Motronic 3.1, dijagnostika ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • low rider
    CBC Senator XXL
    • 03.04.2006
    • 613
    • Beograd

    Motronic 3.1, dijagnostika ?

    Koje su dijagnosticke mogucnosti ovog ECU-a ugradjivanog '90-tih u efi modele Zastave ?
    Nazalost malo sta se moze naci o ovom motronicu na internetu, mozda ponesto zahvaljujuci cinjenici da je ugradjivan u neke modele Fiata i BMW-a, ipak u drugoj podverziji i motore drugacijih zapremina.

    Ako se ne varam trebao bi da postoji jednostavni sitem koji ukljucuje konektor preko koga se mogu ocitavati greske preko treptanja LED-a ili bacanja varnice, a zatim bi se ti kodovi desifrovali iz tabele. Mozda i dodatni konektor kojim bi se prikljucio na odgovarajuci dijagnosticki hardver.


    p.s. jos davno sam trazio ovako nesto za motronic 3.1, cini mi se da mi se Saby javio i ponudio seme i materijal za ovaj ECU, u to vreme sam nesto ispario, pa se ne secam da li sam se uopste javio coveku, pa ti se ovim putm izvinjavam
  • Boki Ar
    CBC Senator XXL
    • 11.11.2004
    • 2827
    • Aranđelovac
    • Vektra

    #2
    Tako je..Ovaj model lepo se "čita" na "trep". Radio ga je i Bosch-ov ručni kod čitač, da li beše KTS 300...
    Za poziv dijagnoze treba ti jedan taster-prekidač, povežeš ga na pinove 1 i 4 u dijag. utičnici, broj koda koji izbrojiš uporediš sa vrednostima iz tabele grešaka...
    Dodao bih još da ova metoda nikad nije "slagala"...

    Pozdrav!
    BP
    ********

    Comment

    • low rider
      CBC Senator XXL
      • 03.04.2006
      • 613
      • Beograd

      #3
      Dr Boco (prvo sam napisao Br Doco ), koliko pinova ima dijag. uticnica, 4 ?
      Sta se koristi za "trepatnje" led dioda ili neka sijalica, a povezuje se na pinove 2 i 3 ?
      Taster se jednom pritisne pa on izlista sve kodove ili se sekvencialno listaju pritiskom na taster ?

      Motoronic 3.1 kod BMW moze izlistati greske preko check engine lampice, tako sto se da kontakt i 5 puta pritisne papucica gasa. Ovaj koji je ugradjivala zastava, nema takvu mogucnost.

      Ovo je tabela gresaka za BMW-ov motronic3.1, sigurno ce nekome koristiti, pogotovo sto je dijagnosticka procedura jednostavna. Kod 1211 je trep-pauza-trep-trep-pauza-trep (trep-treptaj ).

      Code:
          
      +---------------------------------------+-------+
      |              DME Version              | M3.1  |
      +---------------------------------------+-------+
      |              Malfunction              |       |
      |                                       |       |
      |           DME Control Unit            | 1211  |
      |        Air Mass/Volume Sensor         | 1215  |
      |        Throttle Potentiometer         | 1216  |
      |        Output Stage, Group #1         |  --   |
      |        Output Stage, Group #2         |  --   |
      |             EGO Sensor #1             | 1221  |
      |             EGO Sensor #2             |  --   |
      |           Lambda Control #1           | 1222  |
      |           Lambda Control #2           |  --   |
      |         Coolant Temp. Sensor          | 1223  |
      |        Intake Air Temp. Sensor        | 1224  |
      |            Knock Sensor #1            |  --   |
      |            Knock Sensor #2            |  --   |
      |            Knock Sensor #3            |  --   |
      |            Knock Sensor #4            |  --   |
      |    Battery Voltage/DME Main Relay     | 1231  |
      |         Throttle Idle Switch          |  --   |
      |          Throttle WOT Switch          |  --   |
      |        Speedometer "A" Signal         |  --   |
      |        A/C Compressor cut off         |  --   |
      |            A/C Compressor             |  --   |
      |        Crankshaft Pulse Sensor        |  --   |
      |            Camshaft Sensor            |  --   |
      |          Intervention, AEGS           |  --   |
      |        Ign. Secondary Monitor         |  --   |
      |       Fuel Injectors (group #1)       |  --   |
      |       Fuel Injectors (group #2)       |  --   |
      |           Fuel Injector #1            | 1251  |
      |           Fuel Injector #2            | 1252  |
      |           Fuel Injector #3            | 1253  |
      |           Fuel Injector #4            | 1254  |
      |           Fuel Injector #5            | 1255  |
      |           Fuel Injector #6            | 1256  |
      |           Fuel Injector #7            |  --   |
      |           Fuel Injector #8            |  --   |
      |        Fuel Pump Relay Control        | 1261  |
      |          Idle Speed Actuator          | 1262  |
      |              Purge Valve              | 1263  |
      |              EGO Heater               | 1264  |
      |      Control Unit Memory Supply       |  --   |
      |          Fault (code) Memory          |  --   |
      | Fuel Injector Output Stage, no cyl #  | 1283  |
      |       Knock Control Test Pulse        |  --   |
      |              No Failure               | 1444  |
      +---------------------------------------+-------+
      Da li ova tabela vazi za Zastavu ili postoji druga ?

      Pozdrav i hvala!

      Comment

      • Boki Ar
        CBC Senator XXL
        • 11.11.2004
        • 2827
        • Aranđelovac
        • Vektra

        #4
        Kod se "čita" preko "check-engine" lampe, utičnica je 4-pinska, a ova tabela NE odgovara, kodovi su kod Juga dvocifreni.

        Pozdrav!
        BP
        *********

        Comment

        • low rider
          CBC Senator XXL
          • 03.04.2006
          • 613
          • Beograd

          #5
          Hvala na pojasnjenju DrBoco. Sve tabele sa kodovima gresaka koje sam nasao na netu za M3.1 su cetvorocifrne, znaci nista od toga ne pasuje na Yuga.

          Da li neko zna gde se mogu naci ili je rad podeliti tabelu sa dvocifrenim kodovima gresaka za Zastavin Motronic 3.1. Pa da vidim sta ce mi to cudo reci .

          p.s. iako je u pitanju (naj)jednostavna dijanosticka procedura koja ne zahteva posebnu opermu, alat i veliko tehnicko znanje, kapiram da se mnogi znalci na ovom forumu bave ovom tematikom profesionalno (bio sam na Dr Bocinom sajtu), pa se nadam da ovakva pitanja nisu problem, ako jesu stavite mi do znanja.

          Pozdrav!

          Comment

          • TECA
            CBC Senator XXL
            • 14.10.2007
            • 2355
            • Oz

            #6
            Tih devedesetih godina taj Yugo je bio velika enigma za automehanicare jer je u to vreme imao jedan od naprednijih sistema ubrizgavanja za koje se tesko nalazila literatura(cuvali je i skupo prodavali ovi iz zastave).U vreme embarga meni su najvece probleme pravili zacepljeni injektori,slab pritisak pumpe,i naravno,kao i uvek L sonda(skinut kat.i nikako bezolovni )

            Comment

            • Vidan KV
              CBC Senator XXL
              • 24.10.2007
              • 432
              • Kraljevo
              • vozim onaj koji trenutno ima više goriva

              #7
              Imam ja kompletnu tablicu sa kodovima grešaka iz orginalnog fabričkog uputstva koje sam na jedvite jade iskukao iz čuvene fabrike Zastava....ali....nalazi mi se u servisu tako da ako kome treba može da me pozove na 036-38 34 38.Pored jednostavnog blink koda na prost način može da se uradi i actuator test...e stvarno su majstori tog Yuga gledali ko svemirski brod...fabrički tester za njega je KTS 300.Greške se resetuju skidanjem minus kleme...pozzz,Vidan!

              Comment

              • gorky
                CBC Senator XXL
                • 08.06.2007
                • 860
                • Vojvodina,Kikinda

                #8
                imam i ja kompletnu knjigu iz" sretnih" vremena kada smo išli u zastavu na specijalizaciju za EFI-je

                Comment

                • low rider
                  CBC Senator XXL
                  • 03.04.2006
                  • 613
                  • Beograd

                  #9
                  Trenutno sam stavio na led dijagnostifikovanje kvara, zbog ovih niskih temperatura i vishe zbog radnog vremena koje je skocilo na 14h.

                  Bez obzira cim se dokopam vremena i dana, kablove u ruke, pa bi bilo super ako, Vidan KV ili gorky posalju kodove. nadam se da ih nema mnogo. Vidane hvala na kontaktu, ako ne nadjem tablicu, kontaktirao bih te bar za neke kodove, hvala.

                  Comment

                  • dranix
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 3079
                    • Antwerpen/Belgium
                    • Saab 9-3

                    #10
                    Pa kolika je ta lista kodova kad ne moze da se postavi i ovde?

                    Comment

                    • BOOST
                      Founder - Admin od Začetka
                      • 29.09.2004
                      • 8726
                      • Gislaved//Sweden
                      • SAAB 9000 AERO R; SA

                      #11
                      Originally posted by gorky
                      imam i ja kompletnu knjigu iz" sretnih" vremena kada smo išli u zastavu na specijalizaciju za EFI-je
                      Osh me zovesh kad bude sledeci kurs
                      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                      move your mind

                      Comment

                      • Dzejms
                        CBC Početnik
                        • 10.01.2008
                        • 8
                        • bgd

                        #12
                        Originally posted by dranix
                        Pa kolika je ta lista kodova kad ne moze da se postavi i ovde?
                        Mislim da nema vise od desetak kodova .
                        Imao sam 65EFI poceo sve cesce da se kvari, a i vreme je bilo koliko je i kako vozen, ma tenk bi se pokvario. Ceo auto sam rastavio, motor zanm u dusu, ali kako je efi, potrazio sam te kodove na netu. Vec su poceli neki senzori da otkazuju. I ne mogu da verujem da se za 6-7 godina nije nista promenilo. Ljudi ne daju te kodove, ko u vicevima o pirocancima.

                        Neki lik sa krstarice mi je nudio kodove secam se za 20dem , kad se pojavi na benchmark forumu trazi pomoc, crko mu komp pisti, a ne zna beep kodove za svoju maticnu . Srecom pa serviseri racunara nisu...

                        Na kraju sam nabavio spisak od decka iz prodavnice auto delova, poslao mu neki prijatelj faxom, dok smo pricali o yugu. Mehaniku sam sredio za sicu, zilav je taj 1.3, ali je previse elektornike bilo za zamenu, pumpa, dizne, tps, rezervoar, lambda. Menjao sam se sa komsijom iz kraja, meni 55 njemu 65 i jos uvek vozi, ostavio sam mu spisak kodova.Ako ga on jos uvek ima uzecu pa cu prekucati i okaciti ovde.

                        Comment

                        • NenadNR
                          CBC Član
                          • 15.02.2008
                          • 37
                          • Novi Sad

                          #13
                          13 DAVA^ TEMPERATURE VAZDUHDAVA^ VAZDUHA
                          (prekid–kratak spoj)
                          Strana 12
                          14 DAVA^ TEMPERATURE MOTORA
                          (prekid–kratak spoj)
                          Strana 14
                          21 DAVA^ POLO@AJA LEPTIRA
                          (signal izlazi iz okvira propisanih vrednosti)
                          Strana 16
                          22 PODE[IVA^ PRAZNOG HODA
                          (otvoren)
                          Strana 18
                          23 PODE[IVA^ PRAZNOG HODA
                          (zatvoren)
                          Strana 18
                          24 PODE[IVA^ PRAZNOG HODA
                          (mehani~ka neispravnost–zaglavljivanje)
                          Strana 18
                          33 DAVA^ APSOLUTNOG PRITISKA
                          (vrednost pritiska izvan podru~ja)
                          Strana 20
                          41 DAVA^ BROJA OBRTAJA I GMT KLIPA
                          (naponski signal izvan podru~ja)
                          Strana 22
                          42 DAVA^ BROJA OBRTAJA I GMT KLIPA
                          (gre{ka u prepoznavanju GMT)
                          Strana 22
                          51 LAMBDA DAVA^
                          (vrednost napona izvan predvi|enog opsega)
                          Strana 24
                          53 NAPON AKUMULATORA
                          (nizak–previsok)
                          Strana 27
                          54 ELEKTRONSKA UPRAVLJA^KA JEDINICA
                          (neispravna ROM memorija)
                          Strana 28
                          55 LAMBDA DAVA^
                          (poreme}aj u regulaciji sme{e pri parcijalnom optere}enju)
                          Strana 24
                          56 LAMBDA DAVA^
                          (poreme}aj u regulaciji sme{e pri praznom hodu)
                          Strana 24
                          58 ELEKTRONSKA UPRAVLJA^KA JEDINICA
                          (neispravna RAM memorija)
                          Strana 28
                          61 BRIZGALJKA CILINDRA 1
                          (prekid–kratak spoj)
                          Strana 30
                          62 BRIZGALJKA CILINDRA 3
                          (prekid–kratak spoj)
                          Strana 30
                          63 BRIZGALJKA CILINDRA 4
                          (prekid–kratak spoj)
                          Strana 30
                          64 BRIZGALJKA CILINDRA 2
                          (prekid–kratak spoj)
                          Strana 30
                          65 TEV VENTIL
                          (prekid–kratak spoj)

                          Celo uputstvo http://www.zpkg.com/forum1/Koral/Upu...jagnostika.pdf

                          Comment

                          • low rider
                            CBC Senator XXL
                            • 03.04.2006
                            • 613
                            • Beograd

                            #14
                            Uputstvo u pdf-u je odlicno, i za svaku preporuku.
                            Samo u pitanju je Motronic 4.6, a ne 3.1! To je noviji ECU koji se ugrajuje u jugice i floride. Pa nisam siguran da su kodovi gresaka motronica 3.1 i 4.6 isti.

                            U svakom slucaju i ovo uputstvo ce posluziti vlasnicima starijih injection modela zastave, jer je dosta senzora isto na oba sistema, u uputsvu postoje objasnjenja kako prveriti ispravnost koristeci samo multimer (voltmetar, ommetar...).

                            Comment

                            • ivica tech
                              CBC Član
                              • 01.06.2009
                              • 24
                              • srbija

                              #15
                              Re: Motronic 3.1, dijagnostika ?

                              pukao link za pdf.
                              ako nije problem da postavis ponovo!
                              havala unapred!

                              Comment

                              Working...
                              X