Dizne kod dizela

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KdF
    CBC Senator
    • 06.12.2004
    • 242
    • Beograd

    Dizne kod dizela

    Kako se manifestuje neispravnost neke od dizni kod (klasicnih) dizel motora sa indirektnim ubrizgavanjem i mehanickom pumpom visokog pritiska?
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Nejednak rad motora , posebno na leru, uz podrhtavanje cekog paketa motor/menjach.

    Gubitak snage motora, proveri dizne, proboj oko 150 Bara

    PS: Vrlo chesto zna da bude dihtung na glavi da ispusta i daje iste simptome
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • KdF
      CBC Senator
      • 06.12.2004
      • 242
      • Beograd

      #3
      A povecana chadj u izduvu pri vecem opterecenju?

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #4
        Vise ukazuje na prerano otvaranje disne (sa manjim pritiskom-sto opet rezultira u neujednachen ler gas i povecane vibracije), ili da se zaglavila tako da nezatvara (sto je manje moguce).
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • KdF
          CBC Senator
          • 06.12.2004
          • 242
          • Beograd

          #5
          Hm, motor radi ravnomerno na leru, ali se ipak pojavljuje prilicna cadj pri vecim opterecenjima. Moze li biti da nije dobro podesena pumpa (momenat ubrizgavanja) ? Ili su sve dizne ravnomerno pohabane ali su vec zrele za zamenu?

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #6
            Da li cahadji samo jedan cilindar?

            Ako je samo jedan, moguca greska na dizni, ako svi, onda bosch-pumpa.

            Uzmi jednu sprej flashu za prskanje sveca, sto pravi maglu, pa upali motor , i prskaj direktno u usis vode.
            Proteraj jedno 3-4dl vode kroz motor dok radi, drzi ga na gasu, jer ce pucati i detonirati, i hteti da se gasi, ali ces da isperes svu chadj iz motora, pa kad imas ciste cilindre/klipove (predkomora zna da nachadji do bola) , onda probaj da vidis kako ide. Lakse traziti gresku sa chistim motorom ako je bude.
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • KdF
              CBC Senator
              • 06.12.2004
              • 242
              • Beograd

              #7
              Ovakvo ciscenje moze da se primeni i za karburatorske motore, pretpostavljam?

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #8
                Moze, ali sa manje vode, detonacije izazvane vodonikom nisu pod kontrolom i kod diesela dolaze uvek posle GMT, kod benzinca moze da se desi da opali u GMT i zezne lezaj na klipnjachi, u najgorem sluchaju.
                Znachi moze, ali sa puno puno manje vode, prsnes na svakih 10 sekundi dok motor vrti na oko 3K rpm.
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  u kojim uslovima povecana dimnost motora (ta cadj) ?
                  drzis na leru pa stisnes gas do limita i tek neposredno pred limit se pojavi crni dim, ili kroz ceo opseg kako se dodaje gas?

                  vozis auto najnormalnije sa oko 1/2 pedale gasa. pritisnes pedalu gasa na 4/5 hoda- da li se vidi iza auta crni dim ili jos uvek ne?

                  dodatno, posto si rekao da je kalsicni indirektni mehanicki dizel, da li ima turbinu i onaj posebni dodatak preko vakuuma koji se nalazi na bos pumpi?

                  ako su dizne lose, opao pritisak na kome otvaraju, prvi simptomi su otezano prvo jutarnje paljenje i pojava sivkasto/plavicastog dima u provih 10tak sekundi odmah po paljenju, i nemogucnost da motor sastavi miran rad.

                  zatim, karakteristican zvuk, buka dizni, koji je tesko opisati ali majstor sa iskustvom ce lako prepoznati. lici na detonacije kod benzinca, nema pravilan ritam i cuej se uvek i na toplom i na hladnom motoru.

                  pregrevanje (blago) motora pri vecem opterecenju je tipican pokazatelj losih dizni, uz crni dim.

                  na takvim motorima, recimo Mercedes dizen imaju pritisak 125 bara, na VW dizelima je 135 bara.
                  ja imam iskustva sa VW dizelima koji koriste DN 0293 tip dizni (ulozak), odnosno KCA44 tip komplet brizgaljki i njihovu dijagnostiku. ap ako ima veze sa tim pitaj.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • KdF
                    CBC Senator
                    • 06.12.2004
                    • 242
                    • Beograd

                    #10
                    Nisam teo da davim, al posto se ne razumem mnogo u dizele ajde reko... Ja sam ovo pitanje postavio vise sa filozofske tacke gledista jer auto nije moj nego kolegin, pa reko da malo filozofiramo a i nesto novo da saznamo. U pitanju je Astra 1700 dizel sa Opelovim motorom (bez turbopunjaca), iz 1994. godine. Auto je presao nekih 150.000, malo teze pali (malo je slab akumulator), a kad upali odma radi mirno i lepo. Ulje ne trosi, ali se pojavljuje s vremena na vreme taj crni dim. Na primer, kad se upali pa nekoliko puta ostro doda gas, onda izbaci dosta crnog dima a posle tri cetiri turiranja prestane da dimi. Na uzbrdici isto dimi crno po njegovim recima, kada se vozi ostrije. Motor na leru radi sasvim lepo, nema nikakvog sumnjivog zvuka koji bi mogao da potice od dizni. Ali neposredno po paljenju, oce da izbaci i malo sivog dima.
                    A VP pumpa je zanimljiva. Prvo postoji jedan ventil povezan sa polugom za gas, koji regulise vakum za nesto sto meni lici na EGR ventil. Drugo, postoji jedna membranski sklop povezan sa nekom polugom pumpe (valjda je to automatski saug) za koju vakum regulise jedan pretpostavljam termoosetljivi ventil (zavrnut u kuciste termostata). Vakum za VP pumpu se obezbedjuje od pumpe za servo-kocnice.

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #11
                      "U pitanju je Astra 1700 dizel sa Opelovim motorom (bez turbopunjaca), iz 1994. godine."

                      Isti takav iz 93god je dimio kod mene i teze palio zimi,ali je lepo vukao i lepo radio,slicni simptomi kao kod te vase.Inace moja je na satu imala tek oko 60000km a prodao sam je sa 70000km,kasniji vlasnik je radio generalku pre 200k,a taj motor je poznat po tome da mu odlazi glava i da retko izgura vishe od 250k kilometara

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        taj crni dim nastaje kao posledica nepotpunog sagorevanja dizela koji je usprican. razlog moze da bude da motor u**** premalo vazduha, pregledati filter vazduha, ili da sistem ubrizgavanja usprica vise goriva nego sto je potrebno ili curi dizna pa opet vise goriva, ili da dizne lose rade pa ne rasprsuju gorivo u finu maglu vec u vece grozdove-kapljice goriva koje ne mogu da sagore potpuno.

                        radni vek dizni je otrpilike oko 80.000 do 100.000km kada treba da idu na tzv tariranje, odnosno podesavanje i po potrebi zemnu uloska.

                        to je vrlo jeftin servis/ kontrola i treba posmatrati kao redovno odrzavanje kod dizela, nesto kao zupcasti kais.

                        jako je vazan pritiska otvaranja dizni jer on odredjuje i tajming kompletnog ciklusa sagorevanja i bitno utice na to kako su uskladjeni rad VP pumpe, bregaste i dizni u smislu fabricki odredjenog ugla predubrizgavanja.

                        po pravilu pritisak opruga u diznama opada sa vremenom.

                        ne znam kako je tacno kod tog Opela ali princip dizela je tako prost da bi trebao da vazi isto kdo svih marki u osnovi.

                        inace, lose dizne koje bacaju gorivo pod pogresnim uglom mogu ako tako duze rade da naprave haos sa glavom motora, koja cak moze i da napukne usled toga.
                        preventivna kontrola kod dizela moze da spreci jako skupe havarije. a kod dizela ako nesto crkne onda je po pravilu popravka vrlo skupa.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • srle1
                          CBC Senator XXL
                          • 08.02.2005
                          • 320
                          • Beograd

                          #13
                          Ja sam viđao slučajeve gde su loše (čitaj turske) dizne pravile veliki problem zbog toga što posle 15-20hiljda prestajale da raspršuju naftu kako treba i umesto toga su "ušpricavale" dizel u cilindar u mlazu koji, naravno, nije mogao da sagori kako treba i slivao se niz cilindar usput spirajući ulje i dovodeći do toga da karike rade na "suvo" i da se mnogo ranije potpuno pohabaju.Posle toga nije bilo pomoći sem otvaranje motora zbog dizne koja košta nekoliko evra ...
                          Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!

                          Comment

                          • KdF
                            CBC Senator
                            • 06.12.2004
                            • 242
                            • Beograd

                            #14
                            Dobro, hvala na informacijama.

                            Comment


                            • #15
                              Najverovatniji uzrok pojave crnog dima priliko dodavanja gasa naglo ili kod povecanog opterecenja je povisena kolicina ubrizganog goriva(ili manjak vazduha,kao sto Brick rece).U ovom slucaju nema govora o losim diznama,jer lepo radi na leru.Jutarnja dimljenja(plavo,belo) dok se ne zagreje ukazuju uglavnom na kasnjenje ubrizgavanja koje je obicno uzrokovano habanjem dinamicki opterecenih sklopova u pumpi(ili "strucnim " podesavanjem posle zamene remena).Sto rece neko gore-kod dizela je sve prosto(ako znas kako sve radi i imas cime da podesis).Pozdrav,Tomo.

                              Comment

                              Working...
                              X