HONDA TROKIRA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    uh, za pola tih alata koje pominjes nisam ni cuo a bogami mogao bih da se opkladim da ni po servisnim radionicama kod nas jedna anketa ne bi slavno prosla.

    lepo je imati razne alatke, tek onda i pocne zanimacija koliko sve mogu.

    ovo oko kompresija- amperaza ne bi ni palo na pamet kao povezanost

    koliko vidim kljucna stvar su razni pretvaraci (tranduceri) mernih velicina u napon da bi vizuelizovao i pratio zeljene fizicke velicine.
    kod nas mislim da su jako retki i u najzvanicnijim servisima, onako neobavezno iz prica.

    tnx, za nove horizonte.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • Valent Vudriga
      CBC Senator XXL
      • 02.04.2005
      • 2778
      • USA

      Hvala tebi i ostalima za junacko ucesce i trpljenje torture ala Valent Vudriga.
      Svima skupa jos jednom, veliki .

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        eeee, ali nismo se izvukli sa ovom Hondom, barem jos ima vremena do nove godine

        saznali smo da je problem zapusenost 3 od 4 kanala za povrat EGRa i posledicno pogresan rad jednog cilindra.

        ok....
        e sad, sta biva, ili sta bi bilo da smo nastavili da vozimo auto i dalje onako zapusenog i nastane zapusenje i 4 kanala, odnosno 4 od 4.

        bilo bi isto kao da smo EGR blokirali, motor ne bi imao pogresan rad jednog cilindra, sva 4 bi bila ista, i naizgled motor bi radio potpuno ispravno sto se osecaja koje ima vozac tice...

        jedan moguci scenario (ili nije moguci ?).

        da li bi bilo nekih drugih stetnih trajnih posledica po motor da se zapusi EGR, osim kontrole gasova pri godisnjem tehnickom pregledu ?
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Boki Ar
          CBC Senator XXL
          • 11.11.2004
          • 2827
          • Aranđelovac
          • Vektra

          Honda

          Vrlo "lepo" i logično pitanje.
          Po meni,da se i 4ti zapušio u toj meri motor bi radio ok,a što se tiče isključenja EGRa i sam znaš...

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            Brick:jedan moguci scenario (ili nije moguci ?).
            Sasvim moguc.
            Brick:da li bi bilo nekih drugih stetnih trajnih posledica po motor da se zapusi EGR, osim kontrole gasova pri godisnjem tehnickom pregledu ?
            Logicna posljedica bi bila detonacija i ostecenje motora u slucaju dugotrajne upotrebe u tom stanju. Detonacija bi isto tako pobudjivala knock sensor i povrat krive palenja.
            Sve zavisi od dizajna i programiranja. Svi proizvodjaci ne koriste iste krivulje predpalenja i jednako agresivan EGR protok tako da nece doci do istog stupnja detonacije. Kod nas se testira NOx za tehnicki i ja vidim dosta problema gdje je uzrocnik zacepljen kanal za EGR, onaj u usisnoj strani. Posto se NOx testira samo u voznji pod opterecenjem, svako vozilo se mora izvesti van na probnu voznju. Iskustvo pokazuje da razliciti
            motori drukcije reagiraju, neki detoniraju vise, neki manje.

            Ne bih ti znao reci koji je bio slucaj s Hondom, ne sjecam se da je bilo detonacije, ili ja nisam obracao paznju. Vremenski razmak je poprilican.
            Doticna Honda ne komunicira sa scannerom. Na autima gdje je moguce napraviti snimku radnih parametara za vrijeme voznje, puno je lakse uociti neke dogadjaje. Snimi se cijela pokusna voznja, te se napravi revizija za stolom uz sendvich i .......sto vec tko trosi. Dora, na primjer, zapali cigaretu.

            Sto se tice redukcije ispusnih plinova, NOx-a, djelomicno zacepljen EGR
            kanal moze biti zagonetan za analizu takodjer. O tom drugi put, kad se uvede eko test, iako vidim da NOx nije dio eko testa.

            Comment

            • Valent Vudriga
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 2778
              • USA

              Ako ima jos popratnih pitanja, pozurite. Tema ide uskoro pod kljuc.

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                Nema pitanja.
                Samo nesto u vezi sa nekim od predhodnih postova.
                Posto su sva merenja dijagnostickim sredstvima uglavno merenja elekticnih elemenata AC,DC, struja, napon, vreme. Sasvim je logicno da se iz izmerenih vrednosti izvuce zakljucak. Fora je u pristupu i u podacima za odredjeni tip auta ili u OGROMNOM iskustvu a posto znamo da se stvari brzo zaboravljaju sve slike sa osciloskopa treba imati na papiru (u fazi ucenja) i samo uporedjivati. Sad me bas zanima postoji li prirucnik (knjiga) ili fabricki podaci npr. kolika je to struja KIA anlasera kad je auto nov (ima ok komresiju) kolika je kad je kompresija x itd. Bojim se da tih podataka nazalost NEMA u literaturi i da je sve to stvar iskustva mada je logika super dobra. Ovo pisem zato sto struja motora zavisi od duzine (istrosenosti) cetkica a ne samo od opterecenja a mi duzinu cetkica ne vidimo takodje. Rekli smo da necemo prljati ruke dok za to ne dodje vreme i da je to osnovni uslov.
                Nije problem, cuo sam ja za firmu PICO mnogo pre nego sto je napravila "automotive set" nego nisam jos pogledao sta to oni uce korisnike svoje opreme. Red bi bilo kad vec prodaju g.... da bar daju i kasicicu. Osciloskopi kalibra (brzine) koja je dovoljna za auto tehniku su danas veoma dostupni pa cak i oni sa 4 kanala. Bojim se da je to sve u domenu "kunsta" za odabrane u smislu da je jedini i najvazniji cinilac nas mozak koji obradjuje podatke na osnovu iskustva a izmereni podaci su samo orijentir i dokaz da sam "senzor" nije defektan. Nalazim da je veoma zanimljiv pristup resavanju problema na ovaj nacin a tek sam ubedjen da je ogromno zadovoljstvo raditi na taj nacin jednom kad se to nauci. I igra saha ima "samo" 64 polja i 32 figure pa je samo po neko velemajstor To ne znaci da i drugi ne mogu da se igraju.

                Comment

                • Valent Vudriga
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 2778
                  • USA

                  Dranix:
                  Sad me bas zanima postoji li prirucnik (knjiga) ili fabricki podaci npr. kolika je to struja KIA anlasera kad je auto nov (ima ok komresiju) kolika je kad je kompresija x itd. Bojim se da tih podataka nazalost NEMA u literaturi i da je sve to stvar iskustva mada je logika super dobra
                  Receno je relativna kompresija, za razliku od apsolutne, a trebalo bi znaciti poredjenje cilindara izmedju sebe. Za apsolutnu kompresiju, ili odredjeni stupanj kompresije potreban je manometar, ili pretvarac pritiska u sprezi sa osciloskopom. Sve zavisi od toga sto se zeli postici.

                  Dranix:
                  Bojim se da je to sve u domenu "kunsta" za odabrane u smislu da je jedini i najvazniji cinilac nas mozak koji obradjuje podatke na osnovu iskustva a izmereni podaci su samo orijentir i dokaz da sam "senzor" nije defektan.
                  Pod broj jedan, nije stvar za odabrane nego one koji zele uciti i nauciti. Naravno uz mogucnost da imaju gdje i cim. Ti sad hoces reci da M-power
                  nemoze savladati osciloskop.
                  Pod dva, informacija dobivena upotrebom instrumenta je vrlo korisna. Ponekad sluzi eliminaciji, ponekad je direktan dokaz o nekom dogadjaju ili
                  kvaru.
                  Jednom kad se pocne koristiti, korisnik je na bezpovratnom putu, postoji samo jedan pravac, napred.

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    Da, za ralativnu kompresiju sam i ocekivao da meri prvenstveno razlike u kompresiji izmedju cilindara. Super fazon. Obicno su jedan ili 2 cilinda vise izduvali od ostalih, pa se to svakako prikaze na osc. pri promeni amperaze.


                    Originally posted by Valent Vudriga
                    Logicna posljedica bi bila detonacija i ostecenje motora u slucaju dugotrajne upotrebe u tom stanju.
                    E sad me ovo interesuje, zasto konkretno bi se javljale detonacije i dolazilo do postepenog ostecenja motora ukoliko su zapuseni svi kanali. Koja je razlika izmedju toga ili blokiranog EGR-a gde nema posledica po motor vec samo ekoloskih?
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      Originally posted by Valent Vudriga
                      Pod broj jedan, nije stvar za odabrane nego one koji zele uciti i nauciti. Naravno uz mogucnost da imaju gdje i cim. Ti sad hoces reci da M-power nemoze savladati osciloskop.
                      Na žalost jeste da nam je kolega ali činjenice su takve
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        Pa nije valjda toliko jak i veci od mene da ga ne mogu savladati
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          M-power:
                          E sad me ovo interesuje, zasto konkretno bi se javljale detonacije i dolazilo do postepenog ostecenja motora ukoliko su zapuseni svi kanali. Koja je razlika izmedju toga ili blokiranog EGR-a gde nema posledica po motor vec samo ekoloskih?
                          .
                          Ekologija nije jedina funkcija EGR ventila. Recirkulacija ispusnih plinova omogucava agresivna predpalenja. Ispuh je inertan plin koji smanji volumen gorive smjese i time reducira temperaturu izgaranja i konsekventno detonacije. Cak se moze i stediti gorivo upotrebom EGR ventila.
                          Na Ford modelima iz 80-ih je dolazilo zbog detonacija kad bi se zacepili kanali. PCM je bio programiran da dade veliko predpalenje simultano sa uvodjenjem ispusnih plinova u cilindar. Kada je iz te jednadzbe izbacen EGR protok, automatski dolazi do detonacije. Pocetni nacin kontrole aktivnosti je bio dodavanje sensora za poziciju igle ventila. PCM bi gledao
                          u polozaj ventila i s obzirom da je ovaj propisno radio, zakljucivao je da
                          sistem propisno radi.
                          Pristup je bio pogresan, jer kad se zacepe kanali, prestane protok ispusnog plina, iako ventil bude aktiviran. Rezultat detonacija. Raniji modeli nisu imali ni knock sensor.
                          Problem je rijesen uvodjenjem sensora diferencijalnog pritiska koji je mogao osjetiti promjene u usisnoj grani pri otvaranju egr ventila i protoku plinova.
                          Blindiranje EGR ventila moze biti kontraproduktivno. Ne znam kako stvari teku sa dizelima.

                          Comment

                          • Boki Ar
                            CBC Senator XXL
                            • 11.11.2004
                            • 2827
                            • Aranđelovac
                            • Vektra

                            M i Dora..i duvan...

                            Originally posted by Dora
                            Originally posted by Valent Vudriga
                            Pod broj jedan, nije stvar za odabrane nego one koji zele uciti i nauciti. Naravno uz mogucnost da imaju gdje i cim. Ti sad hoces reci da M-power nemoze savladati osciloskop.
                            Na žalost jeste da nam je kolega ali činjenice su takve
                            A ovo...
                            Dora, na primjer, zapali cigaretu.
                            Nadzorniče... nije valjda
                            Izvinite zbog ovog OFFa...

                            Comment

                            • Dora
                              Nadzornik!!!
                              • 24.10.2004
                              • 17451
                              • Novi Sad
                              • FIAT

                              Ma to on bača lješnjake za veverice
                              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                              https.autogas.rs

                              Comment

                              Working...
                              X