Pozdrav,
zrtva je Fiat Brava 1.6 16v(98.god.)MPI sekv.ubrizgavanje sa MAP senzorom.DIS paljenje bez davaca detonacije(knock senzora).Ima LPG.Vlasnik se zali na 2 problema.Gasi se na leru i drugi problem je da ne prima dobro gas na benzinu tj. slabo vuce.Prvi problem je lako resen ciscenjem i razradom step motora.Drugi problem je takodje resen ali su neke stvari u vezi njega ostale nerazjasnjene.Tu mi je potrebno i vase misljenje.Situacija je tekla ovako.
Licno sam se uverio u los rad motora na benzinu.Pri naglom dodavanju gasa motor ima "knedlu" cesto i detonacije,da bi kad dostigne vise obrtaje primio gas koliko-toliko normalno.Nema kodova gresaka,podpritisak u usis.grani oko 310 mmHg pri rad.temperaturi.Krenuo sam prvo od brizgaljki,na slici dole je oscilogram sa proverom razlike u protoku brizgaljki.

Zeleni signal(kanal) je sa davaca koji reaguje na promenu pritiska vakuma prikljucen na crevo vakuma reg.prit.goriva,dok je plavi signal sinhr. sa brizgalj. na 1.cilindru.Kao sto se vidi postoji znatna razlika u protoku na prvoj brizgaljci.Nakon toga sam ocistio brizgaljke u ultra-zvucnoj kadi.Proverio sam protok na aparatu mereci kol.goriva u menzurama i pre i posle ciscenja,sto je potvrdilo dosta los protok pre,da bi se vratio u granice posle ciscenja.Iste su proverene i elektricno(namotaji).
Medjutim prvobitni problem je i dalje ostao prisutan mada u manjoj meri.Zakacio sam osciloskop za vis.napon ne samo da bih proverio isti vec i da bih video sta se desava u cilindrima.Nije bilo nikakvih nepravilnosti sto se tice vis.napona s tim da napon varnice("sparkline voltage") jasno ukazuje na izrazeno siromasnu smesu u svim cilindrima u momentima kad je prisutan problem(zaturio sam taj oscilogram,ali ako neko sumlja u moju analizu,naci cu ga pa ce moci i sam da se uveri).To isto potvrdjuje i voltaza lambda sonde.Posle provere pritiska i kvaliteta goriva izmerio sam vreme otvaranja brizgaljki da bih se uverio koliko motor realno dobije goriva.Na slici dole se vidi da je vreme oko 13,5 ms na "WOT" testu(naglo pritisnut pun gas) pri rad.temp.motora u momentu kad motor ima knedlu.

Iz iskustva znam da je za taj motor to i vise nego dovoljno,sta vise vreme je ostalo nepromenjeno i kad je resen problem.Nakon resetovanja samo-adaptirajucih parametara ECM-a odnosno vracanja racunara motora na fabr.mape ubrizgavanja i paljenja, motor je proradio normalno.Glatko i fino prima gas sa dosta snage u voznji.
Posto sam bio u zurbi,znate i sami kako je kad cekaju i druga kola na opravku,nisam imao vremena da pre resetovanja trazim tacan razlog problema(da izmerim stvarni ugao varnice mada je u parametrima skenera u datim momentima OK,kontinuitet otvaranja brizgajlki...)Cinjenica je da je resetovanje resilo problem i ubedjen sam da je usled voznje na plinu doslo do znacajne korekcije mapa u racunaru motora koje su rezultirale los rad na benzinu.Vlasnik je upucen na shtelovanje kod proverenog servisera za plin kod kojeg inace saljemo slicne probleme a meni je ostala nedoumica sta je konkretan razlog problemu.Ako je trajanje vremena otvaranja brizgaljki provereno OK,s tim da nije proveren kontinuitet istog,sta je moguci uzrok?Imao sam slicne probleme ali se to jasno videlo na vremenu otvaranja brizg. sto ovde nije slucaj.
Svako misljenje je dobro doslo!
zrtva je Fiat Brava 1.6 16v(98.god.)MPI sekv.ubrizgavanje sa MAP senzorom.DIS paljenje bez davaca detonacije(knock senzora).Ima LPG.Vlasnik se zali na 2 problema.Gasi se na leru i drugi problem je da ne prima dobro gas na benzinu tj. slabo vuce.Prvi problem je lako resen ciscenjem i razradom step motora.Drugi problem je takodje resen ali su neke stvari u vezi njega ostale nerazjasnjene.Tu mi je potrebno i vase misljenje.Situacija je tekla ovako.
Licno sam se uverio u los rad motora na benzinu.Pri naglom dodavanju gasa motor ima "knedlu" cesto i detonacije,da bi kad dostigne vise obrtaje primio gas koliko-toliko normalno.Nema kodova gresaka,podpritisak u usis.grani oko 310 mmHg pri rad.temperaturi.Krenuo sam prvo od brizgaljki,na slici dole je oscilogram sa proverom razlike u protoku brizgaljki.

Zeleni signal(kanal) je sa davaca koji reaguje na promenu pritiska vakuma prikljucen na crevo vakuma reg.prit.goriva,dok je plavi signal sinhr. sa brizgalj. na 1.cilindru.Kao sto se vidi postoji znatna razlika u protoku na prvoj brizgaljci.Nakon toga sam ocistio brizgaljke u ultra-zvucnoj kadi.Proverio sam protok na aparatu mereci kol.goriva u menzurama i pre i posle ciscenja,sto je potvrdilo dosta los protok pre,da bi se vratio u granice posle ciscenja.Iste su proverene i elektricno(namotaji).
Medjutim prvobitni problem je i dalje ostao prisutan mada u manjoj meri.Zakacio sam osciloskop za vis.napon ne samo da bih proverio isti vec i da bih video sta se desava u cilindrima.Nije bilo nikakvih nepravilnosti sto se tice vis.napona s tim da napon varnice("sparkline voltage") jasno ukazuje na izrazeno siromasnu smesu u svim cilindrima u momentima kad je prisutan problem(zaturio sam taj oscilogram,ali ako neko sumlja u moju analizu,naci cu ga pa ce moci i sam da se uveri).To isto potvrdjuje i voltaza lambda sonde.Posle provere pritiska i kvaliteta goriva izmerio sam vreme otvaranja brizgaljki da bih se uverio koliko motor realno dobije goriva.Na slici dole se vidi da je vreme oko 13,5 ms na "WOT" testu(naglo pritisnut pun gas) pri rad.temp.motora u momentu kad motor ima knedlu.

Iz iskustva znam da je za taj motor to i vise nego dovoljno,sta vise vreme je ostalo nepromenjeno i kad je resen problem.Nakon resetovanja samo-adaptirajucih parametara ECM-a odnosno vracanja racunara motora na fabr.mape ubrizgavanja i paljenja, motor je proradio normalno.Glatko i fino prima gas sa dosta snage u voznji.
Posto sam bio u zurbi,znate i sami kako je kad cekaju i druga kola na opravku,nisam imao vremena da pre resetovanja trazim tacan razlog problema(da izmerim stvarni ugao varnice mada je u parametrima skenera u datim momentima OK,kontinuitet otvaranja brizgajlki...)Cinjenica je da je resetovanje resilo problem i ubedjen sam da je usled voznje na plinu doslo do znacajne korekcije mapa u racunaru motora koje su rezultirale los rad na benzinu.Vlasnik je upucen na shtelovanje kod proverenog servisera za plin kod kojeg inace saljemo slicne probleme a meni je ostala nedoumica sta je konkretan razlog problemu.Ako je trajanje vremena otvaranja brizgaljki provereno OK,s tim da nije proveren kontinuitet istog,sta je moguci uzrok?Imao sam slicne probleme ali se to jasno videlo na vremenu otvaranja brizg. sto ovde nije slucaj.
Svako misljenje je dobro doslo!
Comment