Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

    Originally posted by shone190
    Super info, ako je to pokazatelj dobre kompresije mnogo ce mi znaciti ako ne uspem da izmerim kompresiju.

    Pozzz

    odmah racunaj na trosak generalne motora.
    svi ti dizeli su odavno vec u fazi raspadanja.
    mozda se nadje neki komad vlasnika koji je ovde kupio u SFRJ dizel tokom 80tih sa konsignacije, koji je bio veoma bogat u to doba i sada ga prodaje kao prvi i jedini vlasnik.

    takvih ako ima 5 komada u Srbiji bilo koje marke i modela, mnogo je....
    vecina je uvezena sa vec mnogo km, i vecina je jos dodatno izakana ovde.

    merenje kompresije, i to obavezno na hladno posle noci hladjenja, je ono sto ti govori o stanju motora.

    periferije tipa dizne, grejaci, pumpa goriva je jednostavno i jeftino popraviti.

    kompresija mininalno da ti bude 20bara da bi se mogao voziti mozda jos godinu dana do generalne.

    kompresija oko 25 bara ti daje sansu da se vozis mozda cak i do 3 godine.

    dobar dizel (tog tipa dizel konstrukcije) ima kompresiju 30+ bara.

    zima je inace najbolje dobe godine za kupovinu dizela te generacije, sve mane su zimi najizrazenije.

    prvo jutarnje paljenje daje odgovore na 95+% dilema oko stanja mehanike motora.

    ti dizeli uopste nemaju elektriku za svoj rad, pa oko toga nemoj da brines (osim jednog elektro ventila no to je sitnica).

    Pezo je poznat po dizelima, uz Mercedes.
    ostalo pobrojano je treca liga sto se tice motora.

    ako nadjes Pezo 1769 (ili tako nesto kubika ima) turbo dizel u ponudi,probaj da provozas.
    za Forda, VW, Opel dizela je nedostizno kako radi, i koje perfomanse ima.cak i atmo verzija nema cega da se postidi pred bilo kojiim od pobrojanih.


    sto se tice limarije jedino VW/Audi su tu korektni od marki u uzem izboru.

    ostali su treca liga izrade karoserije, i po pravilu su truli do sada.

    sta god da se odlucis, racunaj da kupis, vozis neko vreme i bacis na otpad.

    popravka je obicno skuplja od vrednosti vozila, a da se uradi kako treba tj da valja.

    ti auti su za jednokratnu upotrebu, do prvog kvara a onda trazi sledeci.

    pravilo, no svako pravilo ima i redak izuzetak.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • bax76
      CBC Senator XXL
      • 07.11.2006
      • 605
      • BG

      #32
      Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

      @sw.brick

      Moram samo da se ne slozim sto se tice Peueot limarije, trule 205 i 309. se mogu pobrojati na prste jedne ruke. Imao sam obe pa znam

      Na 309, lepo pise da galvanzovana, i da je imala garanciju na koroziju 6 godina, jos davne 1991g.

      Comment

      • shone190
        CBC Senator XXL
        • 10.12.2004
        • 1877
        • Beograd
        • Dodge Charger 8.1l

        #33
        Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

        @sw.brick

        Kako mislis kompresija minimum 20 bara kada u Autodati pise za Ford Escort 1.6d kompresija 21.5 bara? Za ostale modele nisam gledao.
        Zimi upravo i zelim da ga kupim kako bih bolje mogao da proberem

        Uzecu u obzir verovatno i Audi 80 1.6d prvenstveno zbog limarije, ako bude problema oko pronalazenja Escorta u dobrom stanju. Iskreno, znam da su svi podobro izvozani za ovih 20+ godina, ali nije mi ni ta generalna nepremostiv problem ako bas ne mogu da nadjem nijedan primerak koji nije pred umiranje. Ipak, ima ih dosta u ponudi pa sumnjam bas da nijedan nije u nekom OK stanju da ne mora bas odmah generalna.

        Jesu li motori 1.6d kod Audija i Golfa tih godina potpuno isti?

        Sve u svemu, trebace mi i dosta srece u potrazi

        POzzz

        Comment

        • subicd
          CBC Senator XXL
          • 20.06.2008
          • 463
          • Novi Sad

          #34
          Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

          Ako te zanima, mislim da teca prodaje Escort 1.6d 1985. Uradio mu je pragove, zadnje rubove i ofarbao prosle godine. Kvacilo je zamenjeno pre 15ak hiljada, ceo set, motor je isto odradio prosle godine ali ga ne vozi puno mozda je od tad presao 5000km, a menjao je karike, lezajeve i predihtovao ga. Tako da je u solidnom stanju.
          Sto ja znam, ako nije sredio su amortizeri prednji i gume, mada kupis 4 nove Winter1 za 10.000din 13'' si u pitanju.
          Sto se toce cene govorio je nesto oko 1000e, ali moram proveriti da li ga jos prodaje.

          Comment

          • shone190
            CBC Senator XXL
            • 10.12.2004
            • 1877
            • Beograd
            • Dodge Charger 8.1l

            #35
            Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

            Hvala na ponudi ali ipak cu da trazim Escort MK4.

            Pozzz

            Comment

            • tamburski
              CBC Senator
              • 27.09.2007
              • 210
              • PANCEVO

              #36
              Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

              Sa pritiskom od 20 bara ne treba mu akumulator nego sajla od 8mm pa na gore na ovoj hladnoci
              a koji je to auto bolji od moskvica

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

                Na 309, lepo pise da galvanzovana, i da je imala garanciju na koroziju 6 godina, jos davne 1991g.
                da. a naslov teme kaze da se radi o modelima iz 80tih.
                ja nesto ne vidjam u saobracaju Pezo modele godista 81 ili 83 i slicno u velikom broju.
                ono sto imam prilike da vidim na sebi ima vidljive tragove korozije.

                inace, cinkovanje nije garancija da korozije nema, ili nece biti.
                taj metod samo usporava taj proces, sve dokle ima cink obloge da se trosi.
                tanak cink, i korozija brzo krene u kombinaciji sa konstrukcijom karoserije koja ima mesta /supljine gde se skuplja vlaga.

                verujem da je tvoje iskustvo odlicno, ali to su tek 2 komada vozila da bi se izvuklo pravilo.
                kako god, kod Pezoa je veci rizik stanje karoserije nego sam dizel motor po mojim saznanjima.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

                  [quote][/Kako mislis kompresija minimum 20 bara kada u Autodati pise za Ford Escort 1.6d kompresija 21.5 baraquote]

                  ne mislim, znam.
                  kod indirektno ubrizgavanih dizela bez 25bara izmerene kompresije, nema dobrog paljenja zimi.

                  mislim da nisi dobro procitao sta je navedeno kao podatak, ako je zaista tako napisano da je pritisak kompresije 20bara onda verovatno i jos dosta toga je fals napisano pa bih preporucio bolji izvor informacija.

                  a moze biti i da pise da je stepen (geometrijski) kompresije 21.5:1 a to je nesto sasvim deseto ( i druga tema ako do nje uopste dodjemo) kod dizela. a to je tacan podatak vrlo verovatno.

                  sa 21.5bara kompresije nema sanse da sabijanjem zagrejes spoljasni vazduh od recimo -15C na potrebnih +450C, osim posle mozda mnoooogo verglanja.

                  a temperatura u cilindru je osnovni uslov samozapaljenja dizel goriva.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

                    [quote][/Jesu li motori 1.6d kod Audija i Golfa tih godina potpuno isti?

                    quote]


                    nisu.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • bax76
                      CBC Senator XXL
                      • 07.11.2006
                      • 605
                      • BG

                      #40
                      Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

                      Originally posted by sw.brick
                      Na 309, lepo pise da galvanzovana, i da je imala garanciju na koroziju 6 godina, jos davne 1991g.
                      da. a naslov teme kaze da se radi o modelima iz 80tih.
                      ja nesto ne vidjam u saobracaju Pezo modele godista 81 ili 83 i slicno u velikom broju.
                      ono sto imam prilike da vidim na sebi ima vidljive tragove korozije.

                      inace, cinkovanje nije garancija da korozije nema, ili nece biti.
                      taj metod samo usporava taj proces, sve dokle ima cink obloge da se trosi.
                      tanak cink, i korozija brzo krene u kombinaciji sa konstrukcijom karoserije koja ima mesta /supljine gde se skuplja vlaga.

                      verujem da je tvoje iskustvo odlicno, ali to su tek 2 komada vozila da bi se izvuklo pravilo.
                      kako god, kod Pezoa je veci rizik stanje karoserije nego sam dizel motor po mojim saznanjima.
                      PA ne znam kad su im uveli galvanizaciju, 205 mi je bila 86 god. Na 309 to pise eksplicitno da je pocinkovana.
                      Modeli su oba iz 80 ih godina, 91 je bila zadnja godina proizvodnje za 309.

                      Aj da kazem da je burazer isto bez problema ganjao BX, kojio je isto pocinkovan.

                      Comment

                      • mixer
                        CBC Senator
                        • 13.04.2005
                        • 202
                        • Skopje

                        #41
                        Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

                        Kolega je svesno kupio corsu sa isuzu motorom koji je proshao 2.000000 km(dva miliona) na cajgeru.Kupio ga od nekog taksistu skoro za badava,i eno ga josh ga vozi.Sipa mu svashta u rezervoar a auto nikako da stane Isto na ceni od dieselasha je golf 1i 2 koji imaju identichan diesel motor.
                        Jahači magle

                        Comment

                        • tamburski
                          CBC Senator
                          • 27.09.2007
                          • 210
                          • PANCEVO

                          #42
                          Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

                          Malo off-a ali golf 1 igolf dva nemaju iste motore spolja da ali kada se zaviri unutra razlike su ocigledne
                          a koji je to auto bolji od moskvica

                          Comment

                          • CannoN
                            CBC Senator XXL
                            • 15.09.2007
                            • 485
                            • Beograd

                            #43
                            Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

                            87 je peugeot uveo pocinkovanu karoseriju za sve svoje modele.

                            Sto rece brick pugovi dizeli iz tog doba su klasa za sebe ali cini mi se da stalone rece da nece puga..

                            Inace taj 1.8 sa turbinom je tesko naci i po pravilu je iz 90tih.

                            Comment

                            • djukic
                              CBC Senator XXL
                              • 27.03.2005
                              • 2526
                              • Beograd

                              #44
                              Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

                              Originally posted by shone190
                              Hvala na ponudi ali ipak cu da trazim Escort MK4.

                              Pozzz
                              1985 mora biti eskort IVtka
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • djukic
                                CBC Senator XXL
                                • 27.03.2005
                                • 2526
                                • Beograd

                                #45
                                Re: Najbolji "diesel" izbor iz 80-ih

                                Ako nadjes dobrog pezoa ili citroena 1.9 ili 1.8 (1905 ili 1768 ccm) to ti je najbolji izbor. Motor odlican a svi posle 1987-88 su pocinkovani.
                                https://t.me/pump_upp

                                Comment

                                Working...
                                X