Manji motor, veci motor, sta odabrati i zasto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    Manji motor, veci motor, sta odabrati i zasto

    Jupps.. bas bi malo da povedemo diskusiju o vezi razlika izmedju agregata, kad koji odabrati, zasto itd.

    Da li uzeti zedan V8 i voziti ga na normalnim putevima sa NENORMALNIM gubitcima?
    Uzeti turbo motor koji nudi ekonomiju atmosferskog kad se kao takav koristi a snagu kao V8 kad se koristi kao takav?

    Uzeti mali turbo motor i raditi na njemu ?

    Razlike u ponasanju motora i ekonomiji na odrzavanju brzine su ako gledamo ove pomenute motore?
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind
  • Black Knight
    CBC Senator XXL
    • 13.10.2004
    • 2020
    • Novi Beograd, kicblo

    #2
    pa sve zavisi od upotrebe auta...smatram da svako od navedenih ima svoju svrhu...


    tako mislim da V8+ imaju jeftiniju podlogu pri koriscenju u exploatacione svrhe, dok mnogo trose, dok mali i srednji turbo motori imaju prednost kod putnickih i sportskih modela i extremnih snaga gde je robusnost(glomaznost) i tezina prepreka/mana...

    ja sam za odabir nekog srednje nizeg (po cc) turbo motora po pitanju HP vs. Ekonomija
    Injection is good,but I'd rather be blown!

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      OK.. ajde ovako da se reformuliram:

      Sta chini jedan veci motor manje efikasnim?
      Kad je motor najefikasniji?

      Uzmi rezon izmedju benzinca i diesela za motiv objasnjenja.

      Zapoceo sam ovaj topic da pomutim logiku
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Black Knight
        CBC Senator XXL
        • 13.10.2004
        • 2020
        • Novi Beograd, kicblo

        #4


        prdpostavio sam...

        pa logicno da je manje efikasan motor vece kubikaze a manje hp... dok se to isto postize sa mnogo manjim motorima sa turbom...

        motor je najefikasniji kada je na ivici smrti...F1?!
        da, kada je doveden do toga da cc vise ne igra bitnu ulogu vec broj obrtaja...jer kada bi cc isao u max nebi bio isplativ...

        Uzmi rezon izmedju benzinca i diesela za motiv objasnjenja.
        bolje je uzeti starije HEMI motore...jer da ne bude zabune i posle krene D2 Vs Benz
        Injection is good,but I'd rather be blown!

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Poenta promasena, navodim da se uzme komparacija u disanju atmo benzinca i atmo diesela za osnovu odakle poceti.

          U cemu je razlika, zasto je diesel efikasniji?
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Black Knight
            CBC Senator XXL
            • 13.10.2004
            • 2020
            • Novi Beograd, kicblo

            #6
            efikasniji je zbog goriva koje koristi i nacina sagorevanja!?
            Injection is good,but I'd rather be blown!

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Nope, gorivo nije, ista energija i u jednom i u drugom.
              Promasio si rec DISANJE

              Sta je razlika

              Ajde, dobro je da neko pocne otvoreno, teza perfektnog benzinskog motora je da dodje do nivoa diesela , zato samo smelo napred
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • Black Knight
                CBC Senator XXL
                • 13.10.2004
                • 2020
                • Novi Beograd, kicblo

                #8
                da, disanje...

                predpostavljam da dizeli koriste vise vazduha za sagorevanje iste kolicine goriva kao benzinci?pa samim tim nadogradnja turbo punjaca na benzinski motor dovodi do enormnog priliva snage...e sad, dizeli imaju malo obrtaja a veliku efikasnos...cekaj, a zasto ne usavrsavanjem dizela, smanjenjem mase pokretnih delova se ne dovede na visoke obrtaje? vidim, znam sta je poenta ali nikako ne mogu da lepo sklopim misli...


                pa da, kompresija koju dizeli imaju je sama po sebi nedostizna(ne mislim u bukvalnom smislu, vec neefikasna za koriscenje) za benzinski motor...a jos sa turbom?! jel to to?!
                Injection is good,but I'd rather be blown!

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #9
                  Ajde ovako da krenemo od pocetka:
                  Motor DISHE.
                  Dakle vazduh treba da udje u motor.

                  STa chini na atmo motoru da bi vazduh dosao u cilindar ?

                  I nemoj mi te stidljive smajlije bacati, samo napred
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • DC2R
                    CBC Senator XXL
                    • 06.12.2005
                    • 334
                    • Perth Australia

                    #10
                    E jebiga da bi se vamo komentarisalo treba imati vec neko znanje (sto ja bas nemam )

                    A recite vi meni sta mislite o hondinim dohc-vtec motorima, manja kubikaza, visoki obrtaji, dosta KS a uz to dosta ekonomicni.
                    Primera radi 1.8l 200KS (u fabrickoj formi), a ima i jacih, nova type R sa 2.0l ili S2000.

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Nemislimo nista, mrtav kao sushi dok se nedohvati obrtaja

                      No, OFF TOPIC za ovaj stadijum teme, dolazi kasnije o tim segmentima na strani 50 za mesec -dva

                      Ajde nazad na temu, ovaj moj off i tvoj brisem za dan dva
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • DC2R
                        CBC Senator XXL
                        • 06.12.2005
                        • 334
                        • Perth Australia

                        #12
                        Nelazem se sa ovim mrtav kao sushi dok se nedohvati obrtaja, ipak ti auti imaju solidne performance, ali ok, sacekacu dok dodjete do tog dela na strani 50 ili vise

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13
                          Kad kazem da je mrtav onda je mrtav, jedan diesel sa 1200rpm sa 1800ccm vuche kao ta honda na 4-5000 rpm.. dakle, remetis tehnicki pristup radu motora sa krpljenjem u ppogresnom smeru, VTEC nije nikakva novost Ferrari koristi od 60-ih godina varijabilne konusne bregove, no aj da se odlepimo od offa...
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Black Knight
                            CBC Senator XXL
                            • 13.10.2004
                            • 2020
                            • Novi Beograd, kicblo

                            #14
                            Originally posted by BOOST
                            Ajde ovako da krenemo od pocetka:
                            Motor DISHE.
                            Dakle vazduh treba da udje u motor.

                            STa chini na atmo motoru da bi vazduh dosao u cilindar ?

                            I nemoj mi te stidljive smajlije bacati, samo napred
                            nista, atmosfera, ako sam dobro razumeo pitanje...?samim tim dodavanjem turbine povecava se efikasnost...

                            kod benz. se pali smesa a kod dizela se samozapaljuje pod pritiskom...

                            ista prica kao i za motore velikih brodova...bili su parni, sa sveka 5 psi pritiska u cilinfrima...pa ti parni su presli na turbo parne...pa su pokusali da upotrebe benzinske motore...ali su bili neisplativi, stoga su upotrebili dizel motore sa turbocharger-ima i danas su "kings of the waves"...
                            Injection is good,but I'd rather be blown!

                            Comment

                            • mirdza
                              CBC Senator XXL
                              • 14.03.2005
                              • 2437
                              • Katowice (PL) / Banja Luka
                              • AGP / W126

                              #15
                              ako se dobro sjecam, benzinci imaju stepen iskoristenja oko 60% a dieseli oko 90% da li je to smjer gdje tezis? odnosno citava ova tema...

                              BTW a sta sa izdrzljivoscu/trajnoscu jednog motora sa nadpritiskom? nisam bas siguran da moze da potegne koliko i V8, 10 12 N/A - mislim o kilometrazi i uopste trajnosti...druga stvar - turbo punjaci zahtijevaju bolje ulje i bolji tretman pa i to je usmjereno protiv njih
                              ali i tako bih htio da imam jedan R4, R5 ili R6 turbo
                              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

                              Comment

                              Working...
                              X