Kada vidite ogrebotinu na Vašem vozilu, ne treba gubiti vreme, potrudite se da je odmah sanirate.
1.Od materijala Vam treba:
1. Šmirgla
2. Boja Vašeg automobila, učvršćivač i lak ukoliko se radi o metalik boji.
3. Nitro osnovna boja, u slučaju da je boja oštećena do metala.
4. Četkica za farbanje
5. kompresor i pištolj za farbanje
2. Čišćenje i odmašćivanje
U slučaju da je ogrebotina samo površinska, probajte prvo da je odstranite mašinskim procesom poliranja auta.
Ukoliko je očtećenje dublje saniranje možete uraditi na sledeći način.
Najpre dobro operite mesto sa nekim sredstvom za čišćenje koje koristite u domaćinstvu.
Nakon toga uzmite vodenu šmirglu granulacije od 400 do 600 i polako trljajte mesto ogrebotine, dok ne dobijete ravnu površinu. Ako želite da budete pažljiviji, preporuka je da koristite vodenu šmirglu veće granulacije do 1000.
3. Farbanje
Ukoliko ste došli do metala prilikom šmirglanja, morate prvo naneti osnovnu boju na metal, a zatim se nanosi boja, iste nijanse koje je i Vaše vozilo, kako se popravke ne bi videle. Boju Vašeg automobila možete pročitati na nekoj od fabričkih nalepnica na Vašem vozilu. Ukoliko je ogrebotina mala i tanka, boju možete naneti finom četkicom, koju ste koristili u školi. Za veće površine morate koristiti pištolj za farbanje. Kada se boja osuši, potrebno je sa vodenom šmirglom, ja koristim 2000, ofarbano mesto prešmirglati. Mesto se šmirgla dok pod prstima osećate "prelaz". kada je površina idealno ravna možete pristupiti daljem postupku.
4. Lakiranje
Ukoliko je auto akrilne boje, potrebno je ispolirati mesto na kojem ste vršili radove. Preporučuje se poliranje mašinom za poliranje.
Ukoliko je auto metalik boje potrebno je lakirati mesto koje ste farbali. Ne zaboravite da lak pomešate sa učvršćivačem. Za rameru je najbolje da pitate tamo gde kupujete lak.
Pre samog lakiranja potrebno je da izvršite pripremu za lakiranje. Pošto se novi lak ne sme nanositi direktno na stari lak, jer će popravke biti uočjive, potrebno je stari lak izmatirati. To će te uraditi tako što će te vodenom šmirglom velike granulacije (ja koristim 2000), lagano šmirglati površinu starog laka. Kada je ceo proces završen, možete preći na proces lakiranja.




Ovo bi u krtkim crtama bio proces saniranja manjih oštećenja na Vašem vozilu.
1.Od materijala Vam treba:
1. Šmirgla
2. Boja Vašeg automobila, učvršćivač i lak ukoliko se radi o metalik boji.
3. Nitro osnovna boja, u slučaju da je boja oštećena do metala.
4. Četkica za farbanje
5. kompresor i pištolj za farbanje
2. Čišćenje i odmašćivanje
U slučaju da je ogrebotina samo površinska, probajte prvo da je odstranite mašinskim procesom poliranja auta.
Ukoliko je očtećenje dublje saniranje možete uraditi na sledeći način.
Najpre dobro operite mesto sa nekim sredstvom za čišćenje koje koristite u domaćinstvu.
Nakon toga uzmite vodenu šmirglu granulacije od 400 do 600 i polako trljajte mesto ogrebotine, dok ne dobijete ravnu površinu. Ako želite da budete pažljiviji, preporuka je da koristite vodenu šmirglu veće granulacije do 1000.
3. Farbanje
Ukoliko ste došli do metala prilikom šmirglanja, morate prvo naneti osnovnu boju na metal, a zatim se nanosi boja, iste nijanse koje je i Vaše vozilo, kako se popravke ne bi videle. Boju Vašeg automobila možete pročitati na nekoj od fabričkih nalepnica na Vašem vozilu. Ukoliko je ogrebotina mala i tanka, boju možete naneti finom četkicom, koju ste koristili u školi. Za veće površine morate koristiti pištolj za farbanje. Kada se boja osuši, potrebno je sa vodenom šmirglom, ja koristim 2000, ofarbano mesto prešmirglati. Mesto se šmirgla dok pod prstima osećate "prelaz". kada je površina idealno ravna možete pristupiti daljem postupku.
4. Lakiranje
Ukoliko je auto akrilne boje, potrebno je ispolirati mesto na kojem ste vršili radove. Preporučuje se poliranje mašinom za poliranje.
Ukoliko je auto metalik boje potrebno je lakirati mesto koje ste farbali. Ne zaboravite da lak pomešate sa učvršćivačem. Za rameru je najbolje da pitate tamo gde kupujete lak.
Pre samog lakiranja potrebno je da izvršite pripremu za lakiranje. Pošto se novi lak ne sme nanositi direktno na stari lak, jer će popravke biti uočjive, potrebno je stari lak izmatirati. To će te uraditi tako što će te vodenom šmirglom velike granulacije (ja koristim 2000), lagano šmirglati površinu starog laka. Kada je ceo proces završen, možete preći na proces lakiranja.




Ovo bi u krtkim crtama bio proces saniranja manjih oštećenja na Vašem vozilu.