Jos jedna varijanta za pripemu i farbanje aluminijskih felni
Pri kupovini polovnih alu-felni, gotovo redovna pojava je da su felne na neki mestima izgrebane, da je boja oljustena ili su ivice iskrzane, a to je pametno srediti pre montaze guma na njih. Cak iako su gume na felnama, a ne daje vam se 1000 dinara za novu montazu, moguce je skoro isto odraditi pripremu i farbanje, samo uz adekvatnu zastitu gume. Ja sam radio i na jedan i drugi nacin, pa ako ipak imate gume na tim felnama, oblepite gumu sto je moguce vise farbarskom trakom, i to ucvrstite izolirkom preko. Ivicu felne iscrtajte skalpelom i podvucite ostatak u zazor izmedju gume i felne. Tako ce felna ostati potpuno dostupna za farbanje, a guma ce biti zasticena od boje i naleta rotacione smigrle pri obradi ivica felne.
Posto se na felni verovatno vec nalazi neka farba, treba je skinuti i stvoriti lepu podlogu za nanosenje boje. Najlaksi i najelegantniji nacin je da date te felne na peskiranje, sto nemam pojma koliko kosta, a cuo sam da je oko 5 eura po felni. Medjutim, ako imate rotacionu smirglu (kako je ja zovem, a kako se naprava stvarno zove ja pojma nemam) taj posao mozete uraditi sami i ustedeti novac. Ja sam najpre obradio celu felnu sa smirglom pribliznne granulacije P200, koja sastruze gotovu svu boju, ali i ostavi riseve u aluminijumu, pa je potrebno to resiti. Ukoliko negde na felni imate neku povecu ograbotinu, sredite je gitom. Obicnim filerom, ja sam koristio Body, nanese se malo spahlom, i kada se sasvim sasusi poravnate smirglom i to je to. Sledece je islo sa priblizno P320, sto je nesto neznije, ali ni to nije bas to, mada se risevima ne morate preterano opterecivati, jer na felne ide debeo sloj boje i laka. Isao sam jos jednu turu sa jos malo neznijom smirglom. Finis sam radio rucno (kao i delove kojima se ne moze prici masinom), vodenom smirglom P600.
Nakon toga, operite felne, deterdzentom, ocistiti ih i osusite, da bi podloga bila cista za farbanje. Ja sam koristio gotovu boju za felne Body, ima da se uzme u Tehnohemiji, mislim da je 285 dinara sprej od 400ml, za cetiri koralke je dovoljno jedan sprej za tri sloja boje i da pretekne (isto i za dolnicarke). Rade ih jos i Motip i Cosmos da ja znam. Postoji i varijanta sa obicnim sprejom, samo uz prethodno nanosenje prajmera za aluminijum. Meni je to bilo bezveze, jer se ni ova boja ne ljusti jer je bas za alu, a postoji u nekoliko nijansi sive, zlatnoj i beloj, a retko vidjam felne u nekoj drugoj boji... Da, video sam skoro u jednoj farbari u Vojvode Stepe dvokomponentnu boju za farbanje felni u dva spreja, ali sa hrom efektom, s tim sto se navodi da je otporan na atmosferske uticaje i ostecenja. Mozda probam kako je, pa javim.
Farbanje se najlakse radi kada je felna na visini od oko metar, horizontalno postavljena i to tako da mozete da joj pridjete iz svih uglova. Prvi sloj idete tanko, jako brzo se susi, drugi sloj ide nesto deblje, i treci je finish. Verovatno se moze trpati jos slojeva, ali ja sam sasvim zadovoljan i sa ovim. Nakon susenja, ja sam nanosio bezbojni lak. Nakon skole koju sam platio sa plastikom, kupio sam Body akrilni lak u istoj prodavnici, bas onaj koji se preporucuje (od strane proizvodjaca) za upotrebu sa bojom koju sam koristio, ako zelite visoki sjaj. Nanosio sam dva ili tri sloja i laka, ne secam se...
Opet cekajte da se maximalno osusi pre montaze guma (ako vec nisu namontirane) jer vulkanizeri nikada nisu bilo poznati kao nezni ljudi. Meni se bezbojni lak potpuno osusio (u smislu da sam mogao noktom da zagrebem bez bojazni da cu ga oljustiti), posle dan-dva na sobnoj temperaturi.
Ovo je prilicno jednostavno resenje za nas koji nemamo kompresor i pistolj, istina ima posla, ali je i efekat kao da su felne nove, pogotovu za neke ravnije modele koje se gotovo cele mogu obraditi masinom. Ako ste u mogucnosti, skinite i srafove za felne i dajte ih na cinkovanje, ako ne, onda im samo osmirglajte glave i malo prespricajte, jer je ruzno kada su srafovi zardjali i ruzni, a felne lepe i sjajne (iskreno, mene je onda mrzelo). Ne znam koliko kosta kod Danka recimo ili gde vec da se odrade felne, ali verujem da cete ovako jeftinije proci, samo ako imate strpljenja i niste lencuga.
Pre i posle smirglanja:


Zastita gume:

Posle farbanja:

AUTOR: Danilo
PREUZETO SA: www.blindmanmotorsport.com
Pri kupovini polovnih alu-felni, gotovo redovna pojava je da su felne na neki mestima izgrebane, da je boja oljustena ili su ivice iskrzane, a to je pametno srediti pre montaze guma na njih. Cak iako su gume na felnama, a ne daje vam se 1000 dinara za novu montazu, moguce je skoro isto odraditi pripremu i farbanje, samo uz adekvatnu zastitu gume. Ja sam radio i na jedan i drugi nacin, pa ako ipak imate gume na tim felnama, oblepite gumu sto je moguce vise farbarskom trakom, i to ucvrstite izolirkom preko. Ivicu felne iscrtajte skalpelom i podvucite ostatak u zazor izmedju gume i felne. Tako ce felna ostati potpuno dostupna za farbanje, a guma ce biti zasticena od boje i naleta rotacione smigrle pri obradi ivica felne.
Posto se na felni verovatno vec nalazi neka farba, treba je skinuti i stvoriti lepu podlogu za nanosenje boje. Najlaksi i najelegantniji nacin je da date te felne na peskiranje, sto nemam pojma koliko kosta, a cuo sam da je oko 5 eura po felni. Medjutim, ako imate rotacionu smirglu (kako je ja zovem, a kako se naprava stvarno zove ja pojma nemam) taj posao mozete uraditi sami i ustedeti novac. Ja sam najpre obradio celu felnu sa smirglom pribliznne granulacije P200, koja sastruze gotovu svu boju, ali i ostavi riseve u aluminijumu, pa je potrebno to resiti. Ukoliko negde na felni imate neku povecu ograbotinu, sredite je gitom. Obicnim filerom, ja sam koristio Body, nanese se malo spahlom, i kada se sasvim sasusi poravnate smirglom i to je to. Sledece je islo sa priblizno P320, sto je nesto neznije, ali ni to nije bas to, mada se risevima ne morate preterano opterecivati, jer na felne ide debeo sloj boje i laka. Isao sam jos jednu turu sa jos malo neznijom smirglom. Finis sam radio rucno (kao i delove kojima se ne moze prici masinom), vodenom smirglom P600.
Nakon toga, operite felne, deterdzentom, ocistiti ih i osusite, da bi podloga bila cista za farbanje. Ja sam koristio gotovu boju za felne Body, ima da se uzme u Tehnohemiji, mislim da je 285 dinara sprej od 400ml, za cetiri koralke je dovoljno jedan sprej za tri sloja boje i da pretekne (isto i za dolnicarke). Rade ih jos i Motip i Cosmos da ja znam. Postoji i varijanta sa obicnim sprejom, samo uz prethodno nanosenje prajmera za aluminijum. Meni je to bilo bezveze, jer se ni ova boja ne ljusti jer je bas za alu, a postoji u nekoliko nijansi sive, zlatnoj i beloj, a retko vidjam felne u nekoj drugoj boji... Da, video sam skoro u jednoj farbari u Vojvode Stepe dvokomponentnu boju za farbanje felni u dva spreja, ali sa hrom efektom, s tim sto se navodi da je otporan na atmosferske uticaje i ostecenja. Mozda probam kako je, pa javim.
Farbanje se najlakse radi kada je felna na visini od oko metar, horizontalno postavljena i to tako da mozete da joj pridjete iz svih uglova. Prvi sloj idete tanko, jako brzo se susi, drugi sloj ide nesto deblje, i treci je finish. Verovatno se moze trpati jos slojeva, ali ja sam sasvim zadovoljan i sa ovim. Nakon susenja, ja sam nanosio bezbojni lak. Nakon skole koju sam platio sa plastikom, kupio sam Body akrilni lak u istoj prodavnici, bas onaj koji se preporucuje (od strane proizvodjaca) za upotrebu sa bojom koju sam koristio, ako zelite visoki sjaj. Nanosio sam dva ili tri sloja i laka, ne secam se...
Opet cekajte da se maximalno osusi pre montaze guma (ako vec nisu namontirane) jer vulkanizeri nikada nisu bilo poznati kao nezni ljudi. Meni se bezbojni lak potpuno osusio (u smislu da sam mogao noktom da zagrebem bez bojazni da cu ga oljustiti), posle dan-dva na sobnoj temperaturi.
Ovo je prilicno jednostavno resenje za nas koji nemamo kompresor i pistolj, istina ima posla, ali je i efekat kao da su felne nove, pogotovu za neke ravnije modele koje se gotovo cele mogu obraditi masinom. Ako ste u mogucnosti, skinite i srafove za felne i dajte ih na cinkovanje, ako ne, onda im samo osmirglajte glave i malo prespricajte, jer je ruzno kada su srafovi zardjali i ruzni, a felne lepe i sjajne (iskreno, mene je onda mrzelo). Ne znam koliko kosta kod Danka recimo ili gde vec da se odrade felne, ali verujem da cete ovako jeftinije proci, samo ako imate strpljenja i niste lencuga.
Pre i posle smirglanja:


Zastita gume:

Posle farbanja:

AUTOR: Danilo
PREUZETO SA: www.blindmanmotorsport.com