Motor koji je GM zaustavio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Motor koji je GM zaustavio

    Interesantno je saznanje da je motor koji sam ja nabo u koncept B203R vrlo slican motoru koji je SAAB hteo da ubacuje i imao namene da se aktivira u auto motor sportu. To sto je posebno zanimljivo je da je GM zaustavio projekat 1993 godine kao jedan od uslova pred preuzimanje celog SAAB branda.

    Sta se posle desavalo ostalo je nejasno ali je jedna stvar cinjenica:

    Pre 5 dana sam dobio mail od redakcije casopisa Auto Motor Sport AMS www.automotorsport.se sa njihovom izrazenom zeljom da se napravi reportaza o motoru koji sam sklopio. Saznajem da je neko sa STCSa dostavio link sa prezentacijom radova (jedan deo populacije na VG forumu je pratio delove radova) i sve se svodi na to da zele reportazu o motoru i da hoce da je objave na zadnjoj stranici svoga lista pod rubrikom "Värstingen" ( " Najgori " )

    Neko se samnom salio kad je u pitanju bilo reci o tuningu i preradama , gde se spominjalo ime Brabus itd, da je moguce da se u skorijoj buducnosti pojavi SAAB "Presho" , salu na stranu , ma ne... nemam ja te ambicije, ja kad radim nesto radim za svoju dusu, tako da rezultat nemoze da omane.

    Ali znam za sigurno koliko uspevam da odgovorim svima koji su zainteresovani za prepravke na motorima, da sigurno necu biti bez posla, jer ih je za ovu zimu koja dolazi spremna cela lista. Zao glas se siri najbrze, ali eto srecom i dobrom neide tako sporo

    Nazalost da su sa ovoga foruma, samo Saabo (imao sansu da "proba" da ga vozi , i Efi koji je imao priliku da ga oseti. Tetak je bio samo pasivni posmatrac iz svoga tadasnjeg Volva S40 . Bitno je da se svima svideo karakter motora a najbitnije je da je izdrzao ceo mesec silovanja bez prestanka na nacin koji malo ko zna da priusti mehanickim sklopovima

    /B203R
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • Saabo
    Moderator
    • 29.09.2004
    • 1724
    • Vrbas
    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

    #2
    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Re: Motor koji je GM zaustavio

      Originally posted by BOOST
      Neko se samnom salio kad je u pitanju bilo reci o tuningu i preradama , gde se spominjalo ime Brabus itd, da je moguce da se u skorijoj buducnosti pojavi SAAB "Presho" , salu na stranu , ma ne... nemam ja te ambicije, ja kad radim nesto radim za svoju dusu, tako da rezultat nemoze da omane.
      Taj sam,samo sto se nisam salio,nego sam stvarno mislio to sto sam rekao 8) !
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Haha.. OK.. sorry sto se nisam setio da si bio ti AR

        Verovatno me zbunjuje nick :lol:

        Nesto mi pade napamet da vidis, ovako vizuelno, obrati paznju na porast snage sa obrtajima.





        Ovo najbolje pokazuje sta je Saabo doziveo a nije znao da objasni
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Saabo
          Moderator
          • 29.09.2004
          • 1724
          • Vrbas
          • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

          #5
          8) 8) 8)
          SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

          Comment

          • Ivvan
            Moderator
            • 29.09.2004
            • 1574
            • Nis
            • SAAB 9000

            #6
            auuu sav sam se najezio
            Turbos make torque,and torque makes fun

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #7
              Cekam sledecu godinu i tvoj dolazak,da se uverim na licu mesta! U medjuvremenu........vracaj mi moj nick :cry: !
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Hehehe.. Nick dolazi uskoro..

                Sto se tice karaktera podizanja efekta, ovaj certifikat ije nista poseban.. tako izgleda diagram manje vise svakog friziranog (ostrije) SAABa

                Sva finta u razvijanju ekspanzionog pritiska je da se sagorevanje odradi sto je brze moguce ali pod kontrolom. Dakle na sama geometrija motora je jedan od rresudnih momenata, da bi se avansirana motoelektronika mogla iskoristiti do maximuma.

                Dakle, treba dobiti proces sagorevanja odradjen u toku sto manjeg broja stepeni radilice, sto donosi veoma visok obrtni momenat i efektivitet motora.

                Posto je radilica, i klip u pokretu, dolazi do pada pritiska jer se zapremina ekspanzionog prostora povecava sa kretanjem klipa na dole.
                Resenje za ovakve zahvate je sa jedne strane u sto duzoj klipnjaci i sto kracem klipu, tako da klip uspori puno oko GMT sto daje mogucnost da se sagorevanje odradi i prenese u mehanicki rad.
                Ali tu se nesme ici predaleko jer duza klipnjaca nosi problem izdrzljivosti, tako da su materijali "malo svedski" i upravljacka jedinica takodje, malo SAAB Aerospace division

                Cisto radi uporedjenja, jedan SAABov motor sagoreva ni manje ni vise nego TACNO DUPLO BRZE OD FERRARIJEVIH motora. Odatle dolaze "nenormalni obrtni momenti i efekti iz svake litre zapremine motora. SAAB motor je nenormalno VRUC motor. Tacka kljucanja je na 130 C stepeni.

                A inace sto se tice uverenja , nema problema
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • Sasha
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 4126
                  • Novi Sad

                  #9
                  Drzim te za rec !
                  www.arcs.org.rs/forum

                  Comment

                  • Saabo
                    Moderator
                    • 29.09.2004
                    • 1724
                    • Vrbas
                    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                    #10
                    Originally posted by Ivvan
                    auuu sav sam se najezio
                    Meni kazes, meni su klecala kolena i jos ponesto
                    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                    Comment

                    Working...
                    X