Pitanje je jednostavno: da li kupovati OBD II ako dijagnostiku možeš izvršiti i zdravom logikom? ionako OBD II i drugi dijagnostički izbace par mogućnosti i ako zameniš tih par delova onda to i nije neka akcija. Drugim rečima, čini mi se da je dijagnostika preko OBD i sličnih instrumenata naduvana i način za mlaćenje para. Imao sam iskustvo sa drugarom koji je imao problema sa Ladom i OBD II je ponudio par grešaka i sve je zamenjeno a problem ostao. Na kraju se ispostavilo da je najobičniji step motor u pitanju (košta stotinak dinara). Nemoram da napominjem da se pre toga u ovlašćenom servisu ispucao sa lovom (bobina, kablovi itd.) Interesuje me šta narod misli o ovome. Pozdrav svima!!!
Dijagnostika bez OBD II
Collapse
X
-
dijagnostika je proces saznavanja i opisivanja uzročno posledičnih veza nekog mehanizma.
kao i znanje, ne postoji mogućnost da se ode kod majstora u radnju, i kaže nekom mrtvom uredjaju sipaj mi u glavu znanje o toj i toj temi a ja ću da platim.
tako ni dijagnostiku nekog problema ne radi mrtvi uredjaj, tj mašina već čovek koji upotrebljava svoja multidsiciplinarna saznanja, teorijsko poznavanje procesa SUS motora, iskustvo stečeno kroz praksu da osmisli algoritam dešavanja oko i u vezi sa nekim postavljenim problemom.
kao rešavanje ukrštenih reči, potrebno je znati puno toga pojedinačno a sklopljeno smislenim vezama u celinu da bi se stekla puna slika kompletnog stanja auta tj problema iz raznih uglova.
dakle, dijagnostika je proces misaonog razmišljanja servisera.
isto kao što je dijagnostika kod lekara.
alatka bilo koja sama po sebi može da pomogne ali je samo pomoćno sredstvo za lakše i brže proveravanje neke pretpostavke koja nastaje kroz proces dijagnoze uzroka.
u alatke osim čekića tradicionalno, u današnje doba spadaju i kompjuteri ali su i dalje to samo alatke bez ikakvog potencijala za proces dijagnostike.
kompjuteri nemaju pamet samoučenja i sticanja veština, i još su daleko od toga da zamene čoveka.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ok, sve ja to znam. Nego, poenta mog pitanja je kako da se prosečan čovek bez prevelikog tehničkog znanja pokuša da reši problem, a ne da direktno ide na ''carinjenje'' kod kvazi majstora. A i ti majstori eksperimetnišu samo u povoljnijim uslovima zato što imaju većinu delova koji bi mogli da vrisnu pa manje više menjaju dok ne natrče na rešenje. Naravno, imaju mnogo više iskustva ali ako njima treba sat vremena zbog tog iskustva i prakse ja ću to pokušati da uradim za pet sati. Što se tiče korišćenja alata i instrumenata ćekić je čekić a komp je komp ali čekić košta 500 dinara a OBD II mnogo više. Pitanje je da li klati vola za dva kila mesa? tj. logika je vrlo jednostavna: Imaš sve senzore kojih i nema puno i ako auto krene da kašljuca menjaš onaj koji bi trebao da otkaže. Na primer, motor slabo radi ili gasi se na leru sledi šta? MAF step motor itd. Motor vergla a neće da upali sledi šta po zakonu verovatnoće? proveriti sistem za paljenje , pa sistem za dopremu goriva itd. U principu stvoriti svoje algoritme rešenja problema. Nadam se da ste me razumeli. Pozdrav svima!Originally posted by sw.brickdijagnostika je proces saznavanja i opisivanja uzročno posledičnih veza nekog mehanizma.
kao i znanje, ne postoji mogućnost da se ode kod majstora u radnju, i kaže nekom mrtvom uredjaju sipaj mi u glavu znanje o toj i toj temi a ja ću da platim.
tako ni dijagnostiku nekog problema ne radi mrtvi uredjaj, tj mašina već čovek koji upotrebljava svoja multidsiciplinarna saznanja, teorijsko poznavanje procesa SUS motora, iskustvo stečeno kroz praksu da osmisli algoritam dešavanja oko i u vezi sa nekim postavljenim problemom.
kao rešavanje ukrštenih reči, potrebno je znati puno toga pojedinačno a sklopljeno smislenim vezama u celinu da bi se stekla puna slika kompletnog stanja auta tj problema iz raznih uglova.
dakle, dijagnostika je proces misaonog razmišljanja servisera.
isto kao što je dijagnostika kod lekara.
alatka bilo koja sama po sebi može da pomogne ali je samo pomoćno sredstvo za lakše i brže proveravanje neke pretpostavke koja nastaje kroz proces dijagnoze uzroka.
u alatke osim čekića tradicionalno, u današnje doba spadaju i kompjuteri ali su i dalje to samo alatke bez ikakvog potencijala za proces dijagnostike.
kompjuteri nemaju pamet samoučenja i sticanja veština, i još su daleko od toga da zamene čoveka.
Comment
-
-
Završio sam dva faksa tj. dipl. ing specijalnost hidraulika i magistar ekonomskih nauka koji uskoro treba da doktorira. Nisam namerno postavljao podatke jer nisam tip koji voli da se hvali.Originally posted by Valent VudrigaVuja66, nemas nikakvih podataka o sebi u profilu. Mogu li te pitati cime se bavis?
Pozdrav!
Comment
-
-
PS Nisam ni očekivao da će me podržati oni koji dijagnostiku naplaćuju i od nje žive. Njima i odgovara da ''magija'' što duže traje. Međutim, mislio sam da će me podržati oni koji elektronsku dijagnostiku poznaju a žele svojim znanjem da pomognu ostalima. U tom smislu zanimljiva je i poučna, recimo, lepljiva tema o senzorima. Bez obzira pozdrav svima!
Comment
-
-
Delimično si u pravu. Ne baš ceo automobil, možda par senzora, kablova, koja bobina kugla spona itd. Više potrošni materijal. Sedišta, volan, branike menjam retko. Pozdrav!Originally posted by dieselman..kupis jos jedan identican auto,vremena imas pa menjas delove...kad nabodes,ustedeo si sebi pare i postao majstor...ovo preporucujem za probati,svakako...
Comment
-

Comment