyline ponovo izaso ponovo na ulicu
    Za osnovnu verziju, L16 je izbacen, tako da je ostao samo 1800TI, koji je trenutno koristio Z18 4 cilindra i 105hp masinu.Kasnije ih zamenivsi snaznije 2000GT i 2800GT.

    R30 Skyline RS

    Posle izbacivanja GT-Ra iz programa, nije vise bilo DOHC masina u Skyline-u.Od krize sa uljem, turbo je bio u najavi, ali je DOHC i dalje nedostajao.Ovo stanje je trebalo da se promeni 1981. ubacivanjem Skyline-a RS.Izaso je u desan i kupe verziji sa novom FJ20E masinom, 2.0L , 4 cilindra izbacujuci 150hp, sto je direktno ciljalo na trku.1983, performance ove masine su povecane dodavanjem Turboa, tako da je rezlutat FJ20ET (T od Turbo) bio - 190hp, sto je kasnije "boost-ovano" na neverovatnih 205hp dodavanjem intercoolera.

    Skyline je postao poznat kao RS-X ili Turbo C.Rezultat nije bio samo - "najmocniji Skyline ikada", nego i izuzetno uspesan auto na trkama.

    Skyline se vraca na stazu!

    7. GENERACIJA (1985 - 1991) - HR31 , GTS coupe

    Od kako je R30 bio veoma uspesan, Nissan nije promenio mnogo spoljni izgled na seriji R31.Od kako je debitovao, auto je predstavljen samo u verzijama sa 4-voro vrata.Zbog popularnosti luksuznihi automobila, ovaj Skyline je bio namenjen luksuznom odseku i izgubio fokus prema sposrtkom duhu, koristeci CA18 1.8L DOHC 4 cilindra sa 100hp

    Ali, R31 je takodje ugledao i prezentovanje nove familije masina - RB20!Izuzetno mocna RB20DET , 2L DOHC 6 rednih cilindara sa 180hp na 6400rpm, vazila je za masinu sa jako velikim potencijalom.To je bila prva u familiji masina, kojoj su kasnije u Skyline-ovi RB26DETT pa sve do R34 serije, pripadali.

    GTS Copue.

    Ljudi su morali da cekaju do Maja 1986, kada je Skyline sa dvoja vrata konacno izbacen na ulicu.Copue je dobio RB20DET masinu, kojoj je bilo promenjeno ime u GTS-X 1988. godine, i dobila proverenu verziju sa 190hp.

    Mnogo vaznije za ovaj auto je dodavanje HICAS (High Capacity Active Steering) sistema upravljanja sva cetri tocka, prvi put u Skyline istoriji.Ovaj sistem se i danas koristi u Skyline-u i poboljsava upravljanje strahovito.Najpoznatiji od svih GTS modela je GTS-R, zato sto je bio napravljen iskljucivo za trku.180hp u standardnom modelu nije lose, ali je opet slabije nego 205 koje se nudilo u R30 RS-X.To je i razlog zasto je Nissan izbacio novu verziju R31 Skyline-a GTS-R 1987 sa RB20DET masinom, tuniranom na 210hp zahvaljujuci drugacijem Turbo punjacu i drugacijoj izduvnoj grani.Tuning masine je bio pdrzan dobrom suspenzijom, a i sav drugi tuning na svim delovima auta je dao Skyline-u celokupan sportski karakter.Sa samo 200 napravljenih primeraka, ovo je i dalje jedan od najtrazenijih automobila danasnjice.


    8. GENERACIJA (1989 - 1994) - R32 GT-R


    1989 R32 je predstavljao vaskrsnuce starog mocnog Skyline-a, koji je u svakoj verziji bio veoma sportski, sa fanstastcnom upravljivoscu zbog fenomenalne izbalansiranosti.Auto se pjavio u sedan, kupe i konacno u GT-R verziji, i po prvi put u istoriji bio je dostupan kao RWD i kao AWD
    Stare masine su odbacene, tako da su sve nove verzije dobile bar RB20DE masinu, normalnu atmosfersku sa 2L 155hp i 6 cilindra.Jaci modeli kao sto je GTS-t su bili sa RB20DET, vec dobro poznatom iz R31 GTS-R Skyline-a, ali sa povecanom knjazom na 212hp.Kasnije verzije su dobile normalnu atmosfersku masinu RB25DE sa 2.5L DOHC 6 rednih cilindra i 180hp

    Malo o Sedanu:

    Svakako, sa njegovim kockastim izgledom, R30 nije prestavljao remek-delo u njegovom izgledu.I dok je R31 prilicno zadrzao izgled svojih prethodnika, Nissan je konacno odlucio da resi problem sa predstavljanjem R32 serije 1989 godine.

    Novi model je imao zaobljeniji styling, i kao rezultat, bio je dosta "hitriji" u krivinama.Ono sto je ostalo slicno sa prethodnicima je klasican veliki interkuler u sredini prednjeg spojlera uzani farovi, dok su pozadi ostala cetiri okrugla stop-svetla propracena malim spojlerom, cija ej uloga bila da produkuje downforce.Posle svega, Skyline je izgledao malo vise sportski sto je uvek i bio ispod haube.
    Skyline R32 sedan je bio ponudjen sa 4 i 6 rednih cilindara, od kojih je osnovni model bio CA18i, atmosferska masina sa 1.8L, 4 cilindra i 91hp na 5200rpm (GXi).Sledeci je bio RB20DE, takodje atmosferac sa 2L 6 cilindra i 155hp koji je bio u GTS verziji.Vrh ponude je bila turbo verzija RB20DET sa 215hp na 6400rpm i 263nm na 3200rpm, koji je popunjavao mesto ispod haube verzije GTS-t i GTS4 modela.Kasnije GTS25 je takodje dobio RB25DE, jos jednou atmosfersku masinu sa 2.5L 6 cilindra i 180hm na 6400rpm i 231nm na 4800rpm, 4 speed automatic i 5 brzina manuelni menjac.Verzija sa automatskim menjacem je cak dolazila sa opcionim "power" modom gde su nize brzine drzane do 5000rpm umesto do 3000rpm, pre nego sto presalta u visi stepen.Snaga se prenosila na sva cetri tocka ili smao na zadnje.Ventilacioni diskovi na sva cetri tocka sa 4 klipa na prednjim i 2 na zadnjim koji su drzali snagu auta pod kontrolom.ABS je bio opciono.

    Najbolji medju R32 Skyline sedanima GTS-t, imao je pogon na zadnjim tockovima i vec isprobanu verizju RB20DET, vec poznatu iz R31 GTS-X.Novo u odnosu na R31 je bio turbo-punjac koji je "tuko" od 3000rpm i podigao masini izlaznu snagu na 215hp na 6400rpm.Takodje, totalo suprotno u odnosu na R31, 2.0L turbo, turbo je vuko vrlo mocno sve do crvene linije.Sa tezinom auta od 1320kg, masina je bila u stanju da ponese auto od 0 -100 za 6.3 sec.U poredjenju sa prethodnikom, R32 je imao totalno novu suspenziju, i pored jos sitnih dodataka, neke verzije su doazile cak i sa HICAS - Skyline-ov sistem okretanja sva 4 tocka.Zbog toga, GTS-t je "sijao" po pitanju prolaska u krivine jer je imao fantasticnu izbalansiranost.Tako "krut" setup je davao mogucnost vozaca da uleti velikom brzinom u krivinu, bez bojazni da ce se rep auta zaneti.Cak i ako se desi, zanosenje auta je bilo malo provokativno uradjeno, ali jako dobro kontrolisano.Naime, pri veoma brzom ulasku u krivine, zadnji deo je bio malo vise lagan, pa se cinilo da zadnji spojler ne radi poso bas kao sto bi trebalo.
    Unutra, sedan je imao jako ergonomicna i udobna sedista.Jedino je bilo malo problema za putnike na zadnjem sedistu naslone glavu zbog oblika krova.Gepek je takodje mogao da predstavlja problem ako se od auta zahtevalo da sluzi iskljucivo kao porodicni auto.Uzimajuci u obzir da je bilo tesko da se nadje bilo koji drugi sedan koji ce se nositi sa Skyline-om, osim BMW-a M5, GTS-t je nudio fantasticne performance za fantasticnu cenu.Ostali R32 sedani, mozda nisu bil toliko mocni i nisu imali pogon na sva cetri tocka i nisu imali bas takvu stabilnost ali, ipak, R32 je nudio puno performanci za male pare.I eksploatisanje u svakodnevnoj voznji kao i Primera.


    Skyline GT-R R32

    Nazvan "Godzilla" (jer je kako kazu - satirao sve V8 race-ere) od strane sportskog magazina "Wheels magazin" u Australiji kada je prvi put izaso iz fabrike 1989, bio je rangiran od strane mnogo casopisa ukljucujuci jako postovan "Wheels" kao auto sa performancama i upravljivosti jednakim ili cak boljim od Evropskih ikona kao sto su Porsche 911 i Ferrari Testarossa, po strasno niskoj ceni


    Posle skoro 10 godina od zadnjeg GT-R Skyline-a, novi GT-R je konacno ugledao svetlost dana 1989 godine.Naravno, ocekivanja za novog top-performance Skyline-a su bila izuzetno velika, zbog tradicije koju je vuko iz proslosti.Ali, ovaj Skyline je bio vise nego vredan iscekivanja i GT-R znaka koji je nosio.
    U to vreme, mozda je zvucalo nemoguce za bilo koji auto da prevazidje PGC-10 uspehe na stazi - ali to je bilo samo do pojave R32 GT-R Skyline-a, koji je vrlo brzo dobio naziv Godzilla.GT-R je bio dostupan smao u kupe verziji i nudio je vrh tehnologije doveden do perfekcije, tehnologije kojoj je bila uloga da DA podrsku vozacu vise nego da SLUZI.


    Skyline GT-R je doso sa ATTESA-ETS (Advanced Total Engineering System for All - Electronic Torque Split), elektronski kontrolisan pogon na sva cetri tocka, koji je obicno isporucivao snagu na zadnje tockove, ali je mogao i do 50% torqua da prenese na prednje tockove.Tako da su cak i driftovi bili moguci sa ovim autom, sto je obicno jako tesko sa AWD sistemom.Upravljivost\stabilnost je jos dodatno poboljsana sa Super-HICAS, proveren sistem R31 GTS-X Skyline-a sa okretanjem sva 4 tocka, da bi na kraju ovaj auto bio jedan od najboljih, ako ne i auto sa najboljim handling-om na svetu.

    GT-R nije imao samo najbolje handling karakteristike, nego je imao i jednu od najboljih masina svih vremena, RB26DETT, 2.6L DOHC 6 rednih cilindra sa dva turbo punjaca i 280hp.RB26DETT je cistokrva trkacka masina, koja je stigla direktno iz Gupe A racing, koja je bila oslabljena da bi se "uglavila" u dzentlmesnki sporazum koji je vladao u Japanu.Tunirane (novije) verzije ove masine mogu bez problema da dostignu i 1300hp.Na kraju, tuning i jeste zaista ono zbog cega Skyline postoji.Fabricka verzija je radila 4.8sec on 0 do 100, direktno parirajuci Ferrari-u 355.
    Ali, Skyline nije bio samo fantasticna ulicna raketa.Bio je napravljen da se "uglavi" u standarde Japanske trke grupe A.I trke i jesu ono gde je Godzilla zaista zasijao.Pobedio je toliko mnogo trka (29 uzastopnih - koliko ih i ima u samnionatu) u grupi A, tako da je ova klasa ponistena jer niko vise nije zeleo da se trka protiv Skyline-a.

    Zbog onoga sto jeste i onga sto je pokazao, ovaj model zasluzuje da mu posvetimo malo vise vremena

    Ovaj auto je napravljen da bi se trkao u Grupi A i jedini razlog sto je "na ulici" je zato sto su pravila dozvolila da je moguce da se homologira.Inace, ovo je trkacki auto, pretvoren u street race-era.
    Duzina od 4545mm i sirinom od 1755mm cini R32 najmanjim od svih novijih GT-R Skyline-ova, i sa visinom od 1355mm, cini ga 5mm nizim od naslednika.
    Prednji deo dominira prednjim spojlerom, koji je isecen rupama za vazduh i cini ga agresivnijim na ulici.Osim par izbocina oko tockova, izgleda prilicno isto kao i standardni kupe-i osim malo visljeg zadnjeg spojlera.16 inca gume su prilicno male u odnosu koliko je prostora bilo ostavljeno u sasiji za tockove.
    Skyline R32 je imao takodje cetiri okrugla stop-svetla sto je tradicija Skyline-a i jedino sto ga je razlikovalo od standardnog kupe-a je GT-R znak i veci zadnji spojler.Celokupan dizaj auta je delovao prilicno prosto i neupadljivo - sto mozda moze da bude bitno za Skyline GT-R.NIje bilo nikakvog spoljnog naglaska neupucenima sta je ovaj auto u stanju da uradi.Pre je izgledao kao neki prosti porodicni auto nego kao auto kog je neki tuning ludak uzeo pod svoje.Ali, u realnosti, proseceni prednji spojler, izbocine na odredjenim mestima, i zadnji spojler su nesto sto je direktno povezano sa trkanjem.Sve te stvari imaju svoju direktnu ulogu i u trenutku kad su pravljeni, pravljeni su sa ciljem da bude jedan od najboljih sportskih automobila na svetu - mozda cak i najbolji.
    Interier je bio izuzetno ergonomican, i ako je korisceni materijal izgledao "jeftinije" nego na novim modelima.Instrument tabla je bila jako pregledna sa pokazateljima prednjeg torqua i temperature ulja u centru table sto je izuzetno korisno na stazi.
    Sportski izgled auta je jos podrzan sportskim sedistima i koznim volanom bez air bag-a.ALi, GT-R nije iskljucivo za stazu.Digitalna klima, i jos nekoliko korisnih dodataka unutra cine ovaj auto korisnim i za svakodnevnu voznju.Ako planirate da prevezete nekog na zadnjem sedistu, gledajte da to budu deca jer R32 nudi jako malo prostora za glavu pozadi.Ipak, sa malim prtljaznikom, Godzilla kao takav, prakticniji je kao sportski auto.

    R32 GT-R koristi najnoviju RB26DETT masinu, DOHC rednih 6 cilindara 24 ventila.Kompresija je 8.5:1, dva T28 Garrett turbo punjaca i veliki prednji intercooler koji pomazu RB26DETT da proizvede 280hp na 6800hp sa 360Nm na 4400rpm.Ali, ova masina je konkretno dizajnirana za trku u grupi A i tunung mogucnosti ukazuju da se do 550hp stize vrlo lako bez ikakvih "unutrasnjih" promena.


    RB - Racing Breed
    26 - 2600ccm
    D - Double Overhead cam
    E - Electronic fuel injector
    T T - Twin Turbo

    Snaga se prenosi na tockove pomocu 5-speed manuelnog menjaca, koiji je povezan sa Skyline-ovim AWD sistemom ATTESA-ETS.GT-R koristi elektrosnki kontrolisan AWD sistem (slican onom u Porscheu 959).16-mbit mikroprocesor kontrolise kretanje auta 100 puta u sekundi, ukljucujuci okretanje tockova kako prednjih tako i bocnih kao i razne promene ubrzanja.Cim se detektuje proklizavanje jednog tocka, sistem konktrole automatski prebacuje jedan deo snage na tocak kod kog nema proklizavanja.
    Samo drzanje na putu, kao i upravljivost je dodatno obezbedjena Skyline-ovom kontrolom okretanja sva cetri tocka - HICAS sistem.
    Skyline-ov Super-HICAS sistem omogucuje da se zadnji tockovi okrecu za maximalno 1 stepen.Veoma komplexan sistem, uporedjuje kretanje auta sa vozacevom kontrolom volana i podesava ugao okretanja zadnjih tockova prema direkciji gde vozac zeli da ide.Rezultat je upravljivost koja dozvoljava Skyline-u da bude mnogo "okretniji" nego sto mu to velicina dozvoljava.

    V-Spec verzija

    V-Spec (skraceno od "Victory Specification") vezija je najbolja trkacka verzija Skyline-a GT-R.Koristi tvrdju suspenziju i preradjen (brzi) AWD sistem.Dodatne performance su potpomognute vecim gumama - 17 incha 225/50 i snaznim brembo kocnicama sa ventilirajucim diskovima 324mm napred i 300mm nazad

    GT-R je napravljen za trku, i to se oseca u svakom pokretu auta.RB26DETT je jedna od najboljih masina ikada koja pokrece street auto i u stanju je da katapultira Skyline-a 0 - 100 za 4.7sec.Volan je izuzetno precizan i daje fenomenalan osecaj.GT-R je prava trkacka masina i najbolje reaguje kad se vozi agresivno.I to je momenat kad Skyline zaista sija - GT-R zivi za "torturu".Zahvaljujuci HICAS sistemu , Godzilla ima izuzetnu i brzu trkacku osetljivost u krivinama i zahvaljujuci ATTETSA sistemu minimalno proklizavanje.Ali, GT-R nije samo beskompromisna trkacka masina, on je takodje i normalan auto za svakodnevicu.Doduse, mozda je kvacilo malo tvrdje ali, to je cena koju morate da platite za voznju jednog od ulicnih automobila sa nejvecim trkackim potencijalom na svetu.Na stranu od toga, auto je jako komforan, sa trkackim sedistima koja vas drze izuzetno bezbedno pri snaznom prolasku kroz krivine, ali u isto vreme pruzaju udoban osecaj.Prostor za glavu i gepek, su ipak malo limitirani.
    Ali, to su samo secundarne stvari u svemu ovome.Kada zaista budete hteli da uzivate u mogucnostima auta, zelecete te trenutke da provedete sami sa Godzillom.

    Cak i danas, R32 GT-R Skyline se smatra jednim od "najcistiih" SKyline-ova ikada.Svakako da je bio revolucionaran u svoje vreme kad je izaso sa svim tim saticima na instrumental tabli.Ali u poredjenj sa drugim autima, sta ta tehnologij ne sprecava vozacka iskustva nego ih pomaze.Danas, 16 inca gume se ne cine tako velike i takve snazne kocnice se mogu videti kao standard u drugim autima,mozda negde smao vece velicine.Ali, uzimajuci u obzir danasnju cenu automobila za ovakav impresivan auto, to je ipak bio dobar deal.
    GT-R mozda ne nudi poslednju tehnologiju za bezbednost (air bag..itd), ali za svoj novac kupujete jedan od najunikatniih vozackih iskustava ikada na svetu.Na kraju, od poslednjeg Skyline-a, ovo je prava legenda, a i dobijate trkacki pedigre za dzabe.

    Uspeh GT-Ra u moto-racingu je strahovit, narocito u godisnjoj 1000km trci na Mount Panorama stazi u Bathurst-u u Australiji gde je bio champion u 1991 i 1992 (sto je odmah rezultiralo penalima sa dodatnih 100kg tezine i turbo pop off ventil zbog nemogucnosti da ga neko pobedi) i u Japanskoj GT seriji gde je ostao dominantan do dan danas.
    Ni pobede u drugim trkama nisu prosle bez kontroverznih desavanja.Na Macau grand prix-u touring car trci 1990, vracen ponovo na stazu od strane fabrike, R32 (kog je vozio Masahiro Hasemi) vodio je trku od pocetka do samog kraja sto je izazvalo strahovite proteste Evropskih ucesnika.Naravno, vec sledece godine je dobio penale sa dodatnih 140kg, tako da je morao da se zadovolji sa 4. mestom protiv glavne trojke DTM-a, BMW M3 i Mercedes Benz 190E 2.5-16 Evolution II.Takodje se islo na to da se krene sa super-touring kategorijom u JTCC i pravljenju JGTC grand touring serije u Japanu, gde je GTRu dozvoljeno da se trka samo sa pogonom na zadnjim tockovima, gde bez obzira na to - i dalje pobedjuje.
    1989 GT-R debatuje u Japan turing car (JTC) sampionatu grupe A, i biva nepobediv prve sezone.naredne 4 godine, GT-R osvaja sampionat i postavlja rekord - 29 trka, 29 pobeda.
    Zbog velike dominacije na stazi, Skyline dobija svoju zasebnu seriju 1994 god. - JGTC (Japan GT Cars)
    1991 godine Skyline pobedjuje na "Nurburgring 24h endurance race" u slasi N.Iste godine u "Spa Francorchamps 24h endurance" trci, GT-R pobedjuje u grupi A i grupi N1.Od 1991-1997 Skyline je nepobediv u Japanskom enduranc raceingu, pobedivsi 50 puta.
    U Engleskoj, Andy Middelhurst je uzeo Nissan Skyline GT-R R32 za dva uzastopne sampionske pobede u National saloon car cup.
    Druge pobede ukljucuju Spanish touring car sampionat 1993.


    9. GENERACIJA (1993 - 1999) R33 GT-R , NISMO 400R , GT-R 4-door

    R33 serija je bila prilicno slicna svom prethodniku, R32 modelu.GT-R je nastavio kao sto je bio - opciono AWD u cupe i sedan verziji.Auto je i dalje bio sportski nastrojen.Doduse malo je poraso u velicini i tezini pa je u krivinama postao malo manje okretljiv. Problem sa tezinom nadoknadjen je novom atmosferskom masinom RB25 2.5L redni sestak sa 190hp za GTS-4 i GTS25 verzije i jos mocniji RB25DET, 2.5L redni sestak sa Turbo-om koji je izbacivao 255hp i stavljao se u GTS25t.


    Pokretan pomocu RB25DET, R33 GTD25t je bio sve, samo ne bez snage.U poredjenju sa prethodnim vrhom ponude - RB20DET, 2.5L je bila mnogo flexibilnija.Turbo i dalje nije udarao ispod 3500rpm, ali zahvaljujuci zapremini masine od 2498ccm i prilicno velikoj kompresiji za turbo 9.0:1, masina nije patila od turbo-laga.Zbog toga, auto je poraso u tezini u odnosu na R32 GTS-t za 70kg, ali 250 turbo nadpunjenih konja su davali vise nego dobro ubrzanje od 7.1sec od 0 - 100, i to u verziji sa automatskim menjacem.Vreme na 1\4milje je bilo 15.5sec, sto je izuzetno za porodican auto.
    Unutrasnjost je bila jednostavna i cista.Svi instrumenti su bili dobro rasporedjeni i lako citljivi.Nazalost, air-bag je bio standard tek od 1996.


    Pa..da li je R33 sedan bolji od svog prethodnika.
    -Ne.Zato sto je poraso u svim delovima gde sportski auto ne bi trebao.R33 je veci i tezi od R32 i kao rezultat nije ni na pravcu bio brzi.R32 je definitivno bolji kompromis.
    -Da, zato sto je generalno R33 zadrzao sve dobre osobine prethodnika i kombinao ih sa boljim izgledom i boljim iskoriscenjem snage i vise komforta.U svetu sportskih automobila, razlika od 0.2 secunde od 0-100 odlucuje o pobedniku, ali mi ovde ne govorimo o sportskom autu.Ako zelis brutalnost i dobru upravljivost, ne zamaraj sebe sedanima, idi odmah i kupi GT-R.Za kraj, R33 sedan nudi unikatan spoj sportskog, syling-a i svakodnevne exploatacije, nesto sto retko koji auto u ovom cenovnom rangu moze da ponudi


    Skyline GT-R R33

    R33 GT-R se pojavio 1995.Njegov prethodnik je bio izuzetno uspesan (skoro nepobediv) i niko nije verovao da novi GT-R moze da prevazidje performance R32 GT-R SKyline-a.Inenadjujuce, R33 GT-R je bio cak i bolji nego prethpdnik u skoro svakom pogledu i ako je cak i malo poraso sa tezinom.Zadrzao je RB26DETT masinu sa nepromenjenih 280hp.ALi je imao "ravniji" torque sto je ucinilo masinu flexibilnijom.Takodje, standard je bio vec isprobani i dokazani sistemi ATTESA-ETS i super-HICAS.


    Sa 4675mm duzine i 1360mm visine, R33 je bio ne samo duzi i visi nego prethodnik nego i siri sa njegovih 1780mm, a i u zigledu je R33 izgledao mnogo impresivnije nego prethodnik.Prednji deo je ostao isto agresivan, samo manje ivicast nego pre.U braniku se i dalje nalazi puno otovra, sto naravno ima smisla jer RB26DETT zeli da bude stalno hladjen.Na kraju, sve izgleda malo "zrelije".Skyline se otarasio svih tih decacko-nalozenih-trkaca 80-ih, i izgleda kao celina u odnosu na R32.
    Sa druge strane, unutrasnjohst kao da je postala manje sportska sa "neznim" materijalima i izgledom.Extra satici unutra za temperaturu ulja i torque i sportske "kadice" su kao malo govorile da se radi o sportskom autu ali u globalu, moglo se reci da R33 podseca vise na neki normalni kupe nego na cistokrvni trkacki auto - cak je sad imao i airbag.Medjutim, ovoaj model Skyline-a je imao najveci prostor unutra od svih prethodnih modela.Cak i prilicno visoki vozaci bi bili zadovoljni.Ima vise mesta za noge a i gepek je poprilicno poraso.


    Sto se tice masine, R33 je zadrzao RB26DETT iz R32 GT-R.Snaga je i dalje oficijalno bla 280hp na 6800rpm i ako su kruzile glasine da je islo i do 302hp.Povecanje turbo-boost peak-a na 0.84bara, mocan intercooler i reprogamiran kompijuter dovele su do povecanja torqua na 375Nm na 4400rpm.Snaga se prenosila 5-speed Getrag menjacem i ATTESA-ETS sistemom na sva cetri tocka.Brembo kocnice koje su na modelu R32 bile samo na V-spec verziji, sada su bile ugradjivane u sve modele GT-Ra.Novi zadnji spojler je bio pokretan i mogao se namestiti u 4 razlicita ugla, prouzrokujuci 4 razlicita nivoa downforce-a - 0 stepeni, 6 , 12 i 18 stepeni.
    V-spec u R33 GT-R modelu je doneo Pro verziju ATTESA-ETS sa prepravljenim torque "proporcijama", tvrdju i 10mm nize suspenziju i druge mehanicke promene.

    R33 nije samo veci nego R32, nego je tezi 50kg, sto generalno nije bas korisno za razne mogucnosti.Vise tezine - vise moras da pomeris.Posto se masina nije promenila - osim veceg torqua peak-a, nije ni cudo da R33 ubrzava za "samo" 4.9sec od 0 do 100, sto je 2 desetinke slabije nego R32 GT-R.Kvacilo je potpuno sportsko, pa je i ocekivao tvrdo tako da morate da pritisnete prilicno snazno.Menjac radi izuzteno precizno kao i upravljanje.
    Igleda da je SKylie dobio malo vise na luksuznosti sa novom generacijom.Duze medjuosovinsko rastojanje, meksi setup za suspenziju, cini R33 jos vise kao auto za svakodnevnu upotrebu.Cak i ako je malo izgubio na agilnosti, R33 je i dalje ostao kao fantasticno izbalansiran, sa puno potencijala, sa fenomelano preciznim upravljanjem i izzetno jakim kocnicama, kao i odlicnim setup-om za suspenziju.Tj, suspenzija jeste malo meksa u odnosu na prethodni model ali, to ga samo cini jos korisnijim za svakodnevnu voznju.Tako da, ako trazite super-sportski auto za svakodnevnu voznju, ovo je auto za vas.

    NISMO 400R

    NISMO je skracenica za NISsan MOtorsport, i to je (kao sto se moze pretpostaviti) motorsport Nissan-ova divizija zaduzena za trke u bivsoj grupi A, kao i u sadasnjem JGTC (svi Japanski Grand Touring automobili) sampionatu.Od kad je konjaza produkciskih automobila u Japanu limitirana na 280hp, imati auto pravljen u tuning diviziji je bio jedini nacin ici "iznad" pravila.I to je upravo ono sto je Nissan uradio sa modelom 400R u Februaru 1996. , auto koji je bio proizveden u limitiranoj seriji od 99 modela.Tog februara '96 svetlost dana je ugledao najmocniji (produkciski) Skyline do tada napravljen.


    400R je trebao da bude ulicna verzija Nissan-ovog GT Skyline-a da bi se proslavio uspeh NISMO-a GT-R LM.Suprotno ovome, 400R nije imao RWD (kao LM) ali je bio izgradjen na sasiji najmocnije R33 verzije - R33 GT-R V-Spec.
    Nissan je ucestvovao sa Skyline-om u GT1 kategoriji trke 24-sata endurance Le Mans 1995 i 1996, tako da su GT-R LM i 400R ustvari ulicne verzije ovih automobila.Obe su koristile tunirane verzije RB26DETT masine, LM sa 305hp i 400R sa 400hp.
    Naravno , posto je 400R baziran na R33 modelu, masina nije jedino sto je bilo zajednicko.Dok je LM verzija imala samo RWD (kao trkacki auto), 400R je imao unapredjenu GT-R tehnologiju kao sto je ATTESA-ETS itd


    400R je dobio uvecanu RB26DETT - 2.8L RBX-GT2 sa dva turbo punjaca i impresivnih 400hp na 6800rpm.Jaci klipovi i klipnjace , radilica, ojacana glava motora podrzani NISMO intercoolerom su bili "odgovorni" za povecanu snagu na 400hp kao i veci torque od 478Nm na 4400rpm.Snaga se i dalje prenosila 5-speed menjacem, pomocu duplog kvacila koje je sada drzalo konekciju izmedju transmisije i osovine.Dalje prednosti pored V-Spec -a je i niza suspenzija za 30mm (u poredjenju sa i onako niskim V-Spec modelom) sa Bilstein gas amortizerima i 18 incha felgama.U "tandemu" sa ATTESA-ETS i Super-HICAS sistemima, ove promene su cinile ovaj super-trkacki auto sa takvom upravljivoscu\stabilnoscu da tesko bilo koji moze da se poredi.


    Ali "brojke" nisu jedina prednost 400R-a u odnosu na R33 GT-R.Spoljni dodaci vec upucuju o potencijalu ispod haube.Prednji spojler je imao jos vece proreze nego pre, i davao je 400R-u "preteci" izgled na ulici.18 incha felge su se mnogo bolje uklapale nego 17 incha na GT-R modelu, zadnji spojler je mnogo efektivnije "prikovavao" auto nego standardni, brembo kocnice su strahovito dobro zadrzavale snagu kad je potrebno dok su trkacki dizajnirana sedista drzala vozaca bezbedno cak i tokom najzescih manevara.
    Uzimajuci u obzir trkacku dusu ovog auta i njegov strahovito veliki potencijal, NISMO 400R je trkacki auto za ulicu i definitivno najbolji Skyline do tada.


    Autech GT-R 4-door

    Autech je pomocna Nissan-ova ekipa zaduzena za tuning automobila.Autech je bila R33 GT-R verzija sa 4-voro vrata, koja je najavljena kao limitirana verzija povodom 40 godina Nissan Skyline-a.Autech je dobio svu tehnologiju GT-R modela kao i sve bitne delove u unutrasnjosti (kadice...).Tako da, to je ustvari i bio GT-R po pitanju performanci, samo....malo prakticniji.
    Naravno, i NISMO je predstavio tuniranu verziju Autech-a, sto je donelo zadnji carbon spojler i tockove od 400R-a, i 380hp.Novi turbo, intercooler i malo menanje electronice su dali 380hp ovom sedanu.Naravno, 400R je ipak bio brzi ali, dok je 400R predstavljao ultimativni sportski auto za ulicu, NISMO 4-voro vrata je bio ultimativni sportski sedan sa punom trkackom dusom.
    NIje tesko zamisliti da je ovaj model naravio veliki boom na Japanskom auto show-u.



    10. GENERACIJA (1998 - 2002) R34 GT-R

    Za neke ljude, R33 serija se cini malo velika u dimenzijama i vecina njih smatra R32 najboljim Skyline-om ikada.Zbog toga, Nissan je promenio svoj "prilaz" predstavljanjem serije R34.
    Nova linija je orijentisana vise prema seriji R32 nego prema prethodniku (R33), i kao rezultat se dobio auto koji je jos i vise sportskiji nego R33.
    R34 je dostupan i kao AWD i kao RWD.Postoji 5 standardnih verzija, i svi dolaze u copue i sedan verziji : R34GT sa masinom RB20DE, R34 25GT-V sa RB25DE masinom i 193hp, R34 25GT i 25GT-X su dobili opciono AWD i zadnji ali ne i poslednji na vrhu ponude R34 GT-t sa motorom RB25DET sa 280hp.Kupe verzije ne postoje za GT-X i 25GT modele.
    Naravno GT-R nesme da izostane.Zahvaljujuci tehnologiji, R34 GT-R Skyline-ova top verzija je prakticno evolucija starijeg brata R33 GT-R -a, ali sa ostrijim dizajnom i zaista dokazanom sasijom, cini ovaj Skyline najboljim Skyline-om IKADA i, u poredjenju sa drugim autima, jednim od najbrzih auta na svetu.Ovaj auto je drzao record na Nurbugringu, najtezoj stazi na svetu, sve do pojave 996 Turbo-a.

    R34 GT-R je predstavljen u Januaru 1999. sa jos boljim performancama od prethodnika u skoro svakom pogledu.U sustini, auto je izgradjen na bazi tehnologije njegovog prethodnika.Medjutim, od kako je Nissan video da mnogo vise ljudi preferira manji R32 pre nego R33 zbog handlinga, odlucili su da smanje duzinu novog Skyline-a za 7.5cm, da bi smanjenjem dimenzija handling bio kao kod R32.Pored jos bolje stabilnosti i jos drugim tehnickim napredcima, Skyline R34 GT-R je postao najbolji Skyline ikada.


    Ravan prednji deo, dugacka hauba i ravna sifer-sajbna - jeziv izgled sa prednje strane pri samom pogledu.Procepi na prednjem spojleru kao da nemaju nista sem ulaze za vazduh, i toliko su niski da zamalo dodiruju asfalt.Sa dodatnim "naostrenim" farovima, ovaj auto izgleda kao samuraj spreman za bitku.

    I on to definitivno i jeste."Stojeci" na Brigestone Potenza 245/40 18-to inchnim RE040 gumama (koje napravljene iskljucivo za ovaj auto), GT-R je spusten sporo do zemlje, a sa uvecanim krilima izgleda siri nego zapravo jeste - realno, R33 je samo 5mm uzi.

    Bezveze?Sigurno ne!Prenabudzeno?Mozda.Ali jedno je sigurno - Skyline GT-R izgleda isuzetno agresivno.I ako je 7.5cm kraci od R33, novi GT-R izgleda veoma impresivno - cak i bez ovakvog agresivnog prednjeg dela.
    Pokretni zadnji spojler i carbonfiber umetci (samo na V-spec) nisu samo cinili da se GT-R razlikuje od sedana i standardnog kupe-a nego su i pomagali u stabilnosti pri velikim brzinama.


    4 sedista i pristojan prtljaznik, cinisli su GT-R jednim od top-performance automobila koji je bio sasvim koristan za svakodnevnu voznju.Unutrasnjost je bilosa ukusom i veoma jednostavna sa svim kontrolama na dohvat ruke.Cak i kad brzina predje 120km\h u kabini ostaje izuzetno tiho i da nema tih sportskih kadica, neko bi vrlo lako mogao da GT-R zameni sa nekim luksuznim sedanom.Cak je i u cilju bezbednosti ubacen po jedan air bag za vozaca i suvozaca (kao standardna oprema), a opcionalno su bili i air bag-ovi sa strane.



    Ali pre svega, ovaj auto je pravljen za trkacku voznju.Sportska sedista su dizajnirana tako da se skroz pripiju uz vozaca kao "drugo telo" dajuci mu pefektnu potporu cak i pri ulasku velikom brzinom u veoma ostre krivine.A i pored toga, nisu bila nista manje komforna cak i za duza putovanja.Sportsi osecaj je upotpnjen aluminijumskim delovima na centralnoj konzoli, kao i digitalnim board compijuterom koji je zamenio sve one satice na intrumental tabli i sadrzao je sve bitne (i nebitne) informacije o autu koje su posle voznje mogle biti download-ovane.


    Slicno ranijoj verziji, RB26DETT je pokretao GT-R, sa oficijalnih 280hp na 6800rpm (ograniceno Japanskom vladom).Ali , UK GT-R club je pronaso da je 328hp na 6400rom realnija cifra.Doradjena bregasta za bolji timeing ventila i nova nerdjajuca) izduvna grana sa smanjenim povratim pritiskom cinila je masinu dosta fleksibilnije zahvaljjuci boljoj torque krivini koja je na izlazu pokazaivala 400Nm na 4400rpm.


    Dodatno, Turbo spool-up timing je povecan sa dva nova manja keramicka turbo punjaca koji su imali varijabilni boost timing, radeci sa maximalnim pritiskom od 0.4bara i koristeci dva kuglicna lezaja da bi se smanjilo trenje.Ipak, kao sto je poznato iz turbo masina, postoji sitan turbo-lag pre nego sto pocnu da "duvaju" na oko 3500rpm , ali uzevsi u obzir da crvena linija pocinje na 8000rpm, ostalo je jos dosta rpm da iskoristite.


    Sto se tice kocnica, Skyline koristi jedan od najboljih i najslozeniij kocionih sistema na svetu.Brembo sistem omogucuje trkacki-ABS i sadrzi 300mm ventilirajuce diskove sa 4 klipa napred i 280mm diskove sa 2 klipa pozadi.Hladjenje kocnica je poboljsano vecim cevima u prednjem spojleru koje dovode vazduh do prednjih prednjih kocnica.A zatim se stvarao mali pritisak koji je odvlacio vric vazduh, opet, u cilju boljeg hladjenja.


    R34 GT-R V-Spec (i SAMO V-Spec) aerodinamika je poboljsana prednjim umetcima i zadnjim carbonfiber umetcima ispod auta.Njihova uloga je da regulicu protok vazduha izpod auta zbog stvranja downforce-a, da bi se auto "pribio" uz asfalt.Ovo dodatno poboljsava upravljivost i stabilnost pogotovo pri brzinama iznad 80km\h, ali i stabilnost tokom prolaska kroz krivine i kocenje.Aerodinamika na svim GT-R modelu je dalje poboljsana novim zadnjim spojleromZadnji spojler sa jednim "nivo-om" iz R33 modela je zamenjem novim sa dva "nivo-a"Tako da novi spojler na R34 sada obezbedjuje jaci pritisak i moze biti pomeren u 4 razlicita ugla.
    Uz postovanje na spoljne dimenzije GT-Ra (velicine je kao i Subary Legacy ili jos malo pa kao VW Passat), bilo ko moze tesko da poveruje da je ovaj auto sportski nastrojen.Naravno, on deluje "zlo" sa svim tim aerodinamicnim dodacima, ali uzimajuci u obzir tezinu od 1540kg, auto deluje tezak da bi bio brz.
    Ulazenje u Skyline-a je izuzetno lako i osecaj unutra je jako komforan - bar u poredjenju sa istima u klasi.Sedista "grle" vozava kao "drugo telo" i drze ga izuzetno cvrsto tokom pro;laska kroz krivine, ali su takodje i veoma udobna.Polozaj sedenja je mozda mogao da bude bolji ali, ergonomija je fantasticna, sa svim kontrolama lako dohvatljivim.Ali iskreno - ovo je sportski auto i ko uopste brine o ergonomiji i komforu.

    Ovaj auto treba da stvara zabavu!

    I GT-R nosi sve moguce osobine da to i ispuni.Startuj masinu i vrlo brzo ces videti da je to direktan potomak GT1 masine sa 500+HP iz '95/'96.Trvena linija pocinje na neverovatnih 8000rpm, sto obecava puno zabave.Pretisni pedalu gasa i RB26DETT ce trebati 3500rpm da pokaze svoju punu snagu.Medjutim, drzati masinu uvek u punoj snazi je vrlo lako pomocu njegovog perfektnog 6-speed Getrag manjaca.Nova transmisija je izuzetno precizna i daje fenomenalan osecaj, sa kvacilom koje je lagano, ostro i progresivno.Zato, lansiranje auta je prilicno lako - pretisni gas i otpusti kvacilo na 8000rpm (zvuci zastrasujuce - zar ne).1, brzina ide do 70km\h, tako da je samo jedno saltanje dovoljno da se postigne 100km\h koje se obavlja za 4.9sec.Drzi gas i dalje i Skyline ce stici do 160km\h za 12.3sec - oba puta bolje od Porsche 911 Carrera 4.

    Skyline GT-R je uvek bio popularna meta tuning-a zbog strahovite snage RB26DETT masine.Ova masina zajednicka za sve GT-Rove je siroko prihvacena kao jedna od najizdrzljivijih i najtrajniih masina pri teskim modifikacijama.Mnogo aftermarket nabavljaca je proizvelo upgrade kits za GT-R da bi podigli boost iznad fabrickih specifikacija.
    Keramicki turbochargeri koji su dolazili fabricki, su setovani za 7psi boost-a (0.4bar).Kao keramicki, nisu toliko izdrzljivi kao sto bi celicne turbine bile.Mnogo vlasnika limitira boost na 14psi, zato sto su skloni da prsnu na visokim temperaturnim uslovima kad se predje 14psi.Zajednicki upgrade za turbocharger je N1 Turbo.Bio je ugradjivan sa RB26DETT-N1 verzijom Skyline GTR masine, koriscen za motorsport.Imao je sposobnost da proizvede mnogo vecu snagu nego OEM turbochargeri.
    Opsta prica je bila da, bez pravljenja ikakvih modifikacija na mehanickim delovima masine, auto je bez problema mogo da izdrzi do 500hp.Preko te snage, najvaznije je bilo da se upgadeuje sistem ulja u masini.Fabricka pumpa za ulje nije dovoljno snazna da podmazuje masinu pri velikoj snazi.Posle ovoga, mnogo vlasnika upgradeuje klipove i radilicu.
    Mnoge garaze za tuning u Japanu, Engleskoj i Australiji, upgradeuju RB26DETT masine i preko 1000hp.Veliside, u Japanu je modifikovao R34 GTR do 1600hp.


    Voznja R34 GT-R Skyline-a je prilicno mocna (jos i vise u V-Spec formi), ali nikako neudobna.I kada zaista zelite da vidite punu snagu auta, pocnete da obozavate ovakav setup.Ovakva suspenzija cini da Potenza gume prijanjaju uz asfalt sa maksimalnim iskoriscenjem, opet, pogotovo u V-Spec formi.Ali generalno, Skyline kao da je sraso sa zemljom, zalepljen kao lepkom za asfalt, tako da pri voznji momentalno stvara postovanje i maksimalno poverenje.

    Deo tog poverenja moze da se pripise vrhunskom upravljanju koje je potpomognuto Super-HICAS - upravljanje sva cetri tocka.Kada auto jednom provozate, vise se ne cine tako velika, zahvaljujuci svoj tehnologiji koja mu konstantno pomaze da pobedi fiziku.Ono sto zaista izdvaja Skyline-a od drugih automobila je ATTESA -ETS, GT-R -ov AWD sistem.ATTESA-ETS uglavnom funkcionise na zadnjim tockovima, ali kada je potrebno, elektronski moze da prebaci i do 50% snage na prednje tockove.Ustvari GT-R se ponasa kao RWD auto vise nego AWD, samo sa malo vise prednjeg pomaganja.Cak su i druftovi moguci sa ATTESA-om, sto je inace nemoguce u drugim AWD automobilima.Stavise, tokom driftovanja, sistem pokusava da distribuira snagu na nacin na koji cak podrzava driftovanje radije nego da ga spreci.Dalje, ATTESA pomaze stabilizovanje auta sto je jako bitno na B-putevima.I to je upravo ono gde Skyline pokazuje ono pravo.Tesko da bilo koji auto ovde moze da napravi osecaj da se osecate kao heroj kao sto Skyline GT-R moze - posebno na vlaznim podlogama.Uvek si svestan mase automobila i imas zelju da zaneses auto,ali, tamo gde drugi automobili pocnu da gubes tabilnost (drugi automobili kao npr Impreza i EVO), Skyline i dalje drzi svoj "pravac" i potvrdjuje poverenje.


    Mozda i postoje drugi automobili koji imaju dobru stabilnost ali niko ne reaguje na nacin kao Skyline.Brzom voznjom kroz krivine, vozac moze osetiti prebacivanje torqua izmedju tockova da bi se obezbedila maximalna stabilnost.Svaki vozacev potez se momentalno pretvara u akciju datog sistema bez i secunde odlaganja.
    Odgovornost sistema je jos i neverovatnija uzimajuci u obzir Skyline-ovu neravnomernu podelu tezine sa 57% tezine napred i 43% pozadi.
    Ali on gde Skyline ne moze da sakrije svoj tezak "nos" je nizbrdica, jer, ATTESA ovde ne moze da pomogne bas mnogo.

    Godzill-ina moc se kontrolise standardnim podesavanjem BREMBO kocnica.Brembo kocnice daju fantastican osecaj i "grizu" odmah, ali ono sto nije slicno kao u drugim autima, jeste da ABS ne radi momentalno, nego prvo pusti da se tockovi sami blokiraju, pre nego se ukljuci.Rezultat je fenomenalnih 46m od 110km\h - 0 , sto je skoro 3m bolje nego Porsche GT3.

    Sto se tice dizajna, mora se uzeti u obzir da R34 GT-R je napumpana verzija porodicnog sedana, a ne neki modni proizvod auto dizajna kao Italijanki superautomobili.Na GT-R -u svaki prorez, svaka izbocina imaju svoju ulogu i funkciju u nameri da pokazu tehnicko majstorstvo i da povecaju moc ulicne rakete.

    Uloga ovog auta je i da pokaze tehnicke mogucnosti, pokusavajuci da najnapredniju tehnologiju i performance napravi dostupne za svakodnevnu upotrebu.I sa svim tim saticima na instrument tabli, on zaista nudi jedinstveno iskustvo a u isto vreme ispunjava sve zahteve dnevne upotrebe.


    Na kraju, zbog ovoga, Skylie nije samo - kako je Americki casopis "Road and Track" napisao - : "Najbolji Gran Turismo koji je ikada dosao iz zemlje Izlazeceg Sunca" , on je pravi super-automobil! Mozda samo suludo brz, u vremenu kad skace cena goriva i povecanja svakodnevnih guzvi u saobracaju.Ali je svakako auto koji pruza zabavu.

    Z-TUNE

    Da ne duzim jos i da nebih postovao jos slika...samo par reci ovde, a nastavak na vec postojecoj temi:

    14-tog Januara 2005 NISMO pravi reinkarnaciju R34 modela za njegovu posednju duznost, pre nego sto je predstvaljena nova verzija ocekivanog GT-R modela.Nazvan R34 Z-TUNE, NISMO inzenjeri nisu stedeli nista za pravljenje najmocnijeg GT-Ra ikad napravljenog, koji bi bio totalno street legal.Koristeci R34 masinu sa dosta tehnologije pozajmljene iz GT500 i endurance race GT-Ra, Z-TUNE sa prepravljenih 2.8L (umesto fabrickih 2.6L) twin turbo, trkackim klipovima, klipnjacama, bregastom i preradjenog ECU-a davao je Z-TUNE Skylline-u 500hp i 540nm.Auto je oficijalno bio poznat kao "Majka svih GTR-ova" i sa pravom je imao cenu od 170.000 americkih dolara.NISMO je naglasio da ce ovo biti ogranicena produkcija i samo 20 modela je napravljeno i prodato.

    Slike i jos txt-a na :



    I da zavrsimo ovaj deo jednom reklamom za GT-R

    http://www.racingvideoz.com/nissan-vide ... ommercial/
Working...
X