Re: korekcija otvaranja dizni m/s
Hajd da probamo ovako, stvar je malko komplikovana ali da napravimo prvi korak. PRIMER-U sistemu gde sve brizgaljke dobijaju gorivo pod istim pritiskom, dužina otvaranja dizne-brizgaljke u ms određuje količinu goriva ubrizganog za jedan ciklus. Porcija ubrizganog goriva može biti u jednoj neprekidnoj količini ili isprekidano. Vrlo često ljudi umisle da se ubrizgavanje u prostor u usisnoj grani obavlja istovremeno sa otvaranjem usisnog ventila, što može a i ne mora biti tačno. Komanda ubrizgavanja može biti pojedinačna ili istovremena za sve brizgaljke. Korekcija nula je kada se zadatom količinom goriva koja je unapred programirana postigne željena idealna smeša i optimalno sagorevanje otprilike na sredini vrednosti lambda sonde. U koliko je recimo brizgaljka delimično začepljena, vreme se produžava a samim tim se dobije opet ista količina goriva te se dođe do željene idealne smeše i kvaliteta sagorevanja. U koliko je brizgaljka u nemogućnosti da idealno zatvori protok goriva već po malo pušta, vreme se smanjuje i opet se dobije dobar rezultat. Ovo shvati tako, ima još razloga različitosti-nejednaka kompresija u svim cilindrima..... Programi po kojima rade ECU nisu isti za sva vozila, pa se parametri razlikuju a samim tim i količine moguće korekcije. Kad motor izađe iz opsega moguće korekture, dolazi do vidno lošeg rada, upaljenja CHEK ENGINE i sl. Ovo ti je informativnog karaktera, ako ti motor radi dobro ne uzbuđuje se preterano i ne teraj mak na konac a motor u idealu.
Hajd da probamo ovako, stvar je malko komplikovana ali da napravimo prvi korak. PRIMER-U sistemu gde sve brizgaljke dobijaju gorivo pod istim pritiskom, dužina otvaranja dizne-brizgaljke u ms određuje količinu goriva ubrizganog za jedan ciklus. Porcija ubrizganog goriva može biti u jednoj neprekidnoj količini ili isprekidano. Vrlo često ljudi umisle da se ubrizgavanje u prostor u usisnoj grani obavlja istovremeno sa otvaranjem usisnog ventila, što može a i ne mora biti tačno. Komanda ubrizgavanja može biti pojedinačna ili istovremena za sve brizgaljke. Korekcija nula je kada se zadatom količinom goriva koja je unapred programirana postigne željena idealna smeša i optimalno sagorevanje otprilike na sredini vrednosti lambda sonde. U koliko je recimo brizgaljka delimično začepljena, vreme se produžava a samim tim se dobije opet ista količina goriva te se dođe do željene idealne smeše i kvaliteta sagorevanja. U koliko je brizgaljka u nemogućnosti da idealno zatvori protok goriva već po malo pušta, vreme se smanjuje i opet se dobije dobar rezultat. Ovo shvati tako, ima još razloga različitosti-nejednaka kompresija u svim cilindrima..... Programi po kojima rade ECU nisu isti za sva vozila, pa se parametri razlikuju a samim tim i količine moguće korekcije. Kad motor izađe iz opsega moguće korekture, dolazi do vidno lošeg rada, upaljenja CHEK ENGINE i sl. Ovo ti je informativnog karaktera, ako ti motor radi dobro ne uzbuđuje se preterano i ne teraj mak na konac a motor u idealu.
Comment