DPF (FAP) - koliko često se isti aktivira.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grumpy
    CBC Veteran
    • 30.10.2009
    • 151
    • Cartolle, Cattaro bay
    • Meriva B, BMW 520d

    DPF (FAP) - koliko često se isti aktivira.

    Dakle, iako 3 i po godine vozim novi traktor (vozilo sa pogonom na dizel gorivo) koji ima motor nove generacije (euro 6), lampicu za dpf sam gledao svega 2 puta do danas. I oba su bila u prvih 15k (u prvoj godini) te sam primenjivao tehniku oštrije vožnje da bih aktivirao na pravilan način regenaraciju istog. Nakon toga nam se otvorila nova pumpa sa uvoznim dizel gorivom i problemi su nestali skoro tri godine (u Crnoj Gori pumpe nisu u obavezi da kupuju gorivo od NIS-a, te se vozim na uvoznom gorivu kao i komšije sa zapada).
    Medjutim, zadnjih mesec i po dana Merivu vozi lepša polovina koja je izrazito nežnija na gasu, i danas joj se aktivirao sistem za regeneraciju (koji je ćutao čitavih 70k pod mojom komandom).

    Dakle, kakav vam je stil vožnje i koliko često se aktivira sistem za regeneraciju (pod uslovom da nije fizički uklonjen)?

    Pretpostavljam da je u sprezi način vožnje i učestalost aktivacije.
    Ja inače vozim malo oštrije, a dešava da me pri preticanju ugasi elektronski limiter broja obrtaja.
  • Grumpy
    CBC Veteran
    • 30.10.2009
    • 151
    • Cartolle, Cattaro bay
    • Meriva B, BMW 520d

    #2

    Comment

    • Grumpy
      CBC Veteran
      • 30.10.2009
      • 151
      • Cartolle, Cattaro bay
      • Meriva B, BMW 520d

      #3
      Video o dpf-u vredi pogledati (na egleskom je doduše), ali lik je veoma plastično objasnio princip rada, i jedan razlog zbog kojeg često dolazi do zapušenja a koji do sada nisam čuo. (nisam automehaničar, ali bih mogao biti).

      Comment

      • Nelson
        CBC Senator
        • 01.08.2017
        • 211
        • selo
        • Fiat Stilo 1.9 JTD

        #4
        Zavisi od začepljenja a to opet zavisi od goriva i stila vožnje, stanja svega živog ali u principu od par stotina km pa naviše. Ništa neobično.

        Comment

        • Grumpy
          CBC Veteran
          • 30.10.2009
          • 151
          • Cartolle, Cattaro bay
          • Meriva B, BMW 520d

          #5
          Ali, ako se sistem ne aktivira u periodu od 70k km, a do posla imam svega 13km i van toga uglavnom vozim kratke relacije, gde poslednjih mesec i po (ajd nek bude total 3000km) supruga vozi taj isti automobil na duplo dužim razdaljinama do/od posla, da se zaključiti da nežna vožnja ne prija dpf-u.

          Manji je trošak promeniti češće gume ili pločice nego čistiti dpf filter. Razlika u potrošnji je beznačajna, možda 0.5 litara manje od energične vožnje, što sa inače štedljivim automobilom ne čini neku uštedu.

          Comment

          • b_samardzic
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 1557
            • Smederevo

            #6
            Nema bas logike ta tvoja teorija jer dpf ne mozes da aktiviras zustrom voznjom vec kad se zacepi do odredjenog procenta. Nakon zapocetog procesa trebalo bi auto drzati na oko 2k obrtaja dok ne zavrsi sagorevanje. Meni nije jasno sta je tu ekoloski kad sve nakupljene cestice izbaci od jednom pa onda je posle toga opet ekoloski cist. Mislim savet je da se izadje van naseljenog mesta kad se zapocne regeneracija.

            Comment

            • Nelson
              CBC Senator
              • 01.08.2017
              • 211
              • selo
              • Fiat Stilo 1.9 JTD

              #7
              70000 km bez regeneracija DPF jako teško. Možeš da proveriš na dijagnostici koliko puta je radio , koliko su trajale i prosečni interval km između njih.

              Pa i jeste poenta tog filtera da čestice sagorevanja zadrži , kad se dovoljno začepi filter (to meri preko senzora diferencijalnog pritiska) da krene u sagorevanje tih čestica.
              Samo ne treba prekidati kad krene proces jer tada se ubrizgava dodatna količina goriva koja često zna da degradira ulje (ima i taj senzor). Verovatno da to gorivo koje i dospe u ulje ispari tokom regeneracije.

              Comment

              • Grumpy
                CBC Veteran
                • 30.10.2009
                • 151
                • Cartolle, Cattaro bay
                • Meriva B, BMW 520d

                #8
                Pazi, gotovo sam siguran da se dpf nije aktivirao tih 70k jer jedino ja vozim taj automobil. Žustra vožnja je zaslužna za to da sistem brže dobije veću temperaturu i time odradi posao bez regeneracije. Automobil je kupljen nov i uredno servisiran, te znam da nije u tom periodu aktivirao sisitem regeneracije. I naravno, kvalitetno gorivo (u CG imamo pumpu sa gorivom iz slo i hr) . Skraćeni interval servisa. Jednostavno rečeno, traži da se vozi.
                Last edited by Grumpy; 19.06.2018, 08:58.

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #9
                  Pošto već 45k km vozim octaviu 2.0 tdi automatik, mogu da potvrdim da i kada se vozi na otvorenom, regeneracija se aktivira, ali daleko ređe. Žustrija vožnja iako drži povišenu temp, nema ipak dovoljnu za sagorevanje čađi. A sa druge strane, žustrija vožnja i stvara više čestica. Ni najčistije dizel gorivo ne smanjuje procenat stvaranja čestica, jer one nisu rezultat prljavog goriva, već načina sagorevanja u komori....
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • Graha
                    CBC Veteran
                    • 21.01.2011
                    • 141
                    • Beograd
                    • mazda 121

                    #10
                    Uvezao sam licno iz Nemacke sebi auto sa DPF filterom. Kupio sam ga tamo sa pravih 185 500 km i sada imam oko 190 500 km. Vozim ga malo manje od 2 meseca i jos uvek mi se nije aktivirala regeneracija pomenutog filetera.
                    U povratku iz Nemacke sam mu tocio iskljucivo Shell V-Power dizel, a kod nas uglavnom sipam G-Drive, jer nekako mi logika govori da bolje da tu razliku u ceni dajem vise na gorivo nego da rasturam i cistim DPF.

                    Videcu kako ce se ponasati i kada ce se prvi put aktivirati regeneracija, bas me interesuje. Inace vozim isto zustrije kad god je to bezbedno upravo zbog DPF-a, dizni i celokupnog sistema ubrizgavanja. Imam relacija otvorenog puta do posla i nazad pa mi je zbog toga i omoguceno da odem preko 2500 rpm.

                    Comment

                    • sErGiO
                      Moderator
                      • 30.01.2007
                      • 2769
                      • Neko selo pored Beogr
                      • Alfa Romeo 156SW

                      #11
                      Danas se upalila lampica za dpf i na ekranu code 55, Astra J 1.7 92 kW. Pustio sam auto da radi, nisam ga gasio nekih sat i 20 minuta, za to vreme 2 puta je odradio čišćenje (dimio) međutim lampica se nije ugasila. Da li to znači da mora kod majstora na čišćenje?

                      Comment

                      • TheWickerMan
                        CBC Senator XXL
                        • 11.09.2007
                        • 791
                        • DE
                        • AR Giulietta TCT

                        #12
                        Ne čisti se tako. 3000 obrtaja i vožnja.

                        Gesendet von meinem ONEPLUS A6013 mit Tapatalk

                        Comment

                        • sErGiO
                          Moderator
                          • 30.01.2007
                          • 2769
                          • Neko selo pored Beogr
                          • Alfa Romeo 156SW

                          #13
                          Ode danas u servis. To 3000 obrtaja kaže majstor nebi smelo da se radi zbog turbine.

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #14
                            HTML Code:
                            https://www.techtips.ie/Hella-Ireland/opel-insignia---driver-information-centre-shows-code-55-or-check-dpf.pdf
                            opet ja

                            regenerise se u voznji, a pise da postoji i neki software update za to.

                            najbolje mozda neki bas opelov servis.

                            a 3000 obrtaja na pola sata nesme da mu smeta,ako je ispravan.
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • sErGiO
                              Moderator
                              • 30.01.2007
                              • 2769
                              • Neko selo pored Beogr
                              • Alfa Romeo 156SW

                              #15
                              Ako je auto ispravan neće mu biti ništa ali pošto je začepljen onda nije ispravan
                              To je po meni žešća glupost, nemam ja vremena da se vozam do Velike Plane i nazad svaki put kad se to njemu ćefne Otišao je ovde u lokalni servis gde je majstor Opelov serviser iz jednog od ovlašćenih servisa pa ćemo videti. Za servis je prvi utisak vrlo povoljan, čovek ljubazan i normalan a po dvorištu i radionici bih rekao i vrlo pedantan. Videćemo sutra šta će biti. Rekao sam mu da detaljno ispregleda auto kad je već tu. Javljam šta je bilo. To

                              Comment

                              Working...
                              X